Ga naar inhoud

kaylee95 : 24 mei 2016 : Dr. Hawinkels : Elkerliek Ziekenhuis : Helmond


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben een meisje van 21 jaar ik ben 1.64 en weeg 64 kilo. Ik  zit nu in maat 70G.

Doordat mijn omvang erg smal is tegenover mijn cupmaat zijn mijn borsten heel erg zwaar, heb er pijn aan en ook aan mijn rug schouders etc.

Na lang twijfelen ben ik een aantal maanden geleden naar de huisarts gegaan en ben vanuit daar doorverwezen naar het ziekenhuis naar de plastisch chirurg.

Ik ben daar op gesprek geweest en hij heeft me meteen uitgelegd en op een papier getekend hoe dat hij het wil gaan doen en wat er allemaal gaat gebeuren.

Tijdens en na het gesprek was ik al een beetje opgelucht en het voelde goed.

Daarna heb ik af moeten wachten op goedkeuring van mijn zorgverzekeraar en die heb ik binnen 4 weken gekregen.

Nu heb ik 13 mei een gesprek in het ziekenhuis over de narcose en daar hoor ik verder hoe of wat. En wanneer ik de operatie kan krijgen.

Maar zelf heb ik al jaren last van angstgevoelens, en heb op de een of andere manier een fobie ontwikkeld voor overgeven.

Totale onzin maar goed ik heb er wel heel erg last van, waardoor ik dus ook heel erg bang ben voor de narcose of vooral het gevoel dat ik na de narcose zal hebben..

Door die angst twijfel ik heel erg of ik het zal doen, ik wil het heel graag maar die angsten houden me gewoon tegen.

En ondanks dat het op dat moment in het gesprek goed voelde, komen de twijfels achteraf toch weer terug.

Ik ben bang om na de narcose zo ziek te worden dat ik zal overgeven en in paniek ga raken, ook omdat dat vaak zo het geval is.

Nu was mijn vraag of er mensen zijn die dit ook ongeveer het zelfde hebben, en hoe hebben jullie je er dan zo goed mogelijk op voorbereid?

Aan de ene kant denk ik, ik doe het gewoon en we zien dan wel. Maar ik ben me er ook wel van bewust dat je er toch wel klaar voor moet zijn en dat ik het niet moet onderschatten.

Is er iemand die dit misschien ook heeft gehad? iemand die mij jou ervaring achteraf wil vertellen?:blush:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kaylee, ik heb heel lang hetzelfde gehad ja. Ik heb zo'n 13 jaar niet overgegeven uit angst (altijd binnen kunnen houden) en echt pas vorig jaar voor het eerst weer overgegeven. Angst gaat niet helemaal weg maar ik heb wel gemerkt wat voor opluchting het kan zijn om alles eruit te gooien!

 

Misselijkheid door narcose kan inderdaad voorkomen, ik had het bij mijn laatste operatie ook (de eerste twee niet). Dat kwam denk ik doordat ik te snel opstond van de wc. Mijn mond liep al helemaal vol met vocht maar uiteindelijk niet overgegeven (kan ook niet echt want je bent nuchter voor de operatie). De verpleegster heeft toen een middeltje tegen misselijkheid via het infuus ingespoten en ik had nergens meer last van. Een borstverkleining zal wel ingrijpender zijn dan mijn operatie, dus ik kan je niets garanderen. Maar geen zorgen over maken en als het zover is, gewoon vragen of je er iets tegen kan krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ...lastig hoorje daar overheen te zetten .

Denk dat het belangrijkste is je te focussen op het positieve resultaat van de operatie ...

En je kunt iig tijdens je "narcose" gesprek al aangeven dat je bang bent na de operatie over te geven .

Wellicht krijg je dan ook iets tegen de eventuele misselijkheid .

 

Zelf ben ik in 2014 voor het eerst in narcose geweest , was er absoluut niet bang voor ...want ik wilde de operatie

zo graag .Ben erna niet misselijk geweest , voelde me wel wat draaierig in het hoofd als ik deze te snel bewoog de eerste tijd.

Na de tweede keer in narcose helemaal geen last gehad ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi !

ik herken je gevoel wel. ik heb zelf jaaaaaren last gehad van angsten, waaronder de angst om over te geven en misselijk zijn. door medicatie heb ik daar nu niet echt last meer van. maar ik was ook superbang voor de misselijkheid na de narcose. die was altijd zo erg dat ik een nacht langer in het ziekenhuis moest blijven. dat zorgde er bij mij ook voor dat ik erg bleef twijfelen. en toch, op een moment wordt de operatie net iets belangrijker dan de angst. probeer (toch) te relativeren. een dag misselijk tegenover een groot geluk door de operatie. ik weet, dat werkt niet helemaal zo maar als je dat gevoel maar eventjes kunt hebben....

