Ga naar inhoud

Mackytje : 8 september 2016 : 9 maart 2017 : herstel operatie : Dr. Koeijers : Kliniek Amstelveen


Aanbevolen berichten

Hey hallo.

Ik ben een meid van 23 jaar.

Samenwonend met mijn vriend en onze 2 kindjes van bijna 4 en 1.5 jaar. (Zoon en dochter)

Ik ben huismoeder en hoop graag weer te kunnen werken als de kindjes op de basisschool zitten.

Hier mijn verhaal:

Ik heb nooit veel borsten gehad. Altijd aa of a. Altijd erg onzeker over geweest en altijd push up bh's gedragen. 

Even later heb ik het redelijk kunnen accepteren al was mijn wens voor een borstvergroting er altijd.

Op mijn 19de werd ik gepland zwanger en begonnen mijn borsten ook te groeien. Heerlijk om eens een handje vol te hebben. Ik vond mijn borsten echt heel mooi. Na de bevalling werd het weer minder. Maar niet zo heel erg. Ik had een cup b. Na mijn 2de bevalling werd het pas erg. Het lijken wel men boobs en mijn tepels zijn groter dan mijn borst. Ze hebben een gekke vorm. Ik ben tevreden met mijn lichaam maar mijn borsten maken mij enorm onzeker weer. Erger dan ooit. Mijn vriend vind het geen probleem zegt hij. Maar met elke aanraking van hem aan mijn borsten gaat die gedachte weer door mijn hoofd: oooh wat zal hij nu denken? Dat kan toch nooit lekker voelen? En als ik mijn kleren uit doe savonds dan duik ik zo snel mogelijk onder de deken.

Ook pas ik geen 1 goede bh meer. Zodra ik thuis ben doe ik hem uit. Ik moet altijd een strak shirtje onder mijn gewone shirt aan doen anders zie je de opening van mijn bh. En bikini's zijn drama! Als ik voor onderzoek van mijn longen naar het ziekenhuis moet moet ik mijn shirt uit doen en mag ik mijn bh aan laten. Eenmaal liggend op de bank zie ik alleen tepels en zie ik een hele opening in mijn bh. Ik voel mij erg naar op dat moment.

Het lijkt wel elke dag erger te worden die onzekerheid en ik walg van mij zelf als ik in de spiegel kijk na het douchen.

Nu hebben wij niet het geld om een borstvergroting te laten doen. 

Dus ga ik morgen naar de huisarts om een medische verklaring te vragen. Zodra zij die mij heeft gegeven gaat het naar de  verzekering en krijg ik van de medisch adviseur te horen of het vergoed word. 

Ik hoop heel hard dat ze mij hier mee willen helpen. Ik hoop na 10 jaar onzekerheid eindelijk trots te mogen zijn op mijn lichaam met nieuwe borsten. Of nouja eigelijk geen nieuwe borsten naar echt borsten! 

Dit was mijn verhaal.

Ik ben hier dus nieuw, dus ik moet nog even gaan ondekken en uitpluizen hoe het allemaal hier werkt. Als ik iets fout doe, dan hoor ik het wel hè? ! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 130
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi meis, getsie wat balen om te horen dat je je zo naar voelt over je iegen lichaam! Ik hoop zooooo erg voor je dat je iets vergoed krijgt, al zijn ze daar niet heel erg happig op. Ik ga in ieder geval met je mee duimen meis, laat je wat weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi wat vervelend allemaal zeg.

