Ga naar inhoud

10 jaar garantie op monobloc implantaten


Bowy

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Bowy, een 50-jarige administratief medewerkster, die  nu 8 jaar geleden, na een positief intake-gesprek bij de Wellnesskliniek te Genk Monobloc implantaten liet implanteren, siliconen gevuld met

96,3 % fysiologische zout-oplossing en 3% CMC 10 jaar garantie MAAR in principe konden ze een levenlang mee

Lees hieronder mijn verhaal.

N.a.v. een echo van mijn borsten( in Nederland) in het kader van het bevolkingsonderzoek naar borstkanker voor vrouwen van 50 jaar en ouder werd bij mij een mogelijke lekkage van mijn monobloc implantaat in mijn rechter borst vastgesteld. De implantaten waren in de Wellnesskliniek te Genk geplaatst in januari 2008. Bij een bezoek aan de Wellness kliniek vanmorgen bij Dr. L. Damen vroeg deze wat de reden van mijn bezoek was.
Toen hij hoorde over een mogelijke lekkage, had deze al zijn oordeel klaar, nog voor hij een manueel onderzoek van mijn borsten had gedaan. Hij oordeelde: lekkages van implantaten worden vaker bij echo'genoemd genoemd, terwijl die er daadwerkelijk niet eens zijn. Maar na manueel onderzoek moest hij toch toegeven enigzins twijfel te hebben bij mij dat bij mij wel degelijk sprake zou kunnen zijnvan een lekkage.
De enige mogelijkheid om te kijken of er sprake was van een lekkage was het openen van de borst.
Ik zat we nog binnen de garantietermijn van 10 jaar, MAAR stel voor het zou toch geen lekkage zijn dan kwam ik zelf voor de kosten v.d. ingreep aan 't opdraaien!!!
Ook stelde dr. Damen dat de door mij geplaatste Monobloc in 2008 NIET gevuld waren, zoals op de bij de implantaten meegeleverde folder stond met 96,3% fysiologisch serum en 3,7% CMC. Op t moment gebruikt men in de kliniek nl. de 
Monobloc Softone.
Dr. Damen was bot, gebruikte platvloerse woorden die je niet gauw uit de mond van een arts verwacht. Ik kreeg 't gevoel dat hij zich al bij voorbaat wilde verdedigen i.p.v. een beetje empathie te tonen. Ik kwam voor een consult en niet voor een klacht in te leggen.
Zo, dit schrijven heeft me tenminste en beetje opgelucht.
nu maar gauw hopen dat t de 24e is!
Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Ja jammer genoeg is dit niet de eerste keer dat ik dit lees over Dr. Damen, en ik zou dan ook niet eens meer geholpen willen worden door zo'n arts. Waarom maak je in de Wellness Kliniek anders geen afspraak met Dr. Verdonck of Dr. Visser, deze 2 pc's staan veel beter aangeschreven, en je hebt recht op een andere mening.

En wie weet krijg je bij hun een heel ander advies.

Denk er gewoon even over na, want je hoeft je echt niet zo te laten behandelen door een arts die op voorhand al een mening klaar heeft, en gelijk in de verdediging schiet.

Het gaat hier om jouw lichaam!

Veel succes

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Wat vervelend voor jou dat je dit mee moet maken, en dat die arts zo lomp doet. Ik heb onlangs in de Wellnesskliniek Monobloc Hydrogel laten plaatsen, ik ben door dokter Visser geholpen en daar ben ik heel tevreden over.

 Mij is steeds gezegd, en dat lees ik ook overal, dat je het echt wel merkt als zo'n hydrogel lekt, omdat het lichaamsvocht zou aantrekken en dan zwelt je borst op. En Monobloc Softone is toch heel iets anders, nl een puur siliconenimplantaat?

Ik moest de hydrogels echt specifiek bestellen omdat ze die moeten laten maken, ze worden niet zoveel gevraagd en zijn daarom niet op voorraad. Dat ik hydrogel wilde staat ook in mijn dossier vermeld. Hebben ze je nou gewoon de verkeerde gegeven?!

