Ga naar inhoud

Cohesive II mentor


jo

Aanbevolen berichten

Hallo meiden

Ik ben nieuw hier. Ik heb 2 jaar geleden 375cc cohesive 1 gekregen op de spier. Helaas heb ik veel rimpelvorming en krijg ik na overleg met een andere arts nu 450cc Cohesive 2 dual plane. Mijn operatie zelf krijg ik als tegemoetkoming vergoed. Maar de siliconen moet ik zelf bekostigen. Wat kan ik verwachten qua kosten? Ik had hier uiteraard niet zo snel op gerekend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Ezzie450:

Hallo meiden

Ik ben nieuw hier. Ik heb 2 jaar geleden 375cc cohesive 1 gekregen op de spier. Helaas heb ik veel rimpelvorming en krijg ik na overleg met een andere arts nu 450cc Cohesive 2 dual plane. Mijn operatie zelf krijg ik als tegemoetkoming vergoed. Maar de siliconen moet ik zelf bekostigen. Wat kan ik verwachten qua kosten? Ik had hier uiteraard niet zo snel op gerekend. 

Hoi hoi

Hm, dan heeft de arts destijds idd een inschattingsfout gemaakt door op de spier te plaatsen..

In welke kliniek ben je geweest? De prijs van prothesen kan ik niks over zeggen, niet iedere kliniek hanteert gelijke prijzen namelijk...

Hebben ze je in de kliniek niet verteld waar je vanuit moet gaan? Anders ff navragen.

En misschien vind je het leuk om een eigen voorsteltopic te maken? Uitleg staat in het bericht dat je gekregen hebt bij aanmelding :)

Xx BB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 3-7-2016 om 10:04 zei Bruisend:

Nee hoeft absoluut niet! Alleen als je al een risico persoon bent, helpt het nemen van Mentor niet.

En stel iemand krijgt wel rimpels en komt er later achter dat het voorkomen had kunnen worden door voor een ander merk te gaan... dat is pas kut, kan je beter vooraf weten en een gedegen keuze maken. Dat is nl het risico als ze maar met 1 merk werken helaas.

Precies dit! Ben blij dat ik dit forum heb gevonden! Ben zoveel te weten gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 16-7-2016 om 05:30 zei Ezzie450:

Hallo meiden

Ik ben nieuw hier. Ik heb 2 jaar geleden 375cc cohesive 1 gekregen op de spier. Helaas heb ik veel rimpelvorming en krijg ik na overleg met een andere arts nu 450cc Cohesive 2 dual plane. Mijn operatie zelf krijg ik als tegemoetkoming vergoed. Maar de siliconen moet ik zelf bekostigen. Wat kan ik verwachten qua kosten? Ik had hier uiteraard niet zo snel op gerekend. 

hooi hoi ik twijfel tussen cohesive 1 en 2. mag ik van jou misschien een foto zien vd rimpelvorming waar ze het over hebben... liefs sharon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hoi dames,

 

Ik ben op consult geweest bij Frans van Straten en toen werdt er tijdens het passen wel gesproken dat hij bij mij de zachtere variant wou plaatsen hij liet mij dit ook voelen maar had verder geen idee wat dit inhield. Ik vondt het prima. Toen ik eenmaal thuis kwam dacht ik eraan dat dit wss de coh 1 was en dat klopt ook idd. Nu zal dat wel goed zijn maar toch twijfel ik of coh 2 niet beter is ivm rimelvorming? Het wordt dp geplaatst dus weet niet of er dan ook rimpelvorming kan ontstaan?Kan iemand mij hier meer over vertellen ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-7-2016 om 05:30 zei Ezzie450:

Hallo meiden

Ik ben nieuw hier. Ik heb 2 jaar geleden 375cc cohesive 1 gekregen op de spier. Helaas heb ik veel rimpelvorming en krijg ik na overleg met een andere arts nu 450cc Cohesive 2 dual plane. Mijn operatie zelf krijg ik als tegemoetkoming vergoed. Maar de siliconen moet ik zelf bekostigen. Wat kan ik verwachten qua kosten? Ik had hier uiteraard niet zo snel op gerekend. 

Hoi hoi,

 

wat vervelend! Wel fijn dat je de operatie vergoed krijgt! Ik krijg coh 1 achter de spier en twijfel nu dus heel erg. Maar ga er vanuit dat de arts wel weet wat wel en niet kan.. zou ik mischien een foto mogen zien zodat ik een beeld krijg van de rimpelvorming die kan ontstaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik heb coh 2.

Ik kwam er via dit forum en internet achter dat je minder kans hebt op idd rimpelvorming.

Ik moest er zelf over beginnen tijdens het consult. Maar ik heb dan ook alles uitgezocht over hoe en wat ze in mijn lichaam gingen stoppen en op welke manier.

Hij vroeg aan mij waarom ik dit wilde. Dus ik uitgelegd dat ik niet het risico wilde lopen voor iets wat me 100,- extra kost. Met zo'n uitgave kan die 100,- er nog wel bij.

En toen was het oke.

 

Ik heb ze beide gevoeld op zijn bureau en ik kon echt het verschil niet voelen. Nu emaal anderhalf jaar later zijn ze heerlijk zacht hoor. Ik voel de protheses amper.

 

X koko

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Demiiii:

Hoi dames,

 

Ik ben op consult geweest bij Frans van Straten en toen werdt er tijdens het passen wel gesproken dat hij bij mij de zachtere variant wou plaatsen hij liet mij dit ook voelen maar had verder geen idee wat dit inhield. Ik vondt het prima. Toen ik eenmaal thuis kwam dacht ik eraan dat dit wss de coh 1 was en dat klopt ook idd. Nu zal dat wel goed zijn maar toch twijfel ik of coh 2 niet beter is ivm rimelvorming? Het wordt dp geplaatst dus weet niet of er dan ook rimpelvorming kan ontstaan?Kan iemand mij hier meer over vertellen ?