ik heb in een gesprek met de narcotiseur mijn verhaal uitgelegd en hij zou er rekening mee houden. speciale anti-misselijkheid dingen toevoegen. en.....ik heb me nog nooit zo goed gevoeld als na de laatste operatie, 4 weken geleden. 

zorg dus vooral voor een goed en duidelijk gesprek waarin je je gevoelens goed weergeeft. je bent niet de enige en ze kunnen tegenwoordig zoveel.

een bvk lijkt me pittiger dan een bv maar ik heb een vriendin die het heeft laten doen (bvk) en zei zegt dat ze vreeeeeeselijk veel spijt heeft dat ze het niet jaren eerder heeft gedaan. jij kunt er zo lang plezier van hebben. ik zou zeggen: "gewoon" doen!

flupke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de reacties! Toch fijn om te horen dat meerdere dit begrijpen.. Vaak schaam ik me om het te vertellen of bang dat ze het niet helemaal zullen begrijpen. Ik zal tijdens het gesprek met de narcotiseur alles uitleggen en mijn vragen stellen. 

Mag ik vragen of bij jullie de verdere gesprekken altijd bij de narcotiseur lopen of kom je ook nog zelf bij de plastische chirurg.

Want de plastische chirurg heeft mij verteld dat er wel meerdere mensen zijn die soms wel eerst 5 gesprekken hebben gehad voordat ze er klaar voor waren.

Tijdens het gesprek met de plastische chirurg voelde het wel goed, ondanks dat ik vantevoren heel onzeker was en twijfelde voelde het toch vertrouwd.

Alleen ben ik meestal een paar dagen daarna dat gevoel al kwijt.. Maar ik denk als ik het zo lees of van mensen hoor dat dat er allemaal wel bijhoort.

En zoals ze mij in het ziekenhuis hebben gezegd is de wachttijd in helmond waar ik word geopereerd rond de 8 tot 10 weken,

dat wil dan wel zeggen dat ik rond de zomer tijd word geopereerd. Heeft iemand dit ook gehad in de zomer?:blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei kaylee95:

Dankjewel voor de reacties! Toch fijn om te horen dat meerdere dit begrijpen.. Vaak schaam ik me om het te vertellen of bang dat ze het niet helemaal zullen begrijpen. Ik zal tijdens het gesprek met de narcotiseur alles uitleggen en mijn vragen stellen. 

Mag ik vragen of bij jullie de verdere gesprekken altijd bij de narcotiseur lopen of kom je ook nog zelf bij de plastische chirurg.

Want de plastische chirurg heeft mij verteld dat er wel meerdere mensen zijn die soms wel eerst 5 gesprekken hebben gehad voordat ze er klaar voor waren.

Tijdens het gesprek met de plastische chirurg voelde het wel goed, ondanks dat ik vantevoren heel onzeker was en twijfelde voelde het toch vertrouwd.

Alleen ben ik meestal een paar dagen daarna dat gevoel al kwijt.. Maar ik denk als ik het zo lees of van mensen hoor dat dat er allemaal wel bijhoort.

En zoals ze mij in het ziekenhuis hebben gezegd is de wachttijd in helmond waar ik word geopereerd rond de 8 tot 10 weken,

dat wil dan wel zeggen dat ik rond de zomer tijd word geopereerd. Heeft iemand dit ook gehad in de zomer?:blush:

Ik denk dat het aantal gesprekken ook af hangt van wat je precies wilt en waar. Ik heb maar 1 gesprek gehad vantevoren met mijn pc, aansluitend met de consulente. Daarna een gesprek met de anesthesist een paar weken voor de operatie. Had ook een goed gevoel bij deze pc en kliniek dus heb geen verdere gesprekken gehad. Ik ben 8 weken na het eerste consult geopereerd, ben nu een week po!

Wat je angsten betreft, deze herken ik zeker wel, zelf heb ik dit niet met overgeven maar wel met andere dingen. Dus begrijp een beetje hoe het voelt. Ik ben een aantal keren onder narcose geweest maar heb nog echt geen last gehad van misselijkheid, ook niet een beetje. Heb nadat ik goed wakker was al snel gewoon goed kunnen eten. het beste wat je kunt doen denk ik is het over je heen laten komen.. Kwa pijn valt het met echt ontzettend mee, gebruik nu niks meer aan medicatie. Het enige waar ik even aan moest wennen vanuit de ok is hoe zwaar mijn nieuwe borsten nu voelen, omdat het allemaal zo vreselijk strak staat en stijf staat van het vocht.

