lovelly Posted May 23, 2016 Posted May 23, 2016 Hoi iedereen, Ik zal me even voorstellen! Ik ben een meid van 27 jaartjes jong. Ik heb in 2013 een bv gehad met 650cc hp mentor dual plane ronde prothese. Ik had hiervoor helemaal geen borsten dus zeg maar gerust 75 AAA. Uiteindelijk een bv ondergaan. In het begin was ik erg tevreden. Maar ik kreeg al gauw lichte rimpels/plooien aan de binnenkant van mijn borsten. Ook vond ik mijn borsten best nog klein in vergelijking wat ik zou willen. Ik koos dan ook voor een wissel. Ik ben 9 maart 2016 geopeerd en heb gekozen voor 800cc hp mentor ronde prothese. Over de grote was ik erg te vreden. Maar na 10 dagen kwamen de plooien en rimpels weer te voorschijn en ook kreeg ik een soort van plooi of deuk aan de bovenkant van mijn rechterborst. Ik nam direct contact op met mijn pc en deze gaf aan dat dit kwam door het zak met knikkers effect en door mijn weinige eigen borstweefsel je de plooien van de prothese zag. Ik voelde me zo teleurgesteld. Uiteindelijk heeft mijn pc voorgesteld dat hij mij opnieuw zou opereren maar kon mij niet beloven dat het weg zou gaan. Nu 18 maart ben ik opnieuw geopereerd. Hij gaf aan dat hij ook de prothese voor de spier heeft moeten plaatsen want toen hij mijn borst open maakte zag hij dat mijn spier was terug getrokken naar boven en deze kon hij niet meer over de spier leggen. Erg teleurgesteld gesteld was ik hierover. Toen ik vandaag keek zag ik weer tot grote teleurstelling de diepe plooi deuk boven aan mijn rechterborst en voelde ik ook alweer de rimpels aan de zijkant. Erg deprimerend. Ik vraag mij af of meerdere vrouwen dit probleem hebben bij grote protheses met weinig eigen klierweefsel of ben ik gewoon naar een verkeerde pc geweest Sorry voor mijn lange verhaal maar voel me zo rot en teleurgesteld
Panda-Girl Posted May 23, 2016 Posted May 23, 2016 Hoi Lovelly, Ik kan helaas geen antwoord geven op je vraag omdat ik zelf nog niet geopereerd ben. Ik vind het erg k*t voor je dat je je zo voelt over je mooie boobs (heb ze even bekeken!). Ik krijg over 15 dagen 350cc rond hp dual plane en ben ook gewaarschuwd voor eventuele plooien, ik heb echt geen flauw idee wat ik me daarbij moet voorstellen maar als ik jou zo lees is het dus erg vervelend! Is er nog een mogelijkheid dat het wegtrekt of weet je dat niet? Ik hoop dat je iig snel weer blij bent met je boobs! XX
BrownieG Posted May 28, 2016 Posted May 28, 2016 Hai, Jeetje wat een rotsituatie zeg en dat tot 2 x toe. Ik kan mij wel voorstellen dat je teleurgesteld bent Lees wel eens dat sommige weinig weefsel hebben en dan idd rimpels en deuken zien maar gelukkig zie ik dit bij de meeste zodra de prothese zakken verdwijnen. Hiernaast gebruiken ze ook lipofilling voor correctie. Ja pfff weet niet wie je PC is maar of je hier goed aan gedaan hebt geen idee? Daar kun je nu achteraf gezien nu ook niets mee toch? Denk dat je nu in oplossingen moet gaan denken. Sowieso een PC die wellicht naar die spier kan kijken want dit lees ik eerlijk gezegd voor het eerst en hiernaast vraag ik mij af of jij geen uhp nodig had moeten hebben? Geen idee hoor dus tag effe @best_boobie op ( Die heeft meer kennis in huis en een glazen bol ) Wellicht kan zij je adviseren in deze! Hoop dat er toch een oplossing voor gaat komen en uiteindelijk tevreden zal zijn! Groetjes
