Ga naar inhoud

Borstvoeding na borstvergroting

Storm

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Na lang ontevreden te zijn over mijn borsten vandaag bij de pc (kliniek veldhoven) geweest voor een consult. De dokter vertelde alleen dat hij borstvoeding afraad ivm mogelijk inkapseling en andere complicaties. Hier schrok ik erg van en het niet kunnen geven van borstvoeding is voor mij een reden om alles af te blazen. Ohja, ik ben 25 jaar. Kinderen zullen nog wel een paar jaar duren, maar voor mijn idee zal ik iets heel intiems missen met mn kindje als ik geen borstvoeding kan geven. 
Nu heb ik uiteraard even gegoogled en ik kan eigenlijk niks vinden dat het niet kan. Maar ik lees alleen dat het mogelijk is om borstvoeding te geven, niet hoe je implantaten er daarna aan toe zijn. 

Heeft iemand heeft ervaring mee en kan mij hier iets over vertellen?

Dankjewel alvast!!!

Geplaatst

Hoi hoi

Huh ,dat is echt de eerste keer dat ik dat hoor!
Ik kan je eigenlijk maar 1 advies geven en dat is deze vraag eens voorleggen aan de plastisch chirurg hier op het forum.... Hij beantwoord 1 tot 2 keer per week de vragen die aan hem gesteld worden.. Misschien dat hij hier vanuit de NVPC richtlijnen over gelezen heeft. Het gaat om dr. bruekers
Ik zal je even verwijzen naar zijn eigen topic, dat is misschien makkelijker. Kun je daar de vraag neerleggen :) 

xx BB

Geplaatst

Hi @Storm

Ik heb acht jaar geleden een borstvergroting gehad. Drie jaar geleden ben ik zwanger geweest en heb ik een jaar borstvoeding gegeven. 

Mijn prothesen zelf zijn niet veranderd.

Maar mijn borsten zijn tijdens de zwangerschap /borstvoeding enorm groot geworden. Heel leuk hoor toen :)

Wat er daardoor gebeurd is, is dat het vel uitgerekt is en mijm borsten nu kleiner zijn geworden en wat meer zijn gaan hangen.

Ik ga deze zomer voor een wissel. 

Maar de prothese zelf is niets mis mee. 

Maar ik heb ook verhalen gelezen dat de borsten na de zwangerschap nog steeds mooi zijn.  

Misschien was dat bij mij ook wel het geval als ik iets grotere prothesen haf gehad. 

Dat zijn dingen die je gewoon moet afwachten. 

X

Geplaatst
1 uur geleden zei best_boobie:

Hoi hoi

Huh ,dat is echt de eerste keer dat ik dat hoor!
Ik kan je eigenlijk maar 1 advies geven en dat is deze vraag eens voorleggen aan de plastisch chirurg hier op het forum.... Hij beantwoord 1 tot 2 keer per week de vragen die aan hem gesteld worden.. Misschien dat hij hier vanuit de NVPC richtlijnen over gelezen heeft. Het gaat om dr. bruekers
Ik zal je even verwijzen naar zijn eigen topic, dat is misschien makkelijker. Kun je daar de vraag neerleggen :) 

xx BB

Wat fijn, zo'n snelle reactie! ik heb er meteen een berichtje neer gezet :)

Geplaatst
21 minuten geleden zei Boekjoe:

Hi @Storm

Ik heb acht jaar geleden een borstvergroting gehad. Drie jaar geleden ben ik zwanger geweest en heb ik een jaar borstvoeding gegeven. 

Mijn prothesen zelf zijn niet veranderd.

Maar mijn borsten zijn tijdens de zwangerschap /borstvoeding enorm groot geworden. Heel leuk hoor toen :)

Wat er daardoor gebeurd is, is dat het vel uitgerekt is en mijm borsten nu kleiner zijn geworden en wat meer zijn gaan hangen.

Ik ga deze zomer voor een wissel. 

Maar de prothese zelf is niets mis mee. 

Maar ik heb ook verhalen gelezen dat de borsten na de zwangerschap nog steeds mooi zijn.  

Misschien was dat bij mij ook wel het geval als ik iets grotere prothesen haf gehad. 

Dat zijn dingen die je gewoon moet afwachten. 

X

Nog zo'n snelle reageerster, echt super fijn!
Is het echt heel lelijk hoe ze nu hangen (lang leve de zwaartekracht) of ziet het er wel nog natuurlijk uit? In ieder geval fijn om te horen dat er niks mis is met je prothese en je geen last hebt gehad van complicaties. 
Succes alvast met je komende operatie

Geplaatst

@StormIk heb 9 jaar geleden een bv gehad, 5 jaar geleden kreeg ik mijn odchter en heb een jaar borstvoeding gegeven. Ik zal je zo toevoegen aan mijn fotoalbum dan kun je zien hoe het er bij mij uitziet. Het is niet meer zo strak opgevuld als voor mijn zwangerschap, mijn borsten werden heel groot tijden borstvoeding en daarna veel geslonken, daarom los vel, maar zie je zo op het oog niks van. Je kunt zo gelijk kijken.

