MissyA Posted June 11, 2016 Posted June 11, 2016 Hi allemaal, Ik zit met nog al wat vragen, ik word de 26e al geopereerd door P Hupkens. Nu ben ik alleen staande mama, mijn dochtertje is bijna 5. Ik werk onregelmatig maar ben de 1e 3 weken vrij. Alleen m'n meisje moet naar school. Ze kan veel zelf, maar hoe moet ik haar haren doen? En afdrogen na douchen? Eten maken? Een boterham smeren? Dat soort zaken kan dat in de dagen na de operatie als ik alles op pak hoogte zet? Of kan dat allemaal niet? Helaas heb ik geen ouders meer. Alleen vriendinnen die me met boodschappen kunnen helpen... Zijn er meer meiden die een bv hebben gedaan en alleenstaand zijn? Want zie er een beetje tegen op... Liefs
Vrouwtjelief Posted June 11, 2016 Posted June 11, 2016 Hey meid, ik ben een alleenstaande mama, en ik heb een mama die me helpt. Is er ook niet een tante oid die je de eerste 2 weken kan helpen? Of een goede vriendin? Ik zou wel voor zorgen dat er iemand is... Je weet nooit hoe je je voelt de eerste paar dagen en je mag sowieso niet veel. X
MissyA Posted June 11, 2016 Author Posted June 11, 2016 @vrouwtjelief Dankjewel voor je reactie, en nee helaas geen familie in de buurt wonen... Misschien een vriendin die beetje kan helpen, maar een boterham klaar maken moet wel lukken toch? En d'r haartjes netjes doen? Aangezien ze wel naar school moet Xmas
prisje81 Posted June 11, 2016 Posted June 11, 2016 @MissyA Ik ben ook alleenstaande moeder en ook ik zal het redelijk alleen moeten doen. Gelukkig heb ik wel wat hulp maar dat zal niet dagelijks zijn. Ik kan je hopelijk wel wat tips geven. Brood smeren kan je ook in de avond doen. Dit doe je dan in alle rust. Ook het fruitje en het drinken. Dan hoef je dat in de ochtend alleen nog maar in de tas te doen en het broodje op een bordje te doen. Wat ik eigenlijk wil zeggen, voorkom dat je moet gaan haasten. Je dochtertje is bijna 5? Mijn jongste dochter is 6,5 jaar. Ik denk dat je dochter al aardig in staat moet zijn om haar haartjes zelf te kammen. Dan hoef je er zelf alleen nog iets van een schuifspeldje in te doen? Maak het jezelf niet te moeilijk meis. En een bijna 5 jarige kan al redelijk veel zelfstandig. Maak er een leuk spelletje van anders? Stimuleren om haar zelf e.e.a. te laten doen. Zal ze zelf ook enorm trots zijn op haarzelf! Liefs
MissyA Posted June 11, 2016 Author Posted June 11, 2016 @prisje81 Dankjewel voor je reactie! En dat is wel heel slim idd dat ik de avond er voor haar brood klaar maak, en haar tasje klaar zet met beker en fruit. Maar het is niet erg om die kleine dingen te doen na de operatie? En ja ze is volgende week jarig, gelukkig is ze wel heel zelfstandig met aan kleden en tanden poetsen en haartjes wassen. Help altijd wel een beetje maar ze kan veel zelf. En ik ga het deze week gewoon proberen om haar zelf dr haartjes te laten doen, en anders miss laten in vlechten voor de eerste dagen... Misschien maak ik me om kleine dingen druk, maar moet al zo veel alleen doen en dan na een zware ingreep lijkt me het zo lastig. Maar aan je tips heb ik echt veel. Dankjewel dat je de moeite heb genomen om me een beetje te helpen Liefs
