Ga naar inhoud

Crossfit na de bv (krachttraining)


Summer2

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Elske77:

Hoi, nee ik ben 2017 al geopereerd dus meer dan een jaar geleden, er is niks gescheurd, maar de spieren spannen meer aan doordat ze sterker worden en hierdoor (dual plane) platten de prothese af. Heel vervelend en niet mooi, vraag me af of dit beter zal worden. 

Och joh, dat zie ik nu pas in je ondertekening staan. Maar evengoed wel heel vervelend. Zie je het alleen tijdens en kort na het trainen of gaat het niet meer weg en blijf je het zien. Anders mss toch op een andere manier trainen zodat je die borstspieren wat minder belast. Ik heb ze voor de spier dus zal er wrs minder snel last van krijgen. 

 

Liefs,

Von

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Vonnepon:

Och joh, dat zie ik nu pas in je ondertekening staan. Maar evengoed wel heel vervelend. Zie je het alleen tijdens en kort na het trainen of gaat het niet meer weg en blijf je het zien. Anders mss toch op een andere manier trainen zodat je die borstspieren wat minder belast. Ik heb ze voor de spier dus zal er wrs minder snel last van krijgen. 

 

Liefs,

Von

Dankjewel. Ik ga vanmiddag weer, helaas toch veel pijn rechter borstspier en aanhechting in de oksel plus rand prothese terwijl ik net begonnen ben en niet zwaar train. Ik hoop dat het over gaat. Links is alles in orde. Overigens recent nog mri gehad en geen afwijkingen dus technisch is alles in orde :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/8/2018 at 9:05 AM, Elske77 said:

Ha Rocker, hoe is 'ie?!

Heb jij geen "afplatting" aan de bovenkant, daar waar je borstspieren de protheses bedekken? 

Goed met jou? Jij had toch ook een wat langzamer herstel net als ik of ben ik nu in de war? 

 

Hmm... nee niet echt, m'n borst loopt eigenlijk geleidelijk aan schuif vanaf m'n borstbeen af naar borst haha.
Er zit ook wel goed bolling aan de bovenkant van m'n borst, maar je ziet door de borstspier dus niet een duidelijke scheiding tussen prothese en borstkas dus dat vind ik wel heel fijn (en mooi). 

Nu moet ik er natuurlijk wel bij zeggen dat die borstspieren bij mij al flink ontwikkeld waren voor de operatie, daarom heb ik zo lang last gehad, misschien dat dat ook wat verschil maakt dat het nu niet zo extreem veranderd. 
Heb wel vlak na een training en als we veel borstspieren hebben getraind dat ze de dagen erna door de spierpijn wat meer gespannen zijn maar dat los ik op door rustig te stretchen. Misschien een idee?

Heb wel andere protheses dan dat jij, hydrogel zijn zachter toch? Misschien maakt ook nog wat uit met hoe snel ze ingeduwd worden door de spier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/8/2018 at 12:55 PM, Eva25 said:

Ik vroeg me af, hoe gaat het bij jullie met buikspieren trainen? Kon dat wel gewoon na 6 weken alweer goed? Ik ben te bang dat ik al mijn progressie qua spieropbouw kwijtraak haha! Oja, ik heb ze juist boven de spier geplaatst gekregen omdat ik veel sport! Dan zouden ze niet platgeduwd/uit elkaar geduwd kunnen worden zei dr Van der Weij en dat kon volgens hem dus wel gebeuren bij dual plane. En ik heb ronde protheses dus draaien zou geen problemen moeten geven. 

 

Dat kan wel gewoon na 6 weken, maar ik heb ervaren dat je wel heel goed moet opletten dat je echt alleen je buikspieren gebruikt en dat je niet (om nog even die bepaalde aantallen te halen) je borstspier erbij gaat aanspannen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Rocker:

Goed met jou? Jij had toch ook een wat langzamer herstel net als ik of ben ik nu in de war? 