 

 

Rimpelvorming kan altijd ontstaan. Ook met dp plaatsing. Bij coh2 is dit minder dan bij coh2 omdat de gel wat dikker/stugger is. 

 

Als je die prothese plat op je hand legt is deze mooi rond, ga je hem kantelen (zoals zie ook in je lichaam zit en dus vanzelf al wat druppelvormig wordt) beweegt die gel en zie je die rimpeltjes in de prothese. Heb je een dunne huid bij je borsten (zijkanten voornamelijk) dan kun je die rimpeltjes zien. Zeker wanneer je voorover hangt. 

 

Coh2 wil niet zeggen dat je dan geen rimpels krijgt (bij coh1 ook niet). Ligt aan je lichaam, maar wil je minste kans wordt meestal coh2 aangeraden als je voor mentor gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei KoKo:

Hey, ik heb coh 2.

Ik kwam er via dit forum en internet achter dat je minder kans hebt op idd rimpelvorming.

Ik moest er zelf over beginnen tijdens het consult. Maar ik heb dan ook alles uitgezocht over hoe en wat ze in mijn lichaam gingen stoppen en op welke manier.

Hij vroeg aan mij waarom ik dit wilde. Dus ik uitgelegd dat ik niet het risico wilde lopen voor iets wat me 100,- extra kost. Met zo'n uitgave kan die 100,- er nog wel bij.

En toen was het oke.

 

Ik heb ze beide gevoeld op zijn bureau en ik kon echt het verschil niet voelen. Nu emaal anderhalf jaar later zijn ze heerlijk zacht hoor. Ik voel de protheses amper.

 

X koko

Ik had precies hetzelfde! Frans raadde mij coh I aan, omdat mijn huid volgens hem dik genoeg was. Ik had echter na veel gegoogle toch de voorkeur voor coh II gekregen, inderdaad liever het zekere voor het onzekere :) Hij vroeg wel waarom mijn voorkeur naar coh II uitging, maar dat dat natuurlijk kon als ik dat graag wilde! Hou er wel rekening mee als je voor coh II gaat dat deze speciaal besteld worden en ze niet zomaar alle maten hebben liggen. Op de dag van mijn operatie begon ik namelijk weer erg te twijfelen of het niet te groot ging worden, Frans stelde me toen gerust dat hij dacht dat het heel mooi bij mijn lichaam ging passen en dat ik terug moest denken aan hoe mooi ik de maat vond tijdens het consult. Maar hij zei ook dat coh II speciaal besteld werd en hij dus geen andere maat had liggen, dus twijfelen was nu te laat :P 

 

Ik ben nu 3 maanden po en vind ze al erg zacht, ik ben benieuwd hoe ze over een jaar voelen. Ik zit continue in mijn eigen borsten te knijpen :45: Alleen als ik lig vind ik ze momenteel nog best hard aanvoelen, maar dat zal vast nog veranderen het komende jaar :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aloysa Ja dat klopt, maar alles staat nu strak. Ik vond het heerlijk zo hard zou het wel terug willen. Over een jaar gaat toch de spanning eraf. Maar dat moet je even tijd geven. Straks voelen ze gewoon fluffie als echt geloof me.

En het slinkt nu nog. Ik dacht echt na een half jaar het zal wel zo blijven. Maar 3 maanden na mijn bv zat ik echt strak in een 70E nu met anderhalf jaar pas ik nog steeds 70E hoor alleen niet meer strak. Heb nu ademruimte zeg maar. Beetje jammer maar goed. Moet niet zeuren. 

 

Was gister bikini's aan het shoppen op internet en stond er 70C en dan denk ik nu, pff wat klein! En toen dacht ik, wow... Dacht ik dat nou echt? Nog niet zolang geleden was een 70B veel tegroot. Bizar gewoon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Ellen125:

Rimpelvorming kan altijd ontstaan. Ook met dp plaatsing. Bij coh2 is dit minder dan bij coh2 omdat de gel wat dikker/stugger is. 

 

Als je die prothese plat op je hand legt is deze mooi rond, ga je hem kantelen (zoals zie ook in je lichaam zit en dus vanzelf al wat druppelvormig wordt) beweegt die gel en zie je die rimpeltjes in de prothese. Heb je een dunne huid bij je borsten (zijkanten voornamelijk) dan kun je die rimpeltjes zien. Zeker wanneer je voorover hangt. 

 

Coh2 wil niet zeggen dat je dan geen rimpels krijgt (bij coh1 ook niet). Ligt aan je lichaam, maar wil je minste kans wordt meestal coh2 aangeraden als je voor mentor gaat.

Jaa dat heb ik ook begrepen en daarom vindt het het niet heel erg omdat je bij beide kans hebt op rimpelvorming. Ik ben juist bang dat de ronde vorm wat in elkaaf zakt als het waren en dat je dat dus erg ziet dat je meer anatomische protheses hebt en dat het ook wat kleiner wordt?  Ik had de kliniek gemaild en ze vertelde dat deze meestal werdt aangeraden en bij een dunnere huid of minder vet coh 2 wordt geadviseerd dus het lijkt mij dat Frans wel weet of het wel of niet kan dus probeer me er minder druk over te maken.. heb wel gevraagd of het evt. Nog veranderd zou kunnen worden

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.