Jump to content

Gat in litteken, 10 weken po

Girll

Recommended Posts

Posted

Dames ik vlieg even in de stress momenteel, ben 10 weken po en heb een gaatje in mijn litteken :139:

Heb vandaag laatste controle maar kan wel janken, wat vinden jullie, wat moet ik doen??

Pictures visible for members only.

Become a member now.

Posted

O jeetje..... Ik heb geen idee. Misschien zijn er wel meiden die dit herkennen....

Maar gelukkig heb je vandaag controle en kun je het direct vragen. Hoe laat moet je? 

Posted

Ik wil je niet nog meer in de stress maken maar naar mijn mening ziet je litteken er best onrustig uit, vooral voor na 10 weken po. Mijn advies is om deze foto naar je pc te mailen en bellen dat je een foto gemaild hebt zodat hij wat sneller zal/kan reageren.

Wat naar zeg voor je!! Is dit ineens zo gekomen? Over 1 nacht ijs?? Snap dat je wel kan huilen want dit verwacht je niet na 10 weken po..

@best_boobie daar ga ik weer.. jij kan toch het beste advies geven, en zit ik er helemaal naast, al denk ik dat @Girll het beste af is bij haar pc of verpleging.. 

Sterkte meis en hou je me op de hoogte?

Posted

Oh lees dat je vandaag controle hebt.. komt wel goed uit nu. Heb je gelijk meer duidelijkheid. Hopelijk valt het mee, en kan hij je gerust stellen. Ik snap zo dat de schrik erin zit nu, zou ik zelf ook hebben! Eerst maar even de reactie van je pc afwachten.. succes straks :53:

Posted
12 minuten geleden zei Marietje:

Ik wil je niet nog meer in de stress maken maar naar mijn mening ziet je litteken er best onrustig uit, vooral voor na 10 weken po. Mijn advies is om deze foto naar je pc te mailen en bellen dat je een foto gemaild hebt zodat hij wat sneller zal/kan reageren.

Wat naar zeg voor je!! Is dit ineens zo gekomen? Over 1 nacht ijs?? Snap dat je wel kan huilen want dit verwacht je niet na 10 weken po..

@best_boobie daar ga ik weer.. jij kan toch het beste advies geven, en zit ik er helemaal naast, al denk ik dat @Girll het beste af is bij haar pc of verpleging.. 

Sterkte meis en hou je me op de hoogte?

Dankjewel voor je snelle reactie lieverd,

Ik ga nu even douchen en kijken of ik ontsmettingsmiddel in huis heb. Ik heb gelukkig steriele gaasjes thuis dus ik doe dat op het wondje, kan er ook geen vuiligheid in komen. 

Ik ging net met mijn vinger over de littekens heen om te voelen hoe ze aanvoelde en toen voelde ik een velletje, daar krabte ik lichtjes aan en pats, daar was het gat. Het is vurig rood momenteel. In het midden zit ook een gaatje en helemaal rechts op de foto wil ook een gat komen.. dat plekje is wat nattig. 

:139:

Posted

@Girll graag gedaan lieverd, schoonspoelen en afdekken is goed maar ga even niet met ontsmettingsmiddelen aan de gang!! Wacht eerst het advies van je pc af.. zelf niet gaan rommelen nu..echt niet doen laat je litteken verder met rust totdat je pc advies gegeven heeft. Denk dat je ook een AB kuurtje zal krijgen.. 

Posted

He meis, 

Het kan zijn dat er een hechting naar buiten wilt komen, onder de douche even goed spoelen, en daarna droog deppen met een gaasje en afdekken met een steriel gaasje, totdat je naar pc bent geweest nog even niet met ontsmettings middelen aan de gang, eerst even oordeel pc afwachten,

Probeer niet al te veel te stressen,want als er iets aan het broeien is dan krijg je dadelijk van je pc zowieso antibiotica mee,

Maar probeer om er niet met je vingers aan te komen,

Succes dadelijk bij je pc

xxx

Posted
13 minuten geleden zei Girll:

Er komt nu ook vocht uit de wond. Beetje gelig maar niet troebel.

