Ga naar inhoud

Infectie na borstvergroting


Maartje

Aanbevolen berichten

Dag meiden, 

ik zit al aardig wat dagen te twijfelen of ik mijn verhaal moet vertellen, ik heb er voor gekozen om het toch te doen! Ik wil niemand bang maken en elk lichaam reageert anders maar wees alsjeblieft alert en luister goed naar je lichaam als je twijfels hebt! Ik heb 10 maart een borstvergroting laten doen. Mijn herstel was heel heftig, had enorme pijn aan mijn borsten, oksels en rug. Na 2 weken werden mijn hechtingen verwijderd en bleek alles er goed uit te zien, wel had ik een wondje bij de hechting die ik goed moest spoelen maar verder niet zorgelijk was, 3 weken later kreeg ik ineens heel veel pijn aan mijn linkerborst nog meer als wat ik gevoeld had..ik voelde heel veel druk, en alsof er kilo's lood aanhing en er vormden zich rode strepen over mijn borst. Ik werd vervolgens onwijs ziek, moest overgeven en had hele hoge koorst, ik moest naar de spoedhulp omdat ik niet meer kon ademen, hier werd alles getest en bleek dat ik sepsis ziek was, dat is een ernistige bloedvergiftiging waaraan je kan overlijden als er niet snel gehanded wordt. ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis en moest acuut geopereerd worden mijn prothese moest direct verwijderd worden ook omdat daar zich een abces plaatsvond. Vervolgens heb ik een week in het ziekenhuis gelegen. Er waren 2 drains geplaatst voor het afvoeren van wondvocht en deze hebben er 2 weken in gezeten.

Wanneer je niet zeker bent over hechtinen, hevige pijn of ziek wordt! Twijfel niet en trek aan de bel!!! 

Mijn rechter borst geneest super mooi en ben ik ontzettend blij mee! Het is gewoon pure pech wat ik heb megemaakt. Ik moet nu een half jaar wachten tot mijn linkerborst weer vergroot kan worden 

Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die dit hebben meegemaakt of ervaring mee hebben al hoop ik natuurlijk van niet! 

 

Xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste Reactie

He balen, en wat vervelend om te horen! Dit is iets wat niemand hoopt maar toch inderdaad vaker voorkomt. Het verhaal van @Nonky komt gelijk in mij naar boven. Die zit op dit moment in hetzelfde schuitje als jij.

Ik leef met je mee en wens je een voorspoedige herstel periode toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ambertje

Wwwwwwwwwwwwat? Jeetje, wat erg zeg. Een bloedvergiftiging, wat zal je geschrokken zijn en wat ontzettend fijn dat je er op tijd bij was ! Jouw situatie doet me denken aan die van Nonky, heb je dat al gelezen? 

Dank voor het delen van je verhaal, want een gewaarschuwd mens........... etc etc. 

Wens je een heel goed herstel verder ! Hou ons op de hoogte !  
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt behoorlijk heftig allemaal! Heel naar dat dit ook gebeurt helaas.
Wel fijn dat je rechter borst goed geneest :) 

In ieder geval heel veel sterkte gewenst en succes met het verdere herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank julkie wel voor de snelle, lieve reacties en het meeleven:)ik ga meteen even kijken of ik haar kan vinden.. weet nog niet zo goed hoe deze site werkt haha!