Jou verhaal lijkt erg op mijn verhaal ik ben ook 23 en op mijn 19de gepland zwanger. Ik heb 3 kindjes van 4jaar 2.5jaar en 1 jaar. Ik ben ook huismoeder tot ze alle 3 naar school gaan. Ik had voor de zwangerschappen een kleine 70c met push up. Tijdens de zwangerschappen een 75D. En wat was ik blij met mijn borsten. Nu is er niet veel van over kleine lege 70b met push up. Ik moet het zelf betalen denk niet dat mijn zorg verzekering dat gaat vergoeden.  Ik heb er voor gespaard. Wat zou het fijn zijn als je het vergoed zou krijgen ben erg benieuwd. Ik ben 4juli aan de beurt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat je je zo rot voelt vanwege je borsten. Ik hoop zo voor je dat je het vergoed krijgt. Al gebeurt dat niet zomaar... het zou super zijn als je er iets aan kan laten doen. Ik weet niet of je helemaal niks kan uitgeven voor een bv? Maar medicijnen en nieuwe bh's en sport bh komt er wel nog bij.  Mijn bv was 2800 euro. Vrij goedkoop als je naar andere kijkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie berichtje!

Mamalisa. Dankjewel.. Ja ik hoop het ook heel erg. Ik durf nergens op te hopen. In mijn bericht staat dat ik vandaag naar de huisarts ging. Maar ik bedoelde morgen. Dus nog even afwachten. Ik zal het zeker laten weten hier =)

Mommy92. Heel veel klinkt bekend inderdaad! Wat onwijs spannend voor je! Heel veel succes gewenst iniedergeval! Ja ik ben heel benieuwd of er in iedergeval tenminste iets vergoed word. En wat goed dat je er voor kon sparen. Hier heb ik niks gespaard dus als het niet vergoed word moet ik toch gaan sparen. Reden waarom ik niet hen gespaard is omdat wij niet konden sparen de laatste jaren. En omdat het niet zo erg was als nu verwachtte ik ook niet dat ik het al zo snel wou.

Naar welke cup ga je?

 

Summer2. 

Dankjewel! Nou helemaal niks uitgeven wil ik niet zeggen. Maar een paar duizend euro neer leggen lukt mij nu ook niet haha. Ik had ook niet verwacht dat ik het zo snel wou hoor. Vandaar dat ik nog niks had gespaard. Maar door mijn 2de bevallig is het zoveel erger geworden. Waar heb jij het laten doen?

X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn nu mijn borsten.

Snappen jullie mijn probleem? =)

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoer dat je je foto durft te delen ik snap heel erg goed dat je het wil. Ik hoop echt voor je dat het vergoed kan worden. Je bent nog zo jong en nu kan je er nog jaren van genieten.  En anders wordt het hard  sparen. Vakantie geld en belasting geld dan gaat het al stuk sneller. 

Weet je al waar je op consult gaat? 

Ik hoop zelf op een 70D/E uit te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verhaal is vergelijkbaar, heb 70aa, eigenlijk alleen nog een borstvorm na 2 kids verder plat. Geen vergoeding mogelijk alleen als er nooit sprake is geweest van borstontwikkeling..

helaas maar ik vind het het geld meer dan waard om m'n zelfvertrouwen weer terug te krijgen! Ik ga voor 295 cc dual plane 5 juli! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid, ik snap je onzekerheid, wij allemaal hier wel denk ik, hebben het allemaal meegemaakt! Succes bij de dokter morgen ik hoop echt heel erg dat het lukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis,

Heel herkenbaar allemaal en snap erg goed dat je het wilt! Ik zelf draag meestal 70/75A en het past nooit goed en sluit nooit aan. Het staat daardoor ook gewoon niet mooi. Ben ook 23 jaar en heb geen kinderen maar denk al zo'n 7 jaar nu over een borstvergroting na. En nu echt besloten het te gaan doen. Maandag afspraak bij de dokter voor een verwijzing! Jij succes morgen! Hoop dat alles geregeld kan worden! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mackytje ik snap ook je onzekerheid! Is inderdaad duur en lastig om zo paar duizend euro uit te geven als je er nog niet voor gespaart hebt. Ik ben bij aesthetic beauty clinics in veldhoven geweest en geopereerd in kliniek amstelveen. Alvast veel succes en ik duim voor je! Dat zullen mooie boobs worden! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lief jullie reacties! Dat beurt mij erg op. En ook vooral die erkenning! Dankjullie wel =)

Een bekende is net zo ver als mij.. zij is vandaag bij de dokter geweest en die heeft haar door gestuurd naar de chirurg daar zal ze hard haar best moeten doen om te overtuigen dat het vergoed moet worden. En haar arts zei ook: je hebt pech of je hebt geluk. Het is maar net wie je voor je hebt. En dan moet ze vezekering er ook nog akkoord ermee gaan. 

