Summer2 Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Hoi meiden, Mijn ribben, vlak onder mijn linkerborst, doen zeer (of de huid). Het voelt als een blauwe plek, ook als ik erop druk. Het is ook als ik mijn rug een klein beetje naar acher buig, dan trekt de huid een beetje, en dan doet het best wel wat pijn. Het is dus niet de wond, maar eronder. Ik vind het zo vreemd, het is nu 2 dagen zo. Is dit normaal? Maak me beetje zorgen.. Liefs x
Bruisend Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Hoe lang ben je PO? ik had dit de eerste twee weken. Geen idee hoe het komt. Ik dacht omdat waarschijnlijk de pc te hard op mijn ribben heeft lopen duwen om de protheses er in te krijgen
Ecao Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Ik had hetzelfde aan de hand. Mijn ribben deden bijna meer pijn dan mijn borsten. Ik heb zelfs gevraagd of ze me tijdens de narcose van de tafel hebben laten vallen Maar, het komt (als ik het antwoord juist onthouden heb) door de operatie en de druk die er op je ribbenkast wordt uitgeoefend om de protheses op hun plaats te krijgen. En daarbij hangen alle spieren in die regio aan elkaar vast en hebben invloed op de 'buur'spieren. Ik kon de eerste week niet zelf overeind komen. 'Je moet je buikspieren gebruiken om overeind te komen', hoorde ik dan. Maar die waren ook heel pijnlijk. 2 voor de prijs van 1. Koppelverkoop. Te nemen of te laten. Spierpijn is gelukkig van tijdelijk aard
Summer2 Posted June 19, 2016 Author Posted June 19, 2016 @Bruisend @Ecao dankje voor jullie antwoord! Ik ben al 5 weken po, en heb het verder nog nooit gehad daarvoor. Misschien dat het nu pas komt?
Ecao Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Oei, dan weet ik het niet. Misschien @Desert-Rose of @best_boobie even taggen?
Desert-Rose Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Het is lastig om precies te zeggen wat het kan zijn, wat eigenlijk het eerste in me op komt is dat het lijkt op een soort gekneusde rib idee, door waarschijnlijk te veel in elkaar gedoken te zitten/lopen Dus ik weet niet of dit zo is bij jou, maar als je dus wel veel in elkaar gedoken zit, dan wel gaan proberen om rechter op te gaan zitten/lopen, en dan zou de pijn binnen een aantal dagen toch wel iets minder moeten worden. Het andere kan zijn dat het onderhuids litteken weefsel gaat genezen, en dat kan een trekkend gevoel geven,je kunt dan proberen, als je littekens helemaal dicht zijn en er geen korstjes meer op zitten om heel voorzichtig het litteken te masseren, in kleine ronddraaiende bewegingen, en eens kijken of dat gaat helpen. Het kan ook nog zijn dat de prothese iets op een zenuw drukt, en dit geeft dan een vervelende pijn die allerlei kanten kan uitstralen, bijv ook naar arm en rug. Iets anders kan ik er verder ook niet van maken. xx
Summer2 Posted June 19, 2016 Author Posted June 19, 2016 @Desert-Rose Dankjewel voor je berichtje! Helaas zijn de kortjes er nog niet af, maar als dat is ga ik rustig masseren. Hopelijk gaat dat helpen. Ik loop wel recht en niet ineen gedoken, de rest wat je vertelde lijkt er allemaal wel op dus wie weet is het een van die dingen. Het zal wel oke zijn, en hopelijk gaat het snel weg, ik ga er nu even vanuit dat het gewoon normaal is wacht even af! Voelt zo gek. Heel fijn berichtje thanks!
best_boobie Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Als je vijf weken po bent, mag je je toch nog niet uitrekken? Ja flauw, I know Maar sluit me aan bij desert-rose.. al is er nog 1 ding dat ik kan bedenken.. Soms, wordt er na het maken van de pocket, een hechting gezet in de borstplooi, zodat deze extra stevig zit. (want het maken van een pocket, creeer je een nieuwe borstplooi, die dus even een goede hechting moet hebben. ) en die hechting wordt niet alleen in de huid gezet, maar ook doorgehecht naar het weefsel op de ribben toe. Dit is extra gevoelig en zit extra stevig, en voel je idd bij uitrekken. Ik wist dat ik dit soort hechtingen kreeg, aangezien mijn borstplooi verhoogd moest worden, en heb hier tot een maand of 3 po last van gehad.. Rustig aan opbouwen dat strekken! xxx BB
Summer2 Posted June 19, 2016 Author Posted June 19, 2016 14 minuten geleden zei best_boobie: Als je vijf weken po bent, mag je je toch nog niet uitrekken? Ja flauw, I know Maar sluit me aan bij desert-rose.. al is er nog 1 ding dat ik kan bedenken.. Soms, wordt er na het maken van de pocket, een hechting gezet in de borstplooi, zodat deze extra stevig zit. (want het maken van een pocket, creeer je een nieuwe borstplooi, die dus even een goede hechting moet hebben. ) en die hechting wordt niet alleen in de huid gezet, maar ook doorgehecht naar het weefsel op de ribben toe. Dit is extra gevoelig en zit extra stevig, en voel je idd bij uitrekken. Ik wist dat ik dit soort hechtingen kreeg, aangezien mijn borstplooi verhoogd moest worden, en heb hier tot een maand of 3 po last van gehad.. Rustig aan opbouwen dat strekken! xxx BB Oh nee ik bedoel niet uitrekken ik wist niet hoe ik het moest beschrijven. Gewoon met mijn armen naar beneden maar dan zo'n 1 cm (haha even gek uitgelegd) naar voren met mijn ribben of gewoon mijn rug een heel klein stukje naar achter, of als ik een heel klein beetje met mijn bovenlichaam naar rechts draai. Zeker niet uitrekken, beetje moeilijk uit te leggen. Maar dat kan het inderdaad ook zijn, wat doen ze toch veel vanbinnen he! Maargoed dan zal het vast wel normaal zijn. Dankje voor je berichtje!!
