Jump to content

Nieuw hier en twijfels tussen chirurgen

Pucca25

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum maar lees al een tijdje mee. :) Tijd om mezelf voor te stellen nu alles voor mij op gang begint te lopen. Ik ben 32 jaar en heb 2 kinderen, ik ben 1,64m en weeg 52kg. Ik heb 75A die ik net niet vul. Vandaar ook mijn wens voor een bv. 

Ik heb 2 consults gehad bij 2 verschillende klinieken en ik heb nu twijfels waar ik de bv wil laten uitvoeren. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het maken van deze beslising. Ok, de consults...

1e consult: kliniek Heyendaal, Dr. Straten

Tijdens deze consult had ik het gevoel dat het een beetje gehaast was en voelde me meer ongemakkelijk dan op mijn gemak. Straten gaf in principe alleen antwoorden op mijn vragen maar legde voor de rest niet veel uit. Ik heb op deze forum veel goede reviews gelezen over Straten dat hij een hele goede dokter is en mooie borsten maakt. Vandaar dat hij nog steeds op mijn lijstje staat. Hij adviseert anatomisch 345cc dual plane. 

2e consult: kliniek Veldhoven, Dr. Koeijers

Ook weer op basis van goede reviews hier een consult bij Koeijers ingepland. Tijdens deze consult voelde ik meer op mijn gemak. Koeijers nam echt de tijd voor mij en bestuurde mijn borsten goed en legde goed uit waarom hij anatomische protheses adviseerde en dual plane. Hij stelde me ook op mijn gemak. Ik heb deze consult erg prettig ervaren. Koeijers adviseert anatomisch 330cc dual plane, maar hij bestelt 3 maten en kijkt welke past tijdens de operatie. 

Dus al met al heb ik een beter gevoel over Koeijers maar aan de andere kant Straten is ook een hele goede dokter en hier is nazorg beter geregeld. Ook is het dichterbij en krijg ik een eigen kamer om uit te rusten, vind ik ook wel fijn. Bij Koeijers hoef ik de borstband niet te dragen (als t niet nodig is) en bij Straten elke dag 6 weken lang. :mellow:

Hoe denken jullie erover en voor wie zouden jullie gaan?

Posted

Hoi @Pucca25,

Ja dat is lastig hoor. Ik keek eerst ook bij Velthuis kliniek omdat ze daar goede nazorg hebben las ik maar ik heb de oefeningen opgezocht en toch voor Koeijers in kliniek Amstelveen gekozen. Is voor mij niet heel ver ook maar had op het forum en Google goede dingen gevonden over hem. Ik was gericht aan zoeken omdat mijn collega hem adviseerde en ik ben ook nergens anders op consult geweest.

ik vond Koeijers idd ook een geduldige man en ik merkte ook dat hij dingen echt graag wilde toelichten. 

Ik kan je eigenlijk dus geen advies geven, succes met de beslissing!

Liefs

Posted

@Mahina Bedankt voor je reactie! Ik zie dat jij al een datum hebt staan bij Koeijers. Wat ik wel een fijne gedachte vind is dat ik niet per se de borstband hoeft te dragen. 

Ik moet er nog eens goed over nadenken! :rolleyes:

Liefs

Posted
1 uur geleden zei Pucca25:

@Mahina Bedankt voor je reactie! Ik zie dat jij al een datum hebt staan bij Koeijers. Wat ik wel een fijne gedachte vind is dat ik niet per se de borstband hoeft te dragen. 

Ik moet er nog eens goed over nadenken! :rolleyes:

Liefs

Hoi Pucca, 

ik ben zelf door Koeijers geopereerd 4 weken geleden en ben superblij met het resultaat tot nu toe.

ik heb destijds puur op gevoel een keuze gemaakt om de operatie bij hem te doen en heb het forum pas later ontdekt, maar je kunt hier in de tussentijd wel alvast ervaringen van anderen opzoeken via de zoekfunctie en een hoop foto's bekijken..

succes met het maken van je keuze

xx

Posted

Het zijn allebei goede pc's. Ik zou degene kiezen bij wie je een beter gevoel had. Dat doet toch ook een hele hoop hoor meid.

