Ga naar inhoud

AIW : 17 mei 2016 "Dr. ? : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hi dames,
 
Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen ...:)
 
Afgelopen dinsdag heb ik bij een borstvergroting operatie gedaan bij de Bergman kliniek.
240cc dual plane achter de borstspier.
 
Heb een heftige reactie na de narcose gekregen, op de dag zelf bijna flauw gevallen, echt een en al ellende tot nu toe.
 
Nu heb ervaar ik een aantal complicaties en vroeg me af of meerdere van jullie het hebben.:
 
Als ik mijn bh af doe dan ervaar ik een druk op de borstbeen die nog licht gezwollen is en kan dan niet zo goed meer adem halen, voelt heel oncomfortabel! Met bh aan is het goed en een opluchting. 
 
Hierdoor kan ik ook nog niet douchen:(
 
Is het ook normaal dat ik beetje misselijk ben en veel vocht vasthou door de pijnstillers en of narcose bijwerking? Ook hierdoor geen eetlust, moet mezelf dwingen om te eten.
 
Slik nu paracetamol en naproxen, vandaag probeerde ik te minderen maar gelijk mega gevoelige littekens dus toch maar braaf weer gaan innemen. 
 
Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ik ben geen plastisch chirurg maar wel 20 jaar geleden geopereerd  voor een borstvergroting en onlangs 2 mnd geleden een prothesewissel gehad met  verwijdering van capsel,

je hebt een operatie gehad met de prothese achter de borstspier en dat herstel gaat met pijn en ongemakken omdat je borsten van de operatie moeten genezen. Geloof me maar dat het nog een hele tijd duurt bh aanhouden en braaf je pijnstillers nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

jup heel herkenbaar! Ik was ook bijna nokkie door een te lage bloeddruk. Zout eten laat mij beter voelen! En ook erg oncomfortabel met BH uit. Wat je kan doen is een tweede aanschaffen en met deze gaan douche. Hij moet toch een keer in die 6 weken in de was. Ik had er ook meerdere. Ook heb ik 2 weken lang de volle medicatie genomen!

Heb 3 weken lang mn broeken niet meer gepast door het vocht. Na 2 weken ging het echt aanzienlijk beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Ja helaas horen dit soort dingen allemaal bij je herstel, maar iedere dag zul je merken dat het beter gaat.

De misselijkheid kan een combinatie zijn van narcose, maar ook van de naproxen,wat je kunt doen is voorlopig even een maagbeschermer erbij gaan slikken, en wat eten betreft,probeer een aantal keren per dag kleine beetjes te nemen, en dan het liefst eiwitrijk, bijv: yoghurt of kwark, dit is zowel goed voor je wondherstel maar ook voor je maag.

Inderdaad wat Bruisend zegt, een extra bh aanschaffen, en daarmee douchen, en zet dan lekker een krukje in de douche, zo zit je toch weer een beetje relaxed, en kun je meer ontspannen.

Verder goed drinken,water en brandnetelthee, dit zorgt voor een goede afvoer van het vocht.

Ik wens je een goed herstel, maar het gaat stapje voor stapje.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt voor mij ook heel herkenbaar. Ik was ook heel ziek van de narcose/antibiotica en het gevoel dat ik ging flauw vallen. Heeft 2 dagen geduurd. Ook het drukkende gevoel herken ik.. Word vanzelf na een aantal dagen minder. Ik ben nu 11 dagen Po en de druk is zo goed als weg. Lekker veel je rust nemen en je zal zien dat het met de dag beter gaat! En zolang jij het goed doet op de medicatie lekker blijven slikken evt om een maagbeschermer vragen. Succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben:)

borsten staan in de avond op knappen, misschien extra vocht ophoping? Morgen even langs de apotheek voor de maag beschermer.

En hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je "normaal" je haar kon kammen en een staartje in doen? Nu moet ik het steeds aan mijn vriend vragen :huh: en je raad het al het ziet er niet heel charmant uit wat hij er van maakt hahha. Mannen...

en sporten na hoeveel weken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heel herkenbaar. Ik was na de narcose heel duizelig en misselijk en het heeft 4 dagen geduurd voor dat ik me beetje beter voelde en kon goed eten. 

Gun jezelf nog tijd en veel rust nemen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heel normaal, had na de operatie lage bloeddruk daardoor duizelig en mottig. Pijn bij het ademen had ik ook is bij mij na een week verdwenen. Heb zelf de eerste 2 dagen overgeven van de narcose, iedereen reageert er anders op e ...

succes nog x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je heel erg veel last hebt van de spanning in je borsten kun je ook gaan koelen met een coldpack, mag een paar keer per dag, maar niet langer dan 20 minuten per keer.

Neem je overdag nog wel voldoende rust? want heel vaak is het als je 's avonds heel erg veel last hebt toch het gevolg dat je eigenlijk teveel doet.

Zelf een staart maken is lastig omdat je de eerste 6 weken niet met je ellebogen boven de schouders mag, en zo zijn er nog meer regels waar je je aan moet houden:maar een lage staart moet lukken, hou dan wel je armen goed tegen je lichaam.

De eerste 6 weken:

niet met je ellebogen boven de schouders.

niet strijken,stofzuigen,dweilen,ramen zemen, dus geen repeterende bewegingen

niet zwaarder tillen dan 2 kg

niet sporten (ligt er ook aan welke sport, want heel vaak word bijv hardlopen 3 mnd afgeraden) maar dit zou je aan je pc moeten vragen.

Na de 6 weken kun je alles weer langzaam op gaan bouwen,

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overdag heb ik tot nu thuis gezetten en bezoek gekregen voor 1-2 uurtjes van vrienden, gewoon voor de afleiding:) Zelf rommel ik een beetje door het huis, heel weinig hoor. Meer achter de laptop.

 

En yes gisteren voor het eerst gedoucht haha! Alles moed verzameld. Vreemd zo zonder bh! Maar ging goed.

 

krachttraining deed ik voorheen 5-6 in de week dus dat is een mega aanslag ook nu op het lichaam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.