Ga naar inhoud

Crossfit na de bv (krachttraining)


Summer2

Aanbevolen berichten

Hoi meiden!

Morgen 6 weken po jeej eindelijk. Nu ben ik benieuwd naar meiden die aan crossfit doen en al een bv hebben gehad. Dit is wel wat anders dan krachttraining, vandaar dat ik een nieuw topic open. Maar hoe gaat dit bij jullie? Heb je wel eens pijn? Kan je bepaalde dingen niet meer? Wanneer kon je weer alles doen? Doen jullie voorzichtig of gaat alles net zoals voorheen?

Ik heb al een berichtje gestuurd naar iemand op het forum die ook aan crossfit doet en weer is begonnen, heel fijn om zo te kletsen daarover! Maar ben nog meer benieuwd!! :D 

Hopelijk weten jullie antwoord op mijn vraagjes! 

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
4 uur geleden zei Lisanne:

Hey Summer,

Ik doe ook aan Crossfit maar ik word pas donderdag geopereerd. Ik ben heel benieuwd hoelang ik niet kan gaan trainen. Ben jij ondertussen weer gegaan?

X

Nee nog niet. Mag pas eind augustus weer beginnen met gewichten dus nog even geduld hebben. Al wil ik niet teveel mijn borstspieren gaan trainen want dan kan het blijkbaar lelijk worden je boobs. Liever helemaal niet maar dat is eigenlijk niet goed voor je... moet ik nog even wat op bedenken. Je mag vanaf 3 maanden met gewichten beginnen. Maar wel echt opbouwen. Ben nu 10 weken po en kan nog niet aan een stang hangen (laat staat een pull up). Dat is bij mij nog pijnlijk. Voor de rest kan ik wel wat denk ik, maar echt overhead squad zal nog even moeilijk gaan denk ik. Spannend dat je boobs krijgt :D !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Summer2:

Nee nog niet. Mag pas eind augustus weer beginnen met gewichten dus nog even geduld hebben. Al wil ik niet teveel mijn borstspieren gaan trainen want dan kan het blijkbaar lelijk worden je boobs. Liever helemaal niet maar dat is eigenlijk niet goed voor je... moet ik nog even wat op bedenken. Je mag vanaf 3 maanden met gewichten beginnen. Maar wel echt opbouwen. Ben nu 10 weken po en kan nog niet aan een stang hangen (laat staat een pull up). Dat is bij mij nog pijnlijk. Voor de rest kan ik wel wat denk ik, maar echt overhead squad zal nog even moeilijk gaan denk ik. Spannend dat je boobs krijgt :D !!

Mijn chirurg zei dat ik na 6 weken ALLES weer mocht doen. Ik heb specifiek gevraagd naar het trainen van de borst en hij zei dat ik dat gewoon mocht doen... Ik weet het niet hoor. Ik ga sowieso 2 maanden geen wods doen maar wil wel na 6 weken rustig aan wat benen trainen, dat moet toch wel kunnen?? Heb je dual plane gehad? Ikn zie er zoooooooo tegenop om niet te gaan trainen... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Lisanne:

Mijn chirurg zei dat ik na 6 weken ALLES weer mocht doen. Ik heb specifiek gevraagd naar het trainen van de borst en hij zei dat ik dat gewoon mocht doen... Ik weet het niet hoor. Ik ga sowieso 2 maanden geen wods doen maar wil wel na 6 weken rustig aan wat benen trainen, dat moet toch wel kunnen?? Heb je dual plane gehad? Ikn zie er zoooooooo tegenop om niet te gaan trainen... :(

Wo serieus? Dat zeggen ze nergens dat dat dan al mag. En je kan het ook niet hoor met gewichten aan de gang. Meeste artsen raden de borstspier ook pas na 3 maanden aan. Benen trainen kan wel na 6 weken, maar niks al te zwaar met je armen tillen of borstspieren trainen. Je voelt vanzelf wat wel en niet kan maar laat alsjeblieft die borstspier nog even zitten. Ik zou nu pas wat met gewichten kunnen doen. Het voelde eerder ook niet goed. En ook omdat ik weet dat het pas na 3 maanden mag. Maargoed elke pc raad wat anders aan. Maar ik zou wel uitkijken :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Help!