Posted

@DeeDee84 @Mamalisa Bedankt voor jullie reacties! Misschien moet ik inderdaad meer op mijn gevoel afgaan bij wie ik de bv moet laten doen. Ik zal jullie laten op de hoogte houden als ik een besluit heb genomen. In de tussentijd lekker op de forum lezen. ^_^

Posted

Hoi Pucca,

Ik ben ook bij beide op consult geweest, en heb voor Drs Koeijers gekozen. Voel me helemaal op mijn gemak bij hem. 

Ook zijn verhaal over het herstel sprak mij aan, handen juist wel boven je schouders.

volgende maand ben ik aan de beurt.

succes met je keuze.

X

Posted

Ik ben bij schiettecatte geweest in kliniek veldhoven en de nazorg is juist perfect daar. Je mag altijd bellen, worden niet moe van je, ze bellen 1 dag na je operatie om te vragen hoe het gaat, ik vind het super daar. En dan over de kliniek waar je geholpen wordt in amstelveen: je ligt wel met 6 meiden op 1 kamer want het is daar niet zo groot maar er hangen gordijntjes, er is heel de tijd een verpleegster bij en je krijgt eten en thee, ik was om half 10 klaar en mocht om kwart over 10 gaan, ze hielpen me mee de auto in en ze waren heel lief. Natuurlijk moet je zelf kiezen waar je je beter bij voelt, maar dit is mijn ervaring.

Over die borstband, ik hoefde em eerst ook niet, maar na de operatie kwam schiettecatte kijken en moest hem alsnog 6 weken. Maar he, dat is niet erg want die borstband is er voor zodat de protheses op zijn plek blijven, en niet terug naar boven schieten, ze moeten beneden inkapselen, de borstband houd ze gewoon tegen zodat ze juist inkapselen. Het is geen fijn ding en je moet hem bijna tot je nek dragen, maar als je hem toch krijgt, het is alleen maar goed en veilig voor je eigen protheses, en dat je mooie boobs krijgt. Ga op je gevoel af, het zijn beide goede artsen! 

Posted

@Vrouwtjelief Oh jij bent dus ook bij beide chirurgen op consult geweest?! Ik had net als jou ook een beter gevoel bij dr Koeijers dan dr Straten. Dr Koeijers zei ook dat ik na 2 dagen MOET beginnen met wat "armoefeningen" doen en dat ik na 2 weken ofzo weer auto kon rijden e.d. Hij is wel positief ingesteld wat betreft de herstel, praktijk moet dan nog blijken hahaha. ^_^ Mag ik vragen welke jij protheses jij krijgt en hoeveel cc's? Volgende maand al aan de beurt, dat is al bijna! Spannend!

@Summer2 Ja zoiets had ik ook begrepen dat je met meerdere mensen op een kamer ligt. Mag mijn man dan ook erbij zijn of moet ie in de wachtkamer wachten? Over de borstband, tja, als het moet dan moet het. Niks aan te doen en het is inderdaad voor mooie borsten, een goed doel! :D

Posted

@Pucca25 ja inderdaad al snel! Ben lekker aan t aftellen. Ik krijg 330cc anatomische medium profile.. Met een lift. Ik heb best een hoge pijngrens, dus denk dat ik snel de oefeningen kan oppakken. Maar hou never know hihi

X

Posted
1 uur geleden zei Pucca25:

@Vrouwtjelief Oh jij bent dus ook bij beide chirurgen op consult geweest?! Ik had net als jou ook een beter gevoel bij dr Koeijers dan dr Straten. Dr Koeijers zei ook dat ik na 2 dagen MOET beginnen met wat "armoefeningen" doen en dat ik na 2 weken ofzo weer auto kon rijden e.d. Hij is wel positief ingesteld wat betreft de herstel, praktijk moet dan nog blijken hahaha. ^_^ Mag ik vragen welke jij protheses jij krijgt en hoeveel cc's? Volgende maand al aan de beurt, dat is al bijna! Spannend!