Heb je die papieren nog, en de kaartjes waar het type en maat implantaat op vermeld staat? Echt jammer dat die man je niet gewoon helpt het tot op de bodem uit te zoeken, daar zou ik iig wel op staan, en je verder laten helpen door iemand anders....

Ik hoop dat alles gauw in orde komt, sterkte!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel dames voor jullie reacties op mijn berichtje.

Ik kende dr. Damen niet, ik ben in 2008 destijds geholpen door dr. Jurgen Parijs.

Was ik heel tevreden over. Helaas werkte hij kort daarna niet meer in die kliniek. Ik dacht eerst dat ik met Dr. Jeff Hoeyberghs te maken te hebben. Die had ik op tv wel vaker bezig gehoord tegen patiënten en dacht dat deze echt enig in zijn soort was. Blijkbaar niet!!

Wat ik ook vreemd vind is dat blijkbaar volgens dr. Damen de enige manier om te zien of mijn implantaat echt lekt het openen van de borst is. Hij wil dit doen, MAAR waneer blijkt dat t implantaat toch niet lekt ik de kosten zelf moet betalen. Beetje vreemde manier v.h. geven van garantie.

En wie zegt mij dat, wanneer ik onder narcose ben, de beide implantaten vervangen worden omdat de ene toch lek bleek, maar tegen mij gezegd wordt dat het implantaat toch niet lek bleek, ze de implantaten vervangen hebben en ik de rekening van 3400 Euro mag voldoen?

Beetje riskant dan op deze manier.

Ik heb nu de 24e mei een afspraak met plast. Chirurgie in Nederland staan, deze willen een scan maken. Hoop dat ik zo duidelijkheid krijg of t implantaat nu wel of niet lek is en indien ja, of ze me dit dan op papier willen zetten. Sta ik sterker. Weet niet of t verstandig is om, wanneer t implantaat toch lek blijft gewoon ermee te blijven rondlopen? Ik heb nergens last van en ook zie je het niet van de buitenkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms is het goed te zien op een echo, maar over het algemeen doen ze inderdaad meestal een aanvullend onderzoek, of een MRI of een NMR die speciaal gericht is op een bepaald lichaamsdeel, dus nu dan de borsten, en daar zou toch wel een duidelijke uitslag uit moeten komen.

Maar om je inderdaad zo maar op de bonnefooi te laten opereren,en niet weten waar je aan toe bent, zou ik ook niet doen,

Het is zeker niet verstandig als de prothese gescheurd blijkt te zijn om  hiermee rond te blijven lopen, want deze moet dan echt vervangen worden.

Laat inderdaad alles goed op papier zetten, en als je terug gaat naar de Wellness zou ik echt vragen naar Dr. Visser, want je zit echt niet vast aan Dr. Damen.Je hebt gewoon recht op een arts die je duidelijk uitlegt wat er aan de hand is en wat er aan gedaan moet gaan worden.

Dr. Visser heeft veel vaker dames geholpen die een gescheurde prothese hadden,en deze dames zijn allemaal tevreden.

Lees anders dit topic maar eens:

Nu eerst dan maar even het onderzoek afwachten, en hopelijk loopt het met een sisser af.

succes meis xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Bowy:

Hallo, ik ben Bowy, een 50-jarige administratief medewerkster, die  nu 8 jaar geleden, na een positief intake-gesprek bij de Wellnesskliniek te Genk Monobloc implantaten liet implanteren, siliconen gevuld met

96,3 % fysiologische zout-oplossing en 3% CMC 10 jaar garantie MAAR in principe konden ze een levenlang mee

Lees hieronder mijn verhaal.

