Ga naar inhoud

osborne : 15 juli 2016 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben 53 jaar en woonachtig op 1 van de eilanden in het zuidwesten van het land. Ik heb 16 jaar geleden een borstvergroting gehad nadat ik kort op elkaar 3 kinderen borstvoeding had gegeven. Dat was in de Bergmakliniek in Bilthoven door dokter Linda Visser. Zij adviseerde me toen de Monobloc (zoutoplossing). Ik heb daar altijd spijt van gehad omdat mijn borsten nooit natuurlijk hebben aangevoeld, ze zijn eigenlijk gewoon hard. Ik ben nu eindelijk zover dat ik ze kan laten vervangen en wil dat zo snel mogelijk doen maar deze keer wil ik echt zachte, soepele borsten... Ik heb op de site van de Welnesskliniek gekeken en zij hebben een aanbieding op het moment: voor de Monobloc silicone SoftOne 2600 euro excl. Kan iemand mij vertellen of dit zachte zijn en of de Welnesskliniek ok is...? Dat zal ongetwijfeld want er gaan zoveel vrouwen naar toe maar ik vind het zo goedkoop...? Ik heb ook bij de Bergmankliniek gekeken maar daar kan ik niet goed achterkomen wat zij voor implantaten gebruiken. Bovendien ligt daar de prijs op 4160 excl. Kan iemand mij een beetje adviseren? Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

He meis,

Zo toch 16 jaar al je protheses , dat hoor je niet zo vaak.

Je moet niet alleen uitgaan van de prijs, want er zijn genoeg pc's die echt niet de hoofdprijs vragen, maar wel hele mooie borsten maken.Dus je moet echt ook kijken naar hoe een pc staat aangeschreven.

Neem bijv Dr. Nio in het OLVG (SLAZ) in Amsterdam ( deze pc is hier de favoriet) daar betaal je 3100 euro ongeacht welke ( ronde ) protheses je neemt ( anatomisch is altijd duurder) en hij werkt ook met verschillende merken,meestal is dat Eurosilicone,hierin heb je ook een variant die 85% gevuld is en dus iets valt als een anatomische (maar wel zacht is). maar ook met Monobloc hydrogel. Wel heb je hier een verwijskaart nodig, aangezien dit een ziekenhuis is.

Ook werkt hij in de Park Kliniek, maar hier is het al weer 800 euro duurder, dus eigenlijk betaal je ook voor de naam van de kliniek, dat is hetzelfde bij Bergman (deze werken in ieder geval met Natrelle)  en Velthuis.  

In de Wellness werken zowieso Dr. Linda Visser , Dr, Verdonck ( maar weet niet goed hoe hij is bij een wissel) hij staat goed bekend, maar eigenlijk meer als je dus van voorsituatie "redelijk"plat komt. Dr, Damen ( staat niet zo heel goed bekend hier) en sinds kort werkt daar Dr. van zele ( is nog niet zo veel over bekend hier)

Je zou ook eens kunnen kijken bij Dr, Straten Kliniek Heyendael, deze werkt met Mentor prothese.

 

Eigenlijk zou je een aantal consulten moeten plannen, daar kan je dan ook de protheses passen en voelen, en zul je ook merken dat iedere pc zijn eigen werkwijze/voorkeuren heeft voor plaatsing, merk prothese etc..en aan de hand daarvan kun je dan ook makkelijker een keuze maken.

Ook is het heel belangrijk dat de pc vertrouwd op je over komt,en jij je goed voelt bij deze pc.

Via de zoekbalk kun je ook diverse topics lezen over alle pc's die ik genoemd heb.

Heel veel zoekplezier.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom sluit ik mij aan bij Deser-Rose. Echter wil ik 1 klein dingetje toevoegen. Ben zelf bij Frans Straten geweest en helemaal fan. Eursolicone zijn idd 85% waardoor ze zachter aanvoelen. Frans gebruikt in 90% van de gevallen Mentor protheses. Hoeveel deze exact zijn gevuld is niet echt bekend Frans zegt 85% maar wat ik wel zeker weet is dat deze vaak ook niet helemaal 100% zijn gevuld. Voor mensen met een dunne huid minder fijn omdat je sneller last hebt van rimpelvorming. Echter niet iedereen (ik totaal niet). Maar naast Mentor werkt hij ook met andere protheses zoals bijvoorbeeld Natrelle.

