boobli Posted June 29, 2016 Posted June 29, 2016 Hallo allemaal, Ik ben 19 jaar oud en ik zal binnenkort een borstvergroting ondergaan bij drs. M. Meesters-Caberg in het Zuyderland ziekenhuis te Sittard-Geleen. Pre-operatieve screening heb ik al gehad, en over twee weken mag ik onder het mes! Ik heb nu nog kleine en zeer ongelijke borsten die vergroot gaan worden naar een (hopelijk) symmetrische mooie volle C / kleine D! Er zal tussen de 250cc en 300cc ongeveer geplaatst worden, ronde prothesen achter de spier. Graag zou ik op dit forum verhalen horen van mensen die ervaring hebben met dezelfde chirurg en van mensen die ook op zo'n jonge leeftijd een borstvergroting ondergaan hebben. Groetjes!
boobli Posted June 29, 2016 Author Posted June 29, 2016 Hallo allemaal, Zojuist heb ik mij voorgesteld en nu is het tijd om een discussie te starten over mijn operatie. Over precies twee weken gaat drs. M. Meesters-Caberg mij in het Zuyderland ziekenhuis te Sittard-Geleen voorzien van een (hopelijk) mooi stel nieuwe borsten. Ik heb nu kleine en ongelijke borsten die hopelijk straks symmetrisch worden; het wordt een volle C / kleine D. Pre-operatieve screening heb ik zojuist achter de rug, ik heb informatie meegekregen over de aanschaf van twee sportbeha's en strakke topjes voor na de operatie, dus die ga ik deze week aanschaffen. Ik ben ontzettend opgetogen en ik kijk er erg naar uit. Ik heb er ook nog geen moment over getwijfeld en dat gaat ook zeer zeker niet gebeuren. Hoe meer de grote dag nadert, hoe enthousiaster ik word! Zijn er hier mensen met tips over hoe ik het best de komende twee weken enigszins kan doorkomen? Ik heb een heleboel tentamens nog te maken en ik kan maar moeilijk mijn concentratie erbij houden. Van mensen met ervaring met dezelfde chirurg als die van mij zou ik heel graag verhalen horen over hoe hen de interactie met haar en de rest van het team is bevallen op de dag van de operatie en in de periode daarna. Evenals van mensen die eenzelfde operatie hebben ondergaan op net zo'n jonge leeftijd als ik ben ik zeer ontvankelijk voor berichten! Hopende op menig reactie van jullie, Groetjes!
Anouk78 Posted June 29, 2016 Posted June 29, 2016 He @boobli wat fijn voor je nog ff en dan heb je je boobies. Ik zelf ben een stukje ouder en kan de dokter niet van borstvergrotingen wel van andere plastische ingrepen. Gaat helemaal goed komen. Gr
Guest Posted June 29, 2016 Posted June 29, 2016 Hey! Heb op 20 juni een borstvergroting gehad van 250cc achter de spier. Ben 18 jaar
boobli Posted June 29, 2016 Author Posted June 29, 2016 @Anouk78 ja dat kan kloppen, ze heeft een heel eigen stijl, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua manier van doen en praten. Veel mensen schijnen dit vervelend te vinden (lees: niet goed naar de patiënt luisteren, gehaast overkomen, haar eigen plan trekken) als ik reviews e.d. mag geloven. Ik vind haar echter gewoon een vrouw die duidelijk houdt van niet te veel poespas en recht door zee. Ze levert vakwerk en daar kom ik voor, niet voor commerciële prietpraat en zoetsappig gedoe.
boobli Posted June 29, 2016 Author Posted June 29, 2016 @Katarina wauw 18 jaar is heel jong. Ben zelf ook pas 19 hoor dus dan zitten we in principe in hetzelfde schuitje. Heb je geen vervelende opmerkingen of vooroordelen van mensen gekregen gezien je leeftijd? Dat is iets waar ik namelijk best bang voor ben straks...
Anouk78 Posted June 29, 2016 Posted June 29, 2016 @boobli van mensen moet je je niks aantrekken die hebben altijd een oordeel. En idd als ze maar vakkundig is vind het juist apart dat ze zo hip is.
boobli Posted June 29, 2016 Author Posted June 29, 2016 Oh ja, misschien moet een moderator even mijn titel aanpassen zodat hij mooi tussen de andere topics past? (weet niet of hij of zij dit leest, anders als iemand hem of haar erop wil attenderen, graag, ben nieuw hier) Datum is woensdag 13 juli a.s. De rest van de info staat er reeds.