Ik hou jullie op de hoogte!  Veel liefs! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Maartje:

Dag meiden, 

ik zit al aardig wat dagen te twijfelen of ik mijn verhaal moet vertellen, ik heb er voor gekozen om het toch te doen! Ik wil niemand bang maken en elk lichaam reageert anders maar wees alsjeblieft alert en luister goed naar je lichaam als je twijfels hebt! Ik heb 10 maart een borstvergroting laten doen. Mijn herstel was heel heftig, had enorme pijn aan mijn borsten, oksels en rug. Na 2 weken werden mijn hechtingen verwijderd en bleek alles er goed uit te zien, wel had ik een wondje bij de hechting die ik goed moest spoelen maar verder niet zorgelijk was, 3 weken later kreeg ik ineens heel veel pijn aan mijn linkerborst nog meer als wat ik gevoeld had..ik voelde heel veel druk, en alsof er kilo's lood aanhing en er vormden zich rode strepen over mijn borst. Ik werd vervolgens onwijs ziek, moest overgeven en had hele hoge koorst, ik moest naar de spoedhulp omdat ik niet meer kon ademen, hier werd alles getest en bleek dat ik sepsis ziek was, dat is een ernistige bloedvergiftiging waaraan je kan overlijden als er niet snel gehanded wordt. ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis en moest acuut geopereerd worden mijn prothese moest direct verwijderd worden ook omdat daar zich een abces plaatsvond. Vervolgens heb ik een week in het ziekenhuis gelegen. Er waren 2 drains geplaatst voor het afvoeren van wondvocht en deze hebben er 2 weken in gezeten.

Wanneer je niet zeker bent over hechtinen, hevige pijn of ziek wordt! Twijfel niet en trek aan de bel!!! 

Mijn rechter borst geneest super mooi en ben ik ontzettend blij mee! Het is gewoon pure pech wat ik heb megemaakt. Ik moet nu een half jaar wachten tot mijn linkerborst weer vergroot kan worden 

Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die dit hebben meegemaakt of ervaring mee hebben al hoop ik natuurlijk van niet! 

 

Xxxx

Hoi Maartje,

Ja, ik hetkrn wat je mee gemaakt hebt.Hebcik dezelfde meegemaakt 15 jaar geleden bij mijn eerste operatie. Toen moest mijn linke prothese ook eruit met alle gevolgen van dienst. 

Heftig maar tocht blij dat ik daarna een prothese kreeg. .. alleen dat dit allemaal in het buitenland plaats heeft gevonden en mijn man zat hier in NED. 

Er waren ook fouten gemaakt zoals: tijd voor de herstel van de borstweefsels was te kort (2 weken ). De richtlijnen in Ned zeggen minimaal 5 maanden. Ook hebben ze dezelfde prothese ( nadat deze werd desinfecteert ) ingedaan. In Ned zouden ze dat NOOIT doen...achteraf weet ik dit door mijn huidige po die uiteraard mij goed heeft behandeld en nog steeds..want in moet op 12  juli terug voor lipofilling ivm een deuk door de dunne huid van oea de kapselvorming die ze weggehaald hebben en de ontsteking van toen...

Dus ja..dat kan aan iedereen voorkomen. ..maar zeker niet perse een tweede keer. ..

Succes en Beterschap xx

Zp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee wat een verhaal, wat ontzettend naar dat je dit moet meemaken. 

Inderdaad, zeker als je zoveel pijn krijgt meteen aan de bel trekken. Koorts is ook geen goed teken. Goed juist dat je ons eens waarschuwt! Want zoiets kan gebeuren natuurlijk.

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en veel beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, Maartje toch, wat een ellende. Dit verhaal lijkt idd heel veel op dat van Nonky. Alleen had zij een ontsteking in haar borst en haar litteken was open gegaan en gaan lekken. .. Helaas kon een antibiotica kuur haar niet helpen. Er hoefde er bij haar niet acuut gehandeld te worden. Zij had geen bloedvergiftiging. Maar ook bij haar is haar prothese verwijderd en deze wordt ook pas in oktober weer terug geplaatst. Het is heel vervelend dat je dit mee hebt moeten maken, maar gelukkig heb je het gered. ... Het had ook anders af kunnen lopen. Ik wens je een goed herstel toe en ik hoop dat je over een half jaar ook twee hele mooie borsten zult hebben. En bedankt voor het delen van je verhaal. :35:

Veel liefs, Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hemel zeg, een sepsis! Dat is niet zomaar iets!!!
Je bent echt ontzettend ziek ervan geweest en wat een geluk dat je dit kunt navertellen.

