Jump to content

Vervormde borst

Kek301

Recommended Posts

Posted

Hoi!

ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste bericht dus ik hoop dat het goed gaat:).

ik heb eind vorig jaar een borstvergroting gehad omdat ze na 3 zwangerschappen helemaal leeg waren en ook nog eens a-symmetrisch. Anatomisch, dualplane. De operatie is verder goed verlopen alleen was de vorm van beide borsten wel wat verschillend. Dit weet ik eigenlijk aan het verschillende cc wat er in is gekomen. Nml 300 in rechts en 260 in links. Rechts is wat ronder en links wat breder. Nu merkte ik alleen woensdagavond dat mijn rechter borst wel een hele vreemde vorm had aangenomen. Aan de buitenkant helemaal vlak en een bolling naar boven en hij voelt ook heel anders. Eigenlijk de vorm als je een push up bh aanhebt dus naar binnen en boven geduwd. Deze heb ik alleen na de bv niet meer aangehad dus daar kan het niet aan liggen. Ik doe alleen wel aan bodypump, heb ik woensdagochtend ook gedaan maar daar train ik mijn borstspieren niet te zwaar. Heeft iemand een idee hoe dit kan komen en of dit vanzelf weer weggaat. Ik maak me eigenlijk wel zorgen. Ik heb over 2 weken mijn eindcontrole dus dan vraag ik het natuurlijk na bij mijn arts maar ik was wel even benieuwd of iemand dit herkent.

Posted

He meis,

Het is altijd lastig te beoordelen zonder foto, maar hoe jij alles beschrijft, denk ik dat je prothese is gedraaid,/gekanteld.

Dit is soms een risico bij vooral een anatomische prothese,en heeft meestal met de grote van de pocket te maken.

Ik zou dus ook als ik jou was proberen om je afspraak bij je pc te vervroegen.

Soms wil het nog wel eens dat als de prothese dus gedraaid is, deze uit zichzelf weer terugdraait.

Wat je voor nu het beste even kunt doen, is een goede stevige sport bh dag en nacht dragen, en even de borstspieren met rust laten tijdens trainen.

xxx

Posted

Dankjewel voor je snelle reactie!

Ik denk niet dat het lukt om eerder een afspraak te plannen, ze hebben nml maar 1 dag in de week afspraken. En het was al een heel gedoe voor mij iets te plannen omdat het 11/2 uur rijden is en ik oppas voor de kinderen nodig heb.

Maar ik ben ook bang dat hij mss gekanteld is.

Hoe is dat eigenlijk mogelijk? Is het pocket dan te groot gemaakt? En wat als hij dan niet meer terugdraait, moet ik dan weer opnieuw onder het mes? En moet er dan ook meer cc in? Ik ben nml heel tenger en voel de prothese's nu al heel goed zitten..En valt dit dan onder de garantie? Oeps, wat een vragen haha

xxx

Posted

Ok dat is jammer, maar ook als je aangeeft dat er waarschijnlijk iets niet goed zit, duurt het dan ook zolang?

Meestal komt het doordat inderdaad de pocket te groot is gemaakt,heel af en toe zie je het ook wel gebeuren bij zwaar intensief trainen van de borstspier.

Een pc draait binnen enkele minuten de prothese terug,dan moet je daarna ook meestal weken lang de sport bh dragen, zodat de prothese zichzelf weer vast gaat zetten, mocht het probleem blijven, ja dan is alleen een correctie de enige oplossing, dat kan zijn, of grotere protheses, of de pocket verkleinen.

Mocht de pocket echt te groot zijn, dan word dit meestal kosteloos opgelost, maar dit is afhankelijk van de kliniek.

Wil je echter grotere protheses dan komt vaak de operatie voor kosten kliniek, maar de protheses voor jezelf.

xxx

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.