Dewi Posted May 26, 2016 Posted May 26, 2016 Hallo! ik ben 18 jaar oud en morgen is het eindelijk zover; mijn borstverkleining. Ik wordt geopereerd in park medisch centrum in Rotterdam door dokter Larsen. Ondanks dat ik nog vrij jong ben is een borstverkleining iets waar ik al sinds mijn 16e naar uit kijk, ik heb inmiddels al 2 jaar een H cup (75H) en word hier niet gelukkig van. (Mijn ouders, mijn huisarts en de PC staan 100% achter mijn keuze voor deze operatie) Ik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten in het herstel proces, ik ken de algemene "leefregels" voor na de operatie maar ben toch erg benieuwd naar wat persoonlijke ervaringen, reacties van jullie omgeving, hoe je je zelf voelde tijdens het herstel traject. Misschien hebben jullie zelfs nog tips voor mij? Alvast bedankt voor de reacties groetjes!
Eline33 Posted May 26, 2016 Posted May 26, 2016 4 uur geleden zei Dewi: Hallo! ik ben 18 jaar oud en morgen is het eindelijk zover; mijn borstverkleining. Ik wordt geopereerd in park medisch centrum in Rotterdam door dokter Larsen. Ondanks dat ik nog vrij jong ben is een borstverkleining iets waar ik al sinds mijn 16e naar uit kijk, ik heb inmiddels al 2 jaar een H cup (75H) en word hier niet gelukkig van. (Mijn ouders, mijn huisarts en de PC staan 100% achter mijn keuze voor deze operatie) Ik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten in het herstel proces, ik ken de algemene "leefregels" voor na de operatie maar ben toch erg benieuwd naar wat persoonlijke ervaringen, reacties van jullie omgeving, hoe je je zelf voelde tijdens het herstel traject. Misschien hebben jullie zelfs nog tips voor mij? Alvast bedankt voor de reacties groetjes! hallo Dewi, Welkom op het forum! Ik kan me heel goed voorstellen dat je voor de operatie gekozen hebt! Ikzelf heb 19 april een borstverkleining gehad, ik kom van een 70H/65I. Het voelt nu al zo anders! Mijn omgeving reageert vooral positief, vinden mijn hele postuur nu een stuk kleiner en smaller lijken. De weken na de operatie zijn voor mij echt omgevlogen ondanks wat tegenslagen. Herstel duurt daarom bij mij wel wat langer dan gemiddeld. Kwa pijn vond ik het allemaal goed te doen, het slapen de eerste nachten wat moeizaam. Wat ik vooral handig vond/vind is veel kussen in bed en op de bank. Zo kun je wat half zitten en bijvoorbeeld wat kussen onder je knieen leggen. Ook heb ik echt een paar emotionele dagen gehad, dat ik zomaar jankte om niks, dat is gelukkig weer over haha. De eerste keren dat ik ze zag vond ik ze erg klein, maar nu helemaal gewend en vind ze zeker niet klein meer. Verwacht zeker wel op een D/E te zitten nog, maar dat moet ik nog even afwachten! Je kunt mijn foto's in het album bekijken mocht je dat leuk vinden. Ga je straks ook een operatieverslag schrijven? Ik wil je alvast heel veel succes wensen voor morgen! En hoop op een voorspoedig herstel! Liefs Eline
Desert-Rose Posted May 28, 2016 Posted May 28, 2016 Hoi meis, Hoe is het gegaan gisteren? Is het een beetje meegevallen? Ik heb je titel aangepast en verhuisd naar de goede categorie, hier kun je je zodra je in staat bent, en dit wilt een verslag schrijven en heb je alles netjes bij elkaar staan. Ik wens je een goed herstel. xx
Dewi Posted May 29, 2016 Author Posted May 29, 2016 Bedankt voor de reacties! Operatie is perfect gegaan volgens de PC, ik voel me best goed! Ben wel erg moe en heb spierpijn maar de pijn valt me 100% mee. Mijn borsten zijn nu nog bont, blauw en erg opgezwollen. Ik heb het idee dat ze nog net zo groot zijn als voor de operatie maar er is toch ongeveer 300g per borst weg gehaald. Alleen is bij een borst mijn tepel ingetrokken, ik hoop dat dat snel weer bijtrekt. Ik kan niet wachten tot op het eindresultaat en ben erg benieuwd wat mijn uiteindelijke maat zal zijn. Na hoeveel weken zijn jullie nieuwe bh's gaan kopen?
