Shelly Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 Hi ladies, 9 mei mijn bv gehad. Alles is top verlopen, echter wilt mijn linkerwond niet goed genezen. Al aantal keer contact gehad met Frans en die blijft zeggen dat ik het schoon moet houden, betadine op moet smeren, gaasje erover doen en sportbeha aan. Zodra ik het moet verschonen komt het korstje elke keer los. Ik slaat al 2 nachten zonder sportbeha en doe hem als ik thuis kom van mijn werk ook uit, zodat het kan luchten. Dit ging goed tot ik vandaag weer troep op mn gaasje had zitten. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen nu en heb het gevoel dat Frans me een beetje afwimpeld... Heb een foto bijgevoegd. Het wondje doet geen pijn en er komt geen pus uit o.i.d. Rechts is al helemaal genezen en zie je zelfs bijna niets meer van. Heel frustrerend dit... Heeft iemand dit gehad en a.u.b. tips voor me.. Word lichtelijk gek... Thankssssss xox Pictures visible for members only. Become a member now.
Love_boobies Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 Even kappen met die betadine. Perfect om te ontsmetten, maar het vreet ook enig gezonde weefsel weg. Dan ben je weer terug bij af. Ook dat gepiel aan die wond iedere dag is niet goed. Zeker als je iedere keer de korst wegtrekt. Kun je je wond 1x goed schoonmaken en dan afplakken met zoiets als dit (zie hieronder)? Die zijn waterdicht, want je moet je wondjes op dit moment ook niet nat laten worden, dan wordt je weefsel week en verzwakt het nog meer. Als je ze afplakt kan er ook geen troep in komen. En dan zou ik na een dag over 2-3weer kijken hoe het met je wondje staat. Als je geen pijn hebt en je neemt dus geen paracetamol, let er even op of je verhoging hebt/krijgt. Let daarnaast op rode/warme borsten. Je geeft aan dat er niets uit komt, maar als je antibiotica via je huisarts kan krijgen...een korte kuur, dan zou dat niet schaden. Je wond geneest immers niet zoals deze zou moeten, dus misschien is er wel wat aan de hand (hoeft niet, maar liever het zeker voor het onzekere). Succes. xx Pictures visible for members only. Become a member now.
Mammavan3ventjes Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 Wat vervelend voor je meis dat hij niet goed wil helen. Verder ala heel goed luchten kom ik ook niet. Zou ook niet te veel prutsen met gaasjes en alles. Mn eigen wonden helen het best door er niks mee te doen en zoveel mogelijk frisse lucht te geven. Succes en ik hoop dat het snel helemaal dicht gaat. Vind het er verder niet heel opvallend uitzien ofzo, niet extreem rood en pussig ofzo. Misschien heeft deze gewoon wat meer tijd nodig.
Guest Mikk95 Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 wat vervelend zeg. zit het korstje aan het verband geplakt? misschien als je het er af haalt dat je het korstje mee neemt waardoor het steeds open gaat. ik zou het verband er af spoelen met lauw water. dan week je het verbandje los en spoel je het ook meteen schoon en idd de wondzorg aanhouden die je hebt meegekregen. hoop dat je hier iets aan hebt! x
MarTiet Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 Ik zou als ik jou was echt even op je strepen gaan staan en een afspraak met hem maken, dat is toch wel de nazorg die je mag verwachten. Zo in onzekerheid en angsten zitten is ook niks. Al kijkt het verplegend personeel even na... ik vind met littekens als die gaan etteren dat daar wel wat extra aandacht aan gegeven mag worden. Je zit natuurlijk niet op een infectie te wachten. Geef aan dat je je echt zorgen maakt en graag zou willen dat ernaar gekeken word, daarin sta je wel in je recht. Ik kan niet beoordelen via een foto of het gaat om een infectie of iets hiervoor zou echt even naar de 'troep' die eruit komt gekeken moeten worden meid.. Vervelend dat je je zo afgewimpeld voelt..pik dit niet hoor!!
