Ga naar inhoud

2 vraagjes


Aanbevolen berichten

Dag dames,

 

ik ben nu 5 weken po, 350 cc dual plane polypurethaan protesen en ik heb 2 vraagjes:

1) mijn linkerborst staat nog iets hoger en voel de rand aan de bovenkant. Rechts is wel goed gezakt. Heeft het zin om de band nog om te doen? denk het niet he, omdat ik al na de drie weken ben. het is een minimaal verschil, maar je ziet hierdoor toch een beetje een scheve kant van de tepels. (had ik voorheen niet)

2)  's nachts heb ik echt enorm pijn aan mijn borstbeen. Overdag heb ik hier geen last van, maar 's nachts wordt ik er wakker van en lijkt het wel of het zwaar gekneusd is. 

dank alvast voor de antwoorden! Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Even je vragen proberen te beantwoorden:

1: Zeker heeft het nog zin om je borstband te dragen (in ieder geval altijd in overleg met je pc, nooit zomaar stoppen!) ook omdat je nog verschil zit en ze waarschijnlijk toch nog zullen zakken. Wil je dit zeker weten zul je toch echt even contact op moeten nemen met je pc.

2: Vervelend zeg dat je zo'n last hebt van je borstbeen, hoe lig je in bed? Kan me indenken als je erg plat ligt en er dus druk op je borstbeen komt je pijn kan krijgen. Misschien zou je eens kunnen proberen wat hoger te gaan liggen? Als je dit al doet, tsja dan weet ik het niet. Heb daar geen ervaring mee aangezien ik ze voor de spier heb.

Liefs Marietje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dan heb ik niks gezegd ;) lijkt mij dat hij wel af kan dan. Wat zegt jou gevoel?  En dat van je borstbeen..knap vervelend en raar dat je  er alleen snachts last van hebt, hopelijk herkennen meer meiden dit hier en is het normaal..leuk is anders. Al aan je pc gevraagd wat het kan zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Helaas heb ik dit jammer genoeg vaker zien gebeuren bij van Onselen, en dat is een beetje het risico van de Polyurethaan, dat ze natuurlijk gelijk goed geplaatst moeten worden omdat ze heel snel inkapselen.

Of het dragen van een borstband dan nu ook nog nut heeft is niet te zeggen, maar ja als je niet probeert dan weet je het helemaal niet,dus ik zou echt zeggen, ga de band weer dragen, en maak over een week of zo een foto en kijk dan eens of je enigszins nog een verschil gaat zien.

Heb je dit gevoel alleen als je op je zij ligt? Zo ja ,kun je eens proberen om een klein kussentje of handdoekje tussen je borsten te leggen, dit verminderd een klein beetje de zwaartekracht, en dus de druk op je borstbeen.

En draag je nog een bh 's nachts? 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar was ik al bang voor idd omdat deze protesen zo snel 'vast' zitten. Rechts is mooi en snel gezakt alleen links niet zo goed als rechts. ik zal even foto bijvoegen. Op de foto lijkt het wel iets erger dan in het echt zie ik nu. 

Ik draag geen bh meer s nachts. En die pijn heb ik eigenlijk al sinds de operatie ook toen ik op m'n rug sliep en ook toen ik rechtop sliep.

ik zal morgen toch eens contact opnemen met de kliniek. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je ziet het inderdaad goed,er zit ook verschil qua vorm in, en dat is typisch een van Onselen ding, sorry dat ik het zeg meis.  

Deze protheses kapselen zo snel in, kan zelfs al binnen een dag of 10 gebeurt zijn, en ik wil je niet ontmoedigen, maar wat ik hier in al die jaren ben tegen gekomen over deze protheses, durf ik niet te zeggen of dit nog recht gaat trekken.

Maar ik zou zeker contact opnemen met pc, en eens kijken wat hij gaat zeggen.

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen als hij zegt, geduld, want dat is met deze protheses niet aan de orde.

Als je het vanaf dag 1 hebt gehad, dan zou ik dat ook gelijk aankaarten ( heb je dit vorige keer al tegen hem gezegd? ) 

Het kan natuurlijk omdat die borst toch hoger zit, dat die ergens op drukt, een zenuw, een spier, en mocht dit zo zijn dan wil het nog wel eens een enkele keer helpen om spierverslappers te gaan gebruiken, anders maar eens aankaarten bij pc, of anders huisarts.

Ik adviseer wel om voorlopig weer de sport bh 's nachts te gaan dragen, want het kan misschien een verschil gaan maken in klachten.

Maar dit is niet echt leuk allemaal.

Ben benieuwd wat hij zegt, en of je gelijk langs mag komen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie @Desert-Rose. Heb gelijk maar even gebeld en mag vrijdag ochtend langskomen. 

Het is niet vanaf dag 1 al, dit is pas sinds een week nu dat het zo duidelijk is. Daarvoor zagen ze bij de controle wel een minimaal verschil, maar die zag ik toen niet. Ik zie op de wekelijkse foto's ook echt dat de laatste week rechts helemaal is gedaald en z'n vorm heeft aangenomen en links is blijven 'hangen'. 

Het verhaal van het borstbeen hoort er allemaal bij zei ze, maar dat links nog niet gezakt is dat is niet zo goed. Ik ben benieuwd wat ze hieraan gaan doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mooi, dat je vrijdag al mag komen,

Nee ik bedoel, dat je de pijn al vanaf dag 1 had, miscommunicatie  sorry, hahahaha

En natuurlijk in het begin mag er wat verschil zijn, het zijn 2 aparte wonden, en genezen op hun eigen manier.

Schrijf al je vragen goed op meis, anders vergeet je weer dingen.

Ik ben ook heel benieuwd wat voor oplossing ze je gaan bieden.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij helemaal aan bij Desert-Rose. Dit is een nadeel van dit soort protheses. Het gaat allemaal zo snel!  Maar idd als je het nooit probeert weet je het niet.

Heb je al geprobeerd om met een opgerold washandje tussen je borsten te slapen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Meloentje84 said:

Ja de pijn in al sinds de eerste dag inderdaad. Nee opgerold washandje niet geprobeerd. Blijft dat wel zitten hihi 

 

26 minutes ago, Desert-Rose said:

Als je sport bh in de nacht aandoet, dan kun je een washandje tussen de borsten doen 

xx

Precies, wel met sport bh ja :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.