Geplaatst

oh ik zie dat je 2x dezelfde topic geopend hebt :P 

Geplaatst
6 minuten geleden zei best_boobie:

zulke dingen fixen wij wel, daar zijn we administrator/moderator voor ;) 

haha ja ik dacht ''oh nog iemand met dezelfde vraag'' en dan zag ik dat zij het was :45: haha ik dacht al ''ik ben moe.. maar zoooooo moe?'' :P oohh ik moet gaan slapen denk ik zo , tword me allemaal ff teveel :) hihi

Geplaatst

Hahaha berichtjes op een forum plaatsen is nog niet zo mijn sterke kan zoals jullie merken :). Ik ga morgen de fotos bekijken, dankje!

slaaplekker

Geplaatst

dat is apart, ik ben bij kliniek veldhoven geweest en ik kon wel borstvoeding geven. Dat was in januari nog toen de kliniek op een ander plekje zat, maar het zijn dezelfde mensen. Heel vreemd.

Geplaatst

Toen ik voor men 1ste bv ging. Vertelde de arts toen dat wanneer je voor de spier plaatst je idd mogelijk geen borstvoeding meer kan geven. Wanneer je achter de spier plaatst kan dit wel. 

Vanuit mijn opleiding vroedkunde heb ik wel ondervonden dat vrouwen met een bv vaak moeten kolven voor het allemaal wat opgang te laten komen. 

Geplaatst

@Mamalisa De foto's zien er goed uit! Maar ik neem aan dat er geen foto's bij staan van na de borstvoeding (sorry ik ben nogal onhandig met t forum). 

@Summer2 Heel raar inderdaad. Ik ga het nog wel eens navragen. Heb verder, tot nu toe, nog niks gehoord dat het niet zou kunnen of dat er een grotere kans is op complicaties. Wel dat ze meer kunnen gaan hangen. Maarja dat doen ze ook zonder een borstvergroting na borstvoeding. 

@Happy(._.) Een deskundige op t gebied van borstvoeding, altijd handig! Heb je ook een idee hoe de borsten na het geven van borstvoeding eruit zien? 

Geplaatst

@Storm jewel, de foto's die er staan zijn van paar weken geleden dus zo'n 5 jaar ná de borstvoeding

Geplaatst
12 uur geleden zei Storm:

@Mamalisa De foto's zien er goed uit! Maar ik neem aan dat er geen foto's bij staan van na de borstvoeding (sorry ik ben nogal onhandig met t forum). 

@Summer2 Heel raar inderdaad. Ik ga het nog wel eens navragen. Heb verder, tot nu toe, nog niks gehoord dat het niet zou kunnen of dat er een grotere kans is op complicaties. Wel dat ze meer kunnen gaan hangen. Maarja dat doen ze ook zonder een borstvergroting na borstvoeding. 

@Happy(._.) Een deskundige op t gebied van borstvoeding, altijd handig! Heb je ook een idee hoe de borsten na het geven van borstvoeding eruit zien? 

Deskundige ben ik zeker niet. Heb de studie niet helemaal uit gedaan. Maar net zoals bij natuurlijke borsten moet je denk ik wat geluk hebben. Moest je nu zeggen ik wil volgend jaar kindere zou ik gewoon wachten met een bv. Maar zoals je aangeeft kan het nog even duren voor je er aan begint. Je kan nog altijd voor een wissel gaan daarna  

Geplaatst

@Mamalisa De foto's zijn na je borstvoeding zonder dat je opnieuw geopereerd bent? Ik vind het er namelijk super mooi uitzien en erg natuurlijk! Als ze er zo uitzien na borstvoeding, dan teken ik ervoor. 

@Happy(._.) Soort van deskundige dan! Het duurt inderdaad nog een paar jaar voordat ik kinderen wil. 

13 juli staat de operatie gepland, maar dan wel in belgie bij wellness kliniek bij dr Verdonck. Wat ik zo gezien heb van foto's op het forum ziet dat er veelbelovend uit! #spannend

Geplaatst
50 minuten geleden zei Storm:

@Mamalisa Ik begin het forum een beetje door te krijgen. Ik zie dat jij net weer geopereerd bent. Is het allemaal goed gegaan. Spoedig herstel!

Lastig he in het begin, ja klopt ben net geopereerd heb een wissel gehad! Alles gaat goed dankjewel

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.