Akachanel Posted May 16, 2016 Posted May 16, 2016 Hallo dames, ik vroeg me af hoe jullie de narcose hebben ervaren, ik ben afgelopen vrijdag geopereerd ( ander operatie geen bv) heeft 4uur geduurd en ik heb eerlijk gezegd geen goede ervaring daarover. Toen ik bijkwam was ik heel er in paniek. Ik kon niet ademen leek alsof ik aan het verdrinken was! ( ben ook onder beademing geweest) Ik weet niet of ik allergisch was/ben voor bepaalde middelen die ze hebben toegediend maar ik had veel jeuk en zeer droge huid, spier pijn noem maar op... Ik weet ondertussen dat je tijdens de operatie op een ijzerenplat wordt gelegd dus je ligt niet mooi op een zachte bed dus dat verklaart de spierpijn dat je achteraf hebt. En dat je maag leeggespoeld wordt dus verklaart ook waarom je paar dagen verstopt bent. Maar wat ik ook merk is dat ik heel erg opgezwollen ben echt overal. Ik weeg nu 5 kilo meer is dit normaal?? Ben nog steeds heel erg beroerd en heb al 4 nachten niet geslapen van de pijn op mijn borst en rug. Mijn operatie is gelukkig wel geslaagd dus dat is positief. Op 24 juni krijg ik me borstlift dus weer onder narcose. Ben bang dat ik deze nachtmerrie weer opnieuw door moet staan. Is het bij iedereen verschillend of is dit het process dat iedereen mee moet maken bij een operatie onder narcose??? graag jullie ervaring aub xxx
Desert-Rose Posted May 16, 2016 Posted May 16, 2016 hoi meis, Ik denk dat je deze narcose en operatie niet kunt vergelijken met een borstlift,omdat er tijdens de operatie die je nu hebt gehad, hele andere voorbereidingen en maatregelen zijn genomen,en ook een stuk ingrijpender en langer is geweest dan een lift dadelijk. Zo lig je tijdens een lift of bv niet op een ijzeren plaat, maar op een smalle operatie tafel, ook een maagspoeling is hier niet aan de orde. Geef wel goed aan bij de anesthesist dat je deze ervaring hebt gehad, paniek, jeuk etc, zodat deze er rekening mee kan houden en je eventueel van te voren iets voor kan geven, want het kan idd best zijn dat je allergisch reageert op sommige middelen die worden toegediend tijdens en na de operatie. Vocht vast houden en een opgeblazen gevoel is het gevolg van zowel narcose, operatie en eigenlijk minder bewegen, en het enige wat je kunt doen is goed drinken,vezelrijke voeding eten, en proberen af en toe kleine stukjes door je huis te lopen. Misschien kun je voor de spierpijn proberen of het helpt dat je man je rug masseert eventueel met een spierbalsem ( wel even uitkijken dat je niet in de buurt komt van de hechtingen. Ook het slapen met iets meer kussens in je rug is een optie, maar het blijft even een beetje zoeken naar een manier hoe je het prettigste ligt. Hoop dat je je snel beter gaat voelen meis. xxx
Akachanel Posted May 16, 2016 Author Posted May 16, 2016 11 minuten geleden zei Desert-Rose: hoi meis, Ik denk dat je deze narcose en operatie niet kunt vergelijken met een borstlift,omdat er tijdens de operatie die je nu hebt gehad, hele andere voorbereidingen en maatregelen zijn genomen,en ook een stuk ingrijpender en langer is geweest dan een lift dadelijk. Zo lig je tijdens een lift of bv niet op een ijzeren plaat, maar op een smalle operatie tafel, ook een maagspoeling is hier niet aan de orde. Geef wel goed aan bij de anesthesist dat je deze ervaring hebt gehad, paniek, jeuk etc, zodat deze er rekening mee kan houden en je eventueel er van te voren iets voor kan geven, want het kan idd best zijn dat je allergisch reageert op sommige middelen die worden toegediend tijdens en na de operatie. Vocht vast houden en een opgeblazen gevoel is het gevolg van zowel narcose, operatie en eigenlijk minder bewegen, en het enige wat je kunt doen is goed drinken,vezelrijke voeding eten, en proberen af en toe kleine stukjes door je huis te lopen. Misschien kun je voor de spierpijn proberen of het helpt dat je man je rug masseert eventueel met een spierbalsem ( wel even uitkijken dat je niet in de buurt komt van de hechtingen. Ook het slapen met iets meer kussens in je rug is een optie, maar het blijft even een beetje zoeken naar een manier hoe je het prettigste ligt. Hoop dat je je snel beter gaat voelen meis. xxx Oh dank je wel dat stelt me gerust. Ik was aan het denken van stel je voor dat ik op 24 juni weer dezelfde process moet meemaken... Ben blij dat het bij borstlift minder ingrijpend is. Ja ik ga het zeker met Nio bespreken. Dit was voor mij de eerste keer om narcose mee te maken ik had dit allemaal niet verwacht. Ok de pijn wel maar dit hele verhaal had niemand verteld... Tnx voor de tips
