Ga naar inhoud

ju.dith : 26 juli 2016 : Dr. ? : Beaucare : Machelen


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Sinds 2 dagen lid hier, om wat verhalen en informatie te lezen.

Sinds een aantal jaar al in gedachten dat ik grotere en stevigere borsten wilde. Door een deeltijd studie, full-time baan en competitie sport nooit doorgezet.
Tot aan afgelopen woensdag.
Door meerdere vrouwen in mijn omgeving die ook een BV hebben laten doen en zeer tevreden zijn toch maar eens gaan speuren.
Het begon te kriebelen!

Zo dus, afgelopen woensdag een consult gehad. Om 20:00u stond de afspraak ingepland en we (ik en mijn partner) werden pas om 20:15 binnen geroepen.
Ik kon alleen maar denken:  hij neemt dus blijkbaar de tijd voor zijn patiënten.
Het gesprek was eerst heel zakelijk. Wat maten en vormen opgemeten en wensen besproken.
Hij nam de tijd!! De PC heeft wel drie keer gevraagd: "Heeft u nog vragen".
Ik kamp sinds mijn geboorte al met een dubbele hartafwijking. Ik vertelde hem dat ik een VSD en ASD heb, wist hij direct waar het over ging en vroeg of ik al eerdere met de antibiotica wilde beginnen! Dit kwam erg professioneel over. Het klopt als een bus, zelfs als ik een kies wil laten trekken moet ik 4 dagen ervoor al aan de antibiotica om infectie te voorkomen.
Het gesprek was erg fijn en voel mij zeker om mijn gemak bij deze arts. Daar heb ik absoluut geen twijfels over.

Ik dacht er voor het gesprek makkelijk over. Ik zag het als een kleine ingreep... Zoals de meeste artsen ook beweren. Mijn partner dacht er heel zwaar over en heeft tot aan het gesprek gezegd: " Je weet hoe ik erover denk, ik vind dat je niet in een gezond lichaam moet laten snijden".
Na het gesprek is hij volledig omgedraaid en ziet het als een kleine ingreep en steunt mij volledig. Hij heeft zelfs de dag erna geïnformeerd op het werk of hij verlof kon opnemen. Mijn gedachten zijn iets veranderd.
DE TWIJFEL SLAAT TOE! Kan ik niet gewoon tevreden zijn met wat ik heb? Is dit het waard? Is het geld het waard? Is de pijn achteraf het waard?

Ik heb een kleine 75B. Mijn borsten hangen ruim 1 cm over. De arts vroeg dan ook of ik veel was afgevallen. Ik ben 27 en weeg 63 kilo met 1.71. En nog nooit meer dan een schommeling in mijn gewicht gehad van 3,5 kilo. Dus dit absoluut niet!
Dat ik geen stevige borsten heb, wist ik.. maar nu werd het wel erg duidelijk.
Een beugel bikini kan ik niet aan, omdat mijn borsten er stomweg gewoon "in liggen". Ik moet altijd een bandeau bikini aan en constant opletten.
Ook is mijn linker tepel wat ingetrokken, de arts vertelde dat door de implantaten dit zich van zelf misschien wel kon oplossen.
Wat een mooie bijkomstigheid!! :D 
Ik wil een mooie volle C en dus wat meer stevigheid, maar absoluut niet dat mijn borsten prompt naar voren staan. Het moet natuurlijk blijven.
Hij raadde mij 330cc anatomisch onder mijn borst spier aan.
Ik heb veel met een vriendin gesproken die het 3 jaar geleden heeft laten doen en veel berichten hier gelezen.

Ik vertel jullie bewust het kliniek en de arts niet, omdat ik bang ben voor horror verhalen.
Overigens kan op dit forum weinig rare berichten vinden over de arts! Daar ben ik al heel blij mee :)
Het merk prothese weet ik ook, maar ieder heeft hier een mening over. Omdat ik al een beetje twijfel en onzeker ben,
ben ik bang dat ik vatbaar ben voor reacties hierop.

