Ga naar inhoud

Borsten veranderen van vorm na 8jr


Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Jottum:

Ik heb eens gekeken bij OLVG(west) ziekenhuis , maar dat is dus gewoon een ziekenhuis, waar je dus ook terecht kan voor bijv een BV.

Het zou financieel gezien dus handiger zijn om daarnaar toe te gaan.

Zijn er ook ergens prijzen te vinden?

Zit verschil in privekliniek en ziekenhuis he ;) In het ziekenhuis betaal je 3100,- voor wissel/bv ongeacht CC :) Wel dan naar dr Nio vragen he!! Weet alleen niet of je daar sneller aan de beurt ben en je moet een verwijsbrief van je huisarts hebben!

Misschien als je bij park gaat en besluit tot een operatie dan pas beslissen voor OLVG? Of effe overleg met Nio daar? 

Groetjes 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • Reacties 87
  • Created
  • Laatste Reactie

Hee hallo dames,

Even up-date voor jullie:D

Ik ben niet bij Nio geweest, ik wilde eerst bij de Bergman kliniek aankloppen.

Aldaar gisteren geweest.

De borst(en) voelden heel prima en soepel aan, dat vond ik zelf ook wel.

Volgens dr de Blècourt was de lrothese zeker niet gedraaid en zat alles gewoon op z'n plek.

Volgens hem was het volgende gaande.

Ik ben een kilo of 5 afgevallen, daardoor is mijn weefsel ook dunner geworden, waardoor de prothese meer zichtbaar is.

Als ik bijv beweeg of een bepaalde houding aanneem, gaat de prothese ook in een bepaalde stand en als mijn weefsel daar overheen gaat is dat zichtbaar.

Snappen jullie het nog?

Hij vond beslist geen aanleiding om het nader te onderzoeken.

Wel waren mijn borsten in die 8jr richting het zuiden gezakt:P dan zal ik een borstlift kunnen overwegen in de toekomst, als ik dat zou willen en financieel kunnen.

Hij voelde bij de andere borst een soort lucht bobbeltje die ik zelf ook wel gevoeld had, maar dat was wss de rand vd prothese.

Goed, geen zorgen dus, ook al vind ik het nog steeds raar.

Kan best zijn dat ik in het najaar/winter alsnog een afspraak maak bij dr.Nio voor een second opinion.

 

Thanx voor jullie support..

lieve groet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

Thanks for the update en fijn dat alles in orde is :) Ja, blijft het ook vreemd vinden hoor..2 verschillende vormen in de borst :106:Maar goed, alles is gecontroleerd en in orde door je PC dus zou zeggen....eet er maar weer 5 kilo bij :45: Nou is Nio geen slechte trouwens voor een wissel zonder lift dus denk maar aan hem als je zover bent!

xx

Ps: welcome back in NL 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht ik zover zijn Brownie, ga ik sowieso een "date" organiseren bij dr Nio.

Dan wil ik sowieso een 2nd opinion.

Stiekem blijf ik het ook wel raar vinden, maar deze pc is goed en ik vertrouw hem.

Nou ben wel tevreden zonder die 5kg, haha.

Mijn bh's passen weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jottum

Fijn dat je enigszins gerustgesteld bent, en dat je borsten soepel aan voelen, en je pc zegt dat de prothese niet gedraaid is.

Maar heb je zelf de afgelopen dagen gemerkt dat de prothese ineens anders zit, want wat er dus kan gebeuren met een gedraaide prothese, is dat die dus uit zichzelf terugdraait, en dan zie je er dus niks raars meer aan.

Ik zal absoluut niet ontkennen dat je een goede en kundig pc hebt, maar ik zou wel een so doen, omdat je toch ergens een soort onderbuik gevoel hebt dat het niet helemaal klopt, want het is toch gek dat als je een bepaalde stand aanneemt je prothese ook in een andere stand gaat.

Je hoort wel regelmatig bij bijv dual plane dat de prothese meebeweegt bij aanspannen, maar aangezien jij de protheses voor de spier hebt.

Snel afvallen veroorzaakt meestal plooivorming en rimpeling,dus ik vind het toch allemaal een beetje dubieus,en als ik jou was zou ik toch voor de eigen gemoedsrust een date maken met Nio

En het kan best zo zijn dat je nu enigszins de rand van de prothese gaat voelen bij je andere borst, want protheses zijn toch onderhevig aan slijtage.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de prothese zit nog steeds net zo, is niet anders.

Ik heb idd wel een beetje een onderbuik gevoel.

