Badschuim Posted May 19, 2016 Posted May 19, 2016 Hoi, Eindelijk is de knoop doorgehakt: ik heb een next day surgery geboekt in Genk, op basis van de positieve ervaring van een vriendin. Het enige waar ik nog wat over twijfel is de grootte en het profiel van de prothesen, maar daarvoor dient het consult natuurlijk ook. Mocht ik daarna toch nog twijfelen, wordt de operatie uiteraard uitgesteld. Lang verhaal kort: jullie advies en tips zouden zeker welkom zijn. Ik ben 1m70, weeg 62 kg en ben sportief/breed gebouwd (denk aan het lijf van een zwemster qua schouders en bovenbenen). Vroeger woog ik rond de 80 kg, waardoor mijn D van toen een 80A is nu. Graag zou ik richting een B-C gaan. Is het beter toch richting C te gaan aangezien ik wat breder qua bouw (maar dus wel slank/gespierd) ben? Het is de bedoeling dat het resultaat zo natuurlijk mogelijk wordt (het hoeft echt niet op te vallen dat er iets gebeurde, ik doe dit enkel voor mezelf en een beetje voor mijn vriend :-)). Erg bedankt voor jullie hulp!
TessaDLCDP Posted May 19, 2016 Posted May 19, 2016 Ha meid, welkom! Ik ben ook bij die kliniek geweest, alleen dan bij dr. Verdonck.. ikzelf heb monobloc softone 425 cc laten plaatsen, zicht is een mooie D, bh maat 80E of 75F.. als ik het niet had verteld, had mijn ongeving het niet gezien, ivm de maximizers die ik altijd droeg.. je kan bij mijn foto's kijke als je wilt. X
Badschuim Posted May 20, 2016 Author Posted May 20, 2016 Ja die droeg ik ook al wel, maar niet altijd. Sinds mijn afspraak geboekt is heb ik me ook voorgenomen enkel nog die bh's te dragen ... Bedankt voor je antwoord!
Badschuim Posted May 21, 2016 Author Posted May 21, 2016 Ik heb ondertussen nog even mijn voorbereidende vragen voor het consult doorgenomen. Maar misschien kunnen jullie enkele van die vragen nu al beantwoorden? Het zou natuurlijk super zijn als ik niet al te veel vragen meer hoef te stellen en me volop kan concentreren op het passen! Na operatie zit ik eerst 2 weken in verband, hoe lang moet ik daarna een sportbh dragen? Wordt een pijnstiller meegegeven of moet die dan eerst bij de apotheek opgehaald worden? Moeten de littekens of borsten achteraf op een of andere manier extra verzorgd worden (masseren, zalf ...)? Geeft de dokter er de voorkeur aan om de hechtingen er te laten uithalen of mogen ze blijven zitten (beide zijn blijkbaar mogelijk)? Wat is het noodnummer in geval van complicaties? In welk geval moeten borstimplantaten vermeld worden of moet ik extra opletten (vb. operatie, huisarts, mogelijkheid op harde schokken of stoten - ik denk aan kine/osteopaat, benjijumpen, paintballen, pretparkbezoeken ...)? Worden er foto’s voor en na gemaakt (gepubliceerd)? Hoe zal de vorm van de implantaten veranderen naarmate ouder worden/afvallen/bijkomen (hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit zo natuurlijk mogelijk blijft)? Wanneer is vervangen nodig (hoe kan ik dit zien/voelen) en hoe verloopt dit dan precies?
