browneyed_girl Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 Hallo, Over een paar weken staat mijn dual plane operatie op de planning. Graag zou ik willen weten hoe vrouwen met het herstel hebben ervaren met twee kleine kinderen (peuter en kleuter). Ik heb een dikke week hulp van mijn man kunnen regelen. Daarna moet ik het grotendeels zelf doen. Hoe lang hebben jullie last gehad? Alvast bedankt voor de reacties!
jaino Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 Mijn man was 2wk vrij. Ik kon meteen alles zelf als ik zou willen ik had geen pijn maar heb me alle weken redelijk rustig gehouden. Alleen aankleden en broodsmeren voor de kids deed ik na 2wk weer. Schoonmaken doe ik pas ma dinsdag weer dan ben ik 6wk po. Zus en schoonmoeder helpen met kids
Jcin27 Posted June 26, 2016 Posted June 26, 2016 42 minuten geleden zei browneyed_girl: Hallo, Over een paar weken staat mijn dual plane operatie op de planning. Graag zou ik willen weten hoe vrouwen met het herstel hebben ervaren met twee kleine kinderen (peuter en kleuter). Ik heb een dikke week hulp van mijn man kunnen regelen. Daarna moet ik het grotendeels zelf doen. Hoe lang hebben jullie last gehad? Alvast bedankt voor de reacties! Hoi hoi, Ik zelf ben 12 mei geopereerd en ook duoplane. Ik heb 2 kids waar van de jongste 2 is. Ik heb 9 dagen hulp gehad en daarna moest ik het ook weer zelf doen. Dat is te doen door wat handigheidjes toe te passen. Een trapje in de keuken of alles zo zetten dat je je armen niet hoeft te strekken. De volle wasmand even door je man bij de wasmachine te laten zetten. Dat soort dingetjes. Doe huishoudelijke dingen verdeeld over de dag en niet alles in 1 keer. En de grote dingen zoals ramen, bedden etc probeer daar hulp voor de regelen 1 keer in de week of 2 weken. Ik moet zeggen dat je heel handig word in dingetjes bedenken om anders te doen. Zo deed ik het trap hekje met mijn voet dicht. En zetten ik de klein op mijn schoot en gleed ik op mijn billen de trap af haha! En ik heb 2 dagen voor mijn bv het huis van boven naar beneden goed gepoetst. De badkamer, slaapkamers, keuken alle grote dingen echt goed uitgesopt. Dan is het een kwestie van bijhouden. Ik weet dat heel veel dames hier het afkeuren maar 6 weken niks doenmet kids gaat bij de meeste gewoon niet. Succes!
Mamalisa Posted June 27, 2016 Posted June 27, 2016 Ik ben afgelopen vrijdag geholpen, ben nu dus 3 dagen po. Heb gisteren haren gewassen van die kleine, vanmorgen heb ik ze uit bed getild (op mijn heup) en boterham gesmeerd en aangekleed en staart gemaakt en alles. Was gedraaid, wasmand naar beneden getild, was opgehangen en opgevouwen, woonkamer en speelkamer dochter opgeruimd enz je moet geen voorbeeld aan mij nemen, want ik doe alweer veel te snel dingen en uiteindelijk heb ik mezelf ermee, maar even om aan te geven dat het dus wel kan. Iedereen hersteld natuurlijk anders maar als je kinderen hebt moet je natuurlijk wel weer dingen op een gegeven moment, maar probeer je wel echt te houden aan de dingen die je wel en niet mag. Ik kon na 1 dag po alweer het 1 en ander, ik denk dat na een dikke week wel weer een hoop lukt. Als je maar oppast met je armen boven je hoofd strekken, zware dingen tillen, herhaalde bewegingen maken, bukken enz.
vermer Posted June 27, 2016 Posted June 27, 2016 Idd, wat mamalisa zegt:) ik kon de eerste 3 dagen niets, echt teveel pijn. Daarna werd ik weer langzaam meer mens. Idd echt niets doen waarbij je ellebogen hoger dan je schouders komen, niet tillen, ook je kids niet en niet veel herhalingen als stofzuigen of poetsen etc. Je herstelt maar 1x en dat kan je nooit opnieuw doen... Wat ik echt onderschat heb is het missen van knuffelen. Dat kon de eerste dagen niet en daarna maar losjes, lekker stevig knuffelen moet je even missen. Maar is voor een goed doel natuurlijk!! Succes meis!
Mamalisa Posted June 27, 2016 Posted June 27, 2016 7 minuten geleden zei vermer: Idd, wat mamalisa zegt:) ik kon de eerste 3 dagen niets, echt teveel pijn. Daarna werd ik weer langzaam meer mens. Idd echt niets doen waarbij je ellebogen hoger dan je schouders komen, niet tillen, ook je kids niet en niet veel herhalingen als stofzuigen of poetsen etc. Je herstelt maar 1x en dat kan je nooit opnieuw doen... Wat ik echt onderschat heb is het missen van knuffelen. Dat kon de eerste dagen niet en daarna maar losjes, lekker stevig knuffelen moet je even missen. Maar is voor een goed doel natuurlijk!! Succes meis! Oh jaaaa dat knuffelen indd dat mis ik ook wel. Met mn man niet maar wel met mn dochter zeg. Die springt ook nog bij me op schoot en drukt zich dan heel stevig tegen me aan. En dan opeens weet ze het weer en neemt ze wat meer afstand, maar je ziet dat ze gewoon lekker ff wil kroelen. Ben blij als dat weer kan zeg. Vanmorgen heeft ze lekker even bij ons in bed gelegen, dan vouwt ze zichzelf helemaal om me heen, met beentjes en armpjes, heeeerlijk!
browneyed_girl Posted June 27, 2016 Author Posted June 27, 2016 Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig heb ik 1x per week vast hulp in huis. Rest maar niet ergeren aan de rommel. Is voor het goede doel. Kids knuffelen, zal ik inderdaad het meest missen. Vooral ook moeilijk voor hen.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.