Gelukkig sta je heel positief in het leven, zo te zien en mag je over een half jaar weer twee gevulde borsten hebben. 

Heel goed dat je je verhaal deelt.. We weten namelijk allemaal wel dat er risico's zitten aan een operatie, maar het is ook goed om te lezen dat het daadwerkelijk voorkomt. Je leest het niet zo vaak dat meiden infecties krijgen, en meestal is het ook net iets minder heftig, of net iets minder spoed dan bij jou. Het is eigenlijk de eerste keer dat ik lees dat iemand ook daadwerkelijk een sepsis krijgt tgv van een bv.. 

Een goed herstel nog! 
En misschien vind je het leuk om tzt, ook je verhaal te delen als je weer compleet gemaakt wordt :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Het is alleen maar hartstikke goed dat je jouw verhaal hier wilt schrijven, want soms is het verloop van een bv niet allemaal rozengeur en maneschijn.

Gelukkig komt deze complicatie niet heel vaak voor, want een sepsis is inderdaad heel erg heftig en gevaarlijk,maar gelukkig was je er op tijd bij,maar je voelt je dan inderdaad heel erg ziek.

Het gemis van even 1 prothese is heel erg zuur,het je momenteel even niet compleet voelen, maar als er inderdaad zo'n hevige ontsteking zit, dan is er geen andere optie jammer genoeg.

Nu krijgt je lichaam weer de kans om te herstellen, en meis, over een half jaartje heb jij ook 2 mooie borsten.

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een gedoe! Bloedvergiftiging! Dat is echt heel heftig. Heb ik gehad toen ik een jaar of 10 was, ook op t randje gelegen idd en een week in het zkh aant infuus....en de rode strepen zijn kenmerkend voor bloedvergiftiging...

en nu dan ook 1 borst over, 10 mrt geopereerd, ik 15 mrt.... Wat een sof he.... Gelukkig is het "goed" afgelopen...

hoe gaat het nu met je? Mijn prothese is er verleden week dinsdag uitgehaald....ik heb er wel last van, harde borst sinds vandaag maar dat kan ook met de menstruatie te maken hebben.... Mijn spieren zijn helemaal naar de maan, alles zit vast en ik denk dat ik wel fysio of iets nodig ga hebben....

en hoe doe jij het met 1 borst door het leven? Ik vind het nogal wat......

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei best_boobie:

Mijn hemel zeg, een sepsis! Dat is niet zomaar iets!!!
Je bent echt ontzettend ziek ervan geweest en wat een geluk dat je dit kunt navertellen.

Gelukkig sta je heel positief in het leven, zo te zien en mag je over een half jaar weer twee gevulde borsten hebben. 

Heel goed dat je je verhaal deelt.. We weten namelijk allemaal wel dat er risico's zitten aan een operatie, maar het is ook goed om te lezen dat het daadwerkelijk voorkomt. Je leest het niet zo vaak dat meiden infecties krijgen, en meestal is het ook net iets minder heftig, of net iets minder spoed dan bij jou. Het is eigenlijk de eerste keer dat ik lees dat iemand ook daadwerkelijk een sepsis krijgt tgv van een bv.. 

Een goed herstel nog! 
En misschien vind je het leuk om tzt, ook je verhaal te delen als je weer compleet gemaakt wordt :)

xx BB

Hi best boobie!