isamans Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Ik heb ook zulke last van mijn ribben! Heb eergister zelfs een nacht in t ziekenhuis gelegen omdat mijn borstkast zon pijn deed dat ik amper lucht meer kreeg Ze dachten eerst een longembolie maar konden 't niet zien op de foto door het vocht. Volgende dag kwam de arts vertellen dat het scheurtjes in mijn ribben waren en wat kneuzingen, was toch wel ergens een opluchting haha. Maar het is inderdaad vrij normaal dat je zulke pijn aan je ribben hebt ja, niks om je zorgen om te maken Xx
Summer2 Posted June 20, 2016 Author Posted June 20, 2016 7 uur geleden zei isamans: Ik heb ook zulke last van mijn ribben! Heb eergister zelfs een nacht in t ziekenhuis gelegen omdat mijn borstkast zon pijn deed dat ik amper lucht meer kreeg Ze dachten eerst een longembolie maar konden 't niet zien op de foto door het vocht. Volgende dag kwam de arts vertellen dat het scheurtjes in mijn ribben waren en wat kneuzingen, was toch wel ergens een opluchting haha. Maar het is inderdaad vrij normaal dat je zulke pijn aan je ribben hebt ja, niks om je zorgen om te maken Xx Oh was jij dat laatst op de chat?? Pff wat een opluchting dat het geen longembolie was! Vriendinnetje van de basisschool voeger heeft dat 5 jaar geleden gehad.. maargoed een gekneusde rib is ook geen pretje. Rust maar lekker uit. Veel beterschap!!
Ecao Posted June 20, 2016 Posted June 20, 2016 Oei, mag uitrekken echt niet? Ook niet zonder je armen in de lucht te steken? Ik doe dat iedere ochtend voordat ik echt wakker ben, helemaal reflexmatig, zonder dat te kunnen controleren of tegenhouden... Oeieoei. In het begin deed dat gewoon ook pijn en dacht ik: 'oh, neen dat mag niet.' En dan gebeurde dat de volgende ochtend opnieuw... Ademen, alles komt goed, geen stress,...
Summer2 Posted June 20, 2016 Author Posted June 20, 2016 6 minuten geleden zei Ecao: Oei, mag uitrekken echt niet? Ook niet zonder je armen in de lucht te steken? Ik doe dat iedere ochtend voordat ik echt wakker ben, helemaal reflexmatig, zonder dat te kunnen controleren of tegenhouden... Oeieoei. In het begin deed dat gewoon ook pijn en dacht ik: 'oh, neen dat mag niet.' En dan gebeurde dat de volgende ochtend opnieuw... Ademen, alles komt goed, geen stress,... Haha nee je mag je armen niet boven je schouders doen. Dus vandaar dat uitrekken met je armen omhoog niet mag. Ik moest er ook echt veel bij nadenken maar is even wennen !
best_boobie Posted June 20, 2016 Posted June 20, 2016 1 uur geleden zei Summer2: Haha nee je mag je armen niet boven je schouders doen. Dus vandaar dat uitrekken met je armen omhoog niet mag. Ik moest er ook echt veel bij nadenken maar is even wennen ! De ellebogen mogen niet hoger dan je schouders haha, je armen beginnen al bij je polsen namelijk en die mogen wel boven de schouders. Het gaat erom dat de ellebogen niet hoger dan je schouders komen.. Uitrekken naar voren toe mag, maar overrek niet.... Het is gewoon niet heel erg goed voor het kapsel, heb ik me destijds door meerdere artsen laten vertellen xxx
Summer2 Posted June 20, 2016 Author Posted June 20, 2016 26 minuten geleden zei best_boobie: De ellebogen mogen niet hoger dan je schouders haha, je armen beginnen al bij je polsen namelijk en die mogen wel boven de schouders. Het gaat erom dat de ellebogen niet hoger dan je schouders komen.. Uitrekken naar voren toe mag, maar overrek niet.... Het is gewoon niet heel erg goed voor het kapsel, heb ik me destijds door meerdere artsen laten vertellen xxx Ja dat bedoel ik ook die ellebogen. Ik ben niet echt duidelijk volgensmij in dit topic haha.
best_boobie Posted June 20, 2016 Posted June 20, 2016 haha ik wil niet de betweter uithangen natuurlijk, maar er is gewoon nogal een verschil tussen de polsen niet hoger dan je schouders en je ellebogen niet hoger dan je schouders Dus sorry dat ik je verbeterde hihi xxx
Summer2 Posted June 20, 2016 Author Posted June 20, 2016 16 minuten geleden zei best_boobie: haha ik wil niet de betweter uithangen natuurlijk, maar er is gewoon nogal een verschil tussen de polsen niet hoger dan je schouders en je ellebogen niet hoger dan je schouders Dus sorry dat ik je verbeterde hihi xxx Ja maar het grappige is dat ik dat ook bedoelde haha want ik weet zelf dat je je ellebogen niet erboven mag doen maargoed ik ben zelf niet echt duidelijk haha
best_boobie Posted June 20, 2016 Posted June 20, 2016 hihi, dan gewoon erbij schrijven volgende keer wat je bedoelt als je iets schrijft
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.