Ik heb afgesproken met de kliniek dat ik maandag terug bel om de afspraak te bevestigen. De operatie zou dan 26 juli plaats vinden.
Dat zou perfect uitkomen, want 4 weken later moet ik weer werken. Dus 4 weken hersteltijd :)

Voor iedere die de tijd heeft genomen dit verhaal te lezen. Onwijs bedankt.
Ik hoop op lieve reacties, die mij gerust kunnen stellen of mij helpen.

Liefs, xx Ju.dith

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat jullie het nu allebei als een kleine ingreep zien, maar je moet wel in gedachten houden dat het een operatie is, je gaat onder narcose en er word wel degelijk in je gesneden.

ik wil je echt absoluut niet afschrikken, maar ga het ook niet onderschatten. Je gaat pijn hebben na de operatie en misschien flink veel pijn, er staat 6 weken genezing voor, ik lees dat je 4 weken vakantie hebt, dat is heel fijn, daarna kan je wel weer aan het werk hoor, maar hou er rekening mee dat een 'kleine ingreep' niettemin een ingreep is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo & welkom op het forum :) 

Eerst en vooral proficiat dat je de stap hebt durven zetten & dat je vriend ook van gedachten is verandert enz...

Super voor je want het is echt een 'grote' stap ;) !  

Ik zit nu enkel met wat vragen... Je zegt zelf dat het nogal veel geld is. Je wilt de naam van je arts niet vertellen omwille van angst dat je bij horrorverhalen komt? Dus je hebt al research gedaan op je arts en hebt al vanalles gelezen?? 

Ik persoonlijk zou het liever melden en als er dan dames zijn die iets hebben ontdekt zou ik het liever weten. Je betaalt er voor & je wilt het natuurlijk goed gedaan hebben. Liever van te voren .. VOOR IK BETAAL, te weten komen dan erna en foetsie weg is je geld ;) (mijn mening)

Wel goed nieuws voor je , dat je tepel dan niet meer ingetrokken is dankzij de implantaten, ik las het overlaatst nog bij iemand. Toch leuk he! 

Goh en weet je, over je twijfels, dat heeft iedereen hier & zeker vanaf het moment dat ze zouden moeten betalen dat de twijfels komen.. & voor de operatie en na de operatie en... Niet vergeten : 

het is een heel proces, mentaal & fysiek.

een kleine ingreep zou ik het zelfs niet noemen... Integendeel.. Er wordt in je gesneden, huid,spieren,vet... en dat gaat de eerste 3 dagen veel pijn doen.. je gaat tot 1week mss zelfs veel pijn hebben.. sommige hebben zelfs tot 2 weken pijn... je gaat niet zelf uit je bed kunnen, je gaat rechtop , op je rug moeten slapen, je gaat erg moe zijn.... 

Heeft je arts je vertelt wat je wel en niet mag doen na je bv? :) 

 

Ik bedoel dit alles niet slecht he! ik wil je enkel helpen & zeker zijn dat je goed bent geïnformeerd want uiteindelijk is het NIET omkeerbaar of je zult WEERAL moeten dokken... :) 

Veel succes & als er vragen ... ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey , 

fijn dat je kiest voor een bv! Proficiat met je datum alvast, als je die maandag gaat bevestigen :D Fijn dat de chirurg wist wat die vsd en asd inhoud.. Dat geeft al vertrouwen he? Maar vind het ook een beetje raar dat je niet over de chirurg wil spreken, Zoals mamalisa hierboven zegt, het is zeker geen kleine ingreep, en 4 weken heb je zeker nodig om te herstellen, zeker als je een lichamelijk zware job hebt, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mamalisa, bedankt voor je reactie. :)

Ik zie het niet als een kleine ingreep, maar ook geen zware ingreep.
Uiteraard besef ik dat het herstel zwaar zal worden en pijnlijk.
Misschien dat ik ik mij juist daar nog door laat tegen houden.
Al lees hier dat iedereen de pijn wel waard vond.

@Miss.S Bedankt voor je uitgebreide reactie! :wub:
De reden dat ik terughoudend ben, is omdat iedereen tegenwoordig een mening klaar heeft.
Die voelde zich wel prettig en die niet. Dat is persoonlijke voorkeur.
Het geeft mij vertrouwen dat ik geen bijzonderheden over de arts hier op het forum kan vinden.
Misschien dat ik nog van gedachten verander, maar dat zie ik tzt wel :).