 

Hmm... nee niet echt, m'n borst loopt eigenlijk geleidelijk aan schuif vanaf m'n borstbeen af naar borst haha.
Er zit ook wel goed bolling aan de bovenkant van m'n borst, maar je ziet door de borstspier dus niet een duidelijke scheiding tussen prothese en borstkas dus dat vind ik wel heel fijn (en mooi). 

Nu moet ik er natuurlijk wel bij zeggen dat die borstspieren bij mij al flink ontwikkeld waren voor de operatie, daarom heb ik zo lang last gehad, misschien dat dat ook wat verschil maakt dat het nu niet zo extreem veranderd. 

En ik heb andere protheses dan dat jij hebt gekregen, dat maakt ook wel wat uit. 

Ik had niet bepaald stevige borstspieren maar heb een heel langzaam herstel gehad. Jaar geduurd toen was het oke :-) Daarna dus pas begonnen met crossfit en borst rechts staat er weer bij alsof ik net geopereerd ben. Argh. Maar goed, ik wacht het even af. Fijn dat bij jou alles in orde is gekomen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Elske77 said:

Ik had niet bepaald stevige borstspieren maar heb een heel langzaam herstel gehad. Jaar geduurd toen was het oke :-) Daarna dus pas begonnen met crossfit en borst rechts staat er weer bij alsof ik net geopereerd ben. Argh. Maar goed, ik wacht het even af. Fijn dat bij jou alles in orde is gekomen!

 

Fijn dat je wel helemaal klachtenvrij bent! Ben zelf pas sinds 2 maanden begonnen met crossfit, voor die tijd had ik nog armen van spongebob haha. Kracht terug opbouwen ging heel langzaam, zo irritant dat je na die 6 weken PO nog steeds geduld moet hebben haha :P Dat verteld dan weer niemand. 
Maar zou dat stretchen eens proberen, baad het niet.... ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Rocker:

Fijn dat je wel helemaal klachtenvrij bent! Ben zelf pas sinds 2 maanden begonnen met crossfit, voor die tijd had ik nog armen van spongebob haha. Kracht terug opbouwen ging heel langzaam, zo irritant dat je na die 6 weken PO nog steeds geduld moet hebben haha :P Dat verteld dan weer niemand. 
Maar zou dat stretchen eens proberen, baad het niet.... ;) 

Maar jij paaldanste al wel weer eerder, toch? Weet nog dat ik dacht wauw, hoe DOE je het :-) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Elske77 said:

Maar jij paaldanste al wel weer eerder, toch? Weet nog dat ik dacht wauw, hoe DOE je het :-) ?

Nee pas 7 maanden PO weer voorzichtig beginnerslessen maar kwam met de gevorderde les echt nog niet mee haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-8-2018 om 17:59 zei Rocker:

Fijn dat je wel helemaal klachtenvrij bent! Ben zelf pas sinds 2 maanden begonnen met crossfit, voor die tijd had ik nog armen van spongebob haha. Kracht terug opbouwen ging heel langzaam, zo irritant dat je na die 6 weken PO nog steeds geduld moet hebben haha :P Dat verteld dan weer niemand. 
Maar zou dat stretchen eens proberen, baad het niet.... ;) 

Oh dus jij hebt ook echt lang gewacht. Ja, ik moet er niet aan denken, heb het eerste jaar zoveel last gehad. Paardrijden ging gelukkig wel met dubbele shockabsorber bh aan :-) Welke sportBH gebruik jij? Ik nog steeds dubbele Shockabsorber. Ben wel heeeeel blij met mijn borsten hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Elske77 said:

Oh dus jij hebt ook echt lang gewacht. Ja, ik moet er niet aan denken, heb het eerste jaar zoveel last gehad. Paardrijden ging gelukkig wel met dubbele shockabsorber bh aan :-) Welke sportBH gebruik jij? Ik nog steeds dubbele Shockabsorber. Ben wel heeeeel blij met mijn borsten hoor!

