liessanne Posted May 15, 2016 Posted May 15, 2016 Hoi meiden, Ik heb een probleem waar ik heel erg mee zit. Ik ben namelijk net begonnen met het werken in de thuiszorg als bijbaan voor in de weekenden en in de vakanties. Nu ben in net twee weken aan het werk en heb ik maandag 9 mei mijn borstvergroting gehad. Alleen was ik ingeroosterd in het pinksterweekend (15 en 16 mei) om een ochtenddienst te draaien. De ochtenddienst is maar 3,5 uur, maar wel met lichamelijk werk. Ik heb er lang overnagedacht om mij ziek te melden, maar ik vond dat ik dat eigenlijk niet kon doen aangezien het nog maar mijn tweede week is bij mijn werk. Hierdoor heb ik vandaag gewoon gewerkt. Ik heb wel geprobeerd mijn armen laag te houden en ik heb doorgeven dat ik geen steunkousen aan kon trekken. Helaas moest ik bij twee mensen toch de steunkousen aantrekken en dit is best wel belastend voor de armspieren en de borstspier. Hierdoor ben ik bang dat ik al veel te veel heb gedaan en dat ik over mijn grens ben gegaan. Ik weet dat ik de eerste twee weken goed moet herstellen, maar het valt allemaal wel mee met de pijn en dan ga ik al snel te veel doen. Nu heb ik mij vandaag ziek gemeld voor morgen, omdat ik mijn eigen herstel niet in de weg wil staan. Ook lees ik hier dat iedereen veel langer verlof van het werk neemt. Ik heb dus gebeld en gezegd dat ik schouderklachten heb waardoor ik morgen niet kan komen werken. Maar nu krijg ik net een email met het dringende verzoek of ik morgen toch wil komen werken. Ik weet niet wat ik nu moet doen! Ik ben bang dat ze mij gaan ontslaan, aangezien ik nu al ziek ben in mijn tweede week. Maar ik weet ook dat ik aan mijzelf moet denken. Kan iemand mij advies geven wat ik nu moet doen? Alvast heel erg bedankt!
Blondie94 Posted May 15, 2016 Posted May 15, 2016 Meid.. Ik zou niet gaan werken morgen dit is toch allemaal wat te snel.. Het is niet leuk als je ontslagen zou worden maar denk dat je liever straks een nieuwe baan zoekt dan dat je weer onder het mes kan omdat je je eigen herstel hebt verziekt dan kan je jezelf wel voor je kop slaan. Dus blijf bij je standpunt dat je gewoon niet kan werken. Succes ermee
Mamalisa Posted May 15, 2016 Posted May 15, 2016 Tja lastig meid, daar had je beter van te voren over na kunnen denken. heb je een diploma in de zorg? In dat geval is er altijd wel werk te vinden zeker via het uitzendbureau en zou je je ontslag kunnen aanvaarden mocht dat aan de orde zijn. Maar beter nog zou je gewoon kunnen zeggen dat je een operatie hebt gehad en hebt onderschat hoe zwaar de herstelperiode zou zijn? Geef aan dat je heel graag wil komen werken morgen maar dat je echt fysiek even niets zwaars kunt doen, maar wel mensen kunt ondersteunen met douchen, ontbijtjes kunt klaarmaken en medicijnen kan aanreiken. Maar watheb je na 9 mei gedaan dan? Ben je meteen aan t werk gegaan weer en kwam daar geen fysiek zwaar werk bij kijken?
MarTiet Posted May 15, 2016 Posted May 15, 2016 Ik werk zelf ook in de thuiszorg en ben zelf 3 mei geopereerd, ik weet wat het werk inhoud en het is echt te snel meis, je moet bukken, veel lopen, helpen kleding aantrekken e.d. Ook zit je de hele tijd in de auto. Stiekem doe je al heel veel wat belastend is voor je herstel. Ik heb zelf soms nog moeite met mijzelf aan te kleden laat staan een ander. Denk echt aan jezelf, snap dat dat moeilijk is en zeker met pinksteren maar als ik jou was bleef ik voorlopig thuis als dit financieel mogelijk is. Ik heb het gewoon verteld van mijn bv en dat ze deze maand echt nog niet op mij hoeven te rekenen. Succes
cincin Posted May 15, 2016 Posted May 15, 2016 Hey, ik werk ook in de zorg, mijn operatie gaat Door op 1 juni en ik heb mij al 2 weken ziekteverlof gevraagd.mijn verantwoordelijke wou mij zelfs 3 weken geven, en ik denk dat dat misschien ook wel nodig is Ik zou morgen niet gaan werken, indien je ontslagen wordt denk ik dat het geen probleem zal zijn om een nieuwe Job te vinden als je een diploma hebt, denk eerst aan jouw gezondheid dan pas aan de anderen grtjes
Mamalisa Posted May 15, 2016 Posted May 15, 2016 Ik werk zelf ook in de thuiszorg, krijg 2 weken ziekteverlof en de rest kan ik evt gewoon thuis blijven omdat ik op oproepbasis werk. Collega van mij heeft jaar geleden prothese wissel gedaan en die had haar 3 weken echt hard nodig. meid er is werk zat in de zorg en zeker als je een diploma hebt, denk eerst goed aan jezelf!