Hier ook een crossfitter die een borstvergroting krijgt. Maar kan ik het nou het beste voor of achter de spier laten doen? Ik vind het zo’n moeilijke keuze. Erachter is mooier en beter op de lange termijn maar ik ben zo bang dat ik niet meer kan trainen. As dinsdag weer een consult en dan moet de knoop doorgehakt worden. Heeft iemand nog een advies voor mij? Ervaringen? Tips? Enorm bedankt vast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Trainen kan erna zeker nog wel, maar je moet het wel een beetje zien alsof je "nieuw" bent in de sport.

De borstspier moet aan een aantal dingen weer wennen en jijzelf ook. Rustig aan en de tijd nemen is belangrijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
Op 10-2-2018 om 21:54 zei Yoyo:

Help!

Hier ook een crossfitter die een borstvergroting krijgt. Maar kan ik het nou het beste voor of achter de spier laten doen? Ik vind het zo’n moeilijke keuze. Erachter is mooier en beter op de lange termijn maar ik ben zo bang dat ik niet meer kan trainen. As dinsdag weer een consult en dan moet de knoop doorgehakt worden. Heeft iemand nog een advies voor mij? Ervaringen? Tips? Enorm bedankt vast!

En, heb je je operatie inmiddels gehad. Ik ben erg benieuwd. Ik wil ook graag een bv, en heb mijn abo uit voorzorg tegen die tijd opgezegd, hoewel ik het wel ga missen 3 maanden geen crossfit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-7-2016 om 13:00 zei Lisanne:

Hey Summer,

Ik doe ook aan Crossfit maar ik word pas donderdag geopereerd. Ik ben heel benieuwd hoelang ik niet kan gaan trainen. Ben jij ondertussen weer gegaan?

X

Hoi Lisanne,

 

En? Hoe gaat het inmiddels? Heb je je borstvergroting gehad en zo ja kan je alles weer doen met crossfit? Hoe lang heb je gewacht om het weer op te pakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ha allemaal, ik heb m’n dual plane bv 29/5 2017 gehad en ben vorige maand met crossfit begonnen. Mijn borsten (vooral rechts) plat door het trainen van de borstspieren aan de bovenkant af. Is echt niet mooi. Mijn vriend viel het ook op. Hebben jullie dat niet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elske77 wij zijn op dezelfde datum geopereerd en ik ben pas sinds deze week begonnen met trainen van borst, schouders, armen en rug. Ik ben als de dood dat ik iets forceer dus ik bouw het echt heel rustig op.

 

Kan het zijn dat je prothese gedraaid of verschoven is? Als je het echt niet vertrouwd zou ik je pc bellen en eventueel een foto sturen. 

 

Liefs,

Von

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, nee ik ben 2017 al geopereerd dus meer dan een jaar geleden, er is niks gescheurd, maar de spieren spannen meer aan doordat ze sterker worden en hierdoor (dual plane) platten de prothese af. Heel vervelend en niet mooi, vraag me af of dit beter zal worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-2-2018 om 21:24 zei Rocker:

Trainen kan erna zeker nog wel, maar je moet het wel een beetje zien alsof je "nieuw" bent in de sport.

De borstspier moet aan een aantal dingen weer wennen en jijzelf ook. Rustig aan en de tijd nemen is belangrijk. 

Ha Rocker, hoe is 'ie?!