Ik gebruik verschillende. Met paaldansen doe ik niet een extreem ondersteunende aan omdat dat alleen maar vervelend zit als je ondersteboven hangt.
Met crossfit gebruik ik afwisselend een andere maar vaak een shock absorber, eentje van under armour of eentje waar ik het merkje uit heb geknipt. Maar dubbele? Twee over elkaar heen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Rocker:

Ik gebruik verschillende. Met paaldansen doe ik niet een extreem ondersteunende aan omdat dat alleen maar vervelend zit als je ondersteboven hangt.
Met crossfit gebruik ik afwisselend een andere maar vaak een shock absorber, eentje van under armour of eentje waar ik het merkje uit heb geknipt. Maar dubbele? Twee over elkaar heen?

Ja. Twee shock absorbers. Dat gaat prima. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-8-2018 om 12:24 zei Yoyo:

Hi allemaal,

 

Ook nog even een reactie van mij. Ik heb in maart mijn vergroting gehad met dual plane. Rond de 400 cc (385?).

ik heb 6 weken totale rust genomen, al moet ik als moeder met kleine kids wel af en toe beetje tillen maar zo min mogelijk. Iig niet getraind en ook geen les gegeven. De eerste dagen vielen vies tegen qua pijn en weinig kunnen maar als ik nu terugkijk valt het overall erg mee en ben ik supertevreden. Ik ben zelf trainer en heb mijn lijf hard nodig voor mijn werk. Daarom ook lang getwijfeld want niet meer kunnen trainen was niet echt een optie maar Dr van Selms verzekerde me dat dual plane geen problemen op zou leveren. Ik las hier horrorverhalen over na een half jaar nog geen flesje open kunnen draaien maar dat was bij mij helrmaal niet zo. Na 6 weken ben ik heel voorzichtig weer begonnen met trainen en dat ging top. Echt serieus nergens last van. Ze zitten heel stevig dus rennen en springen gaat prima en ook qua kracht en mobiliteit niets in hoeven leveren. Verder zie ik ook geen afvlakking oid. Dus als je twijfelt over dual plane ivm trainen kan ik je gerust stellen, het kan ook heel erg goed gaan.

Vragen? Laat maar weten.

Succes ladies!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Gast Krullie2988

Fijn om wat verhalen te lezen van andere vrouwen die aan krachttraining doen en sterk ontwikkelde borstspieren hebben.. Ik doe nu zelf al 15 jaar aan boksen en krachttraining.. Ik vraag mij nu toch af wat zeldzamer is.. dat de implantaat plat geduwt wordt of dat je na 6 weken weer "normaal" kan trainen zonder kracht en mobiliteit verloren te zijn ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-6-2016 om 22:50 zei Summer2:

Hoi meiden!

Morgen 6 weken po jeej eindelijk. Nu ben ik benieuwd naar meiden die aan crossfit doen en al een bv hebben gehad. Dit is wel wat anders dan krachttraining, vandaar dat ik een nieuw topic open. Maar hoe gaat dit bij jullie? Heb je wel eens pijn? Kan je bepaalde dingen niet meer? Wanneer kon je weer alles doen? Doen jullie voorzichtig of gaat alles net zoals voorheen?

Ik heb al een berichtje gestuurd naar iemand op het forum die ook aan crossfit doet en weer is begonnen, heel fijn om zo te kletsen daarover! Maar ben nog meer benieuwd!! :D 

Hopelijk weten jullie antwoord op mijn vraagjes! 

Liefs x

Hola!

 

Ik ben 9 april geopereerd. Ik deed voorheen fanatiek fitnessen en ben ik na de 6 weken weer mee door gegaan. Sinds juli/augustus doe ik ook Crossfit. Wat ik bij zowel fitness als Crossfit merkte is dat je bovenlichaam en dan vooral de borstspier natuurlijk een klap heeft gehad. Het was heel anders om push ups te doen na de operatie. Je moet gewoon rustig beginnen en luisteren naar je lichaam. Ik ben het weer gaan opbouwen en het gaat prima! Hoop dat je er iets aan hebt! :) Good luck and enjoy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.