Ga naar inhoud

Bayleef : 10 oktober 2016 : Dr. Nio : OLVG-West


Gast Bayleef

Aanbevolen berichten

Gast Bayleef

Hallo allemaal,

Al een paar dagen neus ik hier op dit forum rond als gast & besloten een account aan te maken. 

Mijn naam is Melissa en ik ben 21 jaar oud. Al zolang als ik me kan herinneren ben ik onzeker. Altijd al over mijn borsten en als 11 jarige was ik ontzettend blij dat ik aan de pil moest (vanwege menstruatie pijn) want dan zou ik eindelijk borsten krijgen. Maar helaas, it didn't happen. 

De afgelopen jaren heb ik al van alles geprobeerd. Sojamelk drinken, pillen slikken, zalfjes smeren etc. Ik draag nu altijd te grote ultra maximizer bh's met daarover heen een strakke sportbh omdat je anders nog steeds heel duidelijk ziet dat ik niks heb.

Jaren denk ik al aan een borstvergroting, maar heb altijd op mezelf in proberen te praten dat ik ben zoals ik ben en ik het maar moet accepteren. Ook vond ik het te duur en egoïstisch van mezelf. Maar het afgelopen jaar wordt mijn onzekerheid en diepe ongelukkigheid steeds erger. Ik kijk pas in de spiegel als ik alles "ingepakt" heb, ga geen leuke dingen meer doen, kan totaal niet genieten van seks met mijn vriend en voel me gewoon echt een jongetje. 

Ik heb een aantal maanden geleden besloten te gaan sparen en het toch echt te doen. Op 18 juli heb ik een consult met dr van der Weij bij Boerhaave Medisch Centrum en ik wil ook heel erg graag een consult met dr Nio in het SLAZ omdat ik zo ontzettend enthousiast ben geworden over hem door dit forum. Ik wil graag een grote C, kleine D. Zit nu op een AA of A. 

De operatie zou ik het liefst zo snel mogelijk hebben, maar denk dat het in januari word. Dan heb ik ruim voldoende gespaard, kan mijn werk me denk ik wel een paar weken missen en zit ik niet in een ontzettend drukke periode. 

Sorry dat het zo een ontzettend lang verhaal is geworden, is nog zoveel meer wat ik kwijt wil omdat ik dit met vrijwel niemand kan bespreken maar dat komt misschien ooit nog wel. 

Duss... dat was het denk ik. 

Doei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 317
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik herken mezelf zo in jou verhaal!! Ik had echt precies hetzelfde allemaal, dus ik begrijp heel goed dat je een borstvegroting wil. Ik ben 7 weken po en ben van een aa cup naar een d cup gegaan met 300cc, maar ze zien eruit als een c cup. Ik ben een ukkie van 1,60 en 46 kilo dus 300 ziet er anders uit bij mij dan bij een ander natuurlijk, dus vond het heel spannend om te zien hoe mijn borsten waren geworden! Ik had liever 350 gehad, maar 300 was de max voor mijn pc. Als ik bij nio was geweest (die durft meer te plaatsen las ik op het forum) dan had ik 350 gewild :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@melisp, welkom op dit forum meis. Erg verslavend, maar dat heb je wel door inmiddels denk ik :) 

Wat goed van je om toch de knoop door te hakken en voor een borstvergroting te gaan. Diep ongelukkig het leven door gaan is natuurlijk geen optie. Ik snap je wel hoor.. na alles geprobeerd te hebben, zonder resultaat. Ik hoop dat je snel genoeg geld bij elkaar gespaard hebt om je droom in vervulling te kunnen laten gaan. Tot die tijd kan je hier op dit forum lekker alles van je afkletsen. Daar zijn we ook voor.. voor elkaar!

Veel plezier hier op dit forum en ik hoop dat je wellicht iets gelukkiger bent/voelt omdat je nu weet dat je in de toekomst als een "vrouw" door het leven gaat! Dus helemaal compleet met een paar mooie borsten :53:.

Kan je misschien wat meer vertellen of je situatie? Wat is je lengte en gewicht? Wat is je volledige BH maat nu?