Dat van mijn tepel is inderdaad een fijne bijkomstigheid. De arts vertelde dat als de tepel toch ingetrokken zou blijven ik pas één jaar naar de operatie dat kon laten opereren. Maar ik hoop op de 2 vliegen in één klap. ;)

De arts heeft inderdaad van alles doorgenomen, risico's en ook wat ik inderdaad wel en niet mag/kan doen.
Ik ben zelf afgestudeerd bioloog, dus ben wel zo stoer geweest om operatie filmpjes te bekijken.
Dus van de weefsels die doorgesneden worden en welke gevolgen dat heeft, ben ik niet onbekend vanwege mijn biologische achtergrond.

 

@Tinka Lief van je reactie :53:
Het was heel fijn dat de arts precies wist wat een VSD en ASD in houdt. Als ik had gezegd een gaatje in mijn tussenwand van mijn hart... dan had het wellicht gelijk duidelijk geweest. Maar een piepkleine test om vertrouwen in hem te krijgen heeft hij doorstaan ;)
Die 4 weken ben ik inderdaad helemaal vrij van alles. Gelukkig heb ik geen zware job. Ik werk in het onderwijs. Al moet ik natuurlijk wel de eerste schoolweek direct op brugklaskamp. Maar wat niet gaat.. dat gaat niet.
Zo denk ik er dan maar over. 

Ik ga het meemaken. Nog 2 dagen om erover na te denken en voordelen en nadelen tegen elkaar af te wegen.
Al is het streepje al meer naar de kant van DOEN, dan van de twijfels. :63:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei ju.dith:

Bedankt voor je uitgebreide reactie! :wub:
De reden dat ik terughoudend ben, is omdat iedereen tegenwoordig een mening klaar heeft.
Die voelde zich wel prettig en die niet. Dat is persoonlijke voorkeur.
Het geeft mij vertrouwen dat ik geen bijzonderheden over de arts hier op het forum kan vinden.
Misschien dat ik nog van gedachten verander, maar dat zie ik tzt wel :).

Dat van mijn tepel is inderdaad een fijne bijkomstigheid. De arts vertelde dat als de tepel toch ingetrokken zou blijven ik pas één jaar naar de operatie dat kon laten opereren. Maar ik hoop op de 2 vliegen in één klap. ;)

De arts heeft inderdaad van alles doorgenomen, risico's en ook wat ik inderdaad wel en niet mag/kan doen.
Ik ben zelf afgestudeerd bioloog, dus ben wel zo stoer geweest om operatie filmpjes te bekijken.
Dus van de weefsels die doorgesneden worden en welke gevolgen dat heeft, ben ik niet onbekend vanwege mijn biologische achtergrond.

Dat snap ik maar dit is wat JIJ wilt.. En geloof mij, des te langer je hier zult zijn des te meer dat je lak krijgt aan meningen. Toen ik me hier aanmelden in januari durfde ik er ook niet echt over te hebben, maar ja.. who carez wat anderen denken... Dit is JOU lichaam. JOU wens. :) 

hehe , ook al via google gezocht? ;) maar dit moet je inderdaad voor je zelf uit maken :D

Hehe op hoop van zegen dan maar! komt vast wel goed ! ik las het pas nog in de chat van iemand waarvan de tepel ingetrokken was na de geboorte van haar zoontje & na 2 jaar (nu met haar bv) niet meer ingetrokken is. :) dus is natuurlijk leuk he ! 

hehe ja heb ook al operatie filmpjes bekeken, uiteindelijk is het interessant he ? :P ik zei ook al tegen mijn man ''ik ga aan de pc vragen of hij mijn bv wil filmen'' lijkt me toch cool om nadien te zien :P maja ik be ndan weer zo'n ''geval apart'' :45: ! 

ik wens je dan nog heel veel succes, ik volg je topic in geval dat je met vragen zit ofso dan zie ik ze wel passeren ;) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum! En wat fijn dat hij je kleine test heeft doorstaan. Vertrouwen in je arts is het allerbelangrijkste wat er is! En lekker dat je zo snel aan de beurt bent!