Dat was inderdaad schrikken:( ik ben blij dat mijn lichhaam me niet in de steek gelaten heeft! En dat mn herstel tot nu toe goed gaat, Ben vandaag nog voor controle geweest en het ziet er nu rustig uit! Ik ben er erg verdrietig over maar merk dat nu ik mijn verhaal kan delen dat wel een opluchting is en dat het fijn voelt hoe iedereen hier meeleeft dat doet me goed:) Als je namelijk thuis komt ga je nadenken en besef je eigenlijk pas wat er allemaal gebeurd is. Ik wilde dit al zo lang vanaf mijn 16 de al, ik ben nu 24 dus geef niet op en mijn nieuwe borst gaat er hoe dan ook komen! Al zie ik er wel tegenop omdat je natuurlijk een beetje "angst" ontwikkeld

Als het zover is zal ik mn vehaal met jullie delen!:) xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Maartje:

Hi best boobie!

Dat was inderdaad schrikken:( ik ben blij dat mijn lichhaam me niet in de steek gelaten heeft! En dat mn herstel tot nu toe goed gaat, Ben vandaag nog voor controle geweest en het ziet er nu rustig uit! Ik ben er erg verdrietig over maar merk dat nu ik mijn verhaal kan delen dat wel een opluchting is en dat het fijn voelt hoe iedereen hier meeleeft dat doet me goed:) Als je namelijk thuis komt ga je nadenken en besef je eigenlijk pas wat er allemaal gebeurd is. Ik wilde dit al zo lang vanaf mijn 16 de al, ik ben nu 24 dus geef niet op en mijn nieuwe borst gaat er hoe dan ook komen! Al zie ik er wel tegenop omdat je natuurlijk een beetje "angst" ontwikkeld

Als het zover is zal ik mn vehaal met jullie delen!:) xx 

Blijf ondertussen ook hier lekker hangen joh, het kan hier hartstikke gezellig zijn, en misschien helpt het ook als je er hier af en toe even je ei over kwijt kan :)

Begrijpelijk, dat verdriet hoor, is ook niet niks.. En op het tempo waarbij bij jou de beslissing genomen is, heb je nog niet eens erover kunnen nadenken. HEt was gewoon opeens een feit.. Dat gaat je oook niet in de koude kleren zitten!

Je angst is begrijpelijk, maar bij jou is straks weer net zo weinig kans op een infectie als bij alle andere vrouwen op de hele wereld die een bv laten doen. Het risico is dus erg klein straks.. 
Snap wel dat je extra in de stress zult zitten, maar hoop dat je het tegen die tijd ook wel een plekje hebt kunnen geven :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Nonky:

Jeetje wat een gedoe! Bloedvergiftiging! Dat is echt heel heftig. Heb ik gehad toen ik een jaar of 10 was, ook op t randje gelegen idd en een week in het zkh aant infuus....en de rode strepen zijn kenmerkend voor bloedvergiftiging...

en nu dan ook 1 borst over, 10 mrt geopereerd, ik 15 mrt.... Wat een sof he.... Gelukkig is het "goed" afgelopen...

hoe gaat het nu met je? Mijn prothese is er verleden week dinsdag uitgehaald....ik heb er wel last van, harde borst sinds vandaag maar dat kan ook met de menstruatie te maken hebben.... Mijn spieren zijn helemaal naar de maan, alles zit vast en ik denk dat ik wel fysio of iets nodig ga hebben....

en hoe doe jij het met 1 borst door het leven? Ik vind het nogal wat......

xxx

Hi Nonky!!

Dankjewel voor je reactie! Ik ben blij dat je regaeerd en dat ik zo in contact met je ben gekomen aangezien wij nu door dezelfde periode heen gaan!

Heftig he! Dan leef je zo toe naar die ene datum dat het gaat gebeuren en vervolgens zit je aan zon traject vast..

Met mij gaat het nu goed! Mijn drains zijn er donderdag uitgehaald en vandaag nog controle gehad. Alles zag er rustig uit! Hoe  is het met jou? Ik had ook de eerste week nog last van een harde borst maar dat wordt steeds soepeler! Mijn rug wat dat betreft kan inderdaad ook wel zorg gebruiken want soms weet ik niet meer hoe ik moet liggen zitten of staan.. 

