Ga naar inhoud

tips tegen ochtendpijn?


Gast wendy80

Aanbevolen berichten

heeft iemand tips om het bed uit te komen na een bv onder de spier?ik ben nu 1 week po,en elke dag jank ik mijn bed uit :139:

meestal helpt mijn man me met opstaan,maar na een week elke dag om 5 uur met hem opstaan heb ik het gehad :122: ik wil het zelf,maar het gaat niet.buikspieren zijn 0 :124: ik slaap met veel kussens...niks werkt.

is er ook iemand die me kan vertellen hoe lang dit vervelende ochtendritueel duurt?

gr wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een ideetje om je matras iets omhoog te leggen met kussens zodat je ochtends al een beetje overeind zit?

Zelf zou ik niet veel weten, moet nog geopereerd worden.

Maar wel vervelend voor je meid! :(

Gaat het verder goed met je herstel?

Succes

liefs :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ZOU OOK HEEEEL GRAAG ZO'N TIP WILLEN!

Ik herken echt wat je zegt! Mijn operatie was een paar dagen geleden en ik KAN gewoon zelf niet overeind. Mijn vriend moet me echt rechtop zetten, gelukkig staat hij op een iets schappelijker tijdstip op :P

Maar dat is idd echt pijnlijk..

Oke niet echt een nuttige bijdrage :P maar je bent iig niet de enige en gedeelde smart is halve smart toch ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Ik ben ook 18 juni geholpen dual plane dus ik begrijp de pijn. Wat ik sochtends nu doe is eerst moed verzamelen(drama doet pijn om zo lang stil te liggen) en dan toch op eigen kracht (Terwijl ik een beetje aan me matras trek) om hoog te komen en ik merk dat het even pijn doet maar als ik even door zet tandjes op elkaar zet valt het mee.

Dit is bij mij dan hoor ik kan natuurlijk niet weten hoe erg de pijn bij jullie is. Maar ik denk ook iedere keer het lukt me niet maar als ik door zet lukt het me toch

Verder geen tips :( helaas

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het prcies zoals zizi het omschrijft gedaan ook. Het doet even pijn, maar dan ben je er zelf uit! naast de kussens heb ik verder ook geen tips. Ik ben na een paar dagen eigenwijs zelf uit ben gestrompeld :ph34r: moed verzamelen hielp haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh herken het helemaal!

Ik heb er ook 1,5 week last van gehad.\

Ga er maar wel van uit dat je man je gewoon ff overeind moet helpen :(

Ik vond het de eerste dagen ook zo eng.. bang voor de pijn.

Gewoon rustig aan doen, even op adem komen. En je man kan je het beste met 1 hand in je nek en zn andere hand bij je rug in 1 vloeiende beweging omhoog helpen.

Tja en het enige wat ik je kan meegeven is op adem komen op het randje van je bed.

maar trust me, het word echt minder!!! Ben nu 3 weken PO en heb al geen pijn meer bij het opstaan.

Geduld geduld geduld dus.... (hoe vervelend dat misschien ook klinkt ;))

En zoals Marisjuh al zei; misschien je matras omhoog en veel kussens gebruiken? dat je beetje rechtop in bed kan liggen...

Veel succes en beterschap! het wordt echt beter geloof me. Maar je moet er maar even doorheen! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Oeps, weinig hoopgevend. Misschien krijg ik ook onder de spier (dat bepaald de pc pas tijdens de ok, liefst erboven, maar als je de randen ziet dan toch eronder). Daarbij krijg ik gelijk een buikwandcorrectie, dus kan de buikspieren ook ff niet gebruiken. Gelukkig maar misschien dat ik zeker 3 dagen in het ziekenhuis moet blijven, hopelijk dan met een elektrisch verstelbaar bed ;-)

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je voor al jullie mails.het is al heel fijn dat ik niet de enige ben.vanmorgen lag ik zo te trekken en te kreunen dat mijn zoontje van 5 boven kwam.mama heb je pijn?ik lag kei hard te huilen,van de onmacht.hij probeerde me omhoog te duwen,zooooo lief bedoeld,hij gaf me 2 paracetamolletjes en een flesje water,de schat.