Eline33 Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 1 uur geleden zei Dewi: Bedankt voor de reacties! Operatie is perfect gegaan volgens de PC, ik voel me best goed! Ben wel erg moe en heb spierpijn maar de pijn valt me 100% mee. Mijn borsten zijn nu nog bont, blauw en erg opgezwollen. Ik heb het idee dat ze nog net zo groot zijn als voor de operatie maar er is toch ongeveer 300g per borst weg gehaald. Alleen is bij een borst mijn tepel ingetrokken, ik hoop dat dat snel weer bijtrekt. Ik kan niet wachten tot op het eindresultaat en ben erg benieuwd wat mijn uiteindelijke maat zal zijn. Na hoeveel weken zijn jullie nieuwe bh's gaan kopen? hey meid, wat fijn dat je het achter de rug hebt! Kwa pijn vond ik het ook goed te doen. Kwa grootte kun je ook nog niet heel veel zeggen, zal ook wel aardig wat vocht in zitten, bij mij zijn een stuk slanker en soepeler na 5 weken... Ik heb ook 1 tepel ingetrokken! Geen idee hoe dat kan, de chirurg wist het ook niet. Er komt straks bij mij nog een litteken correctie achteraan ivm de complicaties dus misschien dat daar ook iets aan gedaan kan worden. In die tepel zit trouwens geen gevoel, de andere is juist mega gevoelig. Ik heb nog geen nieuwe bh.s aangeschaft, zou ik ook niet te snel doen denk ik. In ieder geval die 6 weken afwachten, hangt ook van je genezing af. Omdat ik nog wonden heb draag ik gewoon nog de sportbh. Hoop dat je een voorspoedig herstel hebt! rustig aan! Liefs Eline
Dewi Posted May 31, 2016 Author Posted May 31, 2016 Dankjewel! ik moet over anderhalve week op controle dus dan ga ik het meteen vragen voor mijn tepel. Ik merk wel dat ik nu al langzaam gek word van het rustig aan doen en ik zit nog niet eens op 1 week! Ik wil al heel veel doen en ondernemen maar daar moet ik nog echt even mee wachten. Ik kijk ook heel erg uit naar het kopen van nieuwe bh's 6 weken klinkt nog zo ver weg haha Denk je dat het gevoel in je tepel terug gaat komen? En hoe voel je je nu verder na 5 weken? Liefs!
Eline33 Posted June 1, 2016 Posted June 1, 2016 Op 31-5-2016 om 10:16 zei Dewi: Dankjewel! ik moet over anderhalve week op controle dus dan ga ik het meteen vragen voor mijn tepel. Ik merk wel dat ik nu al langzaam gek word van het rustig aan doen en ik zit nog niet eens op 1 week! Ik wil al heel veel doen en ondernemen maar daar moet ik nog echt even mee wachten. Ik kijk ook heel erg uit naar het kopen van nieuwe bh's 6 weken klinkt nog zo ver weg haha Denk je dat het gevoel in je tepel terug gaat komen? En hoe voel je je nu verder na 5 weken? Liefs! Ben benieuwd wat hij zegt, laat het maar even weten! Ik vond het rustig aan doen de eerste 2 weken niet zo moeilijk, Was nog erg moe en veel visite steeds. Je kunt wel lekker gaan wandelen en de deur uit. Een leuke serie volgen? Ik had ook heel mooi weer dus zat regelmatig buiten met een boek. Ik voel me eigenlijk best wel goed. Beetje pijn nog aan de wondjes en het horizontale litteken zeg maar. Ben mijn werk weer aan het opbouwen. Het kan nog wel heel erg verschillen per da, het ene moment is alles heel gevoelig en het andere kan ik er goed aan zitten zeg maar. Geen idee of dat gevoel terug komt, wat ik her en der lees kan het weken zelfs maanden duren, of helemaal niet. Dat moet ik dus even afwachten. heb wel meerdere gevoelloze/dove plekken aan de onderkant van mijn borsten. Ook geen idee of dat nog kan veranderen. Al met al ben ik er in ieder geval wel al heel blij mee! Hoe gaat het nu met jou? Wil het slapen wat, en kwa pijn? Ik vond het zo maf mezelf in de spiegel te zien de eerste dagen, vooral van de zijkant, voelde alsof ik mini borsten had haha. Inmiddels vind ik ze bijna weer groot. Herken je dat? Liefs Eline
Dewi Posted June 2, 2016 Author Posted June 2, 2016 Hoi hoi! Ik vind de pijn me echt 100% meevallen gelukkig! Natuurlijk voel ik dat er wat gedaan is maar echt pijn kan ik het niet noemen. Slapen gaat prima! Had in het begin wel moeite met op mijn rug slapen want ik slaap liever op mijn zij haha, Ik moet wel opletten dat ik mezelf niet overschat in wat ik al kan want doordat ik nauwelijks pijn heb wil ik soms te veel van m'n lichaam vragen en ik moet nog steeds rustig aan doen natuurlijk. Bij mij is de sleutelgat methode gebruikt, ik heb dus geen horizontaal litteken. Dat betekend wel dat mijn borsten nu nog wat raar gevormd zijn, aan de onderkant zijn ze wat plat maar dat is met 2 maanden helemaal bij getrokken en zit er een natuurlijke vorm in volgende de PC. Het is nog steeds vreemd om mijn borsten te zien, mijn eerste reactie was juist angst dat ze nog steeds te groot waren maar nu de zwelling langzaam weg trekt zie ik dat ze gelukkig echt geen H cup meer zullen zijn en als ik straks helemaal hersteld ben echt mooie borsten zal hebben Al het gevoel in beide tepels is wel weg op het moment, ik hoop echt dat nog terug komt maar ben nog steeds zo blij dat ik deze stap gezet heb! Ookal zou het gevoel niet meer terug komen ben ik enorm blij met mijn borsten. Volgende week vrijdag heb ik mijn eerste controle afspraak, ben benieuwd wat de PC te zeggen maar ik verwacht niets ergs. Hoe vond je het om de eerste keer weer te gaan werken? Ik heb het geluk dat ik net examen heb gedaan en dus eigenlijk al vakantie heb en van mijn bijbaan als cassiere heb ik 6 weken verlof gekregen, moet er nu nog niet aan denken om weer achter de kassa te zitten haha. liefs Dewi
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.