@Summer2 Ja zoiets had ik ook begrepen dat je met meerdere mensen op een kamer ligt. Mag mijn man dan ook erbij zijn of moet ie in de wachtkamer wachten? Over de borstband, tja, als het moet dan moet het. Niks aan te doen en het is inderdaad voor mooie borsten, een goed doel! :D

Nee er mag niemand bij voor de rust erin te houden. Er zijn winkels enzo dus hij heeft wel wat te doen, en er is een wachtkamer. Als je naar huis mag, brengen ze je naar je vriend toe en eventueel nog in de auto. Je mag zo snel naar huis als je je prima voelt, dat is wel fijn. 

Posted

Ik ben zelf bij Straten geopereerd en ben helemaal fan van hem. Maar als ik zo jouw eerste bericht leest gaat je voorkeur meer uit naar Koeijers. En ik ben zo een typisch iemand die zegt: volg je hart.

En als je twijfelt over de nazorg. Wat je kan doen is voor jezelf op een rijtje zetten wat jij verstaat onder nazorg. En deze situaties aan Koeijers voorleggen en vragen hoe er dan mee om wordt gegaan. Dat ze het niet specifiek vermelden betekend niet direct dat ze het niet hebben.

Owh en ps: die prive kamer was wel ontzettend fijn haha

Posted
4 uur geleden zei Vrouwtjelief:

@Pucca25 ja inderdaad al snel! Ben lekker aan t aftellen. Ik krijg 330cc anatomische medium profile.. Met een lift. Ik heb best een hoge pijngrens, dus denk dat ik snel de oefeningen kan oppakken. Maar hou never know hihi

X

Ik denk dat ik ook ga proberen om de oefeningen te doen. Ben eigenlijk wel bang voor de pijn na de operatie, maar ja wie niet denk ik. Hahaha

Posted

@Bruisend Ik vind hem wel een aparte man hahaha, maar wel aardig en ik zou hem ook wel vertrouwen hoor. Vandaar ook mijn twijfels tussen de chirurgen. Hoe was hij dan tijdens jouw consult als ik vragen mag? Misschien had ie net een slechte dag toen ik mijn consult had bij hem. 

Die prive kamer lijkt me ook erg fijn!

Posted

@Pucca25 die verkoeverkamer is inderdaad met meerdere personen, maar denk dat je daar al met al een uurtje of misschien anderhalf bent... Ik vond het wel gezellig eigenlijk!

Wat betreft de borstband, nooit iets over gehoord.. (Gebruikt Koeijers die überhaupt?)

die oefeningen heb ik de eerste week lekker gelaten voor wat het was, mijn lijf werd in de tweede werk vanzelf soepeler en ben heel voorzichtig in beweging gebleven... Ik denk ook niet dat het de bedoeling is om heel geforceerd die oefeningen te doen. 

qua keuze voor chirurg zou ik ook je gevoel kiezen.. Beide zijn goede chirurgen maar een klik is iets persoonlijks...

Posted
21 hours ago, Pucca25 said:

@Bruisend Ik vind hem wel een aparte man hahaha, maar wel aardig en ik zou hem ook wel vertrouwen hoor. Vandaar ook mijn twijfels tussen de chirurgen. Hoe was hij dan tijdens jouw consult als ik vragen mag? Misschien had ie net een slechte dag toen ik mijn consult had bij hem. 