Maar ben zeker nu al blij als ik naar mezelf in de spiegel kijkt, het lijkt al zo anders nu met kleding aan!:) heel veel succes met je verdere voorbereidingen!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Toen ik wakker werd na de narcose voelde ik me een heeeel klein beetje misselijk. Toen ik dat zei werd er meteen iets in het infuus gespoten tegen misselijkheid, waardoor het meteen weg ebte..

misschien iets voor jou om aan te geven dat je angst hebt voor overgeven, en of ze bij voorbaat jou al zo iets kunnen geven? 

Denk dat dit wel vaker voorkomt en ze er vast een oplossing voor hebben.. Dus ik zou zeggen gewoon open kaart spelen hierover :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi 

bedankt voor alle begripvolle reacties. Ik ben afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis geweest naar de anestesist en ik word komende dinsdag al geopereerd. Ik heb inderdaad aangegeven dat ik vantevoren een kalmeringspilletje wil en naderhand iets tegen misselijkheid. Maar de man zei als ik wakker ben en ik voel me niet zo lekker kan ik het meteen zeggen en geven ze mij er iets tegen. Hij snapte het wel en probeerde me ook gerust te stellen door te zeggen dat er tot ik naar de operatiekamer ga iemand bij me mag blijven. Nou nog even doorzetten en dan ben ik er vanaf 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei kaylee95:

Hoi 

bedankt voor alle begripvolle reacties. Ik ben afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis geweest naar de anestesist en ik word komende dinsdag al geopereerd. Ik heb inderdaad aangegeven dat ik vantevoren een kalmeringspilletje wil en naderhand iets tegen misselijkheid. Maar de man zei als ik wakker ben en ik voel me niet zo lekker kan ik het meteen zeggen en geven ze mij er iets tegen. Hij snapte het wel en probeerde me ook gerust te stellen door te zeggen dat er tot ik naar de operatiekamer ga iemand bij me mag blijven. Nou nog even doorzetten en dan ben ik er vanaf 

Dat is snel dat je geholpen kan worden!

ik ben vorige week donderdag geopereerd, ik ben nog nooit eerder onder mes geweest nou ik was me toch zenuwachtig!!! Alles is me top mee gevallen niet misselijk niet draaierig etc etc.. Succes dinsdag komt vast goed!

zouden we je voor situatie mogen zien? En naar welke cup hoop je te gaan? 

Zoveel meiden hier die juist naar jou maat willen vind altijd erg interessant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei kaylee95:

Hoi 

bedankt voor alle begripvolle reacties. Ik ben afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis geweest naar de anestesist en ik word komende dinsdag al geopereerd. Ik heb inderdaad aangegeven dat ik vantevoren een kalmeringspilletje wil en naderhand iets tegen misselijkheid. Maar de man zei als ik wakker ben en ik voel me niet zo lekker kan ik het meteen zeggen en geven ze mij er iets tegen. Hij snapte het wel en probeerde me ook gerust te stellen door te zeggen dat er tot ik naar de operatiekamer ga iemand bij me mag blijven. Nou nog even doorzetten en dan ben ik er vanaf 

Ow dat is al snel! Spannend hoor! Fijn dat er begrip getoont word voor hoe je je voelt. Het is zoiezo  heel spannend ook als je die angst gevoelens niet had gehad. Fijn dat er iemand bij je mag blijven. Komt vast helemaal goed!

Ik ben inmiddels alweer vier weken verder,de tijd vliegt echt om. Ondanks mijn complicaties heel erg blij mee, dit past zoveel beter bij me. Ik vind juist de herstel operatie erg spannend straks omdat dit waarschijnlijk onder plaatselijke verdoving is,ik ben liever onder zeil ;)

Nou meid ik wil je alvast heel veel succes wensen,voor je het weet heb je het achter de rug!

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi

 

ik ben inmiddels al geopereerd afgelopen dinsdag er was er een uitgevallen en ik mocht dus eerder. Alles is me zo meegevallen na de operatie. Ben sinds gister ochtend weer thuis. Wel een rugpijn en pijn in de schouders van het liggen/zitten pff maar ik hoop dat dat snel weg gaat. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

Gefeliciteerd, je hebt het achter de rug,en fijn dat uiteindelijk alles is meegevallen.

Ik heb al een klein beetje je titel aangepast, en verhuisd naar de goede categorie.

Als je je pc en ziekenhuis kunt vermelden dan kan ik die ook in je titel vermelden om het compleet te maken.

Nu lekker rustig aan doen en ik wens je een goed herstel.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
1 uur geleden zei kaylee95:

hoi,

Sorry voor de late reactie ik ben geopereerd door dr. Hawinkels in het elkerliek ziekenhuis in Helmond

 

Dankjewel heb vandaag controle gehad en knoopjes vd hechtingen zijn eruit. Alles was goed

xx

Geeft niets hoor meis, even tijd nodig voor jezelf, maar fijn dat alles goed is,altijd prettig om te horen.

Ik ga je titel verder aanpassen.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.