Nou lees het wel. Fijne zondag!

xx Prisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bayleef
6 uur geleden zei Summer2:

Ik herken mezelf zo in jou verhaal!! Ik had echt precies hetzelfde allemaal, dus ik begrijp heel goed dat je een borstvegroting wil. Ik ben 7 weken po en ben van een aa cup naar een d cup gegaan met 300cc, maar ze zien eruit als een c cup. Ik ben een ukkie van 1,60 en 46 kilo dus 300 ziet er anders uit bij mij dan bij een ander natuurlijk, dus vond het heel spannend om te zien hoe mijn borsten waren geworden! Ik had liever 350 gehad, maar 300 was de max voor mijn pc. Als ik bij nio was geweest (die durft meer te plaatsen las ik op het forum) dan had ik 350 gewild :) 

 Bedankt voor je reactie! Hoe is je leven nu? Ben je gelukkiger dan eerst? En bij welke chirurg ben jij geweest?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei melisp:

 Bedankt voor je reactie! Hoe is je leven nu? Ben je gelukkiger dan eerst? En bij welke chirurg ben jij geweest?

 

Ja ik voel me echt goed nu! Alle kleren staan zoveel beter. Ik wil alleen maar strakke topjes en jurken dragen. Ik ben bij schiettecatte geweest bij aesthetic beauty clinics en geopereerd in kliniek amstelveen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bayleef
6 uur geleden zei prisje81:

@melisp, welkom op dit forum meis. Erg verslavend, maar dat heb je wel door inmiddels denk ik :) 

Wat goed van je om toch de knoop door te hakken en voor een borstvergroting te gaan. Diep ongelukkig het leven door gaan is natuurlijk geen optie. Ik snap je wel hoor.. na alles geprobeerd te hebben, zonder resultaat. Ik hoop dat je snel genoeg geld bij elkaar gespaard hebt om je droom in vervulling te kunnen laten gaan. Tot die tijd kan je hier op dit forum lekker alles van je afkletsen. Daar zijn we ook voor.. voor elkaar!

Veel plezier hier op dit forum en ik hoop dat je wellicht iets gelukkiger bent/voelt omdat je nu weet dat je in de toekomst als een "vrouw" door het leven gaat! Dus helemaal compleet met een paar mooie borsten :53:.

Kan je misschien wat meer vertellen of je situatie? Wat is je lengte en gewicht? Wat is je volledige BH maat nu?

Nou lees het wel. Fijne zondag!

xx Prisje

Ja het voelt alsof het een halve obsessie aan het worden is, ben elke dag bezig ermee. Fotos opzoeken, informatie opzoeken, nadenken over wat ik wil etc. Maar de gedachte dat ik me met een paar maanden vrouwelijk zal voelen is zo ontzettend fijn en tegelijkertijd heel emotioneel. 

Tuurlijk, stom! Had ik ook even moeten neerzetten. Ik ben 1.74m en op het moment ongeveer 66 kilo. Ben nog bezig met afvallen en wil er nog 6 tot 8 kilo af. Mijn cupmaat is een 75AA, net even na gemeten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bayleef
11 minuten geleden zei Summer2:

Ja ik voel me echt goed nu! Alle kleren staan zoveel beter. Ik wil alleen maar strakke topjes en jurken dragen. Ik ben bij schiettecatte geweest bij aesthetic beauty clinics en geopereerd in kliniek amstelveen. 

Wauw wat heerlijk lijkt me dat! Ontzettend fijn voor je dat je je nu zo lekker voelt. Heb je veel last gehad? En nu nog? Hoe lang heb je moeten wachten met werken? 

De dame die ik aan de telefoon had van Boerhaave Medisch Centrum gaf aan dat ik na 3/4 weken zeker weer volledig kon gaan werken alleen nog niet te zwaar mag tillen. Maar omdat ik dus in de horeca / zorg werk ben ik bang dat ik er langer uit lig. Sta natuurlijk de hele dag op mijn benen, maak lange dagen en moet veel lopen met dienbladen en borden. 

