Ga naar inhoud

Soraja : 1 april 2016 : Dr. Hupkens : MFIV


Aanbevolen berichten

Gast ambertje

jeetje meis, wat een toestand !!!!

Vandaag weer een keer hier eindelijk en moet mijn verslagje ook nog steeds schrijven. Blij te horen dat het nu goed mt je gaat en dat je blij bent met de maat ! Rustig aan he !! 

Bij mij is alles wel goed gegaan. Maar, pc zei dat mijn borsten nu symmetrisch waren, ik was zo blij. Totdat ik thuis in de spiegel keek. Ik kon nog steeds verschil zien, al is het lang zo erg niet meer. Maar, ik was en ben eigenlijk nog zo verdrietig daarom :(. Ik weet ook wel dat ze nog kunnen zakken en ik zal wel ongeduldig zijn, maar ik had zo gehoopt dat ze nu gelijk zouden zijn ............ Ach, geduld..............  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 174
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey ambertje! Wat Rot dat je het zelf nog ziet..maar geen ene stel borsten zijn gelijk hoor! Ik heb ook verschil . en als je PC zegt dat het er goed uit ziet zou ik daar op vertrouwen! Mijn ene borst is ook veel meer opgezwollen. Echt, op dit moment is het gewoon heel moeilijk te zeggen hoe het zal worden.

Gister deed ik mijn BH af..en mijn vriend schrok zich Rot! Had een mega blaar ten hoogte van mijn litteken. Heb direct de praktijk gebeld en foto's gestuurd. Ik werd vrijwel meteen door Diana gebeld en ze vroeg of ik kon komen. Dus Hup als een zenuwelijer in de auto (mijn vriend was nog nerveuzer dan ik dus ik probeerde hem gerust te stellen, heel apart ineens ) en blijkt dat ik een allergische reactie op de pleisters heb! Dus pleisters gingen er af en blaar is doorgeprikt. Ze gaf me een recept mee voor antibiotica (en ik als sport vrouw haat deze dingen, ik heb zelfs al geen paracetamol meer geslikt sinds dag 3) en toen ik het ging ophalen had ik een kuur van 3 weken!! En er staat kuur afmaken. Ik dacht dit is too much, het is preventief en die troep gaat meer slecht voor me zijn dan goed. 

Dus heb Dr Hupkens foto's gestuurd en een update gegeven, hij zegt dat alles er goed uit ziet en ik me geen zorgen hoef te maken. Antibiotica voor 5 dagen zou voldoende moeten zijn.

Mag nu alleen twee weken niet douchen, in de zin van dat mijn hechtingen niet nat mogen worden. Wassen met een washand is ook niet echt wat..dus zit nu te denken om de boobs in folie te wikkelen ofzo zodat ik toch kan douchen. Ipv pleisters heb ik nu wondgaasjes die ik in de ochtend en avond moet wisselen

Iemand tips voor de douche?

Ik wou dat ik in bad kon! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet gewoon douchen maar de douchekop vast houden? Dan kun je hem alleen op je lijf richten onder je borsten, je armen een beetje en voorzichtig je rug. Dan moet dat toch ook lukken? Of misschien bij de apotheek pleister vragen speciaal om mee te douchen... Waar je dus niet allergisch voor bent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ambertje

Jeetje @Soraja ik lees je reactie nu pas.

Hellup wat een schrik. Moest je weer ! En heeft Diana zelf die blaar doorgeprikt? 

Wat lastig dat je niet mag douchen nog. Misschien kun je inderdaad iets bij de apotheek krijgen om dat hele gebiedje droog te houden of anders heeeeeeeeeel voorzichtig.

Bij jou is de een ook groter dan de ander???? 

Sterkte he !! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Diana heeft het geprikt. 

Heb folie om mijn torso gewikkeld maar werd toch een beetje nat. Zal morgen eens naar de apotheek gaan.

