Ga naar inhoud

Vergoeding borstverkleining???


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik ben een vrouw van 39 en heb 2 zoons. Na de zwangerschappen zijn mijn borsten nog gegroeid van cup D naar F. Ik loop al jaren bij de fysio vanwege schouder-, nek- en hoofdpijnklachten, soms gaat het even wat beter en kom ik er een maandje niet maar vanaf afgelopen september tot nu wekelijks fysio, om de boel los te houden. Mijn man heeft 't er al langer over dat het probleem van mijn grote boezem zou komen. Mijn BMI is onder de 30, mijn cupmaat is F en Ik heb een röntgenfoto van mijn nek laten maken omdat ik zeker wilde weten of er niets mis zou zijn met mijn nek. Foto's zagen er prima uit gaf de huisarts aan. Huisarts denkt ook dat een borstverkleining wel eens een oplossing zou kunnen zijn. Ze heeft me een verwijzing gegeven voor de plastisch chirurg. Mijn vraag is als volgt: hoe groot is de kans dat ik in aanmerking kom voor vergoeding van een borstverkleining?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei JBE:

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik ben een vrouw van 39 en heb 2 zoons. Na de zwangerschappen zijn mijn borsten nog gegroeid van cup D naar F. Ik loop al jaren bij de fysio vanwege schouder-, nek- en hoofdpijnklachten, soms gaat het even wat beter en kom ik er een maandje niet maar vanaf afgelopen september tot nu wekelijks fysio, om de boel los te houden. Mijn man heeft 't er al langer over dat het probleem van mijn grote boezem zou komen. Mijn BMI is onder de 30, mijn cupmaat is F en Ik heb een röntgenfoto van mijn nek laten maken omdat ik zeker wilde weten of er niets mis zou zijn met mijn nek. Foto's zagen er prima uit gaf de huisarts aan. Huisarts denkt ook dat een borstverkleining wel eens een oplossing zou kunnen zijn. Ze heeft me een verwijzing gegeven voor de plastisch chirurg. Mijn vraag is als volgt: hoe groot is de kans dat ik in aanmerking kom voor vergoeding van een borstverkleining?

Ik denk dat je hem 100% krijgt. Ook omdat je al kan aantonen al enige tijd onder behandeling bent bij een fysiotherapeut.

succes met de aanvraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogstwaarschijnlijk krijg je alles gewoon vergoed van de zorgverzekeraar!

Mijn advies: ga naar een PC. Hij zal bevestigen dat het een grote kans is dat het daardoor komt. Ga daarna financiele afspraken maken met je zorgverzekeraar. En met hun akkoord kan je finaciele verplichtingen aangaan!

Ik heb sommige meiden voorbij zien komen waarbij de goedkeuring relatief snel kwam!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bruisend wil niet betweterig zijn :P Maar een pc regelt de zaken met de zorgverzekeraar.
Dus het enige dat @JBE moet doen, is een pc uitzoeken en dan vragen zij de vergoeding aan via de zorgverzekering..
Vanaf een D cup is vaak idd al genoeg om een vergoeding te krijgen, zeker met 'aantoonbare' rug- en/of nekklachten. Verder moet je bmi goed zijn.. ik dacht onder de 30.. (maar dat weet ik niet heel zeker)

Ga dus zeker eens een consult plannen, dan kunnen zij het voor je aanvragen, indien je tevreden bent over het consult :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei JBE:

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik ben een vrouw van 39 en heb 2 zoons. Na de zwangerschappen zijn mijn borsten nog gegroeid van cup D naar F. Ik loop al jaren bij de fysio vanwege schouder-, nek- en hoofdpijnklachten, soms gaat het even wat beter en kom ik er een maandje niet maar vanaf afgelopen september tot nu wekelijks fysio, om de boel los te houden. Mijn man heeft 't er al langer over dat het probleem van mijn grote boezem zou komen. Mijn BMI is onder de 30, mijn cupmaat is F en Ik heb een röntgenfoto van mijn nek laten maken omdat ik zeker wilde weten of er niets mis zou zijn met mijn nek. Foto's zagen er prima uit gaf de huisarts aan. Huisarts denkt ook dat een borstverkleining wel eens een oplossing zou kunnen zijn. Ze heeft me een verwijzing gegeven voor de plastisch chirurg. Mijn vraag is als volgt: hoe groot is de kans dat ik in aanmerking kom voor vergoeding van een borstverkleining?