Sorry heb zo ontzettend veel vragen haha. Fijn als mensen die er ervaring mee hebben dan hun ervaring kunnen delen :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei melisp:

Wauw wat heerlijk lijkt me dat! Ontzettend fijn voor je dat je je nu zo lekker voelt. Heb je veel last gehad? En nu nog? Hoe lang heb je moeten wachten met werken? 

De dame die ik aan de telefoon had van Boerhaave Medisch Centrum gaf aan dat ik na 3/4 weken zeker weer volledig kon gaan werken alleen nog niet te zwaar mag tillen. Maar omdat ik dus in de horeca / zorg werk ben ik bang dat ik er langer uit lig. Sta natuurlijk de hele dag op mijn benen, maak lange dagen en moet veel lopen met dienbladen en borden. 

Sorry heb zo ontzettend veel vragen haha. Fijn als mensen die er ervaring mee hebben dan hun ervaring kunnen delen :blush:

Ja tuurlijk vind het helemaal niet erg hoor als je dingen vraagt, vraag maar raak! 

Ik werk in een supermarkt bij de vleeswaren/kaas en dat is heel veel tillen en sjouwen (zou je niet zeggen) maar kaas is heel zwaar en vooral als we 12 stukken van 1,5 kilo in een krat hebben zitten. Ik heb daarom 6 weken vrij genomen (vakantie, snipperdagen, 1 week onbetaald verlof). Ik heb afgelopen week weer voor het eerst gewerkt, halve dagen. De eerste dag deed 1 kant een beetje zeer vanwege dat tillen weer. Maar verder ging het super goed. Conditie is alleen wat achteruit gegaan, maar dat bouw ik wel weer op. Iedere pc geeft een ander advies. Luister altijd naar je pc :) 

De eerste 2 dagen na de bv had ik veel pijn. Mijn medicijnen werkten niet en paracetamol helpt nooit bij mij dus heb het zonder gedaan. Vanaf dag 3 ging het steeds beter en na 2 weken had ik geen pijn meer. Wel oppassen met tillen en mijn ellebogen boven mijn schouders. Ik doe vanaf week 6weer buikspieroefeningen en arm/been oefeningen en vanaf 3 maanden begin ik weer met gewichten. 

Ben heel benieuwd wat je gaat krijgen en hoe het consult verder verloopt. Spannend hoor! Even sparen en dan heb jij ook boobies. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bayleef
43 minuten geleden zei Summer2:

Ja tuurlijk vind het helemaal niet erg hoor als je dingen vraagt, vraag maar raak! 

Ik werk in een supermarkt bij de vleeswaren/kaas en dat is heel veel tillen en sjouwen (zou je niet zeggen) maar kaas is heel zwaar en vooral als we 12 stukken van 1,5 kilo in een krat hebben zitten. Ik heb daarom 6 weken vrij genomen (vakantie, snipperdagen, 1 week onbetaald verlof). Ik heb afgelopen week weer voor het eerst gewerkt, halve dagen. De eerste dag deed 1 kant een beetje zeer vanwege dat tillen weer. Maar verder ging het super goed. Conditie is alleen wat achteruit gegaan, maar dat bouw ik wel weer op. Iedere pc geeft een ander advies. Luister altijd naar je pc :) 

De eerste 2 dagen na de bv had ik veel pijn. Mijn medicijnen werkten niet en paracetamol helpt nooit bij mij dus heb het zonder gedaan. Vanaf dag 3 ging het steeds beter en na 2 weken had ik geen pijn meer. Wel oppassen met tillen en mijn ellebogen boven mijn schouders. Ik doe vanaf week 6weer buikspieroefeningen en arm/been oefeningen en vanaf 3 maanden begin ik weer met gewichten. 

Ben heel benieuwd wat je gaat krijgen en hoe het consult verder verloopt. Spannend hoor! Even sparen en dan heb jij ook boobies. 

Ja even afwachten wat de pc zegt idd. Hoop wel met max 4 weken weer aan het werk te kunnen want ze kunnen me echt niet langer missen. Denk sowieso dat mijn baas hier niet erg blij mee gaat zijn maar ja.. 

