Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Ik zal mij voorstellen. Voorlopig heet ik herfsttzonnetje. Ik ben 45 jaar, single. De reden dat ik me hier heb aangemeld is, is dat er vorig jaar mei borstkanker is vastgesteld. Vorm: HER2 Neu/pos. Chemo achter de rug, amputatie achter de rug. Heb een tissue expander gehad en heb nu sinds 8 juni dit jaar een borstprothese. Het punt is dat de prothese erg bol staat. En de warmte voel je door mijn hemdje. Iemand die hier ervaring mee heeft? / herkent iemand hier dat? Een prothese die erg bol staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Welkom op BF :) 

Jeetje, je hebt zo te lezen een pittige tijd achter de rug gehad maar eindelijk je protheses gekregen. Echt fijn voor je :) Lees dat dit enige vragen oproept bij je. Moet eerlijk zeggen dat ik zelf weinig info heb mbt protheses die worden geplaatst met geen borstweefsel en hoe dit proces eruit ziet.

Wel lijkt het mij dat je kort po bent en waarschijnlijk je protheses nog moeten gaan zakken en dat  " bolle" wellicht minder wordt als je huid/borst herstelt. Anderzijds is het type prothese ook van belang en meer zichtbaar omdat deze niet bedekt wordt door je eigen weefsel? Begrijp je dilemma in deze dus..ga voor jouw onze boobmothers van BF taggen in je topic, zij kunnen misschien nog advies of info meegeven. En sowieso zou ik deze vragen ook neerleggen bij je oncologisch chirurg. 

Sterkte met herstel en mooie boobs :35: 

Groetjes

@best_boobie @Desert-Rose

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!

Heftige tijd zeg... Maar wel fijn dat je meteen in aanmerking kwam voor een tissue expander. Hoe lang heb je deze gehad en tot hoeveel cc is deze gevuld geweest?
En mag ik vragen welke prothese je nu hebt? Hoeveel cc en welk profile? Misschien dat het ook al helpt als je de naam van je pc noemt, sommigen hebben een sterke voorkeur namelijk ;) 
Maar van de andere kant, je zou een kaartje mee hebben moeten krijgen waar cijfers op staan en de naam van de prothese.. Deze zegt wel iets meer over hoe bol een prothese blijft.

Maar je bent pas 20 dagen po dus er gaat nog een hoop veranderen voor je.. De eerste  3 maanden zijn het belangrijkst, qua veranderingen. Al kan er nog veel veranderen tot een jaar, zeker omdat jouw huid toch redelijk strak zal staan.
 

Ga je je tepel nog laten tatoëren naderhand? Of weet je dat nog niet.. Of misschien is de tepel wel gespaard gebleven?

Sorry voor mijn vele vragen, maar zonder aanvullende info kan ik er mijn licht (ben ook maar een leek hoor ;) ) niet eens op werpen :) 

Een goed herstel gewenst!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Hier wat op de bovenstaanden vragen;

Mijn tissue expander is gevuld tot 350 cc. In januari  2016 amputatie en tissue expander geplaatst. Bij de operatie gevuld tot 50 cc. Daarna 2 x gevuld met 100 cc en de laatste x 50 cc. Dat was ergens in Maart. 8 juni de borstprothese dus.

Ik zou het echt niet weten wat voor prothese het is.

Het feit dat de borstprothese zo bol stond was niet normaal. Gisteren voor controle geweest. De wondverpleegk heeft de plastisch ch erbij gehaald. Zij was erg gechockeerd.

Er is 360 cc troebel vocht eruit gehaald. En die roodheid was/is teken van een ontsteking. Ik heb anti-biotica gekregen. Morgen donderdag 30 juni moet ik terugkomen. Pl ch heeft gezegd dat de kans erg groot is dat de borstprothese eruit moet. Of ik mijn tepel laat tatoëren weet ik nog niet.

 

Grtjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai, 

Oh bah, meestal als je verhoging of warme/opgezwolle/rode borsten hebt; zijn dit meestal voortekenen van een ontsteking. Je PC heeft er aardig wat vocht uit gehaald ..poeh!! Kan mij nu wel iets van voorstellen dat je prothese zo bol stond...zat gewoon al dat vocht in!!! Hopelijk slaat je AB aan en blijft de prothese erin zitten! Fingers crossed!! 

Sterkte x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.