liessanne Posted May 15, 2016 Author Posted May 15, 2016 Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ben vandaag weer voor het eerst gaan werken en heb de overige dagen wel geprobeerd mijn rust te nemen. Ik heb nog even een mailtje gestuurd naar mijn werk met de uitleg dat ik een operatie heb gehad en dat ik twee weken herstelperiode nodig heb. Ik hoop dat het nu wel goedgekeurd wordt. Ik ben net begonnen met het werk bij de thuiszorg. Het is eigenlijk een vakantiebaantje voor de zomer, maar ik ben nu dus ook al ingepland. Doordat ik er net nieuw ben, heb ik ook nog geen nummers of mailadressen. Dit maakt het nog extra lastig. Voor volgend weekend ben ik niet ingeroosterd, dus dan kan ik mijn rust nemen. Ik moet dinsdag wel naar school, maar ik denk dat dat wel moet gaan. Het zijn voornamelijk hoorcollege's, dus veel zitten.
best_boobie Posted May 15, 2016 Posted May 15, 2016 30 minuten geleden zei liessanne: Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ben vandaag weer voor het eerst gaan werken en heb de overige dagen wel geprobeerd mijn rust te nemen. Ik heb nog even een mailtje gestuurd naar mijn werk met de uitleg dat ik een operatie heb gehad en dat ik twee weken herstelperiode nodig heb. Ik hoop dat het nu wel goedgekeurd wordt. Ik ben net begonnen met het werk bij de thuiszorg. Het is eigenlijk een vakantiebaantje voor de zomer, maar ik ben nu dus ook al ingepland. Doordat ik er net nieuw ben, heb ik ook nog geen nummers of mailadressen. Dit maakt het nog extra lastig. Voor volgend weekend ben ik niet ingeroosterd, dus dan kan ik mijn rust nemen. Ik moet dinsdag wel naar school, maar ik denk dat dat wel moet gaan. Het zijn voornamelijk hoorcollege's, dus veel zitten. Maar.. snap je eigenlijk wel waarom het afgeraden wordt om zwaar lichamelijk werk te doen? Ik heb het idee dat je denkt dat het eraan ligt dat je de energie er niet voor zou hebben of zo, maar het gaat wel om je herstel. Je kunt je herstel schaden waardoor je in een later stadium (ook over een jaar, of over twee jaar of zo) kapselcontractie kunt krijgen. Dit wil je niet.. Je moet dan namelijk weer geopereerd worden, evt met kosten voor eigen rekening en tevens moet je dan weer 6 weken herstellen.. Of eigenlijk moet je dan wél 6 weken herstellen.... Ik denk dat je hier van te voren over had moeten nadenken.. Heb je geen instructies, of voorschriften gekregen van je pc?? Het verbaasd me, dat iemand die in de zorg werkt, niet doorgevraagd heeft bij haar pc, wat wel en/of niet mag.. Ik ben zelf verpleegkundige en dat was ongeveer het belangrijkste op mijn vragenlijst destijds.. Meid, je moet het zelf weten uiteraard, maar denk aan je herstel.. Doe geen dingen die je herstel kunnen schaden.. xx BB
liessanne Posted May 16, 2016 Author Posted May 16, 2016 Natuurlijk weet ik de gevolgen wel van het verrichten van zwaar lichamelijk werk en waarom het herstel zo belangrijk is. Ik heb niet aan de pc gevraagd hoelang ik niet mocht werken, aangezien ik dit werk toen nog niet had. Het is ook maar een bijbaantje, want ik studeer nog. Toen ik de operatiedatum kreeg, wist ik nog niet dat ik met Pinksteren moest werken. Zodra ik dit door kreeg, heb ik geprobeerd vrij te vragen. Helaas werd mij verteld dat ik moest werken omdat andere collega's op vakantie waren. Hierdoor ging ik zondag wel 3 uurtjes werken. Ik had wel aangegeven dat ik geen zwaar werk kon doen en dat ik geen steunkousen aan kon trekken. Lichamelijk zwaar werk heb ik gelukkig dan ook vermeden.
best_boobie Posted May 16, 2016 Posted May 16, 2016 Toch heb je kousen aan getrokken ;) Maar goed, misschien was mijn reactie ook wel heftig. Ik snap dit soort dingen alleen nooit. Het is zo gemakkelijk om vrij te vragen. Als je een oproepcontract hebt, kun je van te voren aangeven wanneer je vrij wilt zijn, niet als je al ingeroosterd bent, aangezien ze met oproepkrachten gaten in het rooster invullen. Ik reageer soms wat heftig op dit soort dingen.... Vooral ook omdat ik weet dat je in de thuiszorg gewoon ingezet wordt. Een wasbeurt is al zwaar lichamelijk werk namelijk.. ook al helpt de patiënt mee. Xx BB
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.