Daarom, er is iets aan de hand, misschien valt het mee. Alleen je pc kan je daar duidelijkheid in geven.

Douchen, schoonspoelen, afdekken met steriel gaasje, verder niks erop doen!! En advies afwachten van je pc. Hoelaat moet je?

Posted

Half 7 vanavond. 

Ik heb de praktijk gebeld en ze gingen overleggen wat ik nu kom doen maar ik doe sowieso wat jullie zeggen!

Op deze foto zien jullie ook dat er vocht uit komt.

Become a member now.

Posted

Ok, ben benieuwd wat ze voorlopig gaan zeggen, het vocht is helder dus dat is een goed teken, en je borst ziet er rustig uit.

Heb je je temp al opgenomen? Anders even voor de zekerheid doen, want verhoging of temp is meestal 1 van de eerste symptomen dat er bijv een ontsteking zou kunnen zitten.

Andere symptomen zijn dan een rode en warme borst. 

xxx

Posted
5 minuten geleden zei Girll:

Half 7 vanavond. 

Ik heb de praktijk gebeld en ze gingen overleggen wat ik nu kom doen maar ik doe sowieso wat jullie zeggen!

Op deze foto zien jullie ook dat er vocht uit komt.

Become a member now.

Zoals ik het zie is het helder wondvocht (Goed teken! Ook al klinkt dit raar nu)  balen dat je pas vanavond je controle hebt. Hopelijk bellen ze je snel terug met advies voor in de tussentijd.

Posted

Jullie zijn geweldig, zo snel reactie!!

Gelukkig inderdaad helder vocht, heb net gedoucht en ga het nu droog maken en steriel gaas erop. 

Kan ook altijd nog ouderwets water koken met zout, dat ontsmet ook maar daar wacht ik nog even mee. Ben blij dat ik steriel gaas in huis heb!

Posted

Gewoon kraan water onder de douche is nu even voldoende.

Wat je eventueel zou kunnen vragen als je naar je pc gaat,is of hij het zinvol vind om je een recept te geven voor Mesistran, dit is een honing gaas, met medicinale werking, dus ontsmettend en helend.

En hiermee voorkom je ook dat het wondje dadelijk vast gaat plakken aan de gazen.

Maar dit moet je wel even met hem overleggen of je dit mag/ kan gaan gebruiken.

En verder alleen even steriele gazen.

xxx

Posted

Gelukkig goed nieuws! PC was zeer tevreden, litteken is overgevoelig en door de hitte is het iets open gegaan. Ik moest het goed vet houden, geen antibiotica! 

Posted

Ok, nou dat is zeker goed nieuws,maar vet houden, met wat bedoeld hij dat dan, want wat ik ervan weet is dat je altijd moet oppassen met open wondjes en smeren, of bedoeld hij vette gazen?

Maar in ieder geval ben je nu gerustgesteld.

Nou meid,blijf het wel goed in de gaten houden, en mocht je ook maar enige verandering zien,rood worden etc dan aan de bel trekken.

xxx

Posted

Gelukkig maar dat hij het er goed uit vond zien. En hoe nu verder? Moet je nog een keer extra terug? 

Ik had met 4wk klein gaatje maar had wel ab gekregen voor de zekerheid. t

Posted

Ah gelukkig meis, wat een geruststelling moet dat voor je zijn. Goed in de gaten houden maar. Hopelijk is je litteken snel weer hersteld!

Posted
2 uur geleden zei Desert-Rose:

Ok, nou dat is zeker goed nieuws,maar vet houden, met wat bedoeld hij dat dan, want wat ik ervan weet is dat je altijd moet oppassen met open wondjes en smeren, of bedoeld hij vette gazen?

Maar in ieder geval ben je nu gerustgesteld.

Nou meid,blijf het wel goed in de gaten houden, en mocht je ook maar enige verandering zien,rood worden etc dan aan de bel trekken.

xxx

Hij had het over vet houden met crème. Maakte niet uit of het dag of nachtcreme was. Verder goed schoon houden en niet teveel mee klieren!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.