Het is een stukje acceptatie wat tijd nodig heeft! Ik vind het erg moeilijk als ik in de spiegel kijk bijv! En hoe groot het contrast is tussen hoe blij ik met mijn nieuwe borsten was en hoe ik me nu voel....Hoe ervaar jij dat? 

Als mijn hechtingen goed genezen zijn en een bh kan dragen ga ik 1 kant opvullen zodat je het verschil minder ziet! Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen! Het is niet niks hoor eerst vergoten en dan weer verwijderen en 2 keer een narcose in z'on korte tijd! Ik leef met je mee! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is best 'n heftig verhaal hoor! Blij dat nu toch alles weer stabiel is.. Vervelend dat je even een tijdje met 1 opgevulde borst door het leven moet.. Hoop dat je snel kan genieten van je beide boobs! Bedankt om je verhaal te delen xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Zwarte panter:

Hoi Maartje,

Ja, ik hetkrn wat je mee gemaakt hebt.Hebcik dezelfde meegemaakt 15 jaar geleden bij mijn eerste operatie. Toen moest mijn linke prothese ook eruit met alle gevolgen van dienst. 

Heftig maar tocht blij dat ik daarna een prothese kreeg. .. alleen dat dit allemaal in het buitenland plaats heeft gevonden en mijn man zat hier in NED. 

Er waren ook fouten gemaakt zoals: tijd voor de herstel van de borstweefsels was te kort (2 weken ). De richtlijnen in Ned zeggen minimaal 5 maanden. Ook hebben ze dezelfde prothese ( nadat deze werd desinfecteert ) ingedaan. In Ned zouden ze dat NOOIT doen...achteraf weet ik dit door mijn huidige po die uiteraard mij goed heeft behandeld en nog steeds..want in moet op 12  juli terug voor lipofilling ivm een deuk door de dunne huid van oea de kapselvorming die ze weggehaald hebben en de ontsteking van toen...

Dus ja..dat kan aan iedereen voorkomen. ..maar zeker niet perse een tweede keer. ..

Succes en Beterschap xx

Zp

Hi Zp! 

Dankjewel voor je reactie, voor jou ook heftig zeg!! ook omdat je man hier in Nl was! Terwijl je dan juist alle steun nodig hebt om het allemaal te verwerken.. Gelukkig ben je nu in handen van een goede PC!!  Ik wens je heel veel sterkte 12 juli! En hoplijk kan je dan toch na al die jaren genieten van je borsten:) We zijn niet de eerste en helaas ook zeker niet de laatste waarbij dit soort dingen gebeuren alleen soms hou je het niet tegen!  

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Maartje:

Hi Nonky!!

Dankjewel voor je reactie! Ik ben blij dat je regaeerd en dat ik zo in contact met je ben gekomen aangezien wij nu door dezelfde periode heen gaan!

Heftig he! Dan leef je zo toe naar die ene datum dat het gaat gebeuren en vervolgens zit je aan zon traject vast..

Met mij gaat het nu goed! Mijn drains zijn er donderdag uitgehaald en vandaag nog controle gehad. Alles zag er rustig uit! Hoe  is het met jou? Ik had ook de eerste week nog last van een harde borst maar dat wordt steeds soepeler! Mijn rug wat dat betreft kan inderdaad ook wel zorg gebruiken want soms weet ik niet meer hoe ik moet liggen zitten of staan.. 

Het is een stukje acceptatie wat tijd nodig heeft! Ik vind het erg moeilijk als ik in de spiegel kijk bijv! En hoe groot het contrast is tussen hoe blij ik met mijn nieuwe borsten was en hoe ik me nu voel....Hoe ervaar jij dat? 

