Ga naar inhoud

doris1993 : 23 mei 2016 : Dr. ? : Kliniek ?


Aanbevolen berichten

Dag dames,

Ik ben een meisje van 22 jaar en sinds ik 'borsten' heb gekregen al altijd onzeker erover geweest. Mijn linkerborst is 2 cupmaten groter dan mijn rechterborst. Ik droom al sinds mijn 16e van mooiere/grotere borsten.
Sinds januari 2016 ben ik bezig met het hele proces. Ik ben bij de huisarts geweest en zij heeft mij een verwijsbrief gegeven voor een ziekenhuis.
Ben een aantal ziekenhuizen afgeweest en uiteindelijk gekozen voor een ziekenhuis bij mij in de buurt. Heb een heel fijn gevoel bij deze plastisch chirurg.

Plastisch chirurg heeft tijdens het 1e consult mijn borsten beoordeeld. Om een vergoeding via de zorgverzekering te krijgen stellen ze als voorwaarde 'minimaal 2 cupmaten verschil'. 
Bij mij is dit dus het geval. Plastisch chirurg vond het absoluut voldoende om de aanvraag de deur uit te doen. Vorige week terugkoppeling gekregen van de zorgverzekering dat ze een enkelzijdige borstvergroting vergoeden!!!!!!!! Ben hier zo blij mee!!

Ik ga uiteindelijk voor een dubbelzijdige borstvergroting, dus nog even afwachten (wacht op reactie van de plastisch chirurg) hoeveel ik zelf moet bijbetalen. Plastisch chirurg gaf aan dat het nooit "helemaal gelijk" wordt, maar ben al blij dat het iig MOOIER wordt :D !!

 Hij gaat tijdens de operarie bepalen welk cc en profile nodig is om het verschil goed te maken. Tijdens het passen erg tevreden over wat ik in de spiegel zag en vond het dus ook prima. Ik wil wel mooie/grote/volle borsten, maar niet overdreven.  Ik ben ongeveer 1.63 lang en weeg rond de 59 kilo. Ik heb geluk met een leuke derrière en vind het dus belangrijk dat mijn lichaam mooi in verhouding is :) .


Hierbij een aantal vragen, ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen:

- Heeft iemand anders (ook) ervaring met cupmaten verschil en dus verschillende CC's?
- Verschilt per persoon ook hoe je borsten uitvallen na de operatie, of ligt dit aan de protheses?
- Hoe lang hebben jullie last gehad van de behandeling (dual plane)? Na hoeveel tijd konden jullie weer (administratief) aan het werk?
- Na hoe lang konden jullie weer auto rijden?

 

Ik wacht dus nog op reactie van de plastisch chirurg hoeveel ik moet bijbetalen, maar ik heb mezelf alvast ingepland voor 4 mei :) SPANNEND!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei jaino:

Wat fijn dat een gedeelte vergoed gaat worden. Mijn rechter borst is 50cc kleiner dan links. Daar komt 400 cc in en links 350cc

Je moet de operatie dus nog ondergaan?

En welke cupmaten heb/had je van jezelf? Heb jij geen vergoeding? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-4-2016 om 12:15 zei jaino:

Ik ben 17 mei aan de beurt bij heyendael kliniek. 

Ik heb 75c aan. Ik weet niet hoeveel 50cc verschil in cup maat is?125 is 1 cupmaat toch? Geen idee maar wist ook niet dat er vergoedingen voor waren

Oké! Spannend, he?

Ik heb ook geen flauw idee. Dit kwam ik tegen op het internet:

001 cc - 150 cc : A cup 
151 cc - 300 cc : B cup 
301 cc - 450 cc : C cup 
451 cc - 600 cc : D cup 
601 cc - 750 cc : E cup 

Ik heb altijd een 75B bh aan, waarbij mijn 'grotere borst' de bh nét vult, de ruimte in de bh van de 'kleine borst' gaapt altijd....
Ben dus heel erg benieuwd welke cupmaat ik uiteindelijk uiteindelijk krijg. Pc zit te denken tussen 225 en 300 cc Ik wil gewoon een mooie volle C, maargoed ff afwachten.

Ik ben dus eerst naar de huisarts geweest. Die heeft mij een verwijsbrief gegeven. Zodoende ziekenhuizen (klinieken vergoeden sowieso niet) gezocht en een PC die mij wilde helpen, scheelt je dus wel enorm. Ligt ook aan je zorgverzekering etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Fijn dat je een gedeelte vergoed gaat krijgen, scheelt toch weer een berg euro's ;)

Je moet niet enkel kijken naar het aantal cc,want dat zegt over het algemeen niet zoveel,het is het totaalplaatje van de verschillende afmetingen die bepalend zijn voor de cupmaat, en daarbij hebben anatomische protheses minder cc nodig omdat deze over het algemeen een hogere projectie hebben dan ronde protheses.

En de projectie zorgt ervoor in hoeverre je borsten dus naar voren komen.