Zinin Posted June 11, 2016 Posted June 11, 2016 Hoi MissyA, Ik snap je zorgen wel. Ben zelf ook alleenstaande moeder met een zoontje van bijna 5. Volgende week is hij ook jarig dus ze schelen niet veel Wel is t verschil dat mijn zoontje de eerste week bij zijn vader is en ik bij mijn moeder kan blijven vind dat erg lief van haar maar zie er zwaar tegenop want onze verstandhouding is niet al te best en wil echt zo snel als kan naar mijn eigen huisje. Maar zie hier op t forum dat t herstel voor iedereen anders is. De een kan een paar weken amper iets en de ander doet na een paar dagen al een beetje het huishouden. Mijn zoontje heb ik afgelopen jaar klaargestoomd voor de periode die dalijk gaat komen . Dus hij is redelijk zelfstandig. Maar toch...de boodschappen zal iemand anders moeten doen voor ons, de vuilniszakken, de kliko, stofzuigen, bedden opmaken, wassen en deze ophangen en weet ik veel wat nog meer. Ik zie er tegenop om afhankelijk te zijn van familie en vriendinnen. Ik denk dat je best een paar dagen je dochtertje een vlecht in kan doen of nu gaan oefenen met zelf kammen dat heeft ze vast zo onder de knie. En daarna wil ze niet anders meer De tip met de broodtrommel vind ik ook wel een goeie, jezelf dus niet overhaasten. Vraag me al een tijdje af vanaf wanneer de meeste dames hier zelf konden koken ? Xxx
Ank Posted June 11, 2016 Posted June 11, 2016 10 uur geleden zei MissyA: Hi allemaal, Ik zit met nog al wat vragen, ik word de 26e al geopereerd door P Hupkens. Nu ben ik alleen staande mama, mijn dochtertje is bijna 5. Ik werk onregelmatig maar ben de 1e 3 weken vrij. Alleen m'n meisje moet naar school. Ze kan veel zelf, maar hoe moet ik haar haren doen? En afdrogen na douchen? Eten maken? Een boterham smeren? Dat soort zaken kan dat in de dagen na de operatie als ik alles op pak hoogte zet? Of kan dat allemaal niet? Helaas heb ik geen ouders meer. Alleen vriendinnen die me met boodschappen kunnen helpen... Zijn er meer meiden die een bv hebben gedaan en alleenstaand zijn? Want zie er een beetje tegen op... Liefs Hoi Missy Probeer de eerste 6 weken rustig aan te doen zeker niet strekken en en zwaar tillen,maar ook niet te geforceerd bezig te zijn. Want dan krijg je weer spierpijn. xx Ank
Mamalisa Posted June 12, 2016 Posted June 12, 2016 Hoi meid, die kleine dingetjes moeten echt geen probleem zijn hoor, haren kammen en boterham smeren. Wel een goede tip gekregen om het de avond van tevoren klaar te maken! Dan hoef je je in de ochtend niet zo te haasten. Mijn dochter is ook 5 en die kan al zelf aankleden, neem aan jouw dochter ook met bijna 6 jaar, dan kan ze dat in ieder geval zelf. Als je inderdaad maar hulp hebt met boodschappen en huishouden en de rest komt vast goed hoor meis! Ook dat afdrogen na de douche en zo. Alles op je gemakkie en gewoon geen gekke overhaaste bewegingen maken of teveel ergens aan trekken. Komt goed!