Ik geloof dat wel, dat je maar net de goede voor je moet hebben die je dit ook gunt.

Ik hoef echt geen mega boobies. Ik wil gewoon een normale maat die bij mijn lichaam past. gewoon vrouw zijn!

Ik hoop maar nergens op. Al zijn de kriebels er wel. Maar ik ga mij er niet op verheugen dat het dit jaar al gebeurd.. dan kan het alleen maar mee vallen =)

Ik zal morgen laten weten hoe het is gegaan bij de arts. =)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeder van twee.

Ja het geld is idd meer dan waard. Als het qua vergoeding niet lukt dan moet ik gewoon echt even nog wachten. 

Ik heb niet zover verstand van cc dingen haha ik kan alleen een beetje voor mij zien als het qua cup word verteld.

Heel veel succes 5 juli!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis!

Ik herken mijzelf heel erg in jou verhaal! Ik ben 28 jaar en ook moeder van 2 kindjes. Zelf had ik 1 borst een AA en de ander helemaal plat. Het schamen voor je lichaam tegen over je eigen man, het niet passen van een bh/bikini en je niet vrouw voelen.. Heel herkenbaar! Ik heb afgelopen 12 mei mijn bv ondergaan. Ik ben dol gelukkig! Ik heb gekozen voor "natuurlijke" borsten die bij mij lichaam passen. Het is een C cup geworden. Ik voel me nu op en top vrouw en de schaamte ik helemaal weg! 

Ik vind het super stoer van je dat je een foto heb durven plaatsen! Hier op het forum zit je goed.. Iedereen leeft zo mee, zijn lief en behulpzaam.

Ik hoop zo dat het hele traject gaat lukken voor jou. Zodat jij ook vol trots naar je eigen lichaam kan kijken en je op en top vrouw kan voelen! 

Succes meis,

liefs! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een lief bericht Jcin27!

Wauw dat klinkt echt zo fantastisch hoe jij je voelt! Ik verlang daar ook zo naar.

Ik denk dat ik dan zo onwijs tevreden ben met mijn lichaam als ik ook gewoon borsten heb.

Ik zat zelf ook aan een cup c te denken. Ik hoef echt geen grote memmen. Ik wil gewoon vrouw zijn. Mij een vrouw voelen. En idd ook gewoon een bikini en bh kunnen kopen zonder uren en dagen de winkel door te slenteren en uiteindelijk zonder een fatsoenlijke bh de winkel uit lopen.

Pff vind het gewoon vermoeiend als ik het opschrijf. 

Ja het voelt nu al erg fijn op dit forum. 

En die foto. Tja even tot 3 tellen en plaatsen want ik wou toch graag een bevestiging hebben dat ik mij echt niet aanstel. 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Mackytje:

Wat een lief bericht Jcin27!

Wauw dat klinkt echt zo fantastisch hoe jij je voelt! Ik verlang daar ook zo naar.

Ik denk dat ik dan zo onwijs tevreden ben met mijn lichaam als ik ook gewoon borsten heb.

Ik zat zelf ook aan een cup c te denken. Ik hoef echt geen grote memmen. Ik wil gewoon vrouw zijn. Mij een vrouw voelen. En idd ook gewoon een bikini en bh kunnen kopen zonder uren en dagen de winkel door te slenteren en uiteindelijk zonder een fatsoenlijke bh de winkel uit lopen.

Pff vind het gewoon vermoeiend als ik het opschrijf. 

Ja het voelt nu al erg fijn op dit forum. 

En die foto. Tja even tot 3 tellen en plaatsen want ik wou toch graag een bevestiging hebben dat ik mij echt niet aanstel. 

X

Ik kan mij zo voorstellen dat je onzeker bent over je borsten ik hoop zeker dat het vergoed wordt voor je.