Daarnaast is het misschien iets om je te verdiepen in cohessie 1, 2 en 3. Hoe hoger het getal hoe minder kans op rimpelvorming. Echter hoe harder ze aanvoelen. Ondanks dat ze tegenwoordig allemaal lekker zacht zijn. Anatomisch zijn volgens mij altijd cohesive 3 en dus iets harder

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Bruisend:

Wederom sluit ik mij aan bij Deser-Rose. Echter wil ik 1 klein dingetje toevoegen. Ben zelf bij Frans Straten geweest en helemaal fan. Eursolicone zijn idd 85% waardoor ze zachter aanvoelen. Frans gebruikt in 90% van de gevallen Mentor protheses. Hoeveel deze exact zijn gevuld is niet echt bekend Frans zegt 85% maar wat ik wel zeker weet is dat deze vaak ook niet helemaal 100% zijn gevuld. Voor mensen met een dunne huid minder fijn omdat je sneller last hebt van rimpelvorming. Echter niet iedereen (ik totaal niet). Maar naast Mentor werkt hij ook met andere protheses zoals bijvoorbeeld Natrelle.

Daarnaast is het misschien iets om je te verdiepen in cohessie 1, 2 en 3. Hoe hoger het getal hoe minder kans op rimpelvorming. Echter hoe harder ze aanvoelen. Ondanks dat ze tegenwoordig allemaal lekker zacht zijn. Anatomisch zijn volgens mij altijd cohesive 3 en dus iets harder

:35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@osborne

Ik kom juist van een consultatie bij Linda Visser in de Wellnesskliniek. En er komt sinds dit jaar januari btw bovenop de prijs, de prijs is daar nu minimaal 3140€. Voor deze prijs vind je ze ook ergens anders, zonder ver te moeten rijden. Dr. Nio is hier zowat de beste pc en werkt aan 3100€ ongeacht hoeveel cc je wilt :)

grtjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo allemaal,

Dank voor jullie reacties. Ik ben inmiddels bij Frans Straten geweest en geopereerd. Het was erg zwaar maar dat komt omdat ik ook meteen m'n neus maar heb laten doen... :-)  Het is niet helemaal gegaan zoals ik gehoopt had maar het is nog even afwachten hoe het uitpakt want ik ben nog maar 2 weken geleden geopereerd. Door mijn leeftijd (54) had ik liever geen grotere implantaten gehad (ik had 300), na de operatie hoorde ik dat ik 400 had gekregen dus wel wat groter dan ik eigenlijk gehoopt had. Ik ben vrij slank dus wil wel dat ze bij mn lichaam blijven passen.  Ik begrijp dat er door de 17 jaar die er inmiddels verstreken waren er veel meer ruimte was en dat voor een mooi resultaat er dus meer in moest. Maar toch...soms denk ik dat ik toch liever hetzelfde had gehouden en de ruimte 'opgeruimd' zou worden maar dat was uiteraard wel een grotere ingreep geweest en de zwelling zal hopelijk nog flink wat afnemen en dan ben ik hoogstwaarschijnlijk wat blijer dan ik nu ben. Het litteken is ook wat tegen gevallen...ik had ongeveer 3/3,5 cm van mn vorige operatie en dat is nu een stuk langer...zeker 2x zo lang. Jammer. Ook niet helemaal in de plooi. Ook jammer. Allemaal niet een heeeeel groot drama op mijn leeftijd maar toch...

Overigens een erg aardige man, alles kon erg snel geregeld worden. Doordat ik in het buitenland was kon mijn consult via Skype wat erg prettig was want ik had haast, wilde het gewoon achter de rug hebben.  Het is dus nog even afwachten hoe het uiteindelijk gaat worden. Ik smeer Bio oil op mijn littekens, is dat ok? Of heeft iemand een beter idee?

Nogmaals, dank voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Gefeliciteerd met je nieuwe borsten!! Mag ik vragen wanneer je precies geopereerd bent? Dan passen we je titel aan, en hebben andere misschien ook iets aan je verhaal :)

Over de dingen waar je niet heel tevreden over bent, kan ik misschien wat uitleg geven. Jouw onbegrip komt namelijk voort uit dat je niet goed uitgelegd is waarom dingen zo gegaan zijn.

Ten eerste over de grootte van het implantaat... Monobloc hydrogel is in verhouding met siliconenprothesen vaak wat breder. De breedte die de pocket heeft, moet opgevuld worden, dus heb je van een ander merk, zeker na 16 jaar en wat meer ruimte die ontstaat in je borst, iets meer cc nodig.. Doe je er minder cc in en vul je daarmee de ruimte niet op, dan heb je een grote kans dat je implantaat gaat draaien en bij ook bij een ronde prothese kan dat dus. De achterkant van de prothese komt dan aan de voorkant te zitten en zo heb je een rare vorm borst.

