Jump to content

Buck : 2 mei 2016 : Dr. Visser : Arenborghoeve

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal!

ik speur hier al een tijdje rond, al voor mijn bv. Zal even kort vertellen hoe of wat: 

ik ben afgelopen maandag geopereerd in de Arenborghoeve door dr. Visser. Erg fijne mensen allemaal! Ik heb 210cc hydrogel monobloc achter de spier. Het lijkt de hoede maat al zijn ze nu nog erg gezwollen en 'hoog'. Maar nu ben ik een paar dagen verder en ik durf NIKS! Ik heb al meerdere keren gebeld met hen, en zij geven aan goed insmeren, douchen etc etv. Nu durf ik mijn borsten wel in te smeren en heb dat ook wel een paar keer gedaan, maar.... Ze zitten nog enorm hoog waardoor mijn tepels als het ware heel laag zitten. Ziet er echt niet mooi uit. Hierdoor vind ik het akelig om te douchen en mijn bh uit te doen want dan zitten ze zo 'los'. Serieus, je wil me dan niet zien :lol: ik sta dan te draaien en te kreunen alsof ik moet bevallen. Iemand hier ervaring mee?? Iemand fotos van net na de operatie zodat ik kan vergelijken? 

Ik hoop dat dit me helpt want zit er echt mee! 

Ben echt verder nieuw hier dus als je meer iformatie wil let me know. 

Posted

Hey meis, ja klinkt allemaal heel bekend hoor. Ik weet niet of je je hebt voorgesteld in het voorsteltopic? Zo niet dan moet je dat nog even doen, dan kun je daarna foto's kijken onder het kopje fotoalbum helemaal bovenaan.

maar ze moeten inderdaad nog even zakken, in het begin zitten ze nog hoog vaak, en dat zakt niet met een week hoor, kan echt wel tot 6 weken duren. Ons toverwoord hier op het forum is: geduld:tatice_04:

en dat krom lopen is ook best normaal. Je bent voorzichtig, alles voelt raar en vreemd en hard en zwaar, dus ga je heel voorzichtig lopen en bewegen. Pas op dat je geen last krijgt van je rug schouders en nek. Probeer een beetje rechterop te lopen, ze gaan er niet uitvallen, echt niet, maar blijf wel voorzichtig doen! 

Posted

Bedankt voor jouw reactie! Fijn om te lezen dat het herkenbaar is... Ik zal me even voorstellen. Wordt vervolgd ;)

Posted

Hi allemaal!

ik zal mezelf eventjes voorstellen. Ik ben 26 jr, en denk al jaren over een bv. Na heeeeeeel veel twijfelen maar ook veel research heb ik de knoop doorgehakt. Ben afgelopen maandag geopereerd, heb 210cc achter de spier (monobloc hydrogel) door dr. Visser. Op zich goed gegaan! Maak me om enkele zaken nog wel wat druk, bv. het feit dat ik mijn boobies niet aan 'durf' te raken en niet wil douchen omdat ze dan los zitten zonder bh :76: Dat vind ik erg spannend!!!!! Ga helemaal hysterisch doen als ik de bh uit heb, haha. Herkenbaar? Mijn borsten zitten overigens nog erg 'hoog' waardoor mijn tepels wat naar beneden lijken te wijzen. De assistent heeft voorgedaan hoe strak de zogeheten 'martelband' moet maar ik heb het idee dat dat niet strak genoeg is en niks doen. Maar ja te strak is ook weer niet goed?? Kan ik ergens fotos zien van andere meiden die pas geopereerd zijn waarbij de borsten ook erg hoog zitten?

Verder heb ik nog een gevoelloos plekje op mijn borst dit is ook heel akelig! Herkenbaar voor iemand? :76: 

Wie weet kunnen we even van gedachten wisselen e.d. Merk dat ik daar wel behoefte aan heb! 

Groetjes! 

Posted

Heeeel herkenbaar meis!!! Ik had echt precies hetzelfde. Ik durfde na 2 weken pas voorzichtig m'n haar te wassen. Maar echt komt goed :-) En ik heb 500 cc dus nog een serieus gewicht ook. In de douche stond ik er als een idioot bij waardoor ik nu nog last van m'n schouders heb. 

Posted

Heycj had toch al zo'n topic aangemaakt? Of is dat weer iemand anders? Anders moet je die ff opzoeken, want ik zat net precies hetzelfde te lezen...

Posted

Oooohhh dit is je voorsteltopic, zo goeiemorgen... Blond.

sorry, ik trek me langzaam terug, negeer mij maar, ik heb een zonnesteek ofzo:152:

Posted

Hoi meis,

Ik heb even je topics samengevoegd,op deze manier is het beter te overzien.

Verder is het heel normaal dat je zo onzeker bent,misschien proberen om op een krukje te gaan zitten tijdens het douchen, en misschien eventueel een reserve bh, zodat je bijv de eerstedagen met een bh kunt douchen.

Als je een paar dagen verder bent, dan wen je er een beetje aan, en gaat dat enge gevoel er vanzelf vanaf, komt helemaal goed meis,

xxx

Posted

Dankjewel meiden voor jullie reacties! Ja dat is een goed idee iets van een krukje en misschien een extra bh maar dan moet ik eens een nieuwe kopen(had met mijn a cup nooit een sport bh) :76:

haha ik moest wel lachen Saskia05, dat jij ook voelt alsof je er als een debiel onder staat. 