Die prive kamer lijkt me ook erg fijn!

haha bij mijn consult was die top. Maar ik had meer het idee dat hij aan mijn persoonlijkheid moest wennen. Maar ach, dat zijn er meer kan er altijd wel om lachen :45:

En ja, ik kwam niet zo goed uit de narcose. Ik lag een half uurtje op de verkoever kamer en zou weg gaan toen ik weg zakte. Na een 2 uur mocht ik naar mijn kamer en daar kon ik heerlijk duf wezen op mijn eigen tempo :) En mijn vriend is niet zo van de vreemde mensen dus die was ook blij met de kamer haha :45:

Posted

Ja het blijft toch erg lastig allemaal! Hahaha. 

@DeeDee84 @Bruisend Ik lees ook weleens low, medium en tall height van een prothese. Wordt hiermee de hoogte van de prothese zelf bedoeld? En wat zou dan het effect zijn/hoe gaat het eruit zien? Koeijers adviseert mij namelijk tall height high profile maar Straten zegt medium height high profile. De profile zegt iets over de projectie toch? Die snap ik. 

Posted
12 minuten geleden zei Pucca25:

Ja het blijft toch erg lastig allemaal! Hahaha. 

@DeeDee84 @Bruisend Ik lees ook weleens low, medium en tall height van een prothese. Wordt hiermee de hoogte van de prothese zelf bedoeld? En wat zou dan het effect zijn/hoe gaat het eruit zien? Koeijers adviseert mij namelijk tall height high profile maar Straten zegt medium height high profile. De profile zegt iets over de projectie toch? Die snap ik. 

Mag ik, mag ik, mag ik???:D

http://www.mentorwwllc.de/products/Brust/4/81

op deze site kun je alle protheses vinden van mentor. Tall height en medium height zeggen iets over de hoogte van de prothese. Daarnaast heb je ook nog de breedte en de projectie. De projectie zegt iets over hoe veel naar voren de siliconen komen.

je kan kijken bij welke van de twee de meeste projectie zit? Hoeveel cc hebben beide je geadviseerd?

X

Posted
1 uur geleden zei Vrouwtjelief:

Ik heb t even snel bekeken, in projectie zit er maar 2 mm verschil, en in hoogte maar een halve cm. Denk dat t niet veel uit maakt welke van de twee t word.

X

Hahaha tuurlijk mag jij. ;) Bedankt voor het linkje. Ok dus het maakt niet zoveel uit... Aahhhh nog lastiger om de keuze te maken. :139: Weten jullie ook of Straten meerdere maten bestelt om te kijken hoeveel cc's bij je past? Koeijers bestelt 3 maten voor mij en het lijkt me ook logisch om dat te doen maar heb Strayen hier niet over gehoord. 

Posted
7 minuten geleden zei Pucca25:

Hahaha tuurlijk mag jij. ;) Bedankt voor het linkje. Ok dus het maakt niet zoveel uit... Aahhhh nog lastiger om de keuze te maken. :139: Weten jullie ook of Straten meerdere maten bestelt om te kijken hoeveel cc's bij je past? Koeijers bestelt 3 maten voor mij en het lijkt me ook logisch om dat te doen maar heb Strayen hier niet over gehoord. 

Dank u;)

de eerste keer wist ik dat ook niet van Koeijers. Dat vertelde hij pas de laatste keer. Geen idee of het een standaard prosedure is... Misschien dat @best_boobie of @Bruisend dat weten?

Posted
10 minutes ago, Pucca25 said:

Nee, tenzij je er zelf om vraagt. Bij mij had hij 425cc en 450cc klaar liggen maar heb zelf gezegd dat hij de 450 cc er in zou doen. Ik zou een klein verschil hebben (zie er zelf niks meer van terug). Maar ik weet van andere dat hij er meerdere had besteld. Dus als je echt twijfelt tussen een aantal cc's wil hij die wel klaar leggen. Maar als je twijfelt tussen een aantal waar maar +- 75 cc verschil in zit is mijn advies om gewoon de grootste te nemen.

En persoonlijk vind ik het niet zo logisch als hij pas op de operatie tafel besluit welke bij je past. Dit valt vooraf goed op te meten en ik wil weten wat ik krijg als ik wakker ben en niet wanneer ik ze al heb.

