Ga naar inhoud

GoldenGirl : 12 juli 2010 : Dr. Kruppa : ACCZ


Aanbevolen berichten

Nou een anatomische is altijd stugger dan een ronde prothese.

Ook al zijn ze beide cohhesief.

Dat is logisch want hij moet altijd zn druppelvorm behouden.

Elke fabrikant zegt zelf ook dat hun anatomische de stugste is.

Maar dat betekend niet dat het bij jou hard wordt hoor.

Ik had ook anatomische en ik vond ze best soepel eigenlijk.

Ja draaien deed er dan wel 1tje :unsure: .

Maar over 30 jaar heb jij deze prothesen waarschijnlijk niet meer hoor.

Nou vind ik het zeker handig om 10 jaar vooruit te kijken maar 30 jaar?

Protheses zweten en grote kans dat de vorm minder is na 10 jaar, laat staan 30 jaar ;)

Mijn anatomische protheses staan op bv, 1tje heeft ook gezweet en die wil jij geen 30 jaar in je houden hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 639
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Ik zag het inderdaad..

Kruppa zei wel dat ze levenslang mee gaan...

Ik vertelde over jou, dat die van jou zo gezweet hadden en dat ze gingen draaien.

Hij zei dat die kans zoooooooo klein is... :mellow:

Ik ga maar van het beste uit..Als ik de stap niet neem voel ik me tenslotte nog steeds onzeker , dus ach..kan alleen maar beter worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Artsen zeggen levenslange garantie maar dat betekend niet dat ze levenslang mee gaan ;)

Bijna niemand heeft 30 jaar later nog dezelfde protheses, alle protheses gaan in meer of mindere mate zweten, scheurtjes vertonen, inzakken etc.

Niet elke arts zegt dit eerlijk omdat mensen toch bang worden van het idee.

Maar zorgverzekeraars keren niet uit bij auto imuun ziektes, psychische ziektes etc omdat het nooit bewezen is dat het echt schadelijk is.

Het zweet dus wel degelijk, alleen kunnen ze niet aantonen dat het slecht voor je is.

Gelukkig zijn er nu veel meer artsen die het wel toegeven en op internet staat het bij veel klinieken ook gewoon op de site nu.

Ze draaien net zo vaak als ronde alleen bij ronde zie je het niet ;)

Door de vorm valt het alleen op bij anatomisch.

Maar op bf. nl zijn er zat die draaien hoor ;)

Dus om nou te zeggen dat gebeurd zelden vind ik overdreven.

Alleen bij mijn pc draaien er al tientallen ;)

Maar goed als de pocket klein wordt gehouden en jij geen vocht rond je kapsel gaat ontwikkelen om je prothese en rustig aan doet is de kans volgens mij ook vrij klein.

Daar zou ik me niet teveel zorgen om maken inderdaad :)

Wil je ook helemaal niet bang maken ofzo, maar je wou zo graag ronde voor de spier en 1 pc zegt nu dit.

En sommige pc's zijn erg eigenwijs en een andere pc kan wel iets heel anders zeggen.

Wil niet dat je achteraf spijt krijgt, want je bent zo een leuke meid :)

Ik denk ook dat anatomisch voor jou best goed kan doen hoor :)

Komt allemaal goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhh butterfly, lief van je..

Ik weet inderdaad dat dit nu door 1 pc gezegd wordt, maar het klonk allemaal zo aannemelijk en we hebben samen echt hele mooie borsten bekeken.

Hij vond die van Famke prachtig, haha.

Omdat ik nog jong ben en ooit wel misschien een man vindt die een kindje met mij wil, ben ik erg bang dat ik na een evt zwangerschap snel 'hangers' zal krijgen als ze voor de spier zitten.

Allemaal dingen die door mijn hoofd schieten, haha.

Heb niet zo'n zin in borsten tot mijn knieen met een prothese ergens onderin, haha.

Tuurlijk kan ik nu double bubble krijgen, maar als je eigen borst niet echt hangt, en gezien mijn huid, verwachtte de PC niet echt dat ik dat snel zal krijgen.

Maar ja, er kan van alles mis gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw meid supper dat je consult goed ging!

Hihi en idd je krijgt alles wat je juist niet wilde :P

Over het jarenlang mee gaan kan ik met je mee praten meid!