Als mijn hechtingen goed genezen zijn en een bh kan dragen ga ik 1 kant opvullen zodat je het verschil minder ziet! Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen! Het is niet niks hoor eerst vergoten en dan weer verwijderen en 2 keer een narcose in z'on korte tijd! Ik leef met je mee! Xxx

Ja, hoe ervaar ik het, ik heb nog het allermeeste last tot nu toe gehad vanwege het niks kunnen, binnenzitten, mijn hoofd gaat dan met me aan de haal....en hoe alleen voel je je dan...en de dag van de operatie was extreem emotioneel., Nu vind ik het weer irritant worden, wil gewoon dat ik me weer ok voel. In de spiegel kijken is ook vreselijk, 1 tiet en 1 "niet" .... Mijn lijf is zo uitgeschakeld geweest dat ik het gevoel heb dat ik nu overal gespalkt ben..ik loop als een bevroren banaan...en mn hechtingen doen zeer, het schrijnt...

ik ga pas eind okt op zn vroegst voor een plaatsing...denk nu alleen nog maar aan weer mezelf worden...

mijn verhaal staat onder de kop litteken lekkage na krampaanval..4 wkn po.... 

Vandaag 7 wkn po....aan 1 kant dan...

oja het schuitje waarin we varen is best druk.. @Lisaliza zit er ook in, zij is geelukkig al wel redelijk hersteld maar ik weet niet wanneer haar terugplaatsing is... Of het uberhaubt bekend is al....

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Nonky:

Ja, hoe ervaar ik het, ik heb nog het allermeeste last tot nu toe gehad vanwege het niks kunnen, binnenzitten, mijn hoofd gaat dan met me aan de haal....en hoe alleen voel je je dan...en de dag van de operatie was extreem emotioneel., Nu vind ik het weer irritant worden, wil gewoon dat ik me weer ok voel. In de spiegel kijken is ook vreselijk, 1 tiet en 1 "niet" .... Mijn lijf is zo uitgeschakeld geweest dat ik het gevoel heb dat ik nu overal gespalkt ben..ik loop als een bevroren banaan...en mn hechtingen doen zeer, het schrijnt...

ik ga pas eind okt op zn vroegst voor een plaatsing...denk nu alleen nog maar aan weer mezelf worden...

mijn verhaal staat onder de kop litteken lekkage na krampaanval..4 wkn po.... 

Vandaag 7 wkn po....aan 1 kant dan...

oja het schuitje waarin we varen is best druk.. @Lisaliza zit er ook in, zij is geelukkig al wel redelijk hersteld maar ik weet niet wanneer haar terugplaatsing is... Of het uberhaubt bekend is al....

xx

 

Ik kan precies begrijpen wat jij bedoeld.. :( Vind het zo vervelend voor je.. Je zit namelijk in een emotionele achtbaan als het ware.. Bij mij helpt het heel erg om me te focussen op de borst die ik nog heb! Als ik daarnaar kijk weet ik waarom ik het gedaan heb! Je gaat op een andere manier naar jezelf kijken vind ik.. Soms positief en soms negatief. Er komt een einde aan dit rot gevoel echt waar! Ik zag ook door de bomen het bos niet meer.. De eerste dagen erna was het bij mij ook overleven ik lag gelukkig 4 dagen aan de morfine en zuurstof ik kon alleen maar liggen, niet zelfstandig lopen of zitten.. dus ik snap heel goed hoe jij je voelt! 

Het is inderdaad verstandig om er echt een half jaar voor uit te trekken voordat we ons nieuwe prothese weer laten plaatsen! Zodat het weefsel optimaal kan herstellen. En dat je je weer een beetje jezelf voelt om krachtig genoeg te zijn, zoal geestelijk als lichamelijk! Sinds dit gebeurd is ben ik best wel in mezelf gekeerd heb jij dat ook? Ik ga je verhaal even opzoeken en lezen! Gelukkig kunnen we op deze manier elkaar steunen! Ik hoop dat je je elke dag een stukje beter voelt! Heb je een beetje kunnen slapen bijv vannacht? Xx sterkte vandaag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heftig allemaal! Veel sterkte en beterschap.

