Ga naar inhoud

Kapselvorming... wat nu?


Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

vorige week werd ineens mijn linker borst best rond en hard. Het ziet er eigenlijk wel mooi uit, waren het maar allebei, maar de rechter is nog steeds zachter. Op foto's zie je het nog niet echt maar ik ben bang dat het erger wordt. Ik vind het wel heel raar, ik heb sinds 2009 implantaten, kun je ineens 7 jaar na de operatie nog kapselvorming krijgen? :(

Ik zou eigenlijk eind van dit jaar grotere implantaten krijgen (1050cc), mijn consult bij dr. plovier had ik al. nu begin ik weer te twijfelen. ik ben bang dat ik meteen weer kapselvorming krijg, en dan heb ik wel 4200 euro verspild. tijdens het consult waren mijn borsten ook nog allebei soepel.

ik moet nog een afspraak ter controle maken, maar het is altijd zo'n gedoe met opvang regelen, vrij nemen en naar belgië rijden enzo. 

Had iemand van jullie ook al eens last van kapselvorming en kun je er iets aan doen zonder heroperatie? Je leest wel iets over massages of een of ander asthmamedecijn, wat zou kunnen helpen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Het is kapselcontractie wat je bedoelt, denk ik :)
Er wordt namelijk om elke prothese een kapsel gevormd in de eerste zes weken na je bv. 

Overmatig kapsel of kapselcontractie ontstaat geleidelijk.. Normaal gesproken is het niet zo dat je dan opeens een harde borst hebt, maar goed, misschien is het je eerder niet opgevallen :)
Overmatig kapsel ontstaat eigenlijk praktisch bij iedereen, in de loop der jaren.. Bij de een na 1 jaar (dan komt het vaak door evt bloed dat zich op de prothese gehecht heeft, of te veel gedaan tijdens het herstelproces) bij de ander na 5 jaar en bij weer een ander na 30 jaar.. Ook afhankelijk van hoe jouw lichaam reageert op prothesen en ook de kwaliteit van de prothesen heeft hier mee te maken.. Het is niet gezegd dat je sowieso weer overmatig kapsel gaat krijgen na je wissel, maar er is wel een verhoogd risico.. Dit moet je dus wel even goed bespreken met Plovier..

Komt het overmatig kapsel echter door een gescheurde prothese (want als een prothese scheurt en er silicone vrij komt, probeert het lichaam dat zo goed mogelijk in te kapselen) dan hoeft er niet persé een verhoogd risico op overmatig kapsel te zijn na je wissel... 

Je zou anders Plovier eens moeten mailen met de vraag of er onderzoek gedaan moet worden of je implantaat toevallig gescheurd is.. Het beste is dit te zien dmv een MRI, maar dit is wel een duur onderzoek.. Een echo kan soms ook al iets aan het licht brengen, niet altijd, maar misschien is het wel een goed begin? Het beste dus even met hem overleggen :)

Als je in de zoekbalk zoekt op kapselcontractie, dan zul je vast wel wat verhalen tegenkomen.. 

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 juni heb ik een afspraak bij Dr. Plovier om mijn grote, verharde borst te laten onderzoeken.

Ik begin me alleen toch steeds meer zorgen te maken. Mijn linker borst lijkt alleen maar harder en groter te worden. Ik denk dat hij inmiddels wel een cupmaat groter is dan de rechter.

Ik dacht altijd dat bij een kapselcontractie de harde borst kleiner wordt dan de zachte borst, maar bij mij lijkt dat niet zo te zijn. Zou het ook iets anders kunnen zijn? Misschien (wond-)vocht of een bloeding? Ik voel me niet ziek, heb geen koorts en het doet geen pijn (behalve een kleine steek af en toe als ik iets zwaars optil). 

Misschien zou ik al voor 20 juni ergens naar een ziekenhuis moeten om er na te laten kijken? Ik ben gewoon bang dat het iets ergs is en dat ze mijn implantaten moeten verwijderen omdat ik er te lang niets an heb gedaan.

In ieder geval kan ik op dit moment alvast mooi uitproberen hoe het voelt met grotere borsten op straat te lopen en alvast een beetje wennen aan mijn 1050cc implantaten

:P :wacko::blink:;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik eindelijk weer (zat zomaar zonder wifi in Berlijn!! Dat is toch niet meer van deze tijjd? ;) )

Klopt wat je zegt.. Normaal gesproken wordt de borst met kapselcontractie kleiner, omdat het kapsel de prothese als het waren bij elkaar knijpt.. 
Heb je ondertussen nog verschil gemerkt tov je laatste post? Of is het nu stabiel gebleven?
Anders misschien toch even Plovier tussentijds iets via email laten weten, om te kijjken wat hij adviseert?

Het is nog een week voor je naar hem toe mag.. Ben wel benieuwd of hij kan aangeven wat er nu aan de hand is... 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.