Mijn arts vertelde dit me ook, natuurlijk ze kunnen levenslang meegaan maar je lichaam gaat nog veel veranderen en het is dus wel verstandig om het na 15 jaar te laten vervangen (helemaal na een zwangerschap)http://www.borstenforum.com/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Wat fijn dat je droom uit kan komen!

Heb je al een datum?

Hihi over voor/dual-plane ben ik nog steeds niet helemaal uit maar woensdag een laatste gesprek met mijn arts :D

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn heel veel pc's die jou kunnen laten geloven dat gras paars is;)

Zeker als je jong bent klinkt alles zo geloofwaardig.

Maar ja andere pc's kunnen wel iets heel anders zeggen en die klinken ook geloofwaardig.

Ik vond mijn 1e pc ook heel geloofwaardig, maar achteraf heeft hij natuurlijk foute keuze gemaakt.

Femke zijn prachtig maar plooien wel ;)

Double bubble kans is niet met dual wel idd dan met een achter de spier plaatsing.

En ja zo kan er van alles misgaan, er zijn nog veel meer dingen, maar gelukkig gaat het 9 vd 10 keer gewoon goed :)

Ja en na een zwangerschap zal het altijd minder zijn..helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marisjuh, dit topic heet niet voor neits 12 juli accz :141: hihi..

12 juli mag ik dus al.

Over 15 jaar...vervangen...Nou, hoop ik wel dat ik de jackpot nog een keer win, want als ik over 5 jaar klaar ben met het afbetalen van mijnmoeder dan denk ik niet dat ze gelijk al weer zin heeft omme geld te lenen voor de vólgende operatie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je moet eigenlijk echt een potje maken straks, je moet echt rond de 10/15/20 jaar laten vervangen hoor.

Ik heb wel eens gezien bij iemand die zn protheses meer dan 20 jaar er in heeft gehad..man daar werd je niet vrolijk van, alles verkleefd en drassig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je niet druk meid!

We praten hier over 10 a 15 jaar dus nu kun je er nog van genieten!

Vaak denk ik waarom wacht ik niet na kinderen? maar dan zou ik nog 5 jaar moeten wachten en mijn onzekerheid tjaa die neemt het toch over :blush:

Geniet er van meid! Ondertussen af en toe wat geld apart leggen. Komt echt wel goed!

Pfff butterfly hoe zit het nou? bij dual-plane geen kans op double bubble en bij achter de spier wel?

Hihi wat een vragen van mij :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey GoldenGirl,

Ben blij dat je consult je goed is bevallen en je maandag al terecht kunt, niet meer veel tijd om in de zenuwen te zitten!

Je moet toch inderdaad wel rekening houden dat je na 10 à 15 jaar een wissel zult nodig hebben, ook al is er levenslange garantie op de protheses, dat wil nog niet zeggen dat ze er ook levenslang mooi blijven uitzien.

Ben benieuwd naar je resultaat straks! Nog een fijn weekend, geniet nog even van je favoriete slaaphouding!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik ook hoor, stel je voor het is niet te hopen natuurlijk maar je kan helemaal geen kinderen krijgen :(

Dan heb je al die jaren voor niks gewacht.

Je leeft nu, kijk het is een ander verhaal als je al binnen 1 jaar een baby wilt ja dan kan je beter wachten.

Maar anders zou iedereen pas op hun 40e een bv een bv kunnen nemen omdat ze dan baby klaar zijn hihi.

Ja bij achter de spier zou het kunnen dat de prothese op zn plek blijft en je gewone borst er over zou kunnen gaan hangen.

Jas vreselijk en die band snachts ook..ppff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Goldengirl

dit schreef jij:

En draaien...

weinig kans, zegt ie. Als ik me gewoon goed aan die 6 weken rust hou en die band goed om hou, dan kan er weinig gebeuren..

