Wens Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Hoi, Ik open toch maar even een apart topic, mocht hij verkeerd staan sorry daarvoor. Gisteren was ik drie weken po, alles gaat naast de gebruikelijke dingen en onzekerheden prima. Gister ochtend veel pijn in beide borsten, het gevoel alsof ze er aan de bovenkant uit wilden wn enorme druk op borst , bh gecheckt deze zit op het strakste haakje maar knelde niet af, vond ik er toch wel veel striemen in mijn huid staan overal waar de bh zit(vocht?) Heb de bh losser gedaan want de protheses moeten immers zakken en na een paar uur was het vrijwel over. Vanmiddag begin ik best redelijk wat irritante pijn onder mijn borsten te krijgen, het lijken wel mijn ribben of spieren...en weer afdrukken. Kan dit komen door het eventuele zakken? Dat er meer gewicht of druk op de ribben komt? Heb niets bijzonders gedaan en doe juist erg rustig aan. Heel verhaal, bedankt voor het lezen!
Glory Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 Ik heb een beetje hetzelfde probleem:haat/liefde verhouding met die bh en ook 3 weken po. Ter hoogte van mijn ribben,juist onder de borst een redelijk beurs gevoel.Als de druk teveel wordt,doe ik de bh uit.Ook S nachts wissel ik af.Ik mocht na 1 week al s nachts zonder bh,maar dat voelde echt nog niet goed.Nu wissel ik af,zodat de huid/spieren een beetje kunnen herstellen..ook overdag. Het lijkt mij ook wel logisch,3 weken bijna continu die bh aan.Dat is onnatuurlijk. Van Dr.Nio moest ik mijn bh juist zo laag mogelijk dragen,zodat de borsten kunnen dalen,en zeker niet de bh laten knellen onder de borsten.Misschien moet je meer naar je lichaam luisteren.Als je veel spierpijnen hebt,vraag je vent voor een massage aan de nek en rug en/of neem een warme douche.Ik doe persoonlijk na een warme douche een klein beetje arnica olie op de borsten van Weleda -ik masseer ze niet!-dit ondersteunt het herstel,het beurse gevoel en ontspant spieren.Het voelt goed voor mij,want na zo'n douche staat de huid erg droog en trekkerig.Ook heel veel water drinken,dit helpt wondvocht af te voeren.. Hopelijk heb je hier een beetje iets aan XX Glory
Wens Posted July 1, 2016 Author Posted July 1, 2016 @Glory, bedankt voor je reactie! ik mocht vanaf drie weken de bh af laten s'nachts. Dat was afgelopen woensdag, heb vannacht gewoon een los soepel topje aangetrokken, werd gisteravond 'gek' van dat druk gevoel. Mijn vriend zag gisteravond dat aan de ene zijkant van de borst er ook wrijving/schuurplekken zaten, daar is het ook best pijnlijk van binnen, beurs, gekneusd zo voelt het. Misschien ook wel de wond/pocket aan de binnenkant die ik voel. Nu de bh weer aan en heb ik het aan beide kanten, hij staat al op het ruimste haakje, anders toch iets ruimers bestellen.
Glory Posted July 1, 2016 Posted July 1, 2016 3 uur geleden zei Wens: @Glory, bedankt voor je reactie! ik mocht vanaf drie weken de bh af laten s'nachts. Dat was afgelopen woensdag, heb vannacht gewoon een los soepel topje aangetrokken, werd gisteravond 'gek' van dat druk gevoel. Mijn vriend zag gisteravond dat aan de ene zijkant van de borst er ook wrijving/schuurplekken zaten, daar is het ook best pijnlijk van binnen, beurs, gekneusd zo voelt het. Misschien ook wel de wond/pocket aan de binnenkant die ik voel. Nu de bh weer aan en heb ik het aan beide kanten, hij staat al op het ruimste haakje, anders toch iets ruimers bestellen. Ik zou dan toch een andere bh aanschaffen om af te wisselen.Ik denk daar ook over,omdat je dan toch die druk weer kunt veranderen.1 bh altijd op dezelfde plekken laten drukken is volgens mij ook heel slecht.. Hoe heb je geslapen zonder bh?Ik heb hem vannacht weer aangehouden,omdat ik gisteravond voelde dat het vannacht niet ging lukken.Deze ochtend wel weer zo stijf als een hark opgestaan..Als ik zonder bh slaap zijn mijn spieren beter s ochtends,maar het is wel zwaarder voor je borsten omdat ze zonder steun naar opzij hangen.De truc is volgens mij afwisselen naar behoefte van je borsten en spieren.. De vraag is welke bh's er nog goed zijn?Ik zit nu op een 80F,maar online bestellen is volgens mij ook niet echt de oplossing. XX
Soraja Posted July 3, 2016 Posted July 3, 2016 Oh zo herkenbaar. Ik was na 5 weken nog bont en blauw en dan een BH continue aan en ook nog vocht vasthouden...niet fijn. Afwisselen is een goed idee inderdaad. Ik deed ook vaak in de avond even mijn BH een paar uurtjes uit om alles te laten luchten. Nu 13 weken po heb ik nog steeds een gevoelige onderkant en na een dag een BH aan ben ik blij dat hij uit kan. Ik draag ook eigenlijk vaak de sport bh van de action onder mijn gewone kleding. Bij sommigen duurt de genezing en het beurse gevoel gewoon wat langer . maar probeer het jezelf zo comfortabel mogelijk te maken. Ik kreeg na een week ook onwijs last van de Anna, zere rug oksel en ribben. Toen de hunkemuller gekocht. En na een paar weken droeg ik juist weer de Anna snachts.
Wens Posted July 4, 2016 Author Posted July 4, 2016 Het gaat hier ondertussen gelukkig een stuk beter, ik heb de bh bandjes ook nog wat losser gedaan en sjor de band zover mogelijk richting buik. s avonds even zinder maar de afgelopen nachten wek weer om. Vocht zit er nog wel gezien de afdrukken maar dat is ook logisch gezien de termijn. We ben ik gestopt met smeren, was net twee dagen begonnen toen deze klachten kwamen dus toeval of niet voor de zekerheid gestopt.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.