Ga naar inhoud

doris1993 : 23 mei 2016 : Dr. ? : Kliniek ?


Aanbevolen berichten

Dag dames,

Ik ben een meisje van 22 jaar en sinds ik 'borsten' heb gekregen al altijd onzeker erover geweest. Mijn linkerborst is 2 cupmaten groter dan mijn rechterborst. Ik droom al sinds mijn 16e van mooiere/grotere borsten.
Sinds januari 2016 ben ik bezig met het hele proces. Ik ben bij de huisarts geweest en zij heeft mij een verwijsbrief gegeven voor een ziekenhuis.
Ben een aantal ziekenhuizen afgeweest en uiteindelijk gekozen voor een ziekenhuis bij mij in de buurt. Heb een heel fijn gevoel bij deze plastisch chirurg.

Plastisch chirurg heeft tijdens het 1e consult mijn borsten beoordeeld. Om een vergoeding via de zorgverzekering te krijgen stellen ze als voorwaarde 'minimaal 2 cupmaten verschil'. 
Bij mij is dit dus het geval. Plastisch chirurg vond het absoluut voldoende om de aanvraag de deur uit te doen. Vorige week terugkoppeling gekregen van de zorgverzekering dat ze een enkelzijdige borstvergroting vergoeden!!!!!!!! Ben hier zo blij mee!!

Ik ga uiteindelijk voor een dubbelzijdige borstvergroting, dus nog even afwachten (wacht op reactie van de plastisch chirurg) hoeveel ik zelf moet bijbetalen. Plastisch chirurg gaf aan dat het nooit "helemaal gelijk" wordt, maar ben al blij dat het iig MOOIER wordt :D !!

 Hij gaat tijdens de operarie bepalen welk cc en profile nodig is om het verschil goed te maken. Tijdens het passen erg tevreden over wat ik in de spiegel zag en vond het dus ook prima. Ik wil wel mooie/grote/volle borsten, maar niet overdreven.  Ik ben ongeveer 1.63 lang en weeg rond de 59 kilo. Ik heb geluk met een leuke derrière en vind het dus belangrijk dat mijn lichaam mooi in verhouding is :) .


Hierbij een aantal vragen, ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen:

- Heeft iemand anders (ook) ervaring met cupmaten verschil en dus verschillende CC's?
- Verschilt per persoon ook hoe je borsten uitvallen na de operatie, of ligt dit aan de protheses?