Jump to content

Wel of geen borstband?

Fiona83

Recommended Posts

Posted

Dag meiden, graag jullie meningen/ervaringen! 22 april ben ik geopereerd door dr. van Zele in de Wellness kliniek, Next Day Surgery.Nu ruim twee weken geleden. De ervaring in de Wellness Kliniek vond ik al met al wat bijzonder. Wel ben ik tevreden met het resultaat nu toe. Van een vroegere E cup, naar 2 zwangerschappen, een jaar borstvoeding en een beetje gewichtsverlies maar met name borstverlies... Een hele lege cup naar nu weer wat vulling!

Ik de kliniek gaf dr. van Zele aan dat ik 6 weken de borstband moest dragen. Toen ik na 2 weken het verband eraf haalde, vond ik de borsten niet hoog zitten. Ik heb een mail met fotos naar dr. van Zele gestuurd met de vraag of ik de borstband moest dragen. Na 4 dagen kreeg ik antwoord, het hoefde niet meer. Gister telefonisch contact gezocht met de Wellness kliniek, omdat ik graag meer wilde weten over de reden, en of dr. van zele uitspraak had gedaan over het resultaat tot nu toe. Telefoniste gaf aan dat dr. van Zele wel voor het dragen van de band is, maar als ik het niet wilde ik het dan ook zonder kan doen. Nu gaat het bij mij niet om willen, ik wil weten of het nodig is. Ze gaf aan dat het altijd beter is en niet nadelig kan zijn voor het resultaat.

Ik ben er nog niet helemaal gerust op. Wat vinden jullie?

Pictures visible for members only.

Become a member now.

Posted

Wat zien ze er al mooi uit! Daar mag je trots op zijn!

Ik heb afgelopen zondag een consult gehad bij Boerhaave Kliniek en daar gaven ze aan dat het dragen van een borstband achterhaald is. Een sportbeha zou voldoende moeten zijn. Ik zou me houden aan het advies wat je hebt gehad van de kliniek.

Succes ^_^

Posted

Hallo, mooi resultaat!!!

En de borstband heeft meerdere functionaliteiten. 1 het zorgt er voor dat bij anatomisch alles een beetje op zijn plek blijft zitten en 2 het zorgt er voor dat het de protheses naar beneden duwt als ze te hoog zitten. Een borstband wordt niet door iedereen aangeraden en wat ik heb begrepen versnelt het alleen het zak proces maar doet je borst het ook zonder (alleen dan langzamer).

Als je PC het advies geeft dat je hem niet hoeft te dragen dan kan je het met een gerust hart laten. Altijd het advies van je PC volgen!

• 5 weeks later...
Posted
Op 10 mei 2016 om 13:29 zei Fiona83:

Dag meiden, graag jullie meningen/ervaringen! 22 april ben ik geopereerd door dr. van Zele in de Wellness kliniek, Next Day Surgery.Nu ruim twee weken geleden. De ervaring in de Wellness Kliniek vond ik al met al wat bijzonder. Wel ben ik tevreden met het resultaat nu toe. Van een vroegere E cup, naar 2 zwangerschappen, een jaar borstvoeding en een beetje gewichtsverlies maar met name borstverlies... Een hele lege cup naar nu weer wat vulling!

Ik de kliniek gaf dr. van Zele aan dat ik 6 weken de borstband moest dragen. Toen ik na 2 weken het verband eraf haalde, vond ik de borsten niet hoog zitten. Ik heb een mail met fotos naar dr. van Zele gestuurd met de vraag of ik de borstband moest dragen. Na 4 dagen kreeg ik antwoord, het hoefde niet meer. Gister telefonisch contact gezocht met de Wellness kliniek, omdat ik graag meer wilde weten over de reden, en of dr. van zele uitspraak had gedaan over het resultaat tot nu toe. Telefoniste gaf aan dat dr. van Zele wel voor het dragen van de band is, maar als ik het niet wilde ik het dan ook zonder kan doen. Nu gaat het bij mij niet om willen, ik wil weten of het nodig is. Ze gaf aan dat het altijd beter is en niet nadelig kan zijn voor het resultaat.

Ik ben er nog niet helemaal gerust op. Wat vinden jullie?

Pictures visible for members only.

Become a member now.

Wauw! Ik vind dit toch al een mooi resultaat, hopelijk worden die van mij ook zo mooi :-) hoeveel cc heb je?

Posted

Ik moet de band ook 6 weken om. Mijne zitten ook niet hoog. Maar ik moet de borstband om zodat de protheses om zijn plek blijven zitten en niet omhoog schieten. Ze moeten beneden inkapselen en niet ergens anders, vandaar dat die band er zit. Ik moet hem ook echt boven mijn borsten dragen. Het is inderdaad bij iedereen verschillend. Maar het is niet alleen voor het zakken. Volg het advies van je pc want hij weet hoe het bij jou zit. 

Posted
14 uur geleden zei alicia123:

Wauw! Ik vind dit toch al een mooi resultaat, hopelijk worden die van mij ook zo mooi :-) hoeveel cc heb je?

Dank je wel!

Ik heb rechts 350 en links 330!

Ben nu 8 weken verder en er erg blij mee. twijfel wel regelmatig of ik niet voor iets groter had moeten gaan. GRappig want ik wilde absoluut geen grote borsten! die heb ik vroeger gehad en daar was ik niet blij mee. Bloot vind ik ze nu prachtig. Ik bh en shirt is er weinig decollete te bespeuren. Maar wel veeeel beter dan het was!

Wanneer wordt jij geopereerd? Ook door van zele?

Posted
6 uur geleden zei Fiona83:

Dank je wel!

Ik heb rechts 350 en links 330!

Ben nu 8 weken verder en er erg blij mee. twijfel wel regelmatig of ik niet voor iets groter had moeten gaan. GRappig want ik wilde absoluut geen grote borsten! die heb ik vroeger gehad en daar was ik niet blij mee. Bloot vind ik ze nu prachtig. Ik bh en shirt is er weinig decollete te bespeuren. Maar wel veeeel beter dan het was!

Wanneer wordt jij geopereerd? Ook door van zele?

Ik word 4 juli geopereerd door dokter van Zele. Ik krijg 320 cc monobloc hydrogel. Ik wil ook geen te grote borsten, maar af en toe twijfel ik ook om een beetje meer te nemen. Andere keren ben ik weer aant twijfel of ze nu niet te groot gaan zijn. Afwachten  hè ;-)

Posted

Ja eigenlijk wel, hij heeft alles heel duidelijk uitgelegd. Ik ben ook op consult geweest bij dr Anne missotten ( België_ Mechelen) en daar had ik absoluut geen goed gevoel bij ( vrij afstandelijk, weinig uitleg over de risico's, haar wil is wet,....) .

Posted

Sorry voor late reactie, was op vakantie. Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt! Ben erg benieuwd naar je resultaat. Alvast veel succes!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.