@Mamalisa maakt niet uit hihi om jouw verzoek heb ik deze aangemaakt:)

@Desert-Rose thanks!! Fijn lekker overzichtelijk. 

Ik ga zo douchen... Ben benieuwd

Posted

Ok, ja het is zowieso handig om een reserve bh te hebben als de ene in de was zit,anders even bij de Hema kijken,voor de heavy sport bh, unpadded, deze zijn ook niet zo heel erg prijzig, en zitten best comfortabel.

Voor nu dan maar even voorzichtig ondersteunen onder de douche.

In het begin zien borsten er best heel erg hoekig uit,en door het vocht nog gezwollen, goed water en/of groene en brandnetel thee drinken helpt daar voor.

Als dadelijk de protheses in gaan dalen zul je zien dat de vorm heel erg gaat veranderen, dus nu hoef je je echt nog geen zorgen te maken.

Gevoelloze plekken of soms juist plekken die extra gevoelig zijn hoort er ook allemaal bij, maar kan me voorstellen dat je het allemaal best eng en spannend vind.

xxx

Posted

Desert-rose, dankje voor jouw uitleg. Erg fijn. Het douchen ging wel maar stond er als een malloot bij. Moest geholpen worden! Maar ach dat is al heel wat voor mij :lol:

ik zal eens kijken bij de Hema voor zo'n BH! In mijn BH van na de operatie staat 34c. Moet ik deze maat aanhouden? (Is 70C in NL?) 

die gevoelloze plekken, ben benieuwd hoe lang dat nog duurt maar goed om te lezen dat dit vaker voorkomt. 

Guest KWR
Posted
12 uur geleden zei Buck:

O ja ik loop al de hele week krom. Is dat normaal? :(

Haha ik herken dat ook ik liep ook erg krom! Ik was bang dat mijn hechtingen gaan knappen. 

Posted

Heel herkenbaar hoor,

hoe meer je geneest hoe meer rechtop je zult gaan lopen, het is met dat gewicht enzo ook even wennen natuurlijk...Dat bh-loos gevoel had ik eerste week ook, nu drie weken verder en het voelt al veel normaler! Ik merk wel nog dat mijn huid en tepels mega gevoelig zijn, wel al minder dan in het begin want toen leken ze echt ieder moment te kunnen knappen...:D zag er mega opgeblazen uit.

Borsten ook nog steeds ongelijk, daar maak ik me ook wel eens zorgen over maar ik lees hier overal dat het gewoon ff duurt....goeie tip hoor, dat geduld hebben ;)

Ik heb trouwens ook Monobloc hydrogelboobs van Dr Visser, erg tevreden verder!

groetjes!

Posted

@erwtje ja? En wanneer mochten jouw hehtingen eruit? Bij mij din al!! Haha ja het geduld is een schone zaak... Ik moet vooral veel rust houden ben nog steeds erg moe merk ik. Is dat bij jou ook zo? 

Posted

Hey ik had gewoon een douche bh.. Heerlijk. Ik was ook bang om ze te laten. Met die bh aan ging het supergoed! Misschien kan je het proberen! Xxx

Posted

Hey Buck,

Mijn hechtingen mochten er na twee weken uit. Ik ben idd na de operatie ook lang moe geweest, eigenlijk nog steeds. Is de narcose.....Ik ging heel enthousiast al na een week de stad eens in...FOUT!! Was veel te veel. Nu ben ik vandaag lekker gaan wandelen, we hebben gebarbecued...maar nu wel heel moe!

Posted

Herkenbaar! Het lopen door de stad, het BBQen... maar goed ik heb echt 0 conditie meer dus zal straks maar eens gaan wandelen :)

Posted

Amai, ik begin meer en meer schrik te krijgen. Ik lees best wel veel hier op het forum, zodat ik al een beetje weet waar ik aan toe ben/ga zijn. Het klinkt alsof je toch een hele tijd 'uit' bent na een operatie. Iedere pc zei me dat het allemaal best mee valt. Maar, de pc die ik bezocht heb zijn allemaal mannen... 

Hoe gaat het nu met je?

Posted

Haai! Nou ik durf te douchen (hoera ik douch al sinds dag drie), vind het zelfs lekker! Ben nu twee weken po en ga morgen weer voor het eerst werken. Met kinderen werk ik, dus hoop dat ze niet teveel van me vragen. Je moet echt rekening houden met zeker twee weken vrij denk ik, ook afhankelijk van welke prothesen je hebt, hoe groot etc. Lijkt me ook van invloed op je herstel. Bij welke pc ben je geweest? 

Posted

Oke goed zo, beslissing genomen :) gefeliciteerd met je datum!

ja ben aan het werk maar ik werd met kinderen. Een keer per week In de klas en de rest bij kinderen thuis dus ik moet veel rijden... Probeer zo min mogelijk bv tassen te tillen en zo rustig mogelijk te rijden want hobbels in de weg zijn nog steeds niet chill haha. Merk dat ik niet teveel moet willen maar rustig aan moet doen.. Ze adviseerden mij om mijn schouders iig te ontspannen.. 

Hoe lang heb je vrij? 

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.