Hallo JBE,

Ik denk zeker dat je in aanmerking komt voor een vergoeding. Ik heb zelf een bvk gehad in april. Ik kom van een cup H, bmi moest idd onder de 30 zijn. ik ben geholpen bij de Bergman Kliniek. Het enige wat ik inderdaad me moest nemen met mijn consult is een doorverwijzing van de huisarts, De huisarts hoefde ik alleen maar te bellen en die heeft de verwijzing aan mij meegegeven en doorgemaild naar de kliniek.

Zij regelden verder alles met de zorgverzekeraar. Ik had tijdens mijn consult al akkoord van de zorgverzekeraar, en een week later kreeg ik hem schriftelijk door de bus. Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat je wel in aanmerking komt als ik je verhaal zo lees.

 

Heel veel succes!

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, best_boobie said:

@Bruisend wil niet betweterig zijn :P Maar een pc regelt de zaken met de zorgverzekeraar.
Dus het enige dat @JBE moet doen, is een pc uitzoeken en dan vragen zij de vergoeding aan via de zorgverzekering..
Vanaf een D cup is vaak idd al genoeg om een vergoeding te krijgen, zeker met 'aantoonbare' rug- en/of nekklachten. Verder moet je bmi goed zijn.. ik dacht onder de 30.. (maar dat weet ik niet heel zeker)

Ga dus zeker eens een consult plannen, dan kunnen zij het voor je aanvragen, indien je tevreden bent over het consult :)

xx BB

Ooohhhh jij mag betweterig zijn. Maar ik wist niet dat de PC dat deed. Want met een ooglidcorrectie bijvoorbeeld moet je het wel allemaal zelf regelen (ookal is dat wel een andere operatie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten in dezelfde fase. Wat ik afgelopen week begreep is dat je niet hoeft te twijfelen aan de goedkeuring van je zorgverzekering. Een borstverkleining wordt als je doorverwezen bent altijd goedgekeurd.

Succes!! Bij mij viel bij datgesprek de eerste last al van mijn schouders af :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist terug van de pc. Nu wachten op de machtiging maar pc gaat er vanuit dat het geen probleem zal zijn. Verder goede uitleg en vragen beantwoord gekregen. Zodra akkoord van de zorgverzekering binnen is vervolgafspraak met pc. Krijg dan ook nog een echo, chirurg wil graag weten waar hij in gaat snijden. Geeft mij ook een goed gevoel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh supergoed nieuws dus al!!
Ben benieuwd wanneer je de goedkeuring binnen krijgt, bij de ene zorgverzekering gaat dat net wat sneller dan bij de andere, maar als je criteria goed zijn, dan is het vaak zo gepiept.

Laat je het weten als je een datum door krijgt? Dan passen we je titel aan en zetten we je topic in de operatieverslagen :)

Tag of citeer me maar ff, dan krijg ik er een melding van, wel zo handig ;)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei best_boobie:

Oh supergoed nieuws dus al!!
Ben benieuwd wanneer je de goedkeuring binnen krijgt, bij de ene zorgverzekering gaat dat net wat sneller dan bij de andere, maar als je criteria goed zijn, dan is het vaak zo gepiept.

Laat je het weten als je een datum door krijgt? Dan passen we je titel aan en zetten we je topic in de operatieverslagen :)

Tag of citeer me maar ff, dan krijg ik er een melding van, wel zo handig ;)

xxx

Ik heb vanochtend de zorgverzekering gebeld, met een smoesje ;), de aanvraag is binnen maar de pc had geen foto's meegestuurd. Ze vroegen om foto's van voor- en zij aanzicht. Die heb ik zelf nog maar even toegestuurd. En daarnaast moest ik een omschrijving van de klachten geven en wanneer ik daar last van had. Nou dat is niet zo moeilijk. Hele dagen nek-, schouder- en voortvloeiend hoofdpijnklachten. Ik vind het echt super spannend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

HELP!!!