Na jouw verhaal begin ik me ook steeds meer zorgen te maken. Ik heb ook zo veel pijn in mijn rechte borst oksels en rug dat had ik hier ook al geplaatst. Zelfs rechte arm doet zo erg pijn. Ik ben nu 10 dagen na de operatie maar ik zie nog geen verbetering behalve dat mijn rechte borst alleen maar harder en pijnlijker word. 

Ook dat plek waar infuus ingezeten is mijn pols helemaal dik en doet erg pijn. Ik las dat ontstoken aardetje kan zijn. 

Na jou verhaal twijfel toch zo enorm of bij mij alles goed zit! 

Veel sterkte meid! 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei KWR:

Wat heftig allemaal! Veel sterkte en beterschap.

Na jouw verhaal begin ik me ook steeds meer zorgen te maken. Ik heb ook zo veel pijn in mijn rechte borst oksels en rug dat had ik hier ook al geplaatst. Zelfs rechte arm doet zo erg pijn. Ik ben nu 10 dagen na de operatie maar ik zie nog geen verbetering behalve dat mijn rechte borst alleen maar harder en pijnlijker word. 

Ook dat plek waar infuus ingezeten is mijn pols helemaal dik en doet erg pijn. Ik las dat ontstoken aardetje kan zijn. 

Na jou verhaal twijfel toch zo enorm of bij mij alles goed zit! 

Veel sterkte meid! 

Xxx

Hi Meis, 

Wat ontzettend vervelend voor je! :( Het pijn hebben in de oksels, rug en borsten tijdens het herstel wordt geloof ik wel als normaal gezien, Alleen ik zou inderdaad zeker even een afspraak maken zodat ze er naar kunnen kijken! Dat is voor jou misschien ook een gerust stelling.. aangezien na 10 dagen je borst alleen maar meer zeer begint te doen ipv minder. Mijn borst was gloeiend heet ten opzichte van de ander, ik weet niet of jij daar ook last van hebt?  Je kan beter 1 keer teveel dan 1 keer te weinig langs gaan! En luister naar je eigen lichaam:) als je twijfels hebt zou ik bellen en een afspraak maken! Heel veel sterkte en succes! Misschien vind je het fijn om me op de hoogte te houden van je herstel! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Maartje:

Hi Meis, 

Wat ontzettend vervelend voor je! :( Het pijn hebben in de oksels, rug en borsten tijdens het herstel wordt geloof ik wel als normaal gezien, Alleen ik zou inderdaad zeker even een afspraak maken zodat ze er naar kunnen kijken! Dat is voor jou misschien ook een gerust stelling.. aangezien na 10 dagen je borst alleen maar meer zeer begint te doen ipv minder. Mijn borst was gloeiend heet ten opzichte van de ander, ik weet niet of jij daar ook last van hebt?  Je kan beter 1 keer teveel dan 1 keer te weinig langs gaan! En luister naar je eigen lichaam:) als je twijfels hebt zou ik bellen en een afspraak maken! Heel veel sterkte en succes! Misschien vind je het fijn om me op de hoogte te houden van je herstel! Xxx

Mijn rechte borst was warmer dan de linker. Ik heb ze gister gekoeld. Nu zijn ze niet echt warm meer. Koorts heb ik ook niet. Maar jij werd ziek ook pas veel later?

 Ik drink echt liters brandnetel thee. Maar mijn borst staat zo gespannen! Er is geen rek ruimte meer! Is erg vervelend. Ik had mijn chirurg gemaild, hij belde mij te terug en zei dat alles normaal uitziet. Je mag mijn foto's bekijken. Ik was  een beetje gerust gesteld maar na jouw verhaal maak ik me weer zo zorgen. :( Volgende week is mijn eerste controle. Ik zal je zeker op de hoogte houden. 