Heb jij geen "afplatting" aan de bovenkant, daar waar je borstspieren de protheses bedekken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal,

 

Ook nog even een reactie van mij. Ik heb in maart mijn vergroting gehad met dual plane. Rond de 400 cc (385?).

ik heb 6 weken totale rust genomen, al moet ik als moeder met kleine kids wel af en toe beetje tillen maar zo min mogelijk. Iig niet getraind en ook geen les gegeven. De eerste dagen vielen vies tegen qua pijn en weinig kunnen maar als ik nu terugkijk valt het overall erg mee en ben ik supertevreden. Ik ben zelf trainer en heb mijn lijf hard nodig voor mijn werk. Daarom ook lang getwijfeld want niet meer kunnen trainen was niet echt een optie maar Dr van Selms verzekerde me dat dual plane geen problemen op zou leveren. Ik las hier horrorverhalen over na een half jaar nog geen flesje open kunnen draaien maar dat was bij mij helrmaal niet zo. Na 6 weken ben ik heel voorzichtig weer begonnen met trainen en dat ging top. Echt serieus nergens last van. Ze zitten heel stevig dus rennen en springen gaat prima en ook qua kracht en mobiliteit niets in hoeven leveren. Verder zie ik ook geen afvlakking oid. Dus als je twijfelt over dual plane ivm trainen kan ik je gerust stellen, het kan ook heel erg goed gaan.

Vragen? Laat maar weten.

Succes ladies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Yoyo:

Hi allemaal,

 

Ook nog even een reactie van mij. Ik heb in maart mijn vergroting gehad met dual plane. Rond de 400 cc (385?).

ik heb 6 weken totale rust genomen, al moet ik als moeder met kleine kids wel af en toe beetje tillen maar zo min mogelijk. Iig niet getraind en ook geen les gegeven. De eerste dagen vielen vies tegen qua pijn en weinig kunnen maar als ik nu terugkijk valt het overall erg mee en ben ik supertevreden. Ik ben zelf trainer en heb mijn lijf hard nodig voor mijn werk. Daarom ook lang getwijfeld want niet meer kunnen trainen was niet echt een optie maar Dr van Selms verzekerde me dat dual plane geen problemen op zou leveren. Ik las hier horrorverhalen over na een half jaar nog geen flesje open kunnen draaien maar dat was bij mij helrmaal niet zo. Na 6 weken ben ik heel voorzichtig weer begonnen met trainen en dat ging top. Echt serieus nergens last van. Ze zitten heel stevig dus rennen en springen gaat prima en ook qua kracht en mobiliteit niets in hoeven leveren. Verder zie ik ook geen afvlakking oid. Dus als je twijfelt over dual plane ivm trainen kan ik je gerust stellen, het kan ook heel erg goed gaan.

Vragen? Laat maar weten.

Succes ladies!

Ha Yoyo, Wat voor trainingen doe jij? Ik heb nu, 1 jaar en 3 maanden, wel last met crossfit, maar niet met paardrijden en hardlopen (dubbele shockabsorber bh doet het prima). Crossfit op zich is niet pijnlijk, maar zoals ik schreef duwen mijn borstspieren de protheses plat. Hierdoor ontstaat een gekke vorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-2-2018 om 21:54 zei Yoyo:

Help!

Hier ook een crossfitter die een borstvergroting krijgt. Maar kan ik het nou het beste voor of achter de spier laten doen? Ik vind het zo’n moeilijke keuze. Erachter is mooier en beter op de lange termijn maar ik ben zo bang dat ik niet meer kan trainen. As dinsdag weer een consult en dan moet de knoop doorgehakt worden. Heeft iemand nog een advies voor mij? Ervaringen? Tips? Enorm bedankt vast!

ah, ook crossfit zie ik :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Elske77:

ah, ook crossfit zie ik :-)

Ja klopt, zelfs met bench press is mijn 1rm hetzelfde, viel me enorm mee. 

En de vorm verandert niet echt, misschien een beetje aan de onderkant maar dat zie je niet met sportbh aan, aan de bovenkant zie je niets bij mij. 

