Jump to content

Vrij van werk voor herstel bv

Guest Toetje1993

Recommended Posts

Guest Toetje1993
Posted

Hoi meiden!

Nadat je een bv hebt gehad is het verstandig om ruim een week of misschien wel twee weken vrij te nemen van je werk om te kunnen herstellen(heb ik mijnlaten vertellen). Nu vroeg ik mij af hoe je dit communiceert naar je werkgever toe, of je dit verteld of met 'privé redenen' vrij neemt. Ook is het voor mij nu lastig om in te denken om weken lang geen fisieke inspanning te doen met je bovenlichaam na de bv, omdat ik nu nog een baantje heb bij een pizzeria waar het altijd fisiek werk is wat ik doe. Ik wil wel tegen het einde van de zomer naar een andere baan gaan zoeken Maarja de banenmarkt ziet er natuurlijk niet heel chill uit:(

Ben enorm benieuwd hoe jullie dit gaan aanpakken of hebben aangepakt!

liefs

Posted

Hoi, 

Ik heb het een langere tijd terug verteld tegen mijn hoofdcaissiere. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik een vast contract heb bij mijn bijbaan en ik hierdoor iets 'meer' kan maken (al loop ik er niet de kantjes vanaf hoor). Ik had haar in eerste instantie verteld dat ik een operatie aan mijn schouder zou ondergaan. 

Maar nadat ik mij toch wel realiseerde dat de vergroting toch wel te zien zal zijn heb ik besloten om alsnog het verhaal te vertellen zoals het is. Ze had het niet verwacht van mij, maar vond het erg leuk dat ik de operatie zou ondergaan en ze zou het zo regelen dat ik goed kan herstellen en misschien de laatste twee weken van de vakantie (als het herstel goed gaat) alsnog kan werken. 

Ik ben echt heel blij dat het zo makkelijk geregeld kan worden, vooral ook omdat ik daar nog wel even een paar jaartjes blijf plakken waarschijnlijk (i.v.m. geplande studies en toch iets willen bijverdienen). Ik zou mij afvragen als je daar toch weggaat, of je het dan wel wilt vertellen. En ook of je het aan het soort mensen wilt vertellen dat daar werken. Mijn hoofdcaissiere is gewoon een toffe meid waarbij dit kon, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het niet op iedere werkvloer er zo aan toe gaat.   

Posted

Officieel moet je er zelf vrij voor nemen.. ik zou zeker 2 weken doen.  Maar sommige werkgevers zijn er wat soepeler in natuurlijk. Ziektewet mag alleen volgens de regels als je een complicatie kriigt.

Je kiest zelf in de meeste gevallen voor een borstvergroting en mag je dus niet de ziektewet in. Tenzij het medisch noodzakelijk is

Posted

Ik heb het gewoon verteld. Ik heb zwaar werk waarbij ik hel vaak zwaar moet tillen. Ik moest dus wel 6 weken vrij zijn. Ik heb 3 weken zomervakantie, 2 weken snipperuren, en 1 week onbetaald verlof genomen achter elkaar. Dat vonden ze ook prima. Iedereen weet het bij mij op het werk en hebben me allemaal goed gesteund en zijn allemaal lief en vragen vaak hoe het gaat. Over 2 weken begin ik weer met werken.

Guest Toetje1993
Posted

@Fuchsbau ben blij dat je iemand toch in vertrouwen hebt genomen om het te vertellen! Ik denk idd dat ik liever ook bij mijn nieuwe toekomstige bijbaantje het pas ga zeggen omdat het tegen die tijd pas aan de orde is. Wel moet ik erop letten dat het niet een baan is waar ik dus fysiek veel bezig ben haha. 

@jaino ik had ook twee weken in gedachten om dan vrij te nemen, denk dat dat wel genoeg moet zijn om weer normale werkzaamheden uit te voeren:) en die ziektewet is waarschijnlijk ver buiten mijn bereik maar vrij regelen moet dan wel lukken als ik er open over kan praten met mijn baas ofzo;)

@Summer2 WoW jij hebt het even goed voor elkaar gepuzzeld! Slim dat je zo echt je rust pakt voor je herstel:) zeker bij zwaar werk is het denk ik wel zo fijn om ook echt volledig hersteld te zijn als je weer gaat beginnen. 

Bedankt voor jullie tips en ervaringen! X

Posted

Ik heb het verteld aan mijn team coördinator, ik kan altijd wel goed met haar omgaan en ik had haar van te voren al om tips gevraagd omdat zij zelf ook een bv heeft gehad. Ik heb het daarna dus aan eigenlijk al mijn collega's verteld, gelukkig is iedereen heel positief. Er waren ook collega's die het echt noet verwacht hadden van mij maar het wel heel goed van mij vinden dat ik het ga doen. Vind het wel fijn ook dat ik er open en eerlijk over kan zijn dan heeft iedereen misschien ook wat meer begrip als ik weer terug ben ma 3 en halve week. Ik heb ook zwaar lichamelijk werk dus ik zal bij bepaalde dingen zeker hulp nodig hebben.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.