Ben al op 1/2 a 2/3 met sparen (ligt eraan waar ik ga) dus wie weet gebeurt het toch eerder. Even goed over na kijken en kijken wat de mogelijkheden zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei melisp:

Ja even afwachten wat de pc zegt idd. Hoop wel met max 4 weken weer aan het werk te kunnen want ze kunnen me echt niet langer missen. Denk sowieso dat mijn baas hier niet erg blij mee gaat zijn maar ja.. 

Ben al op 1/2 a 2/3 met sparen (ligt eraan waar ik ga) dus wie weet gebeurt het toch eerder. Even goed over na kijken en kijken wat de mogelijkheden zijn. 

Dat zou niet fijn zijn als je baas niet blij gaat zijn. Ik heb alles gewoon eerlijk verteld en hij begreep mij helemaal. Ga gewoon met hem/haar zitten en vertel hoe het zit, of ga je niet vertellen wat je gaat doen? 

Hoop het voor je dat het toch eerder kan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bayleef
8 minuten geleden zei Summer2:

Dat zou niet fijn zijn als je baas niet blij gaat zijn. Ik heb alles gewoon eerlijk verteld en hij begreep mij helemaal. Ga gewoon met hem/haar zitten en vertel hoe het zit, of ga je niet vertellen wat je gaat doen? 

Hoop het voor je dat het toch eerder kan. 

Ja nouja, ze zal het wel begrijpen maar is wel lastig als ik er weken niet ben. 

Ben persoonlijk begeleider & stage begeleider dus dan is er verder niemand die mijn cliënten en stagiaires zou kunnen begeleiden. Maar we komen daar vast wel uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei melisp:

Ja nouja, ze zal het wel begrijpen maar is wel lastig als ik er weken niet ben. 

Ben persoonlijk begeleider & stage begeleider dus dan is er verder niemand die mijn cliënten en stagiaires zou kunnen begeleiden. Maar we komen daar vast wel uit. 

Grappig! Ik ben  ook persoonlijk begeleider én stage/werkbegeleidster. Mijn baas weet het. Nu heb ik de mazzel dat mijn clientengroep redelijk zelfstandig is en ik fysiek niet erg zwaar werk hoef te doen... meer met het hoofd bezig.. begeleiding, agressie reducerend etc.... 

Neem je tijd hoor meissie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bayleef

 @prisje81Oh dat is wel toevallig idd! Zal vast helemaal goed komen, moet het ook nog met haar bespreken dus moet er eigenlijk niet al van uit gaan dat het een probleem wordt. Mijn vader zegt dat ik beter met het gesprek kan wachten tot we m'n contract verlengd hebben maar dat is pas in oktober hahah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bayleef

Afspraak in Boerhaave net afgezegd, wilde echt heel graag eerst een consult met dr. Nio omdat ik zo enthousiast over hem ben maar die kon ook alleen 18 juli. Dus ga eerst langs hem, en mocht ik er toch niet zo een goed gevoel bij hebben ga ik zeker nog langs Boerhaave. 

Dus 18 juli om 17.30uur consult bij dr. Nio! Suuuuuper spannend!

Morgen afspraak bij de huisarts voor een verwijsbrief, die heeft daar zeker weten wel weer een mening over.. Zie er ook ontzettend tegen op maar het moet maar 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bayleef

Net bij de huisarts geweest voor mijn verwijsbrief. Helaas inderdaad geen fijn gesprek, voelde me erg ongemakkelijk door de afkeurende blikken en opmerkingen. 

Thuis even een potje zitten janken. Maar mijn vafer heeft gelijk. Hij zei net: "Je hebt de verwijsbrief nu, voor de rest heb je haar nu niet meer nodig dus lekker links laten liggen en kijken naar de toekomst."

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei melisp:

Net bij de huisarts geweest voor mijn verwijsbrief. Helaas inderdaad geen fijn gesprek, voelde me erg ongemakkelijk door de afkeurende blikken en opmerkingen. 