best_boobie Posted May 28, 2016 Posted May 28, 2016 Danku @BrownieG Hm... Een spier die terug trekt? Nooit van gehoord... Gaf je pc daar nog een verklaring voor? Lijkt me echt heel apart.. Ik heb eerder het idee (maar dat is maar het idee van een leek he, dus geen rechten aan te ontlenen) dat hij met die grote prothese onder de spier een soort van double bubble zou creeëren... En dat hij het daarom niet gedaan heeft.. Dat hij de spier (volgens zijn vaardigheden en werkwijze) niet verder los kon maken en dus de prothese niet onder de spier kon plaatsen.. Ik heb zelf bijj mijn eerste bv zoiets meegemaakt.. Ik zou mijn prothese onder de spier krijgen, maar na de operatie werd mij verteld dat ik ze voor de spier gekregen had, omdat er anders een dubbele plooi ontstaan zou.. Op dat moment snapte ik geen hol van wat die pc zei, maar naderhand heb ik dat zitten opzoeken en dit is waar ik dus op uit kwam... De eerste keer heb je mentor cohesive II gehad he.. Heb je die nu ook weer? En begrijp ik het goed dat je binnen twee weken twee keer geopereerd bent? Heb je de 800 cc nou eerst onder de spier gehad, en nu, na je laatste operatie opeens op de spier? En wat heeft hij verder nog gedaan bij die laatste operatie? Wat was zijn motivatie om opnieuw te opereren? Rimpels aan de binnenkant van de borsten, komt vaker voor bij een dunne huid.. Heel vervelend, maar ook heel weinig aan te doen, zeker als je geen overvulde prothese neemt.. Mentor (vind ik) is niet het juiste merk om te nemen als iemand al last heeft van plooien/rimpels.. Beter is het dan om bijvoorbeeld Motiva te nemen.. Deze zitten wat strakker in hun 'velletje' en hebben dus minder snel rimpelvorming.. Maar goed.. daar moet Quole dan ook maar juist meer werken.. Dat zou ik zo niet weten.... Sja... wat is hier aan te doen... Ik zou een second opinion doen bij Nio... Hij is een pc die zowel voor de spier als dual plane opereert en zeer kundig is in het reconstueren van borsten.. Ik denk ook dat hij voor dit soort problemen wel een goede oplossing heeft, of in ieder geval er over wil nadenken... Met zijn bevindingen kun je dan evt naar je eigen pc terug (ik zal zijn naam even niet noemen, omdat ik niet weet of je dat wilt) en kijken wat hij ervan zegt... Lipofilling is wel een optie, maar helaas houdt dat echt vaak niet lang stand.. Heel veel vet wordt binnen de korste keren weer afgebroken.. Heeft je eigen pc eigenlijk nog voorgesteld dat hij er iets aan kan doen, of gaat hij het zo laten? Oh ja.. het voelen van rimpels is normaal.. Zolang ze niet zichtbaar zijn, hoeft er niets aan gedaan te worden xxx
Bruisend Posted May 28, 2016 Posted May 28, 2016 Vervelend om te horen! het is nooit leuk als je juist daarom een wissel laat doen en de klachten blijven! Heb er zelf niet zo heel veel verstand van. Maar weet je wat voor protheses ze hebben gebruikt? waren ze 100% gevuld of 85% gevuld en was het cohesive I, II of III ? En heeft de PC daar een bewuste keuze in gemaakt?