Als je de anatomische van Natrelle gaat krijgen en ik op de maat zoek, kom ik uit op de 410 MF( Moderate Heigh Full Projection) en deze heeft de volgende afmetingen:

225 cc breedte 11 hoogte 10.1 projectie 4.4

295 cc breedte 12 hoogte 11.1 projectie 4.8

En hiermee ga jij in ieder geval zeker op een C uitkomen,dus geen zorgen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Desert-Rose:

He meis,

Fijn dat je een gedeelte vergoed gaat krijgen, scheelt toch weer een berg euro's ;)

Je moet niet enkel kijken naar het aantal cc,want dat zegt over het algemeen niet zoveel,het is het totaalplaatje van de verschillende afmetingen die bepalend zijn voor de cupmaat, en daarbij hebben anatomische protheses minder cc nodig omdat deze over het algemeen een hogere projectie hebben dan ronde protheses.

En de projectie zorgt ervoor in hoeverre je borsten dus naar voren komen.

Als je de anatomische van Natrelle gaat krijgen en ik op de maat zoek, kom ik uit op de 410 MF( Moderate Heigh Full Projection) en deze heeft de volgende afmetingen:

225 cc breedte 11 hoogte 10.1 projectie 4.4

295 cc breedte 12 hoogte 11.1 projectie 4.8

En hiermee ga jij in ieder geval zeker op een C uitkomen,dus geen zorgen.

xx

Wat fijn! bedankt voor je reactie! Zo ver had ik nog niet gezocht haha..

Zou je misschien een foto kunnen laten zien wat ongeveer overeen komt? :) 

En heb je een link van de gevonden afmetingen zoals hierboven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zoeken gewoon met je mee meis ;)

op deze site kun je de maten etc zien van alle protheses van Natrelle, en er staan ook voor en na foto's, misschien kun je daar eens zoeken, alhoewel een vergelijk heel lastig is, want iedereen heeft een andere bouw, voorsituatie etc.

http://www.simplybreastimplants.com/breast_implant_sizes/natrelle_breast_implants_us.html

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Desert-Rose:

We zoeken gewoon met je mee meis ;)

op deze site kun je de maten etc zien van alle protheses van Natrelle, en er staan ook voor en na foto's, misschien kun je daar eens zoeken, alhoewel een vergelijk heel lastig is, want iedereen heeft een andere bouw, voorsituatie etc.

http://www.simplybreastimplants.com/breast_implant_sizes/natrelle_breast_implants_us.html

xx

Super bedankt!!!! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Dag dames,

ik ben maandag 23-5 geopereerd. Ik had voorheen de meest onvrouwelijke borsten die er konden zijn, naar mijn idee. Ze waren ongelijk en plat (75 of 80 a en aa) en daarbij grote tepels. Ben blij dat ik ervan af ben!

ik heb 225 en 295 cc dp anatomisch Natrelle gekregen. Mocht je een foto willen van 1 dag po, laat me dit dan ff weten. Foto's van littekens staan nu nog openbaar. Reacties zijn erg welkom.

ik ervaarde dinsdag en woensdag de meeste "pijn", eerder gezegd meer een drukkend en zeer ongemakkelijk gevoel. Sinds gisteren eigenlyk geen "pijn", alleen sochtends als ik opsta en dus een andere positie aanneem (van plat naar staand) is het even ongemakkelijk, maar dat is ook snel weer voorbij. Ik hoop dat het herstel blijft zoals het nu verloopt.

ik heb een paar vraagjes:

- kan de ergste pijn nog komen (dual plane)? Ik ben zo bang dat ik nu positief ingesteld ben en straks alsnog dikke pijn krijg en teleurgesteld raak. Ook belangrijk om te weten ivm oppakken van myn werk over 1,5 week. Ik heb alleen vanavond en morgenvroeg nog een pijnstiller (celebrex).

- hoe strak moet de Post Op Bra zitten (operatie bh van het ziekenhuis)? Hij heeft 2 standen, strak (stand 1) en nog strakker (stand 2). De verpleegsters hebben hem op stand 1 gezet. Is dit niet te los? Mijn borsten zitten bij deze stand wel tegen elkaar aan.

- hoe strak moet je borstband zitten?

alvast bedankt voor jullie reacties :).

Ik heb volgende week vrijdag mijn 1e controle.

liefs  

Link naar reactie
Delen op andere sites

de ergste pijn heb je normaal geproken de eerste 3 dagen ofzo. Zeker de dag na de operatie, die is vaak het pijnlijkst, al is niet iedereen gelijk natuurlijk en zullen er uitzonderingen bij zitten.

ik denk niet dat de pijn nog gaat toenemen, of je moet over je grenzen heen gaan en je niet aan de restricties houden die je mee kreeg van je pc (zoals niet zwaar tillen, ellebogen niet boven schouders enz) Je zou nog wel rugpijn kunnen krijgen van het op je rug slapen als je dit niet gewend bent, of spierpijn door verkrampt lopen evt en soms hoor je wel eens dat dames nog tot laat steken hebben.

maar volgens mij ben je gewoon 1 van die geluksvogels die weinig last heeft.

