Jump to content

Verweerd broos en pijnlijk litteken

chica

Recommended Posts

Posted

Hallo, ik had eigenlijk een vraagje over mijn litteken na mijn borstvergroting 7,5 week geleden.ik heb in eerste instantie een allergische reactie gedaan op de lijm waarmee mijn snede van de borstvergroting is toegeplakt. Dus 2 á 3 weken na de operatie een zeer pijnlijk jeukerig litteken. Ik had er dan zelf al maar de lijmresten afgepulkt. 

Nu staat het nog niet echt heel mooi : rood en zeer broze jeukerige huid. 

Ik had er een paar dagen geleden niveazalf aan gesmeerd , maar. Dat jeukte nog erger en het litteken maakte een beetje wondvocht. Dus nu weet ik niet meer wat te doen. Volgens de dokter moet ik het gewoon droog houden. Maar het jeukt en m'n huid is zo broos dat ik denk dat het niet uit zijn eigen goed komt. Over 2,5 week vertrek ik op vakantie en zou zeer graag gaan zwemmen daar , maar weet niet of ik het er erger mee ga maken  

Iemand hier tips over? 

Gr Chica 

Posted
1 uur geleden zei chica:

Hallo, ik had eigenlijk een vraagje over mijn litteken na mijn borstvergroting 7,5 week geleden.ik heb in eerste instantie een allergische reactie gedaan op de lijm waarmee mijn snede van de borstvergroting is toegeplakt. Dus 2 á 3 weken na de operatie een zeer pijnlijk jeukerig litteken. Ik had er dan zelf al maar de lijmresten afgepulkt. 

Nu staat het nog niet echt heel mooi : rood en zeer broze jeukerige huid. 

Ik had er een paar dagen geleden niveazalf aan gesmeerd , maar. Dat jeukte nog erger en het litteken maakte een beetje wondvocht. Dus nu weet ik niet meer wat te doen. Volgens de dokter moet ik het gewoon droog houden. Maar het jeukt en m'n huid is zo broos dat ik denk dat het niet uit zijn eigen goed komt. Over 2,5 week vertrek ik op vakantie en zou zeer graag gaan zwemmen daar , maar weet niet of ik het er erger mee ga maken  

Iemand hier tips over? 

Gr Chica 

Hoi hoi

Heb je er toevallig foto's van?
En was je litteken helemaal dicht toen je er nivea op smeerde?

Een litteken heeft meestal 1 tot 2 jaar nodig om volledig kleurloos en glad te worden, dus zorgen hoef je je zeker niet te maken..
Mocht het litteken dicht zijn, dan zou je het kunnen smeren met ongeparfumeerde vaseline. Dit is het meest neutraal op het moment.. Maar!! Is je litteken niet dicht, of produceert het wondvocht, dan zeker NIKS smeren! Dan droog laten en evt een gaasje erop.
Jeuk is vaak een teken van genezing...

Maar als je foto's hebt ervan (liefst wel scherpe haha) dan wil ik wel eens met je meekijken. Tag me even dan :) 

xxx

Posted

Hallo best_boobie,

Dank je voor uw reactie. Ik ga proberen om 2 foto's ik te voegen. 

Pictures visible for members only.

Become a member now.

Posted

Hm.. dit vind ik een lastige.. Ik zou ook zeggen: droog laten, terwijl de huid wel heel erg droog is en op spanning staat... Heeft je pc deze foto's ook gezien? en heeft hij op basis hiervan gezegd dat je het droog moet laten?
Als dat zo is, laat het dan aub droog en ga niet experimenteren. Het ziet er wat geirriteerd uit en dat kan nog van de lijm zijn, maar ook van die nivea van gisteren.

Zou het even aankijken.... en evt nog contact opnemen met je pc als het roder wordt of warm gaat aanvoelen.. Komt er vocht uit je litteken, dan toch ook even je pc waarschuwen. Op dit moment is er echter niks aan de hand, maar wel echt niks experimenteren hihi

xxx

Posted

@best_boobie Dank je voor de snelle reactie. 

De dokter heeft het zelf kunnen zien vorige week.

En jij geeft ook eerder de voorkeur aan droog houden. Dan ga ik het zo ook doen. Hopelijk is het over 2 weken toch wat beter. En kan ik er gewoon mee zwemmen op vakantie.

bedankt  

gr Chica  

• 2 weeks later...
Posted

@best_boobie, ik wil je even op de hoogte houden ivm mijn verweerd litteken. 

Ben vandaag naar de huisarts geweest omdat er speldenkop groot etterpuntjes ( aan iedere borst 1) op mijn litteken kwam gisteren.  Dus hup , vandaag naar de huisarts. 

Nu fucidin zalf op die 2 puntjes doen , en op de rest flaminal hydro om het litteken beter te laten helen. Een bloedname gedaan om infectie uit te sluiten. Maar de arts denkt van niet. 

Nu zit ik nog wel met 1 vraag; ik heb prothese achter mijn spier. 300cc. En alhoewel mijn borsten "bijna" geen pijn meer doen. En ik ook geen koorts maak. Heb ik wel een iets of wat rodere onderkant aan beide borsten. Het valt visueel bijna niet op, maar het voelt wel  iets of wat warmer aan als de rest van mijn borst. 

Eigenlijk zo net onder aan mijn tepels tot aan bijna aan het litteken. Zo de plaats die zoals bij zovele als 'voos/gevoelloos' aanvoelt. 

Dus nu mijn vraag ; heb jij dat al van meerdere gehoord? 

Gr Chica

Posted

Hoi hoi

Op zich is de actie van je huisarts wel goed, maar je moet eigenlijk echt contact opnemen met je pc... Ik zou de handelwijze even met hem overleggen, want je pc is de eindverantwoordelijke..
De puskoppen kunnen ook zijn van onopgeloste hechtdraden, die er op die manier uit willen..

De roodheid zou ik zeker overleggen met je pc. Misschien hoort het gewoon bij je, maar ik vind dit wel iets dat je pc zou moeten weten, en dan kan hij beslissen wat er gedaan moet worden, of dat je voor controle moet komen.. Zou er niet te lang mee blijven lopen.

Niet dat ik persé denk dat er iets mis is hoor, maar ik vind het wel altijd verstandig om in dit soort gevallen even contact op te nemen met je pc :) 

xxx

• 4 weeks later...
Posted

Hallo @best_boobie 

Een tijdje geleden had ik raad gevraagd ivm mijn verweerd litteken. 

Nu 1 maand later is het aardig aan het genezen. Volgens mij is het litteken toe. 

Dankzij de fucidine zalf en de flaminal hydro. Oef!

Wel voel ik onder het litteken 'inwendig' kleine bobbeltjes. Ik vermoed dat het nog hechtingen zijn die nog moeten oplossen. Zou dat kunnen?

s'avond nadat ik mijn bb uit gedaan heb voelen mijn borsten ook nog hard aan. 

Hopelijk gaat dat stilletjes beteren , want echt soepel zijn ze nog steeds niet.

groetjes , en mérci voor het goede advies dat je steeds geeft!

Chica X

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.