lovelly Posted May 28, 2016 Author Posted May 28, 2016 Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik had aangegeven dat ik echt niet tevreden was en hij zei dat hij alleen het kapsel kon verwijderen en daarna strak erin terug moest plaatsen maar geen garantie kon geven dat ik geen rimpels meer zou hebben. Ik heb cohesive 2 van mentor. Dit had ik ook bij de 650cc en nu bij 800cc ook weer. Ik heb ook specifiek gevraagd of dit de juiste prothese voor mij waren ivm de rimpels en toen gaf hij aan dat dit de beste zijn omdat deze 100% gevuld zijn. Over de spier weet ik alleen dat ik ze bij de 650cc dual plane had. En bij 800cc de eerste keer dacht ik ook dual plane maar na de laatste operatie kwam hij dus met dat verhaal. Hij zei dat het kan zijn dat de spier het niet houd en dan terug trekt. Ik had er zelf ook nog nooit van gehoord. Bedankt voor de tip over motiva protheses. Ik ga dit zeker aankaarten woensdag als ik voor controle moet komen (2 weken na mijn operatie). Mocht hij er echt niets aan gaan doen dan ga ik zeker voor een so naar dr nio. Waar is deze gevestigd? En werkt deze met motiva?
best_boobie Posted May 28, 2016 Posted May 28, 2016 De Mentor is idd 100% gevuld.. Zover ik weet heeft eigenlijk alleen Eurosilicone prothesen (alleen de low en de high profile) die 85% gevuld zijn. Dus in dat opzicht is het natuurlijk een goede keuze.. Ik heb echter steeds het idee dat de Mentor zachtere gel heeft, of gel heeft die sneller rimpels veroorzaakt, dan de Motiva.. Ik meen hier ook eens iets over gelezen te hebben, vandaar dat ik het hier neerzet Ja, Nio werkt met Motiva (en met eurosilicone, maar dat is voor jou geen optie in dit geval, denk ik) anders zou ik je de tip niet gegeven hebben Misschien dat je zelf nog wat info kunt zoeken over Motiva. Hoe beter beslagen je ten ijs komt Nio zit in het OLVG-west (wat vroeger het SLAZ) was in Amsterdam, maar hij zit ook in Parkkliniek in Rotterdam. Rotterdam heeft echter geen Motiva..dus het is beter als je dan naar hem gaat in het OLVG-west (vergis je niet er is oook een OLVG oost, maar daar zit Nio niet ) xxx
Mommy92 Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 Vervelend zeg dat dit is gebeurt. Ik ben ook 50kg en weinig borstweefsel 70a. Tegen mij zeiden ze dat als ik bijv. metor zou nemen de kans groot is dat je rimpels of plooien zou zien. Daarom raade ze mij polytech microthane aan met een schuimlaagje die rimpelen minder. Ook zou min max waarschijnlijk 350cc zijn dual plane.
Joy1980 Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 Erg jammer dat je (nog) niet je droomborsten hebt. Magere dames met weinig borstweefsel hebben denk ik sowieso meer kans op rimpels/deuken/plooien. Lipofilling is vaak geen optie omdat je al weinig vetreserves hebt. De meningen over het corrigeren van rimpels / deuken zijn ook erg verdeeld. @Mommy92 Ben bij verschillende pc's geweest en de 1 zegt inderdaad dat polyurethaan protheses beter vasthechten, minder rimpelen en redelijk eenvoudig te verwijderen zijn zonder verlies van eigen borstweefsel. De ander zegt precies het tegenovergestelde. Hetzelfde geldt voor het plaatsen van een stukje "kunsthuid" / Alloderm. De 1 zegt dat het helpt om rimpels te voorkomen en de ander zegt dat zo'n stukje kunsthuid zo dun is dat het helemaal geen effect heeft. Heb een filmpje op youtube gezien van een Amerikaanse arts die de serratus spier los snijdt zodat je aan de zijkanten van je borsten ook minder rimpels krijgt. Heb 3 artsen gesproken die hier totaal geen voorstander van zijn. (Zeer pijnlijk, spier drukt te veel op de prothese zodat je geen natuurlijk effect meer hebt, spier moeilijk los te maken enz..) Nou degene die het weet mag het zeggen...... De enige optie die bij mijn weten wel helpt is aankomen in gewicht, maar ik kan me voorstellen dat je dat niet zou willen
