Ga naar inhoud

Moedervlek op borst


Gast Leonie

Aanbevolen berichten

 
Hallo,

Ik schaam me heel erg om dit te vragen maar ik zit er al een hele tijd mee, dus hierbij mijn vraag:
Op een van mijn borsten heb ik grote een moedervlek zitten van ongeveer 1 bij 1 cm. Ik wil deze al lange tijd heel graag weg hebben omdat ik hem ontzettend lelijk vind. Ik ben heel tevreden met mijn borsten maar door die moedervlek durf ik nog niet eens in de spiegel te kijken na t douchen. Dit klinkt misschien overdreven maar hij is groot, donker van kleur en zit precies naast mijn tepel, dus valt heel erg op..
Kunnen dokters een moedervlek weghalen (met vergoeding van zorgverzekering) zonder dat hier een echte medische rede voor is (dat hij kwaadaardig is)?.
En zijn er methodes om een moedervlek weg te halen zonder dat er een groot, opvallend litteken ontstaat?

Alvast bedankt!
 
 
 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om cosmetische redenen kunnen ook zeker moedervlekken worden verwijderd. De manier waarop ze het verwijderen en dus of er een litteken achter blijft of niet, is afhankelijk van meerdere kenmerken van de moedervlek en van de arts. Alleen wordt het verwijderen waarschijnlijk niet vergoed.

Ik zou aan je huisarts een verwijzing vragen voor een dermatoloog of je zou kunnen kijken of een cosmetische kliniek deze behandeling uitvoert en een (bij sommige gratis) intake in kunnen plannen om je te laten informeren. Voor het verwijderen van een moedervlek moet je volgens mij wel standaard eerst langs een arts/dermatoloog om te laten checken of hij echt daadwerkelijk goedaardig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.