Ga naar inhoud

Een paar vraagjes...


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben 12 dagen po van een mommy make-over met borstverkleining. Tot nu toe ben ik heel tevreden met wat ik zie. Morgen heb ik mijn eerste controle en ik ben heel benieuwd wat de pc gaat zeggen. Zelfs heb ik een paar vraajes, misschien dat jullie mij kunnen helpen?

- Worden de pleisters afgehaald bij de controle? Ik wil graag dat de pleisters afgehaald worden, zodat ik het litteken kan zien enzo, aan de andere kant, ben ik bang dat als ze er af zijn, dat de wonden opengaan en ook dat ik minder 'steun' heb op het litteken. Misschien is dit een stomme vraag,  Maar wat is jullie ervaring? En als de pleisters eraf zijn, mag je daarna opnieuw pleisters erop plakken? (Ik heb zelf micropore pleisters gekocht).

- Voor hoe lang mochten jullie jullie armen niet boven jullie schouders bewegen? Wanneer mocht/kon je dat wel? En hoe zit met buigen? Konden/mochten jullie dat wel? ( door de borsten of door de bwc)

- Ik voel af en toe tintelen op mijn tepels, betekent dit dat ik het gevoel terugkrijg?

- Ik zie heel vaak mensen zeggen over soepel en hard aanvoelen. Betekent soepel dat alles goed gaat, en hard dat je teveel hebt gedaan ( of misschien een teken van ontsteking of zo?)?

- Is het herstel en nazorg van een borstverkleing en borstvergroting heel anders? Of kan ik de ervaring met elkaar vergelijken? (Ik weet dat een verschil is door de protese - dus iets nieuws toe te voegen aan je lichaam en je lichaam moet het accepteren, maar m.b.t de wond en litteken zorg zijn de ervaring dan vergelijkbaar? Of is de genezing van een borstverkleining een stuk makkelijker?)

- Over krom lopen. Ik loop steeds minder krom. Ik merk wel dat ik niet heel lang kan blijven staan, want dan krijg ik rugpijn. Ik ben benieuwd hoe lang dit nog kan duren? En ja, ik weet het, iedereen herstelt anders en iedereen moet geduld hebben (dit is het moeilijkst van allemaal: geduld! <_<:rolleyes:), maar het is lastig om te weten wat je kan verwachten, want je ziet weinig informatie hierover).

- wanneer hebben jullie voor het eerst auto gereden? Ik heb een afspraak met mijn nieuwe baas precies wk 4 po. Is dat realistisch/ haalbaar? (En ik hoop ook dat ik tot die tijd recht kan lopen..)

Excuses voor de vele (en misschien domme) vragen, maar ja, wanneer je zoveel tijd vrij hebt, komen er allerlei vragen in je hoofd...! :D

 

Ps: mijn complimenten aan de ontwikkelars en moderators van dit forum. Ik ben heel blij dat dit platform bestaat en dat er met veel respect en toewijding wordt gemanaged!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik zal kijken of ik een paar antwoorden weet voor je :)

Wat betreft de pleisters.. dat weet ik niet.. is per pc ook verschillend, dus dat blijft even spannend tot morgen ;)

Ik mocht mijn ellebogen 4 weken niet hoger heffen dan mijn schouders
Bukken mocht ik even lang niet, aangezien je prothesen goed moeten inkapselen... Moet je bukken, houd je borsten dan tegen met een hand :) Maar dit is natuurlijk bij een bvk anders.. Dan gaat het puur om je littekens, dat daar niet te veel druk op komt, neem ik aan.

Yep, tintelen kan aangeven dat er langzaam aan wat gevoel terug komt.. Steken geven dit trouwens ook aan, al voelen die een stuk minder prettig haha ;)

Te veel doen is nooit goed :P En borsten worden dan ook vaak harder omdat er vocht ontstaat  in de borst. 
Maar soepel worden je borsten pas na een hele tijd.. Met 6 weken begint dat proces en uit eigen ervaring weet ik dat dat langer duurt dan een jaar :)

De littekens van een lift zijn eningszins te vergelijken met die van een verkleining.. Bij een verkleining is het echter zo dat het herstel van de littekens langzamer kan gaan omdat er ook weefsel weggehaald is en huid vaak een hele andere plek op het lichaam krijgt.. Dat moet weer aan elkaar wennen.. Is bij een lift ook wel zo, maar dan anders haha
Makkelijker of lastiger doet niet ter zake denk ik.. Je moet je gewoon houden aan de adviezen die gelden voor jouw operatie ;)

Krom lopen is echt persoonafhankelijk.. dus sorry, niets toe te voegen aan je eigen antwoord hihi :P

Tegen 4 weken po zul je wel recht kunnen lopen, al heb ik geen ervaring met een bwc.. Autorijden zal normaal gezien, tegen die tijd ook weer lukken :)

Thanks voor de complimenten, altijd fijn om te horen. @Desert-Rose deze veren zijn dus absoluut ook voor jou :) 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo:)

De pleisters heb ik heel voorzichtig onder de douche los gemaakt, de pleisters rond de tepel moesten er binnen 14 dagen af van mijn plastisch chirurg.

ik merk wel dat als ik teveel doe, daar gelijk last van heb, dus rustig aan is inderdaad 

ik heb 5 weken geleden een mommy make over gehad, en ik reed na 3 weken hele kleine stukjes met de auto.

succes met je herstel periode

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Maria-karen:

Ps: mijn complimenten aan de ontwikkelars en moderators van dit forum. Ik ben heel blij dat dit platform bestaat en dat er met veel respect en toewijding wordt gemanaged!

 

dank je wel voor dit compliment, daar zijn we echt heel er blij mee, zo lief dat je het zegt.

 

1 uur geleden zei best_boobie:

Thanks voor de complimenten, altijd fijn om te horen. @Desert-Rose deze veren zijn dus absoluut ook voor jou :) 

xxx BB

Thanxxx @best_boobie :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.