Had je kleiner gewild, dan had er vooraf een lift afgesproken moeten worden, dit kan een pc niet tijdens de operatie bepalen namelijk :)

Dan de grootte van je litteken en de plaats van het litteken.
De hydrogel heeft vaak een minder groot litteken nodig, omdat deze heel makkelijk in te brengen zijn, de siliconengel is iets stugger, dus past meestal niet door dat mega kleine gaatje.. Verder kan het zo zijn dat hij ietsje huid weggehaald heeft daar, waarschijnlijk ook het oude litteken weggehaald, waardoor je snee nu iets groter is. Daar is helaas niets aan te doen, had niet anders gekund.

De plaats van je litteken: als de prothese iets breder is nu, dan voorheen, dan moet toch het dikste punt van de prothese ter hoogte van je tepel zitten. Om dit te bereiken moet dan soms iets meer ruimte gemaakt worden aan de onderkant, want de breedte van een ronde prothese is dus overal even breedt. Om je tepels niet naar beneden te laten wijzen, is dit dus de beste oplossing.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

Geef je herstel de tijd, doe geen dingen die niet mogen van je pc.
Je kapselvorming moet de tijd krijgen om goed aangemaakt te worden, anders kun je last krijgen van kapselcontractie en dan worden je borsten harder.

Een goed herstel!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Gefeliciteerd met de boobs :) 

Effe aanvulling mbt het smeren van je littekens, zou ermee wachten totdat je littekens goed dicht zijn, helemaal droog en korstjes eraf. Uiteraard kun je de borsten wel insmeren ( niet masseren) maar effe uit de buurt van je littekens houden. Biooil is prima hoor

Fijn herstel verder!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei BrownieG:

Hai,

Gefeliciteerd met de boobs :) 

Effe aanvulling mbt het smeren van je littekens, zou ermee wachten totdat je littekens goed dicht zijn, helemaal droog en korstjes eraf. Uiteraard kun je de borsten wel insmeren ( niet masseren) maar effe uit de buurt van je littekens houden. Biooil is prima hoor

Fijn herstel verder!! 

oh ja haha!

Overheen gelezen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Dank voor je uitleg! Dat helpt enorm. Hoewel ik er niet van wakker lag is het toch fijn om te weten dat er niets is fout gegaan maar het gewoon zo hoort. Het herstel gaat aardig, ik heb van de week een nachtje zonder bh geslapen want ik werd er stapelgek van. Heeeeeerlijk was dat! Op mn zij liggen is nog een beetje pijnlijk, mijn rechterborst doet dan echt pijn. Ik weet niet waar want kan mijn vinger er niet echt op leggen, soms denk ik dat het een zenuwpijn is. Overdag nergens pijn of irritatie maar s nachts wanneer ik een klein beetje op mn zij wil schuiven dan dus wel. Niet geirriteerd of zo maar echt pijn, heel raar, ik kan het dus niet aanraken of voelen waar het nou precies zit. Zal ook wel weer over gaan...

Wat ik wel voel is aan de onderkant de ribbels van het implantaat. Niet als ik sta, alleen als ik lig. Is dit normaal?

Ik ben trouwens 15 juli geopereerd.

Nogmaals...dank voor alle uitleg, dit is een fantastisch forum! :-)

Fijne dag!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai hai,

Fijn dat het goed gaat :) Die ribbels wat je voelt zullen ongetwijfeld je protheses zijn en waarschijnlijk meer voelbaar omdat ze toch in een bepaalde houding op je lijf liggen. Het kan zijn dat je dit blijft voelen omdat het daar een dun stukje huid is maar het kan ook straks weg zijn als ze goed op hun plekkie zijn gedaald. Je moet niet vergeten dat je weefsel zich ook nog moet herstellen.

Dat "pijnlijke" "zeurderige" gevoel van je borsten als je op je zij ligt is herkenbaar voor mij. Het gewicht gaat toch ergens op leunen daarbinnen en je huid gaat ook effe mee. En het is nog vers daarbinnen dus zou je toch adviseren om je sportbh aan te doen in de nacht. Heeft mij enorm geholpen om te slapen op mijn zij! ( of een strak sporttopje?) 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw 16 jaar is een lange tijd..