weet iemand na hoeveel weken ik weer een beetje pijnvrij mijn bedje uit kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wendy,

Hebben jullie toevallig ook een een persoonsbed, klinkt niet romantisch maar ik heb 6 weken in t bed van mijn zoontje gelegen en hij sliep in de kamer bij mijn man. Ik heb onder het matras van dat bed toen een dekbed opgevouwen en een kussen eronder gelegd en toen nog2 kussens om op te slapen en een kussen bij mijn benen, zo kon het goed, als je uit bed wilt probeer je benen er ook bij te gebruiken klem je kuit tegen de buitenrand van je bed en duw dan in combi met je buik spieren.

Verder kun je aan je huisarts ook diclofenac vragen is net wat effectiever dan die molletjes.

Veeeeel beterschap en houd nog even vol het leed is bijna geleden.

Liefs Moniqueje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bijna 2 weken PO en heb helemaal geen pijn meer bij het opstaan. Ik heb de eerste dagen m'n bed helemaal rechtgezet (luxe met een electrisch verstelbaar bed) en als ik in de zetel lag om een dutje te doen dan bracht ik m'n knieëen naar m'n borst, handen in de knieholte, beetje wiegen, buikspieren aanspannen, beetje op armen trekken en hop, benen weer naar beneden en recht zat ik...

Nog effe op je tanden bijten, je zal elke dag verbetering voelen hoor. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar. Het opstaan was elke dag weer zo k*t! Na 8 of 9 dagen kon ik eindelijk weer zelf overeind komen, en na ongeveer 2,5 week had ik nergens meer last van, behalve wat stijfheid 'sochtends maar dat heb ik nogsteeds na 5,5 week...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je ,eigenlijk helpt niets,ik hoor veel mensen met dezelfde klachten,het is gwoon echt afzien en er doorheen zien te komen,ik vind het dan ook erg jammer dat we er niet voor gewaarschuwd zijn,ja mn arts zei dat ik wel hulp moest hebben de eerste week,dat ik niet zonder zou kunnen,dat wel.

Mn man moest me overeind duwen ,en dat kon hij heel goed,dan pas kon ik mn bed uit,en idd ik heb ook gehuild van de pijn,werd r doodziek van t duurde me veels te lang en er leek geen verbetering in te komen.

Jankend je bed uit en als ik dan rechtop zat,pff...dan ging me bloed stromen en dan verging ik ook van de pijn,wat een hel,voor mij nooit meer dual plane!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh heb ik toch geluk gehad. Na 4 dagen kon ik weer zelf een beetje omhoog komen. En nu na 9 dagen heb ik er amper nog last van. Het is meer vervelend maar echt pijnlijk doet het niet meer. Ik heb ook Dual Plane en dacht dat gaat dus heel lang duren voor ik weer wat kan doen maar ik kan gewoon weer bijna alles.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey wendy,

Ik heb ze voor de spier gekregen, en kon en kan ook nog niet zelf overeind tot nu toe....maar het gaat al wel met wat minder pijn.

Ik neem voor de nacht paracetamol met codeine, en lig wat hoger(voedingskussen en een hoofdkussen er in)

Su6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wendy80

hoihoi allemaal,

ik ben voor de eerste keer alleen opgestaan :136: yippieeee eindelijk na 2 weken po,maar nu weer het volgende...

verschrikkelijke rugpijn in mijn bovenrug :102:

voedingkussen geregeld voor iets op mijn zij te kantelen,benenkussentje onder de knietjes,bed plat en 2 hoofdkussens....pijn!ik heb het dan ook alleen smorgens.als ik mijn ogen open doe eerst een 1000 mg zetpil in mijn kont :108: (ik krijg geen paras doorgelikt smorgens vroeg)even een half uurtje blijven liggen en dan eruit,even op de rand van het bed zitten pufpuf...dan naar beneden,half op de trap zitten oefoef.... dan op de salontafel pfffff.... toch maar op de bank auw...tuinstoel?ieuw...

helphelp,wie heeft de gouden tip!