Mijn spier schijnt de boel op zijn plek te houden...

wil even toevoegen,dat draaien altijd KAN gebeuren,weinig kans,maar het kan,ookal heb je 6weken netjes je bh aangehad.

dit schreef je ook:

Ohja, en ze zijn van hetzelfde materiaal, dus rond is niet soepeler dan anatomisch

duidelijk wel,dat de ronde soepeler zijn hoor,bij anatomische komt de vloeistof grotendeels aan de onderkant te hangen,en om dat in grote mate te voorkomen,en alles in druppelvorm te behouden zeg maar,is daarom de vloeistof stugger gemaakt,anders zou je een druppelvorm krijgen die vervormt. :rolleyes:

en waarom de anatomische ontwikkelt zijn is oa om het volgende:

De anatomisch gevormde prothese is wat minder soepel dan de ronde prothese. Hierdoor kan het bij slanke vrouwen voorkomen dat de borst wat stugger aan voelt dan na het gebruik van een ronde prothese. Bij vrouwen met een lichte mate van verslapping kan het voorkomen dat de prothese ‘wegzakt’ in het onderste gedeelte van de borst. Hierdoor kan plooivorming in de huid ontstaan. In een dergelijk geval biedt de anatomisch gevormde prothese vaak een uitkomst.

fijn dat je nu een verhelderend consult hebt gehad,en dat je nu weet waar je aan toe ben,maar ik ga toch betwijfelen of je het zo zacht gaat vinden,nu verstaat iedereen zachtheid anders natuurlijk,over smaak valt ook niet te twisten.

je hebt ook weinig kans lang te piekeren over alles,want je bent al lekker vlot aan de beurt :1bouncingboobs:

sucses met de laatste dagen aftellen......

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks ten nadelen van jou hoor goldengirl maar sommige pc's vertellen niet altijd alles zo eerlijk ;)

Draaien gebeurd meestal door een soort van kapselvorming (pseudokapsel).

Zoals bekend moet de prothese verkleven met de laag er omheen en als er vocht tussen blijft zitten kan dat niet.

Een prothese die dan gaat kantelen of draaien gaat niet meer vastgroeien.

Is dus een soort kapselcontractie en kan iedereen gebeuren, heeft verder niks met bh te maken.

Een bh is voor het inkapselen voor de protheses, ja als je die niet draagt dan is er ook grote kans dat je prothese gaat draaien of zelfs omklappen.

Maar veelal is het het laagje vocht (pseudokapsel) waardoor een prothese gaat draaien.

pseusokapsel is net als bij kapselcontractie ong een kans van 5%.

Laten we zeggen 1 op de 20 dus, ok niet super veel maar ook niet zo superklein wat jou pc zegt ;)

Ik ken persoonlijk 1 geval met een achter de spier plaatsing waarvan de prothese ook draaide.

Verder moet jij je helemaal niet druk maken omdit en alles komt gewoon goed :)

Dit kan natuurlijk ook allemaal gebeuren met ronde alleen met ronde zie je het niet ;)

Vind alleen dat sommige pc's het vaak mooier doen lijken dan het is.

Als hij straks wel gedraaid zijn ze ineens stuk minder behulpzaam hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook waarschijnlijk als je naar 3 pc's gaat zeggen ze alle 3 wat anders ;)

Daarom ook naar je eigen gevoel luisteren, ene kant fijn dat je onder het mes kan zo snel maar het had ook nog wel fijn geweest als nog een arts dit had beaamd ;)

Je kan eens een pb sturen naar een pc hier op het forum, wie weet wil hij jouw wel even adviseren :)

Je zou ook eens op implant.com kunnen kijken is wel amerikaans maar toch wel DE site.

Kan je ook tubelaire borsten vinden en kijken wat hun er mee deden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, zo moeilijk. IK ben op 2 consults geweest en eentje wou mij echt anatomische aansmeren ( boerhave) terwijl dit helemaal niet mooi was geweest. Ik heb daardoor altijd een beetje een wantrouwen tegenover chirurgen die anatomische willen gebruiken. Bij boerhave benadrukte de dok de hele tijd dat hij er niet meer aan zal verdienen, wat ik erg vreemd vond.... Voor jouw en je gekke :1bouncingboobs: (sorry, heb ze niet eens gezien) zal het vast heel mooi worden. Maar ik weet nu eigenlijk niet meet of je nog op een ander consult bent geweest? Moet ff beter het topic lezen....Anyway, je bent al bijna aan de buurt. je kan vast niet meer wachten!!!

Lekker dat je zo lang vakantie hebt!!!

Ik heb trouwens een dochter van 3,5 , ben school voor haar aan het uitzoeken ( wel al aangemeld hoor) maar heb nog een ender keuze. In welke buurt geef je les ( als je niet wilt zeggen, geeft niet hoor) Ik woon in oud-west en vroeger in oud zuid :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.