Bruisend Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 12 hours ago, best_boobie said: De Mentor is idd 100% gevuld.. Zover ik weet heeft eigenlijk alleen Eurosilicone prothesen (alleen de low en de high profile) die 85% gevuld zijn. Dus in dat opzicht is het natuurlijk een goede keuze.. Ik heb echter steeds het idee dat de Mentor zachtere gel heeft, of gel heeft die sneller rimpels veroorzaakt, dan de Motiva.. Ik meen hier ook eens iets over gelezen te hebben, vandaar dat ik het hier neerzet Ja, Nio werkt met Motiva (en met eurosilicone, maar dat is voor jou geen optie in dit geval, denk ik) anders zou ik je de tip niet gegeven hebben Misschien dat je zelf nog wat info kunt zoeken over Motiva. Hoe beter beslagen je ten ijs komt Nio zit in het OLVG-west (wat vroeger het SLAZ) was in Amsterdam, maar hij zit ook in Parkkliniek in Rotterdam. Rotterdam heeft echter geen Motiva..dus het is beter als je dan naar hem gaat in het OLVG-west (vergis je niet er is oook een OLVG oost, maar daar zit Nio niet ) xxx Mijn mentor zijn 85% gevuld! Heb het toen aan Fransie na gevraagd en hij liet me toen 2 protheses zien 1 slappe en een volledig gevulde. Wilde het eerst ook niet geloven. (oke twijfel nog steeds wel een beetje, maar hij zei het echt! )
best_boobie Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 2 uur geleden zei Bruisend: Mijn mentor zijn 85% gevuld! Heb het toen aan Fransie na gevraagd en hij liet me toen 2 protheses zien 1 slappe en een volledig gevulde. Wilde het eerst ook niet geloven. (oke twijfel nog steeds wel een beetje, maar hij zei het echt! ) En jij hebt de high profile van mentor hè?
Bruisend Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 1 hour ago, best_boobie said: En jij hebt de high profile van mentor hè? yes!
BrownieG Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 3 uur geleden zei Bruisend: Mijn mentor zijn 85% gevuld! Heb het toen aan Fransie na gevraagd en hij liet me toen 2 protheses zien 1 slappe en een volledig gevulde. Wilde het eerst ook niet geloven. (oke twijfel nog steeds wel een beetje, maar hij zei het echt! ) Staat het niet op je kaartje welke type protheses je hebt dan? Als ik mijn gegevens opzoek stuit ik gelijk op het type van 85%! X
best_boobie Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 2 uur geleden zei BrownieG: Staat het niet op je kaartje welke type protheses je hebt dan? Als ik mijn gegevens opzoek stuit ik gelijk op het type van 85%! X Jij hebt eurosilicone, en die HP is idd 85% gevuld. IK heb het destijds ook nagevraagd en ook nog zitten zoeken op internet, en bij mij werd gezegd (heb dus ook de HP van Mentor) dat deze 100% gevuld zijn. Zover ik weet is alleen de LP en HP van Eurosilicone 85% gevuld, maar @Love_boobies weet hier heel veel van.. Misschien dat zij hier nog iets in de melk kan brokkelen? xxx
BrownieG Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 6 uur geleden zei best_boobie: Jij hebt eurosilicone, en die HP is idd 85% gevuld. IK heb het destijds ook nagevraagd en ook nog zitten zoeken op internet, en bij mij werd gezegd (heb dus ook de HP van Mentor) dat deze 100% gevuld zijn. Zover ik weet is alleen de LP en HP van Eurosilicone 85% gevuld, maar @Love_boobies weet hier heel veel van.. Misschien dat zij hier nog iets in de melk kan brokkelen? xxx Ja dat weet ik en heb deze ook teruggevonden op de site van Eurosilicone toen ik de gegevens van mijn tietenpaspoort invoerde! Dus ik dacht ... wellicht kun je de gegevens ook zo invoeren op de site van Mentor zodat het zichtbaar is of 85/100 % gevuld zijn... Maar zal wel niet als ik jullie zo hoor! ...Fransje bellen..en vragen of hij een link van deze protheses heeft? Xx