Thuis even een potje zitten janken. Maar mijn vafer heeft gelijk. Hij zei net: "Je hebt de verwijsbrief nu, voor de rest heb je haar nu niet meer nodig dus lekker links laten liggen en kijken naar de toekomst."

Ah dat is echt klote dat je huisarts je dat gevoel heeft gegegeven.  Maar je vader heeft gelijk hoor!! Je hebt de brief en daarmee klaar! 

Spannend meid! Je komt steeds weer een stapje dichterbij ;)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bayleef

Hee dames!

Hoe hebben jullie dat gedaan met werk? Het aangeven van de operatie, hoe en wanneer heb je het verteld? Ik ben zo ontzettend zenuwachtig om het te vertellen, had mezelf voor genomen het te vertellen na mijn intake maar ben bang dat mijn contract zo niet verlengt wordt hierdoor (mijn contract loopt in oktober af). Is dit reëel denken jullie of maak ik me zorgen om niks? 

& hebben jullie het jullie schoonouders verteld? Tot nu toe weten alleen mijn ouders, vriend en jongere zusje het. Ik weet dat mijn schoonouders het helemaal niks zouden vinden. Die vinden dat je niet moet snijden in een gezond lichaam en dat ik mooi ben zoals ik ben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei melisp:

Hee dames!

Hoe hebben jullie dat gedaan met werk? Het aangeven van de operatie, hoe en wanneer heb je het verteld? Ik ben zo ontzettend zenuwachtig om het te vertellen, had mezelf voor genomen het te vertellen na mijn intake maar ben bang dat mijn contract zo niet verlengt wordt hierdoor (mijn contract loopt in oktober af). Is dit reëel denken jullie of maak ik me zorgen om niks? 

& hebben jullie het jullie schoonouders verteld? Tot nu toe weten alleen mijn ouders, vriend en jongere zusje het. Ik weet dat mijn schoonouders het helemaal niks zouden vinden. Die vinden dat je niet moet snijden in een gezond lichaam en dat ik mooi ben zoals ik ben. 

Het meis. Ik laat de operatie in mijn vakantie vallen.  Daardoor heb ik eigenlijk niet echt van doen met met mijn werkgever. Het is dat ik een goede band heb met collega's En leidinggevende... dat scheelt natuurlijk enorm!

Wat betreft je schoonouders (of wie dan ook). Het is jouw lijf en jouw mening. Je moet doen wat jij wil en geen boodschap nemen aan de mening van een ander. Jij wil dit!!! Over het algemeen heb ik alleen maar zeer positieve en lieve reacties gehad. Als mensen een andere mening hebben... jammer dan.. vertel ze dan ook waarom je dit wil en dat het jou een blijer mens maakt. Ik hoop dat ze dan positief reageren. 

En natuurlijk ben je mooi zoals je bent ;) straks alleen nog mooier :)

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@melisp, hey lieverd! Heb ff jouw verhaal gelezen. Klinkt heel bekend allemaal.

je hoeft jouw baas toch niet te vertellen wat voor operatie het is. 

Wacht nog even met vertellen totdat jij het plaatje compleet hebt.

veel liefs xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Sunday, July 10, 2016 om 05:45 zei Pinkylicious:

@melisp, hey lieverd! Heb ff jouw verhaal gelezen. Klinkt heel bekend allemaal.

je hoeft jouw baas toch niet te vertellen wat voor operatie het is. 

Wacht nog even met vertellen totdat jij het plaatje compleet hebt.

veel liefs xxx

Sorry had je bericht niet gezien!

Ik heb maandag mijn consult bij dr Nio en als daar wat uitkomt zal ik woensdag met mijn baas gaan praten. In eerste instantie niet diepgaand over wat ik ga laten doen, tenzij ze er naar vraagt dan zeg ik het gewoon. Hopelijk verpest ik dan niet de kans op een contract verlenging anders weet ik echt even niet wat ik moet doen, wachten met operatie en wel mijn werk behouden of operatie doen en geen werk meer hebben.. 

