Jump to content

Eerst wel een borstband, nu bij de wissel niet?

Recommended Posts

Posted

Hey lady's,

Ik zit met een vraagje, en kon zo snel niets terug vinden van ervaringen bij andere meiden of dames. Zoals de titel het zegt, ik moest bij mijn bv in januari wel een borstband met speciale postoperatieve bh dragen. Nu gisteren voor de 2de maal geopereerd, de meeste kennen mijn verhaal wel. Maar nu hoef ik geen borstband?? Enkel de postoperatieve bh. Hebben jullie dit vaker gehoord?? Weet niet goed waarom de eerste keer wel en nu niet .. 

Bedankt alvast ! XXX 

Posted

Volgens mij is een borstband echt situationeel en niet zozeer van "je krijgt hem of je krijgt hem niet". Bij mij werd pas na 1,5 week besloten dat ik er 1 moest.

Of misschien zijn ze met dit maatje zwaar genoeg dat ze vanzelf wel zakken :45:

Posted
9 uur geleden zei Bruisend:

Volgens mij is een borstband echt situationeel en niet zozeer van "je krijgt hem of je krijgt hem niet". Bij mij werd pas na 1,5 week besloten dat ik er 1 moest.

Of misschien zijn ze met dit maatje zwaar genoeg dat ze vanzelf wel zakken :45:

Bedankt voor je reactie, toch iemand dat reageert haha :D ik vond het gewoon raar dat ik het de eerste keer moest voor 4 weken, en nu niks .. Is wel beter want dat ding was een echt marteltuig .. Misschien zijn ze zwaar genoeg dat ze vanzelf zakken, hahaha geweldig :45: xx 

Posted

7 minuten geleden zei Alexandra:

Poeh ik zou het niet weten.. Anders neem je even contact op met je pc?

En ws wat @Bruisend al zegt, ze zijn al zwaar genoeg. De zwaartekracht doet z'n werk B)

Ik heb het daar 2x gevraagd :D niet aan de pc maar aan de hoofdverpleegster en iemand van de balie , aan mijn pc zelf was ik het vergeten, maar zun zeiden dat het niet nodig was .. Wou gewoon even horen bij anderen of ze dit misschien ook hadden gehad :D 

Posted
6 minuten geleden zei Tinka:

Ik heb het daar 2x gevraagd :D niet aan de pc maar aan de hoofdverpleegster en iemand van de balie , aan mijn pc zelf was ik het vergeten, maar zun zeiden dat het niet nodig was .. Wou gewoon even horen bij anderen of ze dit misschien ook hadden gehad :D 

Ik snap m :D

Posted

Volgens mij ligt het ook aan de soort prothese die je krijgt

Posted
10 minuten geleden zei Mamalisa:

Bedankt mamalisa, Dat zou zeker mogelijk zijn .. Misschien hebben @best_boobie of @Desert-Rose hier ook een "verklaring" voor .. 

Posted
43 minutes ago, Mamalisa said:

Ook niet altijd, als ik bijvoorbeeld kijk naar Straten hij werk voor 80% met ronde mentor en de meeste krijgen geen borstband en andere toch weer wel. Zelfs Nio heeft een enkele keer een borstband afgegeven terwijl hij dat meestal niet doet. 

Posted

Ja joh ik denk ik roep ook eens wat :lol:

haha nee hoor, dacht dat eens ergensgelezen te hebben hier, maar verkeerd begrepen dan zeker. Hopen dat bestboobie of desertrose reageren, worden wij ook weer wat wijzer. :D

Posted
22 minuten geleden zei Bruisend:

Ook niet altijd, als ik bijvoorbeeld kijk naar Straten hij werk voor 80% met ronde mentor en de meeste krijgen geen borstband en andere toch weer wel. Zelfs Nio heeft een enkele keer een borstband afgegeven terwijl hij dat meestal niet doet. 

Heb inderdaad ook gezien en gelezen dat de ene het wel doet, de andere niet.. :D 

20 minuten geleden zei Mamalisa:

Ja joh ik denk ik roep ook eens wat :lol:

haha nee hoor, dacht dat eens ergensgelezen te hebben hier, maar verkeerd begrepen dan zeker. Hopen dat bestboobie of desertrose reageren, worden wij ook weer wat wijzer. :D

Hahaha , ben ook benieuwd wat de reden hiervoor kan zijn :D 

Posted

Wat precies de reden erachter is durf ik ook niet te zeggen,maar het enige wat ik kan bedenken is  dat het er dit keer mee te maken kan hebben dat dit de 2e keer opvolgend een dual plane is,en de spier dus minder strak staat, omdat deze toch al enigszins gewend is dat er dus volume achter zit/zat, en de protheses daarom dus eigenlijk niet zoveel hulp meer nodig hebben om te zakken.