vermer Posted June 12, 2016 Posted June 12, 2016 Ik denk ook dat die kleine dingen wel lukken maar waar ik eerder aan twijfel is hoe je de eerste 2 dagen uit bed etc wil komen? Ik heb dp en kon dat echt niet zelf?! Niet om je bang te maken hoor, meer om te helpen
MissyA Posted June 12, 2016 Author Posted June 12, 2016 @Zinin dankjewel voor je reactie, zo te lezen ben ik niet de enige die er alleen voor staat en na denkt over de kleine dingen wel fijn dat je bij je moeder kan blijven ondanks de verstanverstandhouding miss is het wel goed, en komen jij en je moeder iets dichter bij elkaar? En wat leuk, die van mij is op 17 juni jarig dus haar verjaardag vier ik de zondag dan heb ik nog alle kracht voor een hele leuke dag te organiseren En ja ik zie er ook tegen op om vriendinnen om hulp te vragen en afhankelijk te zijn met boodschappen doen en huishoudelijke dingen dacht met de was ophangen om een staand was rek te halen, en m'n dochtertje te vragen de wasmand te verslepen dan ophangen gaat misschien wel . En koken ik ga denk ik een week van te voren veel klaar maken in porties voor m'n dochtertje en dan in de vriezer, hoef ik alleen op te warmen. Want die vraag had ik ook, hoe koken? Want een pan rijst is denk ik te zwaar om af te gieten de 1e weken. En afwassen daar moet ik ook een vriendin voor vragen pfff hahaha wat een gedoe he Wanneer wordt jij geopereerd? Ook al binnenkort? Liefs
MissyA Posted June 12, 2016 Author Posted June 12, 2016 @Ank dankjewel ik zal zo rustig mogelijk doen met de zware dingen heb ik wel beetje hulp X @Mamalisa dankjewel en ben zo blij om te lezen dat de kleine dingen geen probleem zijn, maak me misschien druk om dingen die niet belangrijk zijn, maar wil m'n meisje niet te kort doen en natuurlijk dat ze wel keurig op school verschijnt haha... x @vermer dankjewel voor je reactie, en een vriendin van me heeft paar maanden geleden ook een BV gedaan haar vriend moest gewoon werken. Ze gaf me de tip om op de bank te slapen met 2 kussens in m'n rug dus half recht op. Zo zou ik met m'n been op de grond kunnen af zetten zonder m'n armen te gebruiken. Oh zie mezelf al stuntelen hahaha xx
Mamalisa Posted June 12, 2016 Posted June 12, 2016 29 minuten geleden zei MissyA: @Ank dankjewel ik zal zo rustig mogelijk doen met de zware dingen heb ik wel beetje hulp X @Mamalisa dankjewel en ben zo blij om te lezen dat de kleine dingen geen probleem zijn, maak me misschien druk om dingen die niet belangrijk zijn, maar wil m'n meisje niet te kort doen en natuurlijk dat ze wel keurig op school verschijnt haha... x @vermer dankjewel voor je reactie, en een vriendin van me heeft paar maanden geleden ook een BV gedaan haar vriend moest gewoon werken. Ze gaf me de tip om op de bank te slapen met 2 kussens in m'n rug dus half recht op. Zo zou ik met m'n been op de grond kunnen af zetten zonder m'n armen te gebruiken. Oh zie mezelf al stuntelen hahaha xx Ik heb na mijn 1e bv gewoon plat in bed geslapen en ik kwam ook best redelijk omhoog. Tuurlijk doet ff zeer, maar dat gevoel had ik ook na een dag heftig sporten en dat je dan overal spierpijn hebt.
MissyA Posted June 12, 2016 Author Posted June 12, 2016 @Mamalisa oh dus plat slapen moet wel mogelijk zijn? Zal fijner liggen dan op de bank haha... En spierpijn is niet erg ben ik gewend train 5 dagen per week, al ga ik dat missen! 6 weken niks doen, ga wel na 3 weken cardio doen als het verantwoord is van de PC
Mamalisa Posted June 12, 2016 Posted June 12, 2016 10 minuten geleden zei MissyA: @Mamalisa oh dus plat slapen moet wel mogelijk zijn? Zal fijner liggen dan op de bank haha... En spierpijn is niet erg ben ik gewend train 5 dagen per week, al ga ik dat missen! 6 weken niks doen, ga wel na 3 weken cardio doen als het verantwoord is van de PC Ja is moeilijk vooraf te zeggen, is echt voor iedereen anders. Ik heb de1e keer met slapen nergens last van gehad, maar misschien omdat ik sowieso altijd wel goed slaap, als k mijn kussenzie dan slaap ik al. alleen dat opstaan dat voelde ik ff, maar ook geen moeite mee hoor, mijn man hoefde me cht niet te helpen met opstaan. Ik deed 1 knie naar me toetrekken, daar deed ik mn handen onder haken en dan trok ik mezelf zo aan mijn knie rechtop. Kan het niet zo uitleggen merk ik haha. Maar je vind vast wel je eigen maniertje. en joh als je een kleine hebt thuis en je kan niet anders dan lukt alles toch wel hoor. Weet je nog dat je vroeger met griep op bed lag en dacht dat je dood ging? Nu moet je gewoon boodschappen doen e die kleine naar school brengen en dat overleef je alemaal prima toch. probeer je alleen goed aan de regeltjes te houden die je van je pc meekrijgt voor ee goed herstel, dan komt t echt wel goed!