Want het blijft een beetje vreemd.

En het lijkt mij niet verkeerd om alsnog een so te laten doen.

Maar dat wordt sept of okt, want we zijn in iddels weer terug in het griekse land.

Zodra ik weet wanneer ik of wij weer naar NL gaan, maak ik alsnog een afspraak bij dr Nio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Dag dames:tatice_04:
Hier even een update.
Ben inmiddels bij dr Nio in de parkkliniek geweest.
Hij gaf mij een heel ander advies dan dr de Blècourt vd bergman kliniek.
;)

Dr Nio vond het evenals dr de Blècourt niet verontrustend hoe het eruit zag, en ik kon op zich nog wel jaren hiermee rondlopen.

Het is alleen niet zo mooi meer.

Je ziet het alleen als ik in mijn blootje sta.

Dat je de randen vd protheses nu ziet en dat het wat afgevlakt is bovenaan de linkerkant, kwam zeker oa door het afvallen.

Ik ben ong 6 kg kwijt, dus het vel is dunner.

Tevens liet hij een prothese zien, wat het ging doen wanneer het evt wat gaat draaien.

Hij dacht dat de prothese toch wat gedraaid was.

Hij legde ook uit dat de druppelvorm(wat ik heb)niet zijn voorkeur heeft.
Dit ivm wanneer de borsten wat meer gaan hangen in de loop vd jaren, het aan de bovenkant vd borst wat platter wordt, geen bolling dus.
Daarom ook zijn voorkeur voor ronde protheses.
 
Zijn advies was ronde prothese, achter de spier en iets groter.
Ik heb nu 300 cc, hij adviseerde 400cc, op die wijze komt de tepel ook weer wat hoger.
En voor de zekerheid een mri laten maken ivm lekkage, hij dacht niet dat dat het geval was.
 
Dr de Blècourt adviseerde, druppelvorm,  voor de spier, niet perse groter, en een borstlift, zodat de tepel weer op de plek komt waar hij hoort.
 
Voorlopig is het nog niet aan de orde, maar ik ga er wel over nadenken.
Maar ik weet echt niet welk advies ik moet volgen:7:
 
Fijn weekend :43:
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jottum

He meis, dat is weer even geleden,en super dat je een consult hebt gehad bij Nio, fijn dat hij het ook niet heel erg verontrustend vond, maar idd toch de prothese gedraaid,ik was daar al bang voor inderdaad, en draaien kan op verschillende manieren, van een kwart, half tot helemaal.

De keuze die hij je geeft over ronde protheses is een goede, want daar vul je toch beter een borst mee op, en ook al is het nu nog niet aan de orde, je hebt in ieder geval wel weer stof tot nadenken.

Afvallen is nooit goed na een bv, maar soms heb je het natuurlijk niet in de hand, inderdaad door veel sporten,zijn meestal de borsten het slachtoffer.

Ik kan me wel een beetje voorstellen dat Dr. de Blecourt zegt, voor de spier, ivm met sporten, maar met een dunne huid is dat eigenlijk weer vragen om moeilijkheden,en daarbij ga je dan ook sneller randen van de protheses zien, dus wat dat betreft zou ik het advies van Nio aannemen en opvolgen, daarbij komt ook dat de Blecourt geen fan is van grote borsten, en je bij Nio toch meerdere kanten op kunt qua cc en protheses.

Het is altijd goed om voor de zekerheid een MRI te laten maken, heb je een verwijskaart meegekregen ? anders moet je die even bij je huisarts vragen, anders heb je kans dat je zelf voor de kosten op moet draaien.

Nou meis, fijn dat je nu ook van een andere pc een advies hebt gekregen en nu maar eens goed nadenken wat je wilt gaan doen.

Dank je wel voor je update.

xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kalispera @Jottum

Fijn om een up-date te lezen :35:  

Nou Klinkt allemaal wel logisch toch wat dr Nio zegt? Uiteraard wel effe verwarring met wat jouw PC zegt mja..als het zonder borstlift kan..why not!! Maar dus toch wat gedraaid ..en dit in combinatie met afvallen. Super dat het in de toekomst geen kwaad kan mja...brownie vraagt zich dan weer af of ie verder kan draaien in de toekomst? Ik bedoel...ze zeggen je kan er jaren mee lopen??? Dus wanneer je pijn hebt pas aan de bel trekken?? Een MRI kan geen kwaad ondanks dat ie denkt dat er niets is..geeft ook een goed gevoel als alles uitgesloten is. 

Succes bij je beslissing en hou ons op de hoogte xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.