Ja de ene borst lijkt wat voller, maar ik maak me er geen zorgen om. Zal vast vocht zijn en mijn borsten waren ervoor ook niet helemaal gelijk, en met een bv kan dat soms nog duidelijker worden.

Miss zijn je zorgen voor niks..Heb je een foto? 

Jij ook sterkte! Hoe is het met de pijn inmiddels? Gebruik je nog pijn medicatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ambertje

@soraja Met de pijn gaat het goed. Geen pijn in mijn borsten, alleen de wonden doen echt wel even pijn. Ik slik geen pijnstillers meer overdag. Voordat ik ga slapen neem ik nog wel zo'n oxycodon . Geloof dat die eigenlijk ook voor overdag zijn , maar,  niet goed gekeken blijkbaar. 

Heb je toegevoegd aan mijn albums 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Soraja:

Ja Diana heeft het geprikt. 

Heb folie om mijn torso gewikkeld maar werd toch een beetje nat. Zal morgen eens naar de apotheek gaan.

Ja de ene borst lijkt wat voller, maar ik maak me er geen zorgen om. Zal vast vocht zijn en mijn borsten waren ervoor ook niet helemaal gelijk, en met een bv kan dat soms nog duidelijker worden.

Miss zijn je zorgen voor niks..Heb je een foto? 

Jij ook sterkte! Hoe is het met de pijn inmiddels? Gebruik je nog pijn medicatie?

Meis, jeetje ik schrik hier toch wel heel erg van dat Diana zelf de blaar heeft doorgeprikt, want in een aantal gevallen mag en kun je beter een blaar niet openprikken,en is het beter om het gewoon in te laten drogen,daar komt nog bij dat zij helemaal geen medische achtergrond heeft, en dit soort handelingen helemaal niet mag doen, laat staan ab voorschrijven,maar gelukkig is alles goed gegaan, en heeft je pc de ab aangepast.

Blijf het even goed in de gaten houden,even goed droog proberen te houden, en er zijn wel waterbestendige pleisters voor de zeer gevoelige huid te koop bij de apotheek, maar zou wel even goed opletten dat die dan helemaal over het litteken en blaar heen valt, anders ga je de huid nog meer irriteren,misschien kun je anders beter het helemaal douchen even uitstellen en de bovenkant alleen met een washandje.

En idd, verschil in grote komt in het begin heel erg vaak voor, en is bijna altijd vocht, wel even lekker rustig aan blijven doen hoor, en wat je zegt, geen zorgen, gaat nog zoveel veranderen de komende weken.

xx

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

:help::help: 
Het is dat ik op een stoel zat, maar holy!!! Diana, die een blaar gaat door lopen prikken en dan ook nog een ab voorschrijft!!! :107::107: Is dat mens nou echt helemaal gek geworden???

Sorry voor mijn reactie hoor, maar sjeesus, dit is dus al het zoveelste dat die domme doos doet!! Hoe gevaarlijk is het niet om een blaar door te prikken. Het kan zomaar een ontsteking veroorzaken!! Blaren gaan vanzelf wel leeg.. Maar goed, gelukkig heb je zelf nog contact gehad met Hupkens en heeft hij er even naar gekeken (via foto)

Over het douchen, doe het nou niet.. Doe gewoon de onderkant met de douche en de bovenkant met een washand. Wat is daar zo erg aan? het is maar voor een paar weken en het is voor een goed herstel.. Daar doe je toch alles voor? :) Ik bedoel het niet verkeerd he, maar volgens mij wil jij veel te snel ;) Doe rustig aan, douche je onderkant en gewoon die bovenkant ff lekker zo aan de kraan wassen. Is echt wel even fris hoor, als je het goed doet :)

Een goed herstel verder!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei best_boobie:

:help::help: 
Het is dat ik op een stoel zat, maar holy!!! Diana, die een blaar gaat door lopen prikken en dan ook nog een ab voorschrijft!!! :107::107: Is dat mens nou echt helemaal gek geworden???