Zinin Posted June 12, 2016 Posted June 12, 2016 @MissyA ik heb wegwerpborden, bekers ed gehaald zodat als het afwassen niet lukt ik deze gewoon kan gebruiken. Ook hier ergens op t forum gelezen . Misschien valt het achteraf allemaal wel mee maar met kindje wil je toch op alles voorbereid zijn he. Zelf heb ik de bv eind juli. Dus dat duurt nog even. Xx
prisje81 Posted June 13, 2016 Posted June 13, 2016 Op 11-6-2016 om 23:44 zei MissyA: @prisje81 Dankjewel voor je reactie! En dat is wel heel slim idd dat ik de avond er voor haar brood klaar maak, en haar tasje klaar zet met beker en fruit. Maar het is niet erg om die kleine dingen te doen na de operatie? En ja ze is volgende week jarig, gelukkig is ze wel heel zelfstandig met aan kleden en tanden poetsen en haartjes wassen. Help altijd wel een beetje maar ze kan veel zelf. En ik ga het deze week gewoon proberen om haar zelf dr haartjes te laten doen, en anders miss laten in vlechten voor de eerste dagen... Misschien maak ik me om kleine dingen druk, maar moet al zo veel alleen doen en dan na een zware ingreep lijkt me het zo lastig. Maar aan je tips heb ik echt veel. Dankjewel dat je de moeite heb genomen om me een beetje te helpen Liefs He meis, geen dank hoor! We zijn hier voor elkaar en met elkaar. Als we elkaar kunnen helpen Wat fijn dat je meissie al heel zelfstandig is, dit zal zeker een bijdrage leveren aan een spoedig herstel. Misschien is het ook handig om bijvoorbeeld voor de eerste paar dagen vast wat te koken en eventueel in te vriezen. Dan hoef je het alleen nog op te warmen. Scheelt ook weer! Ik ben heel erg benieuwd naar je operatieverslag. hou je ons op de hoogte? liefs Pris
MissyA Posted June 13, 2016 Author Posted June 13, 2016 @Mamalisa ik hoop dat ik goed kan slapen en niet te veel pijn heb de eerste paar dagen... En ja zal vast een manier vinden om uit bed of van de bank af te komen En ja je heb helemaal gelijk, zelfs na de bevalling deed ik alles alleen dat heb ik ook overleefd soms vraag ik me af hoe ik dat toch heb gedaan haha dan moet ik dit ook zeker aan kunnen. Voor zware dingen heb ik hulp, en de kleine dingen vind ik m'n weg wel in. Super blij met alle geruststellende tips, maak me niet meer zo veel zorgen. Dankjewel @Zinin jaaa dat is een slimme oplossing! Ik ga ook weg werp borden en bekers halen voor de 1e week en oh dan heb je nog even de tijd! Ik over 11 dagen al jeetje ben echt aan het af tellen zo spannend xx @prisje81 ja ben blij met het forum, ben al een stuk minder in de stress over de dagen na de BV hihi... Ja daar had ik ook al aan gedacht idd om porties in te vriezen voor de 1e week of een soepje op te warmen kost allemaal niet zo veel inspanning En ja ik zal na de operatie een verslag schrijven, hopelijk zal alles goed verlopen vind het best spannend allemaal haha... xx
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.