Gefeliciteerd met je nieuwe boobs en wat fijn dat het goed met je gaat!

Ook ik ben bij frans geopereerd op 12 juli ik heb 345 anatomische.. 

Mij werd aangeraden om na 2 weken te gaan insmeren maar ik had van biodermal littekencreme gehaald en daar stond op als er nog korstjes op zaten dat ik absoluut nog niet mocht smeren.. een beetje verwarrend maar ik wacht ook tot de korstjes weg zijn! 

Hoe gaat het herstel met je neus? 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha allemaal,

Ik ga morgen maar beginnen met smeren. Ik was al begonnen maar zag ineens een geel vlekje in mijn bh...wondvocht. Ik had toch een rode plek op mn hechting zitten die dus kennelijk open was. Eerst dacht ik aan pus maar het deed geen zeer of zo en was na een dag weg dus heb niet meer gesmeerd. Dat pijnlijke met op mn zij liggen is nu ook weg, heb ook nog steeds mijn bh aan 's nachts, heb het maar 1 nachtje niet gedaan. Dat moest echt even want ik werd er echt gek van. Ik heb nu ook trouw iedere nacht die band om en ik moet zeggen dat het lekker slaapt. Heb echt geen last van op mijn zij liggen. Ik heb zelfs al heeeel even op mn buik gelegen! Wel met mn armen onder me zodat mijn borsten het matras niet raakten maar het was zoooo lekker! Echt afzien voor een echte buikslaper hoor!

 

Voor Lotte90: met mijn neus gaat het goed! :-) Zou het noooooit meer doen want vond het behoorlijk heftig...zeker de eerste paar dagen...met dat gaas in mn neus...aaaaaarrrrgghhhhh! Daar werd ik helemaal gek van! Nu alles prima, nog steeds gezwollen maar dat zie alleen ik, de rest denkt dat het zo hoort en de blauwe plekken zijn helemaal weg.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

Dat plekje was misschien een hechting die dwars deed maar gelukkig is het weg en kun je gaan smeren ( korstjes zijn er dus af) Wel voorzichtig nog met buikslapen in je herstelweken want is toch nog broos daarbinnen met je wonden. Zou het advies van je PC aan houden mbt buikslapen. Gelukkig lukt zijslapen nu wel voor je en je neus is ook aan het helen..Klinkt top allemaal :) Ben je tevreden over beide ingrepen?

Fijn herstel verder x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Osborne. Wat leuk om jou hier te treffen! Ik ben ook 15 juli bij dr straten geopereerd. Mijn ouders hebben heel veel met je man gekletst. Ik had zo'n medelijden met je toen ik hoorde dat je misselijk op je bed lag terwijl je die watten in je neus hebt. Het leek me zo ontzettend eng. M'n moeder vertelde nog dat je de gaasje wat eerder dan verzocht al uit je neus gehaald had omdat het zo verschrikkelijk was. Zij hadden je nog even gesproken toen we beiden op controle moesten. Toch een klein wereldje. Ik wist niet dat je ook meteen de borsten gedaan had. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Lindasch!

Nou, wat grappig dat ik jou hier tegenkom! :D Haha...ik WAS ook heel erg zielig hoor! Mijn hemel...wat een gedoe was die neus! Ik zag er niet uit!! En die gaasjes....aaarrrggghhhhh! Die hebben inderdaad niet lang gezeten haha... En ja, mijn borsten ook meteen laten doen...was hoognodig...ze zaten er al 17 jaar in! Was dus nodig aan vernieuwing toe. Je ouders zeiden dat jij behoorlijk last had van je borsten...hoewel dat na 5 dagen natuurlijk niet echt vreemd is. Alles ok nu? Tevreden mee? Ik heb jou maar heeeel even gezien tijdens de controle, jij kwam eruit en ik ging erin. Leuke ouders heb je, gezellig zitten kletsen. Doe ze de groeten maar van mij en Ruud! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha BrownieG,

Ja, alles is nu dicht, korstjes weg...smeren maar. Nee, buikslapen doe ik niet hoor! Dat kan ook helemaal niet...maar het was zo maar even een paar minuutjes op mn buik liggen met allebei mn armen onder mn borsten zodat ze het bed niet konden raken. Was wel lekker hoor. :D Op mn zij slapen gaat nu prima dus alles ok. Zou nu alleen wel weer ns een gezellige bh aan willen...(en zo wil ik iedere keer wat anders! Hahaha...).