En ik kan je wel gelijk geven over het niet delen van informatie. Het is jouw verhaal en jij moet lekker doen waar jij je prettig bij voelt. Misschien denk je er na maanden op deze website toch anders over. 

Alleen over kleine ingreep ben ik het niet met je eens. Ik wil het wel een zware ingreep noemen! Misschien geen open hart of rug operatie maar wel uiterst pittig. Waarom, omdat het mentaal zoveel met je doet. En ik had het vooraf een beetje onderschat. Ik dacht dat als ik positief blijf het allemaal wel mee zal vallen :45: nou ik heb 2 weken plat gelegen (kleine dingetjes gedaan). Na 2 weken wel administratief werk maar kon slecht lopen want mijn borsten eerder pijnlijk anders. Na 4 weken voelde ik mij pas een beetje weer de oude (en dus niet na die verwachte 4 dagen haha). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bruisend Dankjewel voor je reactie. :53:

Ik geloof je direct dat je het herstel onderschat hebt.
De ingreep zelf vind ik niet heel groot, dus vandaar mijn uitspraak over de kleine ingreep.

Het herstel daarin tegen valt vies tegen, mag ik zo de verhalen geloven. En dat staat niet gelijk aan een kleine ingreep.

Ik ben er inmiddels over uit dat ik morgen bel om de afspraak te bevestigen en komende 5 weken zie ik wel welke gedachten er in mijn hoofd rond gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Miss.S Geweldig! :35:
Ik zou dat ook nog wel van mij zelf willen hebben. :45:
Zo heb ik ook de foto's en echo's van mijn hart gevraagd aan de cardioloog na mijn 5 jaarlijkse controle.
Zoiets had een patiënt ook nog nooit gevraagd.

Bedankt voor alle lieve en vooral uitgebreide reacties.
Wat een enorm fijn forum hier.

Ik ga nog even verder speuren en informatie zoeken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei ju.dith:

@Miss.S Geweldig! :35:
Ik zou dat ook nog wel van mij zelf willen hebben. :45:
Zo heb ik ook de foto's en echo's van mijn hart gevraagd aan de cardioloog na mijn 5 jaarlijkse controle.
Zoiets had een patiënt ook nog nooit gevraagd.

Bedankt voor alle lieve en vooral uitgebreide reacties.
Wat een enorm fijn forum hier.

Ik ga nog even verder speuren en informatie zoeken :)

hihi dat snap ik :P mijn vorige vorige buurman had een ongeluk gehad waardoor hij zijt oog verloren had en ze gingen hem opereren en vals oog geven en hij heeft dat ook op dvd :P hij heeft zijn operatie ook laten filmen. Vind ik graaf joh! zou het ook graag willen, maja ben dan ook weer zo raar he! waarom ben ik toch zo raar!! :o 

hihi graag gedaan en als ik ze niet kan antwoorden zullen er zeker nog andere dames jou vragen kunnen beantwoorden dus je zit hier op het juiste forum ;) 

Succes met lezen & info vinden ! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Wat goed dat je de knoop helemaal hebt doorgehakt en je operatie datum hebt vastgelegd, ik heb daarom ook je titel enigszins aangepast, en vast verhuisd naar de goede categorie, hier kun je verder alle updates, vragen etc en na je operatie ook je verslag schrijven, zodat je alles netjes bij elkaar  hebt staan in 1 topic.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Goedemorgen allemaal. :43:

Inmiddels 5 dagen na de operatie en ik moet eerlijk bekennen dat het allemaal reuze mee viel! 

Dinsdag moest ik mij om 14u melden. Om 14.30 werd ik gehaald om de badjas en slippers aan te trekken.
De chirurg tekende mijn borsten af en maakte nog wat foto's.

Mijn partner een kus gegeven en meegelopen naar de operatie zaal. De anesthesist heeft het infuus aangesloten. (eindelijk een anesthesist waar ik niet bont en blauw van ben geworden :59:  of het komt omdat ik 3 dagen voor de operatie begonnen ben met arnica slikken.)
De narcose ging en vrij snel in en ik heb mij er aan over gegeven en ben in slaap gevallen.