de bh zou ik dragen zoals ze hem hebben omgedaan, of misschien hield je na de operatie veel vocht vast, is dat nu weg en zit hij veel te los? Maar dat kun je zelf het best beoordelen.

de borstband weet ik niet zo goed eigenlijk, maar er is vast wel ie,and die er wel antwoord op weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze de borstband al aangedaan toen je net was geopereerd? Bij mij wel en door het klitteband staan de haartjes wat omhoog, ik plak hem daar precies op! Het is moeilijk uit te leggen hoe straks die moet, hij moet een klein beetje druk geven op de bovenkant van je borsten, maar helemaal niet veel. Ik heb niet zo'n strakke bh aan dat mijn borsten tegen elkaar zitten, gewoon een normale softbh is dit (anna carefix medische bh) dus het voelt bij jou misschien anders aan met nog een band eromheen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Mamalisa:

de ergste pijn heb je normaal geproken de eerste 3 dagen ofzo. Zeker de dag na de operatie, die is vaak het pijnlijkst, al is niet iedereen gelijk natuurlijk en zullen er uitzonderingen bij zitten.

ik denk niet dat de pijn nog gaat toenemen, of je moet over je grenzen heen gaan en je niet aan de restricties houden die je mee kreeg van je pc (zoals niet zwaar tillen, ellebogen niet boven schouders enz) Je zou nog wel rugpijn kunnen krijgen van het op je rug slapen als je dit niet gewend bent, of spierpijn door verkrampt lopen evt en soms hoor je wel eens dat dames nog tot laat steken hebben.

maar volgens mij ben je gewoon 1 van die geluksvogels die weinig last heeft.

de bh zou ik dragen zoals ze hem hebben omgedaan, of misschien hield je na de operatie veel vocht vast, is dat nu weg en zit hij veel te los? Maar dat kun je zelf het best beoordelen.

de borstband weet ik niet zo goed eigenlijk, maar er is vast wel ie,and die er wel antwoord op weet.

Oke! Dat is fijn om te horen. Laten we dan hopen dat het herstel zich voortzet zoals het nu is, inclusief weinig pijn :) gun ik trouwens iedereen toe.... Het is allemaal al niet makkelijk.

borstband doe ik idd niet te strak, niet te los, zoals de pc hem bij mij heeft vastgezet voordat ik naar huis mocht. Ik heb drains gehad dus ik ben al een klein deel vocht via de slangetjes verloren. Moet wel zeggen dat gister de boel meer opgezwollen was dan vandaag.

ik heb hierbij ff een foto van hoe de bh incl. Borstband er by my uitziet. Misschien is dat nog meer verhelderend.

 

bedankt voor je reactie!!! Xxxxx

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Summer2:

Hebben ze de borstband al aangedaan toen je net was geopereerd? Bij mij wel en door het klitteband staan de haartjes wat omhoog, ik plak hem daar precies op! Het is moeilijk uit te leggen hoe straks die moet, hij moet een klein beetje druk geven op de bovenkant van je borsten, maar helemaal niet veel. Ik heb niet zo'n strakke bh aan dat mijn borsten tegen elkaar zitten, gewoon een normale softbh is dit (anna carefix medische bh) dus het voelt bij jou misschien anders aan met nog een band eromheen. 

Ja, de borstband was al aangedaan toen ik wakker werd, maar de pc deed em voordat ik naar huis mocht iets losser. Ik kan niet aan omhoogstaande haartjes zien waar die voorheen heeft gezeten. Hij geeft idd wel een druk aan de bovenkant maar niet te erg dat het oncomfortabel wordt. Zal wel goed zijn dan? Ik heb net zoals in myn reactie hierboven hierbij ff een foto toegevoegd, heb jij (en de rest) ook zo'n soort medische bh aangehad net na de operatie? Ik heb thuis nog een sport bh van de livera liggen die ik waarschijnlijk na week 2 mag gaan dragen.

bedankt voor je reactie!!! Xxxx

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei ldk1609:

Ja, de borstband was al aangedaan toen ik wakker werd, maar de pc deed em voordat ik naar huis mocht iets losser. Ik kan niet aan omhoogstaande haartjes zien waar die voorheen heeft gezeten. Hij geeft idd wel een druk aan de bovenkant maar niet te erg dat het oncomfortabel wordt. Zal wel goed zijn dan? Ik heb net zoals in myn reactie hierboven hierbij ff een foto toegevoegd, heb jij (en de rest) ook zo'n soort medische bh aangehad net na de operatie? Ik heb thuis nog een sport bh van de livera liggen die ik waarschijnlijk na week 2 mag gaan dragen.

bedankt voor je reactie!!! Xxxx

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Nee ik mocht gelijk mijn anna carefix bh aan met de borstband (ik heb een witte borstband misschien dat ik daarom de haartjes zie) Zoals je het beschrijft zit hij volgensmij wel goed. Mijn bh zit zoals een normale bh zit, niet zoals een sportbh. Ik ga dinsdag op controle en ik hoop dan dat ik de band af mag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.