Veel sterkte voor jou meis! Ik vind zo rot dit! Dikke knuffel. 

xxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mamamiaaaa, lees nu dit topic :o

Wat een verhaal zeg en sepsis ben ik effe gaan googlen...je hebt echt een engeltje op je schouder gehad!! Juist fijn dat je je verhaal doet, daar is dit forum ook voor bedoeld! We kunnen nooit genoeg wijsheid en ervaring meekrijgen. Je zet toch je handtekening onder de papieren en denkt altijd, dat overkomt mij niet! Lees dit ook eigenlijk voor het eerst. 

Ben blij dat je snel en adequaat heb gehandelt en dat het tot dusver goed met je gaat ondanks dat je er wat langer over gaat doen om je borsten compleet te hebben. Sterkte voor de komende periode en de fase waarin je nu zit! 

Fijn herstel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Lisaliza

Hi Maartje,

Goed dat je je verhaal deelt hoor, daar hebben we allemaal wat aan. Je leest veel succes verhalen (gelukkig) maar er zijn ook minder leuke gebeurtenissen en dan is het fijn om het met elkaar te delen. Voel met je mee, ben dit jaar 4 keer geopereerd, ook door infectie. Gevolg is dat ook ik nu met 1 borst loop. Samen met #Nonky hebben we er toch 3 (we zien het maar positief). Ik heb er nu 3 maanden op zitten maar na controle gisteren hoorde ik dat ik ook nog 3 maanden moet wachten voor operatie 5, de hersteloperatie. Mijn litteken is er nog niet aan toe, te dik nog. We moeten samen nog even geduld hebben. Ik ga je volgen, samen slepen we elkaar er doorheen met daarnaast nog heel veel lieve andere meiden die elkaar steunen. Goed herstel gewenst en toi toi xxx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei KWR:

Mijn rechte borst was warmer dan de linker. Ik heb ze gister gekoeld. Nu zijn ze niet echt warm meer. Koorts heb ik ook niet. Maar jij werd ziek ook pas veel later?

 Ik drink echt liters brandnetel thee. Maar mijn borst staat zo gespannen! Er is geen rek ruimte meer! Is erg vervelend. Ik had mijn chirurg gemaild, hij belde mij te terug en zei dat alles normaal uitziet. Je mag mijn foto's bekijken. Ik was  een beetje gerust gesteld maar na jouw verhaal maak ik me weer zo zorgen. :( Volgende week is mijn eerste controle. Ik zal je zeker op de hoogte houden. 

Veel sterkte voor jou meis! Ik vind zo rot dit! Dikke knuffel. 

xxx 

Ik snap zo goed dat je je veel zorgen maakt! :( Bij mij gingen tijdens mn herstel van mijn bv ook alleen maar vraagtekens door mn hoofd! Ik was bang dit verhaal te delen omdat het meiden hier ook onzeker kan maken over de situatie! Dat je geen koorts hebt en de borsten kwa tempratuur hetzelfde zijn is wel fijn! Dat je borst gespannen staat dat had ik bij allebij heel erg! Ik dacht dat het op knappen stond! En na 2 weken nam dat af! Ik werd pas ziek na 4 weken en toen deden de klachten die ik eerst had zich over maar dan veel erger bij 1 tje dan! De ander geneest als een trein! Terwijl tijdens het herstel ik van allebei heel erg last had.. Hoe kan ik je foto's bekijken? ik weet namelijk nog niet zo goed hoe alles hier werkt hihi! :) Ik denk dat je goed alert moet zijn nu als de pijn ineens veel erger er intenser wordt en je borst heel zwaar aanvoelt Dat waren mijn eerste symptomen namelijk! Ik hoop dat je een beetje kan slapen vannacht en dat je je morgen al een stukje beter voelt! 

Dankjewel voor je steun ook!:) en je kan me altijd alles vragen! Heel veel sterkte en beterschap toegewenst!! Liefs! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.