Ik werd wakker in een soort tandarts stoel, waar ik geen fijne houding in kon vinden. Ik had meer last van mij houding en rug dan van mijn borsten. :124:
De terugreis in de auto dan ook alleen maar gezocht naar een fijne positie om mijn rug te ontlasten. Maar helaas niet kunnen vinden.
Rond 20:00u weer thuis en geprobeerd op de bank te zitten, te hangen. In een stoel te zitten, te hangen. Maar alles zat of hing niet lekker. Dus tramadol ingenomen en naar bed gegaan.
De eerste nacht wel 4 keer wakker geweest :31: dan weer paracetamol of een icepack verwisselen.
Gelukkig is mijn partner super geduldig, dus die liep wel. :148:

De eerste dag na de operatie erg benauwd geweest vanwege de strakke beha die ik meegekregen had. Veel geslapen en rustig aan weer begonnen met eten. (lees: een droge rijstewafel en 's avonds wat avond eten :12:)

De tweede dag de kliniek gemaild of de knelling van de beha normaal was en deze losser gezet mocht worden. Binnen een uurtje een mail terug dat het niet de bedoeling was dat ik amper zou kunnen ademen en dat hij uiteraard losser gezet mocht worden. Dit hielp voor welgeteld een half uurtje en toen had ik weer het idee dat het constant in mijn huid sneed. Onder mijn armen ook wondjes die ontstaan waren door de borstband.
Overigens een hele fijne beha want de borstband zit er aan vast! Maar wel iets te strak.:84:
Mezelf voorgehouden dat als de zwelling zou afnemen hij wel minder los zou zitten, maar de gedachten om nog ruim 3 weken met deze beha te moeten lopen, was niet te doen.
's avonds een snelle douche genomen en de beha van een vriendin aangetrokken die 8 weken geleden is geholpen. O wat een opluchting! Deze zat een stuk losser en ik was niet meer kortademig.

De andere dagen met deze beha aangelopen en iedere dag gedoucht. Op dag 4 eindelijk mijn haar gewassen. Wat een feestje! :43: Wel de kliniek gemaild zaterdag ochtend over de beha en of het normaal is dat deze zo knelt. Wellicht dat ze een maatje te klein hebben aangedaan. De beha drukt ook enorm om mijn wondjes.

Met de pijn is het mij alles meegevallen. Ik heb om de 6u tramadol ingenomen en tussendoor 2 paracetamol. Dat wisselende zich om de 3u mooi af. Vanaf de 2e nacht gelijk doorgeslapen (7u achter elkaar) en vanaf toen iedere nacht wel een goede nacht gehad. Vanaf dag 4 minder behoefte aan pijnstillers. Nog wel voor het slapen gaan.

Ik ben nu een uurtje wakker en heb nog geen pijnmedicatie ingenomen. Natuurlijk voel ik wel de druk van de implantaten, maar ik heb er geen pijn van. Al met al viel het super mee en hoop ik op een mooi resultaat.
Ik zal in mijn album wat foto's plaatsen van de situatie ervoor en met de dagen mee.

Hoe hebben jullie de beha ervaren? Ook zo beknellend en strak? Want wellicht dat ik dan moet doorzetten en hem toch weer aan moet trekken?

Ik hoor graag van jullie. Schroom niet om iets te vragen als je vragen hebt. Liefs, xx Ju:57:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey ben een beetje te laat joh ! :o 

maar gefeliciteerd en wat ben ik blij dat het je allemaal is meegevallen. Hoe is nu met je? ;) 

Qua bh/band kan ik nog niet over meespreken misschien dat je via de zoekbalk wel info vind. Kan me voorstellen dat er wel meer dames zijn waarbij het knelde maar het kan natuurlijk ook dat het gewoon te klein was. Maja zoals ik dus al zei ik ken er natuurlijk niks van en je kunt de zoekbalk eens gebruiken.

Congratzz nog met je boobs & ik ga eens kijken naar je foto ;) ben reuze benieuwd!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.