Maaaaar ik zie het wel, moet niet weer al van het ergste uitgaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Pinkylicious:

@melisp, ik wens jou heel veel succes met het consult en het gesprek met jouw baas.

een operatie mag toch geen dealbreaker zijn?

heel veel liefs

Nee maar is meer dat ik dan natuurlijk vlak na mijn contract verlenging 4 a 6 weken uit de running ben en dat misschien voor problemen levert. Maar ik ze het wel!

Dankjewel, komt vast goed :D!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@melisp oh ik herken je ook hélemaal in je verhaal! Ik heb exact hetzelfde! Ik heb 1m83, 64kg en heb een 80AAA en twijfel ook heel erg. Maar heb toevallig net toch een mail gestuurd dat ik mijn operatie wil inplannen, als het goed is wordt het 2 september! :)

Ik weet niet waar je precies woont maar je zou anders ook in België kunnen gaan kijken, scheelt namelijk aardig wat in prijs! (Voor als het sparen niet zo soepel zou gaan bijvoorbeeld)

En ik heb ook hetzelfde dilemma met mijn werk, ik werk in een restaurant dus kan zeker 6 weken niet werken ivm tillen enzo, maar ik durf het ze ook niet te vertellen omdat anders binnen no time iedereen het weet vrees ik en daar heb ik geen zin in. Krijg je weer van die oordelen en geroddel achter je rug om... Dus ik denk dat ik eind augustus maar zeg dat ik geopereerd moet worden aan mijn schouder ofzo... Weet anders niet wat ik het beste kan doen :( 

En met mijn schoonouders heb ik ook hetzelfde, die zijn redelijk gelovig dus geloof ook niet dat zij dat goed zouden keuren. Heb al eerder iets vertelt (compleet iets anders) waar ze dan zelfs niet op reageerde maar ik gewoon doodse stilte kreeg...  Ik vertel het ze niet, denk niet dat je bij mij groot verschil zal zien aangezien ik nu altijd pushup beha's draag, straks zijn mijn eigen borsten gewoon net zo groot ongeveer als mijn beha's nu, maar dan zónder beha! Daarnaast ben ik niet van plan om meteen diepe decolletés te gaan dragen dus geloof niet dat het mensen snel zal opvallen. Ook kom ik er nou niet zo heel vaak (ik ken mijn vriend van mijn studie, dus we zien elkaar hele week als we op ons kot zijn), dus hoop dat dat geen problemen gaat opleveren! 

Heel veel succes morgen! Ben benieuwd hoe het zal gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@melisp Hey meid

Ik heb even je verhaal gelezen en ik zal je mijn verhaal vertellen.

Rond december was ik vastbesloten dat het deze zomer moest gaan gebeuren. Ik kon het echt geen jaar langer meer aan om zo rond te blijven lopen. Ik studeer nog maar heb een bijbaan waarbij ik in de zomervakantie gewoon fulltime moet werken.

Ik heb ik januari een gesprek geregeld met mijn bazin waarin ik haar uitlegde wat ik van plan was deze zomer. Ik zou er drie weken uitliggen en daarna wel weer kunnen werken hetzij met enige aanpassingen voor mij. Normaal gesproken zou ik in de zomer 2 weken vakantie krijgen. Ze gaf aan dat ze ermee akkoord ging omdat ik goed mijn werk deed.

De operatie heb ik betaald van mijn studielening, mijn ouders wilden het niet bekostigen. 

Nu ben ik inmiddels 4 dagen PO en ik voel mij nu al gelukkiger dan ooit. Over 2 en een halve week dus weer aan het werk maar dat moet geen probleem zijn, ik voel me nu al prima. En vanaf t moment dat ik weer aan het werk ga wordt er rekening met mij gehouden middels enkele aanpassingen. Ik mag wel zeggen dat ik geluk heb gehad.

Ik wil je graag helpen want voor mij was het ook een enorme obsessie. Als ik er nog langer mee had gewacht was ik eraan onderdoor gegaan vrees ik. Ik ben trouwens ook nog heel erg jong.

Als je denkt dat je wat aan mij hebt weet je me te vinden :)

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.