N.a.v. een echo van mijn borsten( in Nederland) in het kader van het bevolkingsonderzoek naar borstkanker voor vrouwen van 50 jaar en ouder werd bij mij een mogelijke lekkage van mijn monobloc implantaat in mijn rechter borst vastgesteld. De implantaten waren in de Wellnesskliniek te Genk geplaatst in januari 2008. Bij een bezoek aan de Wellness kliniek vanmorgen bij Dr. L. Damen vroeg deze wat de reden van mijn bezoek was.
Toen hij hoorde over een mogelijke lekkage, had deze al zijn oordeel klaar, nog voor hij een manueel onderzoek van mijn borsten had gedaan. Hij oordeelde: lekkages van implantaten worden vaker bij echo'genoemd genoemd, terwijl die er daadwerkelijk niet eens zijn. Maar na manueel onderzoek moest hij toch toegeven enigzins twijfel te hebben bij mij dat bij mij wel degelijk sprake zou kunnen zijnvan een lekkage.
De enige mogelijkheid om te kijken of er sprake was van een lekkage was het openen van de borst.
Ik zat we nog binnen de garantietermijn van 10 jaar, MAAR stel voor het zou toch geen lekkage zijn dan kwam ik zelf voor de kosten v.d. ingreep aan 't opdraaien!!!
Ook stelde dr. Damen dat de door mij geplaatste Monobloc in 2008 NIET gevuld waren, zoals op de bij de implantaten meegeleverde folder stond met 96,3% fysiologisch serum en 3,7% CMC. Op t moment gebruikt men in de kliniek nl. de 
Monobloc Softone.
Dr. Damen was bot, gebruikte platvloerse woorden die je niet gauw uit de mond van een arts verwacht. Ik kreeg 't gevoel dat hij zich al bij voorbaat wilde verdedigen i.p.v. een beetje empathie te tonen. Ik kwam voor een consult en niet voor een klacht in te leggen.
Zo, dit schrijven heeft me tenminste en beetje opgelucht.
nu maar gauw hopen dat t de 24e is!

Welkom Bowy.

Mij stond bij dat als je een lekkage hebt met Monobloc  je borst dan opzwelt.

Ik heb dit artikel voor je gevonden http://www.informatieborstvergroting.nl/2099/1/monobloc-hydrogel-ruptuur-lekkage.html

Bij deze PC zou je ook terecht kunnen voor meer informatie.

 

Mag ik vragen naar welke PC je gaat hier in Nederland.

Sterkte met alles

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Ank voor je berichtje met info. Heel lief van je. Ik heb Dr. Bruekers een berichtje gestuurd waarin ik hem vroeg of ik niet aan het ID-kaartje dat ik bij m'n operatie kreeg met de unieke serienrs  v.d. implantaten er op welke implantaten van Monobloc van Arion ik nu heb, diegene gevuld met 97% fysiologisch serum en 3% CMC of de Monoblocs gevuld met siliconengel,  zoals dr. L. Damen wilde beweren (in zijn botte manier van doen), hij schreeuwde zelfs tegen me en gebruikte platvloerse woorden, een dokter onwaardig, bah. De wellness kliniek gebruikt nl. hedentendage de Monoblocs gevuld met siliconen gel en mijn operatie was in 2008 toen botterik Damen er nog niet werkte. 

Ik heb de kliniek sowieso nog eens gebeld en gevraagd of ze het voor mij in hun systeem konden opzoeken welke ik nu heb.

Van een op de echo geziene mogelijke lekkage zie ik optisch niets en heb ook geen fysiek klachten gelukkig. 

Volgens Damen was de enige optie "openmaken" om te zien of ze echt lekte. MAAR indien niet, kosten voor eigen rekening.

Ik heb sowieso nog een afspraak bij de afdeling.  Plast. Chirurgie te

Sittard (L) staan de 24e mei a.S.  weet even niet bij wie, nu uit mijn hoofd, maar kan wel nog navragen. De radioloog die de echo gemaakt had,  had t advies op t echo-verslag geschreven nog een aanvullende MRI scan te maken. Ik laat me dan door hun adviseren hoe nu verder. Grtjs, Bowy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.