Maar ben ook best benieuwd wat Plovier zegt als je hem dit gaat vragen tijdens je 1e controle, kunnen we allemaal weer van leren.

xxx

Posted

Hahahaha, eens ff denken!
Ik sluit me ten eerste wél aan bij Desert-Rose, maar niet bij mamalisa en Bruisend :45:
Wel geweldig gevonden van dat gewicht van die prothese haha

Voor de 700 zul je idd geen band nodig hebben, zoals Desert-Rose al aangeeft, maar die 925 is natuurlijk wel een aardig volume bovenop die 500 cc.
Ik kan natuurlijk geen uitsluitsel geven, dat kun je alleen bij Plovier krijgen omdat hij weet wat hij bij je gedaan heeft en wat zijn filosofie erachter is, maar ik kan er wel over brainstormen!
1. Hij heeft de pocket goed ruim gemaakt, zodat de band niet nodig is voor het zakken
2. De spier voelde niet extreem strak aan, waardoor hij vond dat de spier de prothese wel zou laten zakken zonder band
3. Er is niet heel veel vocht in de borst ontstaan, waardoor alles sowieso al wat minder ondersteuning heeft
4. Hij wil, door het verschil in borstkashoogte, de band niet meegeven, bang voor een verkeerde druk op de verkeerde plaats? Waardoor misschien een verschil ontstaat juist door het dragen van de band?
5.. (en de laatste) misschien is hij bang voor bottoming out, als er zoveel druk komt op deze grote prothese (de 925. Stel er ontstaat nu een bottoming out, dan is ie verder van huis, en jij ook... Hij kan altijd beslissen, bij de eerste controle, dat de band nog nodig is.. Heb vaker gezien dat deze ook na enkele weken nog effectief kan zijn.

Hm.. lastig he, geen eensluidend antwoord :P 
Misschien dat Plovier wel antwoord wil geven via multiple choice? ;)

xxx

Posted
21 minuten geleden zei best_boobie:

Hahahaha, eens ff denken!
Ik sluit me ten eerste wél aan bij Desert-Rose, maar niet bij mamalisa en Bruisend :45:
Wel geweldig gevonden van dat gewicht van die prothese haha

Voor de 700 zul je idd geen band nodig hebben, zoals Desert-Rose al aangeeft, maar die 925 is natuurlijk wel een aardig volume bovenop die 500 cc.
Ik kan natuurlijk geen uitsluitsel geven, dat kun je alleen bij Plovier krijgen omdat hij weet wat hij bij je gedaan heeft en wat zijn filosofie erachter is, maar ik kan er wel over brainstormen!
1. Hij heeft de pocket goed ruim gemaakt, zodat de band niet nodig is voor het zakken
2. De spier voelde niet extreem strak aan, waardoor hij vond dat de spier de prothese wel zou laten zakken zonder band
3. Er is niet heel veel vocht in de borst ontstaan, waardoor alles sowieso al wat minder ondersteuning heeft
4. Hij wil, door het verschil in borstkashoogte, de band niet meegeven, bang voor een verkeerde druk op de verkeerde plaats? Waardoor misschien een verschil ontstaat juist door het dragen van de band?
5.. (en de laatste) misschien is hij bang voor bottoming out, als er zoveel druk komt op deze grote prothese (de 925. Stel er ontstaat nu een bottoming out, dan is ie verder van huis, en jij ook... Hij kan altijd beslissen, bij de eerste controle, dat de band nog nodig is.. Heb vaker gezien dat deze ook na enkele weken nog effectief kan zijn.

Hm.. lastig he, geen eensluidend antwoord :P 
Misschien dat Plovier wel antwoord wil geven via multiple choice? ;)

xxx

Bedankt voor het mee nadenken, haha :D zou ik eens mailen naar beclinic ?? Wat denk je .. En wat kan ik best zeggen/vragen .. 

Zal dit berichtje toevoegen aan de mail en hem laten antwoorden met 1,2,3,4of5 hahaha :D 

Posted
22 uur geleden zei Tinka:

Zal dit berichtje toevoegen aan de mail en hem laten antwoorden met 1,2,3,4of5 hahaha :D 

Neeeeeeeeeeeeee :45::45::45: 

Maar ff zonder gekheid. Je kunt wel gewoon vragen wat de achterliggende gedachte is, dat je deze keer geen borstband hoeft te dragen. Dat je je dat afvraagt uit onzekerheid, omdat je vorige keer wel een band om had en het deze keer niet nodig schijnt te zijn?
Je geeft gewoon aan, dat je het graag wilt begrijpen en dat je het fijn zou vinden als hij even de tijd zou kunnen nemen om een antwoord op je vraag te geven. Op die manier zou je een stuk geruster zijn :P 

Uiteraard mag dat in je eigen woorden he ;) Ik heb het al redelijk voorzichtig omschreven, zou zelf iets directer de vraag gesteld hebben hihi :P

xxxx

Posted

@best_boobie vanmorgen belde ze vanuit beclinic om te vragen hoe het ging met mij, heb nogmaals gevraagd aan de secretaresse, die het nogmaals ging vragen aan de hoofdverpleegster en ze zei dat Plovier had beslist dat het niet moest , zei tegen haar dat ik het raar vind dat ik het in januari 4 wkn moest aanhouden dag en nacht , en nu niks , enkel bh :D maar zijzelf kon daar natuurlijk niet op antwoorden, ik vraag het hem als ik op controle moet, op 18juli :D 

Posted

@Tinka wees blij! Ik heb zelf geen borstband maar het ziet er niet erg prettig uit... Ik denk dat ik die bh over twee weken ritueel ga verbranden :146: vraag me meerdere malen per dag af of mijn tepel afsterft of opnieuw opleeft...

• 4 weeks later...
Guest Sunshine166
Posted

Hij zei tegen me dat hij normaal altijd de borstband laat aandoen, behalve als het wissel is of borstlift dat het dan niet gebeurd. 

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.