best_boobie Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 5 minuten geleden zei BrownieG: Ja dat weet ik en heb deze ook teruggevonden op de site van Eurosilicone toen ik de gegevens van mijn tietenpaspoort invoerde! Dus ik dacht ... wellicht kun je de gegevens ook zo invoeren op de site van Mentor zodat het zichtbaar is of 85/100 % gevuld zijn... Maar zal wel niet als ik jullie zo hoor! ...Fransje bellen..en vragen of hij een link van deze protheses heeft? Xx nope haha dat lukt dus niet.. tenminste.. MIJ lukt dat niet xxx
elise89 Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 Ik heb ook weinig borstweefsel en was kans op rimpels groot.. daarom dat dr Demeyere mij druppelvormige gegeven heeft om dit te voorkomen.. Niet leuk dat je al zoveel geopereerd bent voor hetzelfde probleem!! Veel succes met je zoektocht!
Bruisend Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 7 hours ago, best_boobie said: nope haha dat lukt dus niet.. tenminste.. MIJ lukt dat niet xxx Lag gisteren al in bed en dus te lui om het paspoort er bij te pakken. Kwam een link tegen dat de meeste mentor protheses nooit 100% gevuld waren maar 93% (komen daar die rimpels vandaan?) To be continued
best_boobie Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 2 uur geleden zei Bruisend: Lag gisteren al in bed en dus te lui om het paspoort er bij te pakken. Kwam een link tegen dat de meeste mentor protheses nooit 100% gevuld waren maar 93% (komen daar die rimpels vandaan?) To be continued Hm zou graag die link hebben
pammetje Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 8 minuten geleden zei best_boobie: Hm zou graag die link hebben Ik ben ook al aan het zoeken
Bruisend Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 8 hours ago, best_boobie said: Hm zou graag die link hebben 8 hours ago, pammetje said: Ik ben ook al aan het zoeken Nou ik had dus gegoogled en alleen de resultaten gekeken en niet de link geopend. En ik heb het dus verkeerd gelezen. To be continued
best_boobie Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 7 minuten geleden zei Bruisend: Nou ik had dus gegoogled en alleen de resultaten gekeken en niet de link geopend. En ik heb het dus verkeerd gelezen. To be continued oke Ben gewoon altijd op zoek naar de juiste info... Hoop dat we het vinden
pammetje Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 11 minuten geleden zei Bruisend: Nou ik had dus gegoogled en alleen de resultaten gekeken en niet de link geopend. En ik heb het dus verkeerd gelezen. To be continued Heb je niet gewoon 1993 gelezen? want dat kwam ik ook overal tegen... :-)
Bruisend Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 11 minutes ago, best_boobie said: oke Ben gewoon altijd op zoek naar de juiste info... Hoop dat we het vinden Ja, heb ook gelijk een mailtje gestuurd (nou, nu gelijk, gelijk, na een goede nachtrust en een dag werken haha) 7 minutes ago, pammetje said: Heb je niet gewoon 1993 gelezen? want dat kwam ik ook overal tegen... :-) nee dat was een American artikel over 93% maar klopte helemaal niks van haha
best_boobie Posted May 30, 2016 Posted May 30, 2016 5 minuten geleden zei Bruisend: nee dat was een American artikel over 93% maar klopte helemaal niks van haha Klopt, dat heb ik ook gelezen, maar dat was een amerikaans forum, waar meiden maar wat aan het 'lullen' waren Ik heb trouwens ook een mail aan de importeur geschreven, maar nog geen reactie tot nu toe. xx
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.