Stoort het jou erg? Ben je al terug geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal, 

 

Interessant topic, ik ben zelf ook een fanatieke sporter dus ik lees graag even mee. :) Ik doe weliswaar geen crossfit maar wel veel krachttraining en daarbij nog wat cardio. Ik ben nu 2 weken en 5 dagen PO. Mijn plastisch chirurg zei me dat ik 6 weken absoluut niet mag sporten (ook geen cardio), en het daarna weer rustig mag opbouwen met gewichten. Als ik jullie verhalen zo lees denk ik wel dat ik mijn bovenlichaam dan maar even wat langer moet ontzien.. 

 

Ik vroeg me af, hoe gaat het bij jullie met buikspieren trainen? Kon dat wel gewoon na 6 weken alweer goed? Ik ben te bang dat ik al mijn progressie qua spieropbouw kwijtraak haha! Oja, ik heb ze juist boven de spier geplaatst gekregen omdat ik veel sport! Dan zouden ze niet platgeduwd/uit elkaar geduwd kunnen worden zei dr Van der Weij en dat kon volgens hem dus wel gebeuren bij dual plane. En ik heb ronde protheses dus draaien zou geen problemen moeten geven. 

 

Groetjes,

Eva 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet terug geweest want kunt er toch niets aan doen. Is nu eenmaal mijn borstspier die weer meer aanspant doordat hij sterker wordt. Daardoor krijg ik weer een beetje de vorm van toen ik net geopereerd was terug ipv mooi en zacht. Misschien ontspant de spier weer, maar tja.. zeker weten doe ik het niet. Vandaar mijn vraag. Ik ben dus nog maar net begonnen met crossfit en vind het echt heel erg leuk, maar dit is wel lelijk en hopelijk hoef ik niet te kiezen tussen crossfit en mooie borsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend Elske! Dat is ook waar ik bang voor was. Kun je niet naar een andere arts voor second opinion? Je hebt er veel geld voor betaald en bent niet tevreden, dat is toch niet de bedoeling?

Ken je van Selms? Ik vind hem erg goed, veel kennis en ervaring, geeft realistische adviezen.

ik wilde bijv voor de spier doen om zelfde reden die Eva geeft maar dat wilde hij niet doen want ik had van mezelf geen borst- of vetweefsel en dan zie je de prothese zitten onder je huid. Achteraf had hij gelijk dat dit mooier en beter was en ben ik blij dat ik zijn advies heb gevolgd.

En Eva, training komt weer goed hoor. Rustig de tijd nemen dan kun je straks alles weer. Bij mij was de 6 welen echt voldoende en was langer niet nodig. Ik was ook bang voor verlies van kracht etc en deed al eerder wel beetje squats etc thuis maar zelfs dat voelde raar dus toen echt de 6 weken rust genomen. Gaf bij mij juist ook weer vooruitgang, door die goede rustperiode was ik helemaal hersteld van spierpijn en overbelasting en ging training daarna juist weer top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Yoyo, nee de plastisch chirurg kan er niets aan doen, ben zelf arts en ken de procedure. Ze zitten nu eenmaal DP.Dit heeft puur met mijn training te maken en is nu eenmaal een risico. Wil graag jullie ervaringen horen op dit gebied, if iemand zelfde klachten heeft gehad en of ze weer verdwenen :-) Dat hoop ik natuurlijk. Anders moet ik stoppen met crossfit en zelf gaan trainen met veel minder borstspieren, maar ik kijk het nu aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik snap het, bij crossfit kun je de training niet echt zelf kiezen, evt wel schalen, dat zou ik dan ook echt doen. Met je coach gaan praten welke schalingsopties het meest geschikt zijn zodat je je grote borstspier zo veel mogelijk ontlast. Ik hoop voor je dat het beter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Yoyo:

Ja ik snap het, bij crossfit kun je de training niet echt zelf kiezen, evt wel schalen, dat zou ik dan ook echt doen. Met je coach gaan praten welke schalingsopties het meest geschikt zijn zodat je je grote borstspier zo veel mogelijk ontlast. Ik hoop voor je dat het beter wordt.

Dankjewel. Zou het echt jammer vinden om iets anders te moeten gaan doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.