Maar ga dan niet naar eerste de beste PC doe meerdere consult's en laat je goed informeren.

Heb je dit artikel al gelezen.

http://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-2017/cosmetische-chirurgie-terug-in-basispakket

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Ank voor je tips en advies!

Heb het artikel gelezen. Maar er staat dan: noodzakelijk. Ik vraag mij dan af wat in hun ogen noodzakelijk is en wat niet.

Ik ben net bij de huisarts geweest en volgende woensdag mag ik naar de plastisch chirurg dr Oostrum.

Huisarts zei dat zij niet kan beoordelen voor mij of het wel of niet nodig is. Ze  zei dat ik het echt moet bespreken met de chirurg over opties en over de vergoeding.

Ben best zenuwachtig voor het gesprek. Maar we gaan er gewoon voor! =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Mackytje:

Bedankt Ank voor je tips en advies!

Heb het artikel gelezen. Maar er staat dan: noodzakelijk. Ik vraag mij dan af wat in hun ogen noodzakelijk is en wat niet.

Ik ben net bij de huisarts geweest en volgende woensdag mag ik naar de plastisch chirurg dr Oostrum.

Huisarts zei dat zij niet kan beoordelen voor mij of het wel of niet nodig is. Ze  zei dat ik het echt moet bespreken met de chirurg over opties en over de vergoeding.

Ben best zenuwachtig voor het gesprek. Maar we gaan er gewoon voor! =)

Fijn dat je een door verwijs gekregen heb! Probeer je goed voor te bereiden op het gesprek voor zo ver dat kan.. Zodat je stevig in je schoenen staat. Ik kan me haast niet voorstellen dat de chirurg denkt dat zijn prima borsten ze stelt zich aan! En dat bedoel ik helemaal niet beledigend  begrijp me aub niet verkeerd. Maar als vrouw kan ik me heel goed voorstellen dat jij er niet blij mee bent. Hamer vooral op wat het psychisch met je doet.. Dat wil toch wel vaak de door slag geven. Laat je weten hoe het is gegaan? 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jcin27:

Fijn dat je een door verwijs gekregen heb! Probeer je goed voor te bereiden op het gesprek voor zo ver dat kan.. Zodat je stevig in je schoenen staat. Ik kan me haast niet voorstellen dat de chirurg denkt dat zijn prima borsten ze stelt zich aan! En dat bedoel ik helemaal niet beledigend  begrijp me aub niet verkeerd. Maar als vrouw kan ik me heel goed voorstellen dat jij er niet blij mee bent. Hamer vooral op wat het psychisch met je doet.. Dat wil toch wel vaak de door slag geven. Laat je weten hoe het is gegaan? 

Liefs!

Dankjewel!  Nee joh ik begrijp je heel erg goed!

Want het is ook gewoon zo! Daarom ben ik ook op dit forum hihi ;-)

Ik hou van eerlijkheid dus alleen maar fijn dat je het zo zegt.

Ja nou Phoe ik denk dat dit echt een rot week word qua slapen.  Want elke avond als ik in bed stap denk ik alleen maar aan het gesprek. En ik kan veel qua psychisch vertellen want ik zit er ook echt psychisch mee. Ben er elke dag mee bezig. Ik denk dat ik er 20x bewust aan denk op een dag. Ben er zo mee bezig, ik word er gewoon gek van. Moet op alles letten wat ik aan doe. Hoe ik sta etc.

Ik heb er ook nog met mijn vriend over gehad dat wat als het niet vergoed word? 3 a 4 duizend euro hebben wij hier niet klaar liggen. Misschien dat er dan een optie bestaat om het in termijnen te betalen? Ik heb geen idee of dat mogelijk is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mackytje:

Dankjewel!  Nee joh ik begrijp je heel erg goed!

Want het is ook gewoon zo! Daarom ben ik ook op dit forum hihi ;-)

Ik hou van eerlijkheid dus alleen maar fijn dat je het zo zegt.