best_boobie Posted June 17, 2016 Posted June 17, 2016 Idd de wond droog houden zoals love_boobies aangeeft. Niet verweken en even geen betadine en ook geen sterilon Over een paar dagen even een nieuwe foto plaatsen misschien? Het wondgebied ziet er rustig uit, maar wel in de gaten houden zoals love_boobies al zegt Xx BB
Shelly Posted June 17, 2016 Author Posted June 17, 2016 Hi meiden, Super lief jullie snelle reacties, bedankt. Ik ga morgen meteen die Leukomed halen... Idd word dat korstje eraf getrokken als ik hem moet verschonen, ondanks dat ik het al met water doe tot ie er zelf af valt... Hou de warmte etc. al goed in de gaten. Dat ****wondje wilt gewoon niet goed genezen op de een of andere manier. Ik woon zelf in Haarlem en omdat het geen pijn doet/rood is o.i.d. moet ik wel zeggen dat ik daarom via de telefoon en mail contact had met Frans, omdat hij het niet nodig vond dat ik hiervoor moest komen, want "dit hoort bij het genezingsproces Michelle het zijn 2 verschillende genezingen". Ja pff weet ik, ken t niet meer aan horen soms wahaha nou oké mijn frustratie eruit.. Ik zal over een paar dagen een foto plaatsen, nogmaals bedankt girls
Pinkylicious Posted June 18, 2016 Posted June 18, 2016 @Shelly ik was net bij de drogist. De medewerkster vertelde mij dat het goed was om voor de operatie te beginnen met het slikkende van vitamine E. Ook vertelde ze, dat ik na de operatie de capsules open kan prikken en de vitamine E op mn wond kan smeren. Dit stimuleert en snelle genezing. Misschien wist je dit al, maar dacht meteen aan jou. Hoop dat je er wat aan hebt. Veel liefs
Glory Posted June 18, 2016 Posted June 18, 2016 Ik zou adviseren zo goed mogelijk droog houden en een antibiotica kuur. Eventueel douchen zo kort mogelijk te houden en even nadrogen met de föhn op een zeer milde stand. Sterkte XXX
Shelly Posted June 20, 2016 Author Posted June 20, 2016 @Pinkylicious meen je ik wist dat niet! Ik kan dat eventueel nog proberen. Het gaat de betere kant op. Ik had die pleisters gekocht, maar heb er toch voor gekozen om het zoveel mogelijk te laten luchten. Wel loop ik al sinds afgelopen zaterdag zonder beha, ben vandaag 6 weken, maar ach... heb nergens last van en vind het heerlijk haha! Ik probeer een nieuwe foto te uploaden, maar hij geeft steeds aan dat het mislukt is....grrrrrr...
best_boobie Posted June 20, 2016 Posted June 20, 2016 12 minuten geleden zei Shelly: @Pinkylicious meen je ik wist dat niet! Ik kan dat eventueel nog proberen. Het gaat de betere kant op. Ik had die pleisters gekocht, maar heb er toch voor gekozen om het zoveel mogelijk te laten luchten. Wel loop ik al sinds afgelopen zaterdag zonder beha, ben vandaag 6 weken, maar ach... heb nergens last van en vind het heerlijk haha! Ik probeer een nieuwe foto te uploaden, maar hij geeft steeds aan dat het mislukt is....grrrrrr... foto een stuk verkleinen, dan is het formaat te groot
BrownieG Posted June 20, 2016 Posted June 20, 2016 Hai, Las effe je topic en bovenstaande reactie. Zou voor NU effe niets experimenteren als het zo goed gaat! Je kan wel de pleisters gebruiken als je gaat douchen en je als je korstjes eraf zijn die capsules gaan smeren maar voor nu lekker laten drogen. Misschien moet je die foto verkleinen? Bestand is wellicht te groot om up te loaden. Succes met herstel! Greetz
Shelly Posted June 20, 2016 Author Posted June 20, 2016 Yes thanks ladies hij doet het. Ben een beetje a-technisch ingesteld . Wat vinden jullie ervan na ongeveer 2 dagen? Pictures visible for members only. Become a member now.