Donderdagochtend heb ik nog wat aanvullende info en foto's gestuurd naar de zorgverzekering. Bij de info moest ik aangeven welke klachten ik heb en wanneer. Hele dagen last van nek- en schouderklachten en daaruit voortvloeiend hoofdpijn. Ook heb ik verwezen naar de fysio behandelingen van de afgelopen jaren, die kunnen zij natuurlijk inzien omdat ze rechtstreeks naar de zorgverzekeraar worden verstuurd. Maar nu kwam ik er gistermiddag achter dat ze bij mijn fysio al tijden een verkeerde omschrijving op de declaratie hebben gezet. Ik ben namelijk tussendoor ook een tijd lang voor hielspoor bij de fysio geweest, en die omschrijving staat dus nu nog steeds op de declaratie. Ik heb gisteren gelijk met de fysio gebeld hierover en ook hij schrok hiervan. Hij gaf wel aan dat ze van elke behandeling een verslagje maken wat er is gedaan dus die hebben ze wel. Verder wil de fysio wel de rekeningen crediteren en nieuwe gaan indienen. Voordat dat is gebeurt hebben ze alles bij mijn zorgverzekeraar al gecheckt natuurlijk.

Ik baal hier dus enorm van. Straks word ik de dupe van een fout van de fysio.

Wat zouden jullie doen, maandag de zorgverzekering bellen en het verhaal eerlijk uitleggen of afwachten tot de zorgverzekering er zelf mee komt........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe zeg ...

Toen ik voor een BVK ging heeft mijn zorgverzekeraar niet eens foto,s van mij gezien , laat staan

dat ik declaraties van de fysio moest voor leggen .

Tijdens mijn consult ging de aanvraag eruit en die werd meteen goedgekeurd .

Maar , erg vervelend voor je ...ik zou denk ik afwachten .

Maar voor je eigen gemoedsrust kun je natuurlijk bellen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook een heel gedoe! Gek dat het per verzekering zo verschilt. Ik zit trouwens bij cz. Ik denk dat het allemaal wel losloopt zeker als ze nu foto's en een opsomming van je klachten en een doorverwijzing hebben. Je kan ze natuurlijk best even bellen en uitleggen van de omschrijving. Misschien kan je fysio wel even iets op papier voor je zetten? En dat je dat dan even kan nasturen mocht daar behoeft aan zijn? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Morgen wordt het 2 weken dat ik bij de pc ben geweest en de aanvraag is gedaan bij de zorgverzekeraar. Met 2 weken zou ik horen, of ik al dan niet in aanmerking zou komen voor vergoeding, werd mij aangegeven. Vandaag maar (weer) eens gebeld, krijg ik nu te horen dat het 4 weken duurt :angry::angry::angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-7-2016 om 21:22 zei Lizzyj:

Echt waar? Wat idioot! Gaven ze ook aan waarom?

Ja Lizzyj, heel vervelend. Ik heb vorige week woensdag een e-mail gekregen waarin stond dat mijn document in behandeling was genomen. Afgelopen vrijdag nog even gebeld en toen gaf een medewerker aan dat ik, begin deze week, mijn brievenbus/e-mail goed in gaten moest houden. Het zou niet lang meer duren...... Gister dus opnieuw gebeld met de vraag hoever het stond met de afhandeling krijg ik dus te horen dat het 4 weken zou duren. Ik werd ook echt boos en heb aangegeven dat ik dit geen stijl vond. Ik ben verkeerd voorgelicht door verschillende medewerkers van de Amersfoortse. Er werd mij geadviseerd een klacht in te dienen over de gang van zaken. Dus dat heb ik gister eind van de middag gedaan, ik heb er tevens bij in vermeld dat ik verwacht SPOEDIG een reactie te ontvangen maar ook dat ik graag spoedig uitsluitsel krijg over vergoeding. Krijg ik doodleuk een standaard mail waarin staat dat mijn e-mail binnen 2 weken in behandeling wordt genomen :angry::angry::angry:

Vandaag secretaresse van pc gesproken en verhaal voorgelegd. Bij sommige verzekeringsmaatschappijen duurt het gemiddeld 2 weken maar bij een heel aantal verzekeringsmaatschappijen hebben de patiënten binnen een week al bericht. 4 weken vond zij ook wel lang, misschien door vakantie gaf ze aan. Maar ja dan hadden ze mij niet aan moeten geven dat ik met 2 weken bericht zou krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.