Jump to content

Chabke : 21 juni 2016 : Dr. Heintz : AZ Sint Lucas Gent

Recommended Posts

Posted

Hoi hoi, 

Ik ben hier dus vrij nieuw, al eventjes hier aan het rondsnuffelen en in april beslist dat een borstvergroting echt aan de orde was. Doorheen de jaren regelmatig veranderd van anticonceptie en sinds het spiraal(begin maart) was ik van a naar aa gegaan. Niet leuk dus en ik kon heel snel geholpen worden bij Dr. Heintz in Gent, dit omdat mijn moeder ook bij hem geopereerd is enkele jaren terug. Dus na veel lezen had ik me dan echt op het ergste voorbereid, veel pijn, weinig zelf kunnen doen etc. Dit is dus enorm goed meegevallen bij mij! Ik zou eigenlijk al veel te veel willen doen...

Hier dus veel positiefs en echt blij met mijn uiteindelijke 75c :o

Groetjes

Guest Toetje1993
Posted

Hoi @Chabke welkom op het forum! Wat gaaf dat je je bv al hebt ondergaan:) ik wil zelf als het lukt met vrij krijgen van werk in het najaar mijn bv krijgen. Jij zegt dat het meeviel al de pijn? Hoe lang heb jij vrij genomen voor herstel? 

Groetjes

Posted

Hey Toetje, ik kon 2weken regelen op het werk en werk in de gezondheidszorg. Ik kon zonder pijnstilling na... 4dagen ongeveer. Ik weet wel dat mijn pijngrens vrij hoog ligt, dus voor jou kan het wel anders zijn natuurlijk. Als ik zou mogen zou ik al direct terug paardrijden, maar dit mag 3 maand niet... :(

Guest Toetje1993
Posted

Oh wat fijn! Ik ben ook van plan om 2 weken vrij te gaan nemen, heb het idee dat dat wel het gemiddelde is qua rust die je nodig hebt

Posted

Hoi hoi

Gefeliciteerd met je boobs\!!!

Mag ik vragen wanneer je precies geopereerd bent? Dan kunnen we je titel aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen :) 
Doen we met iedereen die een datum heeft of al geopereerd is.

Een goed herstel gewenst verder!

xxx BB

Posted

Pas ik de datum ff aan :)

Als je elke week een foto maakt, van zowel voorkant als zijkanten,  zie je de evolutie het beste. Als je ze elke dag in de spiegel ziet, wen je eraan en weet je niet meer hoe het vorige week was ;)

Xxx

Posted
10 uur geleden zei best_boobie:

Pas ik de datum ff aan :)

Als je elke week een foto maakt, van zowel voorkant als zijkanten,  zie je de evolutie het beste. Als je ze elke dag in de spiegel ziet, wen je eraan en weet je niet meer hoe het vorige week was ;)

Xxx

Aha, goed om te weten! Ze beginnen inderdaad al goed te wennen :)

• 1 month later...
Posted

Hoi hoi, 

Sinds vandaag dus 6weken PO, alles goed verlopen etc. Tot ik gisterenavond een wit/gelig puntje ontdekte in mijn litteken. Ze genezen bij mij ook nie echt heel snel zoals bij bepaalde andere vrouwen. Dan maar eventjes gestopt met de littekenzalf en met water wat afgedept. Toen werd het wat roder, een beetje bloed bijgekomen en vandaag is het opengekomen. Had er al een steriel kompress op gedaan zodat ik zeker zou zien wat eruit zou komen. Het was wat gelig, maar voornamelijk bloed.

Wat doe ik hier best mee? Mijn pc zegt dat het de 'oplosbare' draadjes zijn en dat dit tot 2 maand kan duren eer ze allemaal opgelost zijn?? Hopelijk blijft het maar een klein wondje, maar ontsmet ik het best eens met isobetadine? 

X

Posted

He meis, 

Het gebeurt regelmatig dat er niet opgeloste hechtingen naar buiten komen, en dat het dan een heel klein beetje open kan gaan, maar heeft je pc niet verteld hoe je het dan het beste kunt ontsmetten?

Is het helder gelig met een beetje bloed, of heb je meer het idee dat het pus is? want is het het laatste dan kun je beter je pc raadplegen.

Zelf ben ik geen grote fan van isobetadine, omdat het vrij agressief is,en het de huid eromheen ook meestal kapot maakt. het beste wat je kunt doen,is het onder de douche even goed schoon spoelen en dan daarna alleen een steriel gaasje erop.

Mocht het nu bijv eromheen rood gaan worden, het gaatje groter,en je merkt dat je temperatuur omhoog gaat ,dan ook gelijk  je pc bellen 

Hou het even goed in de gaten, als het van een hechting is dan zou het heel snel dicht moeten gaan.

xxx

Posted

Nee hij heeft er niks van gezegd... Had een vrij kort antwoord gekregen dat het de draadjes zijn... Voorlopig ziet het er inderdaad naar uit dat het wondje niet groter wordt dus hoop ik dat het zo blijft!

Alvast bedankt voor de info :) xxx

Posted

Nou dat is ook wat dan als je zo kort antwoord krijgt.en heel vaak is het wel zo dat het een draadje kan zijn, maar je moet het wondje toch verzorgen.

Maar fijn dat het niet groter lijkt te worden.

Hou het gewoon even goed in de gaten,het liefst even 2 keer per dag onder de douche schoonspoelen, droog deppen met een steriel gaasje, en dan steriel gaasje erop.

Mocht de kleur van het vocht nu gaan veranderen,meer vocht, of wat ik al eerder zei, enige andere veranderingen, bellen naar je pc,want dit hoort echt allemaal bij de nazorg.

xx

Posted

Ik heb er voor alle zekerheid een foto van genomen en ook doorgemaild naar mijn pc. Het jeukt verschrikkelijk en er is nog wat wondvocht uitgekomen vandaag :/

Het wondje aan het uiteinde van mijn litteken is eigenlijk nooit dicht geweest, maar ziet er ook niet zo fantastisch uit. Ik heb het nu een beetje ontsmet met hibidil, misschien minder agressief of isobetadine... Wat denk jij? Valt het mee of moet ik toch oppassen?

X

Pictures visible for members only.

Become a member now.

Posted

@Chabke

Goed dat je de foto ook even hebt door gemaild naar je pc, dan is die in ieder geval op de hoogte van hoe het er nu uit ziet,maar ik moet zeggen dat ik het er vrij rustig uit vind zien, het is iets rood, maar dat komt ook omdat het nog een vers litteken is, en ik vermoed ( maar ik ben natuurlijk geen dokter ) dat het echt komt door hechtingen, als je bijv heel voorzichtig met een gaasje langs je litteken gaat, merk je dan dat je een beetje blijft hangen? als dat zo is, is het op zeker een hechting die naar buiten komt.

Ontsmetten met hibidil is goed, in inderdaad minder agressief,en ik zou dat even een paar dagen volhouden, 2 keer per dag, na het spoelen,en er dan verder zo min mogelijk aanzitten, dat het jeukt is een goed teken, want jeuk betekent genezing, maar probeer niet te krabben,want dan heb je kans dat het verder open gaat.

Zolang het vocht helder en minimaal blijft is het goed, maar blijf het wel in de gaten houden, want een open wondje is toch altijd een ingang voor eventuele bacterien, en daar moet je even alert op blijven.

Mocht dit nu niet goed werken dan kun je in overleg met je pc kijken of het wijsheid is dat je gaat smeren met fucidin zalf.

Ik ben benieuwd wat je pc hiervan gaat zeggen.

Hou me maar even op de hoogte ok?

xx

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.