Desert-Rose Posted June 29, 2016 Posted June 29, 2016 21 minuten geleden zei boobli: Oh ja, misschien moet een moderator even mijn titel aanpassen zodat hij mooi tussen de andere topics past? (weet niet of hij of zij dit leest, anders als iemand hem of haar erop wil attenderen, graag, ben nieuw hier) Datum is woensdag 13 juli a.s. De rest van de info staat er reeds. He meis, En een moderator heeft het gezien,en je titel aangepast. Even handig om te weten, als je best_boobie ( BB) of mij iets wilt laten weten dan kun je ons ook taggen, dan krijgen we vanzelf een notificatie. Nu lekker aftellen xx
Guest Posted June 30, 2016 Posted June 30, 2016 @boobli Enkel mijn gezin en mijn beste vrienden weten dit en zij stonden er allemaal positief tegenover. Het is natuurlijk om jezelf gelukkiger te maken Ik had ook wat schrik voor reacties van anderen want op onze leeftijd wordt er héél veel geroddeld. Maar momenteel heb ik er nog geen last van gehad. Je moet doen waar jij je goed bij voelt!
boobli Posted July 1, 2016 Author Posted July 1, 2016 Vandaag een heel arsenaal aan sportbh's gekocht voor mijn herstelperiode straks! Heb er zoveel zin in! Mijn vriend heeft na mijn operatie twee weken vrij genomen om voor mij te zorgen en hij blijft een nachtje slapen bij mij in het ziekenhuis. Zooo lief! Denk trouwens dat ik de chirurg nogmaals ga benadrukken dat, als het even kan, zij de grootste implantaten mag plaatsen die zij voor mij nog enigszins natuurlijk vond, wat zou betekenen 310cc links en aan de rechterkant ongeveer 50cc minder. Hopelijk wordt dit een mooi resultaat! Groetjes!
boobli Posted July 15, 2016 Author Posted July 15, 2016 Heeyy ladies! Bij dezen mijn operatieverslag. Ben nu 2 dagen P.O. Eergisterenochtend om half 7 vertrokken naar het ziekenhuis. Om 7 uur opgenomen geworden, en na een korte uitleg van de gang van zaken op de verpleegafdeling om half 8 richting OK gegaan. In de voorbereidingsruimte, waar mijn infuus werd aangelegd en alles nogmaals gecontroleerd werd, heb ik lang moeten wachten op mijn PC. Uiteindelijk kwam zij rond half 9 nogal gehaast binnenwandelen waarna zij zich over mij ontfermde en de lijnen op mijn borsten tekende. Even voor de duidelijkheid: het plan was +/- 310 cc links (was een kleine A cup) en aan de rechterkant ongeveer 50cc minder te plaatsen (was een B cup), achter de spier. Ze gaf aan nu aan dat het goed mogelijk zou zijn dat ik met een plaatsing vóór de spier een beter resultaat zou krijgen, en ze vroeg of ik hiermee akkoord ging. Nadat ze mij verzekerd had dat ik geen opzichtige protheseranden zou krijgen bij deze plaatsing ging ik akkoord en hup, richting OK. Op de OK ging alles heel erg snel: laatste controle of alles klopte wat ze gingen doen, en voordat ik ook maar iets in de gaten had was ik al in slaap. De operatie heeft een uur geduurd en weer een uur daarna werd ik wakker. Ik voelde nauwelijks pijn! Sterker nog ik probeerde meteen overeind te komen waarop een verpleegkundige mij toesnauwde: liggen blijven jij! Je bent net geopereerd! J Ik merkte vervolgens dat ik heel erg nodig moest plassen, dus zetten ze een pan onder mijn billen maar het lukte me niet om te plassen. Met een echo zagen ze dat mijn blaas erg vol was dus wilden ze een katheter gaan plaatsen. Dit raadde ik hen af aangezien ik erg snel last heb van een blaasontsteking. Terug op de afdeling zou ik wel op eigen kracht naar het toilet gaan, heb ik hen toen gezegd. Eenmaal terug op de afdeling kwam ik inderdaad heel gemakkelijk uit bed en kon gewoon op eigen kracht naar het toilet gaan. Daar stond de verpleging