best_boobie Posted June 20, 2016 Posted June 20, 2016 Droog laten idd, of dat nou met of zonder pleister is. Smeren van littekens sowieso pas doen als alles potdicht zit en alle korsten weg zijn Ik zou wel de bh niet te lang achter elkaar uit laten.. Borsten hebben toch wat van ondersteuning nodig, anders kunnen ze eerder gaan hangen... xx BB
Shelly Posted June 20, 2016 Author Posted June 20, 2016 @best_boobie Ik durf geen pleister op te plakken, omdat ik bang ben dat het dan eraan blijft plakken en ik het weer open trek. Ja morgen moet ik ook echt weer die sportbeha aan gaan doen... Voor mij dus nog ff wachten voor ik mooie beha's ken scoren . Slaap lekker xx
MarTiet Posted June 20, 2016 Posted June 20, 2016 Op Saturday, June 18, 2016 om 13:59 zei Pinkylicious: @Shelly ik was net bij de drogist. De medewerkster vertelde mij dat het goed was om voor de operatie te beginnen met het slikkende van vitamine E. Ook vertelde ze, dat ik na de operatie de capsules open kan prikken en de vitamine E op mn wond kan smeren. Dit stimuleert en snelle genezing. Misschien wist je dit al, maar dacht meteen aan jou. Hoop dat je er wat aan hebt. Veel liefs Meis niet gelijk beginnen te smeren hoor.. pas na 6 weken tot die tijd je wond/litteken lekker met rust laten. Ik heb op @Love_boobies advies 4 weken lang een waterdichte pleister erop geplakt en om de 5 dagen vervangen met als resultaat nul korsten en een gaaf litteken..zelfs geen verdikking.. begin nu pas te smeren.. wat eigenlijk ook overbodig blijkt te zijn. Maar smeer mijn huid altijd met vit. E in..
Pinkylicious Posted June 21, 2016 Posted June 21, 2016 @Marietje bedankt voor de info. Ga ze meteen aanschaffen.
Shelly Posted June 21, 2016 Author Posted June 21, 2016 Hèe meiden, Had nog een vraagje.. Heb zaterdag een uitje naar het tikibad (duinrel) maar met zo'n korstje mag ik zeker niet zwemmen hè... ook niet met een waterdichte pleister oid van de apotheek?!
best_boobie Posted June 21, 2016 Posted June 21, 2016 Nee, je mag sowieso niet zwemmen de eerste zes weken (ivm armbewegingen) en met een korstje is het vragen om problemen als dat gaat weken. Dus ook niet in het bubbelbad gaan zitten dampen, ook niet als je borsten niet in het water komen. Ook thuis niet in bad in een laagje dampend water. Allemaal no go. Het zou eeuwig zonde zijn als je litteken open zou gaan en je daar een infectie op zou lopen Dus nee... ook niet met watervaste pleister. Xx BB
Shelly Posted June 21, 2016 Author Posted June 21, 2016 Ja is idd zo.. ik ben de 6 weken al voorbij hè.. Echt vette pech.. bedankt xx
jaino Posted June 21, 2016 Posted June 21, 2016 Ik ben 17 mei geholpen door frans en links heb ik ee klein gaatje wat niet dicht wil..ook ik moest smeren met betadine en gaasjes..nu zei hij gisteren dat ik nog een week moet doorgaan ermee..maar ik stop er even mee om te kijken hoe het gaat.
Shelly Posted June 21, 2016 Author Posted June 21, 2016 @jaino ja dat zei die tegen mij ook.. maar ik trok me korstje steeds mee bij het verschonen, desondanks ik het onder de douche deed. Ik zou zoveel mogelijk laten luchten en niks erop smeren! Xx
jaino Posted June 21, 2016 Posted June 21, 2016 16 minuten geleden zei Shelly: @jaino ja dat zei die tegen mij ook.. maar ik trok me korstje steeds mee bij het verschonen, desondanks ik het onder de douche deed. Ik zou zoveel mogelijk laten luchten en niks erop smeren! Xx Ja idd ik doe nu spoelen goed drogen en steriel droog gaasje erop. Ik heb nog ab tot woensdag dus komt hopenlijk goed haha.
best_boobie Posted June 21, 2016 Posted June 21, 2016 3 uur geleden zei Shelly: Ja is idd zo.. ik ben de 6 weken al voorbij hè.. Echt vette pech.. bedankt xx oh haha, sorry, had ik ff niet in de gaten.. maar ja.. die korstjes dat is wel echt balen dan. Helaas mag je daar niet mee in het water.. x
Shelly Posted June 22, 2016 Author Posted June 22, 2016 Meiden ik heb net gedoucht en ging weer foto's maken. Ik zoomde in en zag dit dus. Volgens mij zit er een hechting in me wond. Heb hem net gelijk doorgemailt naar Frans, maar zal mn wond daarom niet genezen? Pffffffff... Schrik niet heb de foto heel erg ingezoomd! Pictures visible for members only. Become a member now.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.