Posted
7 minuten geleden zei Bruisend:

En persoonlijk vind ik het niet zo logisch als hij pas op de operatie tafel besluit welke bij je past. Dit valt vooraf goed op te meten en ik wil weten wat ik krijg als ik wakker ben en niet wanneer ik ze al heb.

Als ik hier even op mag inhaken :)

Niet altijd is van buitenaf goed te bepalen wat er van binnen in past... Dat is ook vaak het probleem met de pc's die alleen maar 'makkelijke' borsten doen, zoals we het hier wel eens noemen..
Van de binnenkant blijkt vaak meer of juist minder plaats te zijn (door hoeveelheid of dikte weefsel of weet ik veel wat allemaal, ben geen pc :P ) en als er dan maar 1 prothese ligt, dan moet deze erin, met of zonder kracht ;) 
Pc's zoals Nio, die sowieso tot de limit werken, maakt dit niet zoveel uit, want die hebben de techniek om een grotere prothese te plaatsen, op een nette manier zonder schade toe te brengen.
Pc's zoals Demeyere en Plovier, bekijken aan de binnenkant hoeveel ruimte er is en plaatsen dan een pasprothese. Op deze manier krijg je de ideaalste vulling voor wat deze patient wil.

Het is dus wel allemaal meetbaar aan de buitenkant, maar laten we niet vergeten dat je dan ook alleen de buitenkant gemeten hebt ;) 

xx BB

Posted
13 minuten geleden zei best_boobie:

Als ik hier even op mag inhaken :)

Niet altijd is van buitenaf goed te bepalen wat er van binnen in past... Dat is ook vaak het probleem met de pc's die alleen maar 'makkelijke' borsten doen, zoals we het hier wel eens noemen..
Van de binnenkant blijkt vaak meer of juist minder plaats te zijn (door hoeveelheid of dikte weefsel of weet ik veel wat allemaal, ben geen pc :P ) en als er dan maar 1 prothese ligt, dan moet deze erin, met of zonder kracht ;) 
Pc's zoals Nio, die sowieso tot de limit werken, maakt dit niet zoveel uit, want die hebben de techniek om een grotere prothese te plaatsen, op een nette manier zonder schade toe te brengen.
Pc's zoals Demeyere en Plovier, bekijken aan de binnenkant hoeveel ruimte er is en plaatsen dan een pasprothese. Op deze manier krijg je de ideaalste vulling voor wat deze patient wil.

Het is dus wel allemaal meetbaar aan de buitenkant, maar laten we niet vergeten dat je dan ook alleen de buitenkant gemeten hebt ;) 

xx BB

Koeijers legt ook bij mij 3 (aangrenzende) maten klaar.. Maar ik vind het verschil zo nihil.. Stel je voor dat er binnen nog meer ruimte was.. Dan lag de goede prothese niet klaar.. Of is dat maar een stom idee?

Posted
14 minuten geleden zei Vrouwtjelief:

Koeijers legt ook bij mij 3 (aangrenzende) maten klaar.. Maar ik vind het verschil zo nihil.. Stel je voor dat er binnen nog meer ruimte was.. Dan lag de goede prothese niet klaar.. Of is dat maar een stom idee?

Maar deze pc's werken zo en als je drie opeenvolgende prothesen klaar legt, dan zit daar vaak toch al zeker een cm breedte tussen, en daar gaat het om. De breedte van de prothese moet kloppen :) 

Dus niet bang zijn dat ze de juiste breedte niet in huis hebben. De prohtese hoeft ook niet tot aan de rand te vullen, de meeste pc's zijn hier sowieso geen voorstander van. De meesten werken er naar toe, dat ze tussen de 2 cm en halve cm van de rand van je eigen borst af zitten. Dus je hebt nogal wat speelruimte :) 

xxx BB

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.