Alles ok dus nu. Alleen mn neus nog een beetje slinken...

Ja, ik ben blij met beide ingrepen. Had mn borsten eigenlijk ietsje kleiner gewild want er zit 100 meer in maar dat kon gewoon niet anders dus daar zeur ik niet over. Moest alleen even wennen aan het idee dat ik nu een D-cup heb. Ik had altijd het idee dat borsten dan echt meeeegagroot zijn...dus toen ik hoorde dat ik een D-cup kreeg moest ik even slikken. De dames van de receptie verzekereden mij dat dat allemaal wel mee zou vallen en dat zij ook een D hadden en dat vond ik er prima uitzien dus ik was daardoor wel enigszins gerust gesteld. Na de operatie waren ze uiteraard wel erg groot en dacht ik nog even AAAAAAH.....maar alles ok nu hoor. Ze zien er weer picobello uit en ik kan er weer een paar jaar tegen. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei osborne:

Ha Lindasch!

Nou, wat grappig dat ik jou hier tegenkom! :D Haha...ik WAS ook heel erg zielig hoor! Mijn hemel...wat een gedoe was die neus! Ik zag er niet uit!! En die gaasjes....aaarrrggghhhhh! Die hebben inderdaad niet lang gezeten haha... En ja, mijn borsten ook meteen laten doen...was hoognodig...ze zaten er al 17 jaar in! Was dus nodig aan vernieuwing toe. Je ouders zeiden dat jij behoorlijk last had van je borsten...hoewel dat na 5 dagen natuurlijk niet echt vreemd is. Alles ok nu? Tevreden mee? Ik heb jou maar heeeel even gezien tijdens de controle, jij kwam eruit en ik ging erin. Leuke ouders heb je, gezellig zitten kletsen. Doe ze de groeten maar van mij en Ruud! :)

Ik zal m'n ouders de groetjes doen :) 

ik vond en vind het nog steeds een pittige ingreep. Kan nog steeds niet alles maar de pijn in de borstel zelf wordt nu wel minder. Eerste 3 weken vond ik echt een ellende en eerste week een hel. Kon niets zelf. Maar misschien daardoor te weinig bewogen en langer last gehouden, ik weet het niet. Nu ben ik wel heel blij. Ik vind ze wel erg mooi geworden en juiste formaat. 

17 jaar is wel lang denk ik he. Ik dacht dat ze tegewoordig levenslang konden blijven zitten maar ze bedoelde alleen dat de protheses levenslang mee gaan. Misleidend. Wist dus pas na de operatie dat ik over zoveel jaar nog een keer moet. 

Mag ik vragen wat dan voor jou de reden was dat je nu wel moest? Waren ze niet mooi meer? 

Fijn dat het nu goed met je gaat. En vooral dat beide ingrepen een mooi resultaat hebben geleverd. We moeten er wat voor over hebben maar dan hebben we ook wat he :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@osborne Effe een heimwee momentje op je buik hihi, Blij dat je tevreden bent en weer lekker kunt genieten. Ja klopt, in het begin zijn ze lekker opgezwollen maar gelukkig nemen ze hun vorm aan gedurende de maanden en vooral als ze zachter worden geeft dat een groot verschil. Moet zeggen dat het snel went. Nog effe en dan waarschijnlijk nieuwe BH's kopen als ik het zo hoor haha, leuk vooruitzicht weer :) "neus omhoog en borsten vooruit" :45: 

Fijn herstel verder xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha allemaal,

Ik ging net douchen en zag helaas weer n vlekje in m'n bh... Ik heb geprobeerd er n goede foto v te maken maar dat lukt niet echt. Het is echt maar n heeeeeel klein gaatjes nog, iets groter dan n speldenprik. Moet ik me zorgen maken? Even de kliniek bellen? Het doet geen pijn of zo. Nooit gehad ook aan die borst. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, we waren weer te snel.. 

Goed schoon en droog houden, gaasje in je bh plaatsen en afwachten of het weer dicht gaat. Nog effe niets smeren dan! Met douchen ook niet week laten worden en goed afdeppen en laten drogen.  Zolang het niet rood/warm/ zwelt of geirriteerd eruit ziet is er voor nu niets aan de hand. Probeer voorlopig niet op je zij te slapen zodat de druk er niet op zit! Hou het effe in de gaten dat het niet groter wordt en misschien zit daar wel een hechting te piepen? Effe voelen of je iets voelt prikken.

x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.