Sorry voor mijn reactie hoor, maar sjeesus, dit is dus al het zoveelste dat die domme doos doet!! Hoe gevaarlijk is het niet om een blaar door te prikken. Het kan zomaar een ontsteking veroorzaken!! Blaren gaan vanzelf wel leeg.. Maar goed, gelukkig heb je zelf nog contact gehad met Hupkens en heeft hij er even naar gekeken (via foto)

Over het douchen, doe het nou niet.. Doe gewoon de onderkant met de douche en de bovenkant met een washand. Wat is daar zo erg aan? het is maar voor een paar weken en het is voor een goed herstel.. Daar doe je toch alles voor? :) Ik bedoel het niet verkeerd he, maar volgens mij wil jij veel te snel ;) Doe rustig aan, douche je onderkant en gewoon die bovenkant ff lekker zo aan de kraan wassen. Is echt wel even fris hoor, als je het goed doet :)

Een goed herstel verder!!

xx BB

Hahaha BB...... Diana wordt nooit jouw beste vriendin hè? :45:

Wat een lekker fel ding ben je toch. ... :46:Maar je bent tenminste wel eerlijk en recht voor z'n raap..... heerlijk;  Daar houd ik van. Go girl :35:!!!

Xx Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Jaydee:

Hahaha BB...... Diana wordt nooit jouw beste vriendin hè? :45:

Wat een lekker fel ding ben je toch. ... :46:Maar je bent tenminste wel eerlijk en recht voor z'n raap..... heerlijk;  Daar houd ik van. Go girl :35:!!!

Xx Jaydee

:106:Ja, soms val ik ff van mijn stoel hahaha.. En ik krijg het dan niet voor elkaar om tot 10 te tellen :P
xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet ook niet, ze prikte m opeens door. En PC heeft niks gezegd verder over AB alleen dat 3 weken niet nodig is.

Ja ik weet t wil te snel..maar zal me inhouden lol. Ik zat er al aan te denken om morgen naar de markt mee te gaan met mijn vriend maar beter van niet.

Heb wel 2x stukje gewandeld vandaag en koffie gedronken bij de Mac. 

Met lopen heb ik wel even last van mijn ademhaling, alsof er een gewicht op mijn borst ligt. Maar voel me een stuk beter, eindelijk beetje meer doorbloeding en een frissere neus.

Ik heb volgende controle over 2 weken bij Diana, daarna bij pc.wat denken jullie zal ik liever met pc afspraak plannen voor de eerste controle? Ik heb door alle ervaringen te lezen ook niet echt een hoge dunk van haar vakkundigheid 

Ze zei wel dat ik as vrijdag al kon komen als ik wilde zonder afspraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Markt zou ik niet doen, als er iemand tegen je aanloopt is best een groot risico met die drukte, beter gewoon af en toe blokje om, waar het rustig is.

Ik zou zeker je controle plannen bij pc, Diana heeft er gewoon geen verstand van,en wat ze heeft gedaan is toch wel heel onverantwoordelijk, maar meis, dat kon jij niet weten.

Pc is verantwoordelijk voor medische handelingen, dus als er nu iets is, tussendoor of zo,via je pc

Lopen en ademhaling dat kan in het begin, is ook waarschijnlijk nog vocht, en dat moet vanzelf overgaan.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ambertje

tsja, het is wat, ik had al zo'n vermoeden........... Vandaar dat ik het vroeg of zij het zelf had gedaan. De experts best_boobie en Desert-Rose hebben gesproken hihi. Ik hoop dat je je controle bij de pc zelf kan krijgen. Ik heb erop gestaan, omdat ze nog steeds scheef staan. Ben bang dat Diana dan iets zou gaan zeggen van vocht, terwijl ik daar volgens mij helemaal geen last van heb. Geen idee of dat uberhaupt voorkomt bij een prothesewissel? @best_boobie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei ambertje:

tsja, het is wat, ik had al