:116: wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey vlinder ik heb gelukkig met de oppas geregeld dat ze daar die week overdag kunnen zijn!

dus dat scheelt pfff wat een opluchting.

een vriendin van mij komt ook om mij te helpen en mijn moeder legt in de avond de kinderen op bed voor me .

voor de spier is geen optie want daar wilt hij niet aanbeginnen dus ik zou het toch echt achter de spier moeten.

ik overleef het wel en anders maak ik mijn buurvrouw wakker hahahah :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

Ik heb afgelopen maandag BV gehad, dual plane. En ik moet zeggen dat het opstaan mij heel goed afgaat. Alle dagen eigenlijk. Ja je voelt even pijn, maar niet zo erg als jullie het omschrijven. Wie weet heb ik dan geluk of moet het nog komen. Ik kan me in ieder geval heel goed voorstellen dat het verschrikkelijk moet zijn, iedere ochtend weer. Ik heb meer last van de extreme rugpijn op mn schouderbladen en ertussen. Daar wordt ik gewoon jankend van wakker iedere nacht. Van alles al geprobeerd.Veel kussens, zittend slapen, maar niets helpt.. :102:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wendy80

Hallo dames,

Ik heb afgelopen maandag BV gehad, dual plane. En ik moet zeggen dat het opstaan mij heel goed afgaat. Alle dagen eigenlijk. Ja je voelt even pijn, maar niet zo erg als jullie het omschrijven. Wie weet heb ik dan geluk of moet het nog komen. Ik kan me in ieder geval heel goed voorstellen dat het verschrikkelijk moet zijn, iedere ochtend weer. Ik heb meer last van de extreme rugpijn op mn schouderbladen en ertussen. Daar wordt ik gewoon jankend van wakker iedere nacht. Van alles al geprobeerd.Veel kussens, zittend slapen, maar niets helpt.. :102:

hoi fleur,

wat fijn dat het tot nu toe zo goed gaat!ik ben nu 15 dagen po,en eindelijk voel ik me goed.maar ik herken je rugpijn!helse rugpijn!elke dag het zelfde.het eerste uur uit bed is niet te harden.ik heb ook alles geprobeerd,voedingskussen,benenkussen,hoofdkussens en matras omhoog,niks werkt.

ik heb vanacht op mijn zij gelegen voor de eerste x,hopende dat het dan beter zou gaan....hellaas niks beter.ik zit hier aleweer een bijna uur in een tuinstoel,want dat gaat het beste.

ik leef met je mee,

was het maar over :-(

liefs wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wendy,

Bedankt voor je reactie! Stom dat je er ook zoveel last van hebt!! Het is echt zo vervelend he, je weet je op het laatst geen houding meer te geven! Inmiddels heb ik ook allerlei tips opgevolgd, maar niets helpt. Als ik ga slapen wordt ik nu standaard rond 5/7 uur wakker met die pijn. Wel heb ik me voorgenomen om veel te gaan lopen, want overdag merk ik dat dit helpt tegen de rugpijn dan continue zitten. Heb jij dit ook al geprobeerd?! Het ergste is nog, dat ik 's avonds gewoon het liefste niet ga slapen, omdat dan die pijn weer komt..

Misschien is het een optie om langs huisarts te gaan en wat medicijnen voor de rugpijn te krijgen, wat denk jij?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Hallo dames, ooow wat ben ik blij met dit forum, anders had ik echt gedacht dat het fout zat met mij. Weet 's-ochtends niet hoe ik uit bed moet komen van de pijn na dual plane. Heb daarom paracetamol en water al binnen handbereik. Probeer zoveel mogelijk mijn schouders naar achteren te duwen, niet op te trekken. Maar geen spijt van dual plane hoor, het is wat mij betreft de beste en duurzaamste optie en die pijn is heftig maar tijdelijk. Hoop ik. Ik zag op internet dat dr Mooijen Zaal dual plane aanbiedt met een fysio die bepaalde rekoefeningen voor en na geeft. Tegen de pijn. Slim. Groetjes Leontine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.