TessaDLCDP Posted May 21, 2016 Posted May 21, 2016 1 uur geleden zei Badschuim: Ik heb ondertussen nog even mijn voorbereidende vragen voor het consult doorgenomen. Maar misschien kunnen jullie enkele van die vragen nu al beantwoorden? Het zou natuurlijk super zijn als ik niet al te veel vragen meer hoef te stellen en me volop kan concentreren op het passen! Na operatie zit ik eerst 2 weken in verband, hoe lang moet ik daarna een sportbh dragen? Wordt een pijnstiller meegegeven of moet die dan eerst bij de apotheek opgehaald worden? Moeten de littekens of borsten achteraf op een of andere manier extra verzorgd worden (masseren, zalf ...)? Geeft de dokter er de voorkeur aan om de hechtingen er te laten uithalen of mogen ze blijven zitten (beide zijn blijkbaar mogelijk)? Wat is het noodnummer in geval van complicaties? In welk geval moeten borstimplantaten vermeld worden of moet ik extra opletten (vb. operatie, huisarts, mogelijkheid op harde schokken of stoten - ik denk aan kine/osteopaat, benjijumpen, paintballen, pretparkbezoeken ...)? Worden er foto’s voor en na gemaakt (gepubliceerd)? Hoe zal de vorm van de implantaten veranderen naarmate ouder worden/afvallen/bijkomen (hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit zo natuurlijk mogelijk blijft)? Wanneer is vervangen nodig (hoe kan ik dit zien/voelen) en hoe verloopt dit dan precies? Ha meid, ik kan je er al een paar geven. - je sportbh moet je dag en nacht dragen tot je 6 weken PO bent, ook krijg je een borstband mee die je tot minimaal 6 weken moet dragen. Je zal de sportbh zelfs lager willen dragen denk ik hihi. Ohja, ik heb het verband na een week eraf gehaald ivm drukken op het litteken, dus zorg dat je op tijd de bh in huis hebt. -je krijg een recept mee voor pijnstilling, de moet je zelf halen -je littekens mag je pas insmeren als alle korstjes eraf zijn, masseren mag pas na 6 weken! -je hechtingen moeten de knoopjes van afgeknipt worden, dit mag je huisarts ook -noodnummer krijg je de dag van de operatie mee -alleen bij onderzoeke. In zoekenhuis, verder hoef je niks te vermelden, je "paintballen" etc moet je wel even mee wachten haha -er wordenvoor en na foto's gemaakt, gepubliceerd na overeenstemming -het laatste kan ik je niet mee helpen, is ook per persoon verschillend namelijk..vervangen voel je vanzelf zeggen ze, geen ervaring mee Hoop je zo een beetje geholpen te hebben, ben in dezelfde kliniek geholpen haha
Badschuim Posted May 21, 2016 Author Posted May 21, 2016 Oja je helpt me heel erg, super! Ja dat paintballen en zo zette ik maar als voorbeeld, ik vroeg me gewoon af of je bij bepaalde zaken het beter even vermeldt (na volledig herstel natuurlijk), bij ons op het werk doen ze wel graag actievere teambuildings en als het niet hoeft, vertel ik het liever niet, maar ik vroeg het me toch even af ... Heel erg bedankt zeg, bijna al mijn vragen in 1 keer beantwoord, thanks!!!
Badschuim Posted July 6, 2016 Author Posted July 6, 2016 Vandaag consult gehad. Nu moet ik nog definitief beslissen of ik 200 of 240 cc neem. Ze worden achter de spier geplaatst. Ik heb nu 80A. Dr. Damen gaf aan dat de meesten sneller iets groter zouden kiezen en dat lijkt me ook het advies dat hier het vaakst gegeven wordt, wel wil ik echt een zo natuurlijk mogelijk resultaat dus ik hoop wel dat dit dan niet buiten proportie wordt voor mij (1m70, 61 kg). Iemand een idee wat de cupmaat dan wordt ongeveer (visueel en effectief)? Bedankt!
Imdee Posted July 6, 2016 Posted July 6, 2016 Ik zou voor groter gaan meid zeker rond 300 cc wil je een ogende c krijgen..ik kom van een 70 aa af. ( klein beetje borstweefsel) Ben 170 lang weeg 60 kg heb 350 cc gekregen en het oogt als een ctje nu. Bh maten verschillen tussen 75d of 70e. Ben ook in welness kliniek geopereerd door dr verdonck. Xxx
Badschuim Posted July 6, 2016 Author Posted July 6, 2016 330 gepast en die vonden we echt veels te groot. Als het resultaat B à C is zal ik erg blij zijn.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.