wel even van te kijken, zo snel hadden ze nog nooit iemand op zien staan na een operatie haha! Maar ik had gewoon nauwelijks pijn! Vervolgens duurde het tot de avond voordat een arts-assistent mij het verlossende woord kwam brengen wat men nu precies gedaan had. Mijn PC heeft er inderdaad voor gekozen om de prothesen vóór de spier te plaatsen, om zo de borsten op gelijke hoogte te kunnen positioneren. Ik had namelijk bijna 2cm hoogteverschil in de borstplooien en de PC heeft ze gewoon op gelijke hoogte weten te maken, echt heel knap! Echter heeft zij de prothesen niet direct achter de klier geplaatst maar subfasciaal, dus achter de bindweefsellaag die de spier bedekt, waardoor er geen opzichtige randen te zien zijn. Ook is er aan beide zijden 310cc geplaatst geworden, gek genoeg zien ze er nu precies even groot uit ondanks mijn verschil in grootte voorheen! Volgens de chirurg had ik gewoon twee totaal verschillende borsten waarbij er niet naar grootte gekeken moest worden, maar slechts naar de positionering van het implantaat waarbij er met hetzelfde aantal cc het mooiste resultaat bereikt kon worden. Zelfs het hoogteverschil van de tepels is een beetje minder geworden terwijl men eerst dacht dat niet te kunnen veranderen! Kortom: niets dan lof voor dokter Meesters! Ik ben één nachtje in het ziekenhuis gebleven op aanraden van de chirurg: het zou te belastend zijn om direct naar huis te gaan. Echter ik heb nauwelijks pijn gehad, ik heb vrolijk de hele dag over de afdeling gewandeld, hoezo belastend haha! Ik denk dat dit komt doordat een plaatsing voor de spier minder pijnlijk is dan erachter?? Nu ben ik alweer één nacht thuis en ik voel mij prima. Ik heb nauwelijks pijn, heb heerlijk geslapen en mijn lieve vriend zorgt heel goed voor mij. Het voelt alsof het allemaal niks voorstelt echter ik weet dat ik rustig aan moet doen J. Gelukkig heb ik nu drie weken alle tijd voor mezelf en mijn nieuwe boobies en ook voor jullie lieve borstenforummers, ik zal nu eindelijk meer tijd hebben om ook op andere topics te reageren! Liefs van bOObli J J J J
prisje81 Posted July 15, 2016 Posted July 15, 2016 @boobli, als eerste gefeliciteerd natuurlijk!!! En wat fijn dat alles eigenlijk gewoon goed verloopt. Ben benieuwd naar je foto's. Neem.jNeem.je tijd om te herstellen meid. Ook al voel jij je zo goed als wat. Je lijf heeft gewoon echt die rrust nodig. Veel plezier met je meiden
boobli Posted July 15, 2016 Author Posted July 15, 2016 Foto van voorsituatie en foto van 1 dag P.O.! Pictures visible for members only. Become a member now.
Daantje1234 Posted July 15, 2016 Posted July 15, 2016 Mooi al hoor @boobli! Gelukkig is het allemaal zo goed gaan en voel je je goed xx
boobli Posted July 16, 2016 Author Posted July 16, 2016 @Miss.S ik dacht dat ik gisteren in de chat had gelezen dat je zei dat mijn boobies ook flink strak staan van t vocht? Ik dacht dat dit gewoon zwelling was of is dit hetzelfde als vocht? Want als ik erin prik krijg je niet van die vochtkuiltjes, er lekt ook geen vocht uit de wonden en ik hoefde ook geen drains...
Guest BH86 Posted July 16, 2016 Posted July 16, 2016 Hey, proficiat! Is het de maat geworden die je wenste? Ze zien er inderdaad super uit!
boobli Posted July 16, 2016 Author Posted July 16, 2016 @BH86 Dankjewel! Het is inderdaad de maat geworden die ik wilde: een bescheiden 75D Had de pc benadrukt: bij twijfel doe maar een maatje groter. Et voila: 310 cc voor de spier Groter dan dat had ze ook niet gedaan zei ze, niet bij iemand van 1.60m en 54 kg.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.