Ja nou Phoe ik denk dat dit echt een rot week word qua slapen.  Want elke avond als ik in bed stap denk ik alleen maar aan het gesprek. En ik kan veel qua psychisch vertellen want ik zit er ook echt psychisch mee. Ben er elke dag mee bezig. Ik denk dat ik er 20x bewust aan denk op een dag. Ben er zo mee bezig, ik word er gewoon gek van. Moet op alles letten wat ik aan doe. Hoe ik sta etc.

Ik heb er ook nog met mijn vriend over gehad dat wat als het niet vergoed word? 3 a 4 duizend euro hebben wij hier niet klaar liggen. Misschien dat er dan een optie bestaat om het in termijnen te betalen? Ik heb geen idee of dat mogelijk is. 

Nee maar toch.. Soms kan iets via een bericht anders overkomen dan in real life.. ;-)

Dat geloof ik! Je gaat toch naar zo een afspraak toe leven. Je kan niks meer dan eerlijk zijn! En nog maals ik hoop echt dat hij zegt ; meid, we gaan er voor! Dat verdien je na zo lang je onzeker te hebben gevoeld. 

Mocht in het ergste geval het dan toch zijn dat er geen akkoord komt. Neem dan aub 1 ding van me aan. Neem geen overhaaste beslissingen!! omdat t ergens goedkoop word aangeboden. Want je wilt na de bv onbezorgd gelukkig zijn. Je kan het op afbetaling doen. Als dat haalbaar zou zijn voor je dan is het een optie. Maar dan ook neem de tijd om een goede kliniek en arts te vinden die goed staat aan geschreven en goed voelt! 

Ik ben zelf via mediconsult (in Haarlem) door dr koeijers geopereerd. Een hele fijne man die weet wat hij doet. En heel goed naar jou wensen luisterd maar ook eerlijk is wat wel en niet haalbaar is. Als ik het goed heb kan het daar ook op afbetaling. Maar dat is voor latere zorg eerst op naar je gesprek. 

Ik heb je toegevoegd, dan kan ik op de hoogte blijven van jou boobie reis! :D

Liefs, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Jcin27:

Nee maar toch.. Soms kan iets via een bericht anders overkomen dan in real life.. ;-)

Dat geloof ik! Je gaat toch naar zo een afspraak toe leven. Je kan niks meer dan eerlijk zijn! En nog maals ik hoop echt dat hij zegt ; meid, we gaan er voor! Dat verdien je na zo lang je onzeker te hebben gevoeld. 

Mocht in het ergste geval het dan toch zijn dat er geen akkoord komt. Neem dan aub 1 ding van me aan. Neem geen overhaaste beslissingen!! omdat t ergens goedkoop word aangeboden. Want je wilt na de bv onbezorgd gelukkig zijn. Je kan het op afbetaling doen. Als dat haalbaar zou zijn voor je dan is het een optie. Maar dan ook neem de tijd om een goede kliniek en arts te vinden die goed staat aan geschreven en goed voelt! 

Ik ben zelf via mediconsult (in Haarlem) door dr koeijers geopereerd. Een hele fijne man die weet wat hij doet. En heel goed naar jou wensen luisterd maar ook eerlijk is wat wel en niet haalbaar is. Als ik het goed heb kan het daar ook op afbetaling. Maar dat is voor latere zorg eerst op naar je gesprek. 

Ik heb je toegevoegd, dan kan ik op de hoogte blijven van jou boobie reis! :D

Liefs, 

Wat lief! Dankjewel voor je tips!

Ja goedkoop is duurkoop zeggen ze hè.  Dus nee dat ga ik ook zeker niet doen. Ik ga zeker kijken naar meerdere pc als het met deze niet lukt. 

Eerst maar eens kijken inderdaad hoe het volgende week woensdag gaat. Fijn om te horen dat sommige wel op afbetaling kan. Dat geeft mij ook wel veel hoop =)

Pff zenuwslopend dit :9:

Ik zal eens informatie over dr koeijers gaan zoeken! 

X

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.