Vrouwtjelief Posted May 16, 2016 Posted May 16, 2016 Ik heb mijn eerste narcose juist als heel prettig ervaren, was na de bevalling. Is natuurlijk wel vervelend dat je je zo gevoeld hebt. Volgende keer hopelijk beter. En ik lees idd wel meer dat ze de samenstelling kunnen aanpassen als je eerder nare bijwerkingen hebt gehad. X
Desert-Rose Posted May 16, 2016 Posted May 16, 2016 Ik kan me heel goed voorstellen dat de angst er goed in zit om dit zo mee te maken,je hebt natuurlijk een zware operatie achter de rug, en als je dan zo'n slechte ervaring hebt,dan is het allemaal hel zwaar. Iedereen reageert natuurlijk anders op een narcose, en je weet nooit van te voren waar je last van kunt krijgen,sommige zijn ook heel erg misselijk, maar als je alles goed van te voren bespreekt,dan zijn er genoeg middelen die ze kunnen gebruiken om dit soort bijwerking tegen te gaan of te verkleinen. Bespreek het inderdaad even met Dr Nio ,en zeg gewoon duidelijk dat je vreselijk bang bent voor de narcose,door alles wat je nu hebt meegemaakt, maar ook later tijdens je consult met de anesthesist,want deze is degene die het je zo comfortabel mogelijk kan maken qua medicatie etc. En ik heb makkelijk praten,maar probeer je er niet al te druk over te maken,nu eerst goed op je herstel focussen, en dan dadelijk op je nw boobies. Gaat verder alles goed met je? xxx
Bruisend Posted May 16, 2016 Posted May 16, 2016 wat vervelend om te horen zeg! Kan me voorstellen dat je dan huiverig bent voor de volgende! Mijn eerste keer was toen ik 17 was en mijn keel amandelen werden er uitgehaald. Nooit echt een probleem van gehad dus ik was absoluut niet bang voor deze keer. Echter, ik weet niet wat die anesthesist had gedaan. Maar ik werd wakker, grote praatjes. Vroeg om een slok water en in ene daalde mijn bloeddruk gigantisch snel! Helemaal plat gespoten nog een uurtje geslapen en rest van de dag erg suf geweest. De dagen erna nog redelijke lage bloeddruk gehad. En ook als jij veel vocht vast gehouden! Kon mijn normale broeken de eerste 3 weken niet tot amper nog aan! Maar die lage bloeddruk valt op te vangen met zout (alleen jammer dat ik daar iets te laat achter kwam). Waarin ik mij vooral heb vergist is de vermoeidheid. Sowieso ben ik erg gevoelig voor vermoeidheid alleen ik ben 4 weken bekaf geweest. En in eens op een mooie zonnige dag (geen grap) knapte ik helemaal op alsof er nooit iets was geweest! Stomme narcose. Persoonlijk denk ik ook dat iedere narcose anders zal zijn. Niet alleen per persoon maar ook per situatie. Gat vast goed komen de volgende x! Gewoon idd aangeven vooraf
Akachanel Posted May 16, 2016 Author Posted May 16, 2016 17 minuten geleden zei Desert-Rose: Ik kan me heel goed voorstellen dat de angst er goed in zit om dit zo mee te maken,je hebt natuurlijk een zware operatie achter de rug, en als je dan zo'n slechte ervaring hebt,dan is het allemaal hel zwaar. Iedereen reageert natuurlijk anders op een narcose, en je weet nooit van te voren waar je last van kunt krijgen,sommige zijn ook heel erg misselijk, maar als je alles goed van te voren bespreekt,dan zijn er genoeg middelen die ze kunnen gebruiken om dit soort bijwerking tegen te gaan of te verkleinen. Bespreek het inderdaad even met Dr Nio ,en zeg gewoon duidelijk dat je vreselijk bang bent voor de narcose,door alles wat je nu hebt meegemaakt, maar ook later tijdens je consult met de anesthesist,want deze is degene die het je zo comfortabel mogelijk kan maken qua medicatie etc. En ik heb makkelijk praten,maar probeer je er niet al te druk over te maken,nu eerst goed op je herstel focussen, en dan dadelijk op je nw boobies. Gaat verder alles goed met je? xxx Ja verder alles prima. De echo en radio bij de cardioloog en vaatchirurg zagen er goed uit. Ik kom al uit bed en het zware gevoel over me borst is steeds minder. Dus ben heel positief over de operatie. Als het goed is mag ik morgen naar huis :-)
Desert-Rose Posted May 16, 2016 Posted May 16, 2016 5 minuten geleden zei Akachanel: Ja verder alles prima. De echo en radio bij de cardioloog en vaatchirurg zagen er goed uit. Ik kom al uit bed en het zware gevoel over me borst is steeds minder. Dus ben heel positief over de operatie. Als het goed is mag ik morgen naar huis :-) Oh fijn meis,dit is in ieder geval heel positief, en nu inderdaad stapje voor stapje, en dan komt het helemaal goed. Ga voor je duimen dat je morgen weer lekker naar huis mag,want weer in je eigen vertrouwde omgeving zal ook weer fijn zijn. xxx
Akachanel Posted May 16, 2016 Author Posted May 16, 2016 30 minuten geleden zei Bruisend: wat vervelend om te horen zeg! Kan me voorstellen dat je dan huiverig bent voor de volgende! Mijn eerste keer was toen ik 17 was en mijn keel amandelen werden er uitgehaald. Nooit echt een probleem van gehad dus ik was absoluut niet bang voor deze keer. Echter, ik weet niet wat die anesthesist had gedaan. Maar ik werd wakker, grote praatjes. Vroeg om een slok water en in ene daalde mijn bloeddruk gigantisch snel! Helemaal plat gespoten nog een uurtje geslapen en rest van de dag erg suf geweest. De dagen erna nog redelijke lage bloeddruk gehad. En ook als jij veel vocht vast gehouden! Kon mijn normale broeken de eerste 3 weken niet tot amper nog aan! Maar die lage bloeddruk valt op te vangen met zout (alleen jammer dat ik daar iets te laat achter kwam). Waarin ik mij vooral heb vergist is de vermoeidheid. Sowieso ben ik erg gevoelig voor vermoeidheid alleen ik ben 4 weken bekaf geweest. En in eens op een mooie zonnige dag (geen grap) knapte ik helemaal op alsof er nooit iets was geweest! Stomme narcose. Persoonlijk denk ik ook dat iedere narcose anders zal zijn. Niet alleen per persoon maar ook per situatie. Gat vast goed komen de volgende x! Gewoon idd aangeven vooraf Hahhaha ik weeg nu gewoon 70kg, dikke wangen, grotere borsten en dikke reet. Mijn man vindt het wel mooi maar dag liever niet. Hopelijk heb ik me lichaam snel terug hihihi ja lage bloeddruk heb ik ook helaas
Jaydee Posted May 16, 2016 Posted May 16, 2016 5 uur geleden zei Akachanel: Hallo dames, ik vroeg me af hoe jullie de narcose hebben ervaren, ik ben afgelopen vrijdag geopereerd ( ander operatie geen bv) heeft 4uur geduurd en ik heb eerlijk gezegd geen goede ervaring daarover. Toen ik bijkwam was ik heel er in paniek. Ik kon niet ademen leek alsof ik aan het verdrinken was! ( ben ook onder beademing geweest) Ik weet niet of ik allergisch was/ben voor bepaalde middelen die ze hebben toegediend maar ik had veel jeuk en zeer droge huid, spier pijn noem maar op... Ik weet ondertussen dat je tijdens de operatie op een ijzerenplat wordt gelegd dus je ligt niet mooi op een zachte bed dus dat verklaart de spierpijn dat je achteraf hebt. En dat je maag leeggespoeld wordt dus verklaart ook waarom je paar dagen verstopt bent. Maar wat ik ook merk is dat ik heel erg opgezwollen ben echt overal. Ik weeg nu 5 kilo meer is dit normaal?? Ben nog steeds heel erg beroerd en heb al 4 nachten niet geslapen van de pijn op mijn borst en rug. Mijn operatie is gelukkig wel geslaagd dus dat is positief. Op 24 juni krijg ik me borstlift dus weer onder narcose. Ben bang dat ik deze nachtmerrie weer opnieuw door moet staan. Is het bij iedereen verschillend of is dit het process dat iedereen mee moet maken bij een operatie onder narcose??? graag jullie ervaring aub xxx Hey meis, Wat een vervelende ervaring zeg. Ik zou het inderdaad sowieso wel ff aangeven bij Nio voor je volgende operatie. Maar wees niet angstig, want een volgende narcose kan heel anders verlopen. Ik ben ook afgelopen vrijdag geopereerd en ik heb juist altijd hele nare ervaringen met narcose; Ik lig één dag en een nacht na de operatie altijd nog over te geven door de narcose..... En ditmaal heb ik werkelijk helemaal nergens last van gehad. ... Ik was niet misselijk, heb niet overgegeven, voelde me gelijk helemaal top! Dus maak je niet te veel zorgen, meis. .. De volgende keer heb je hier misschien helemaal geen last van. En fijn voor je dat de operatie geslaagd is. Hopelijk morgen naar huis en dan lekker thuis verder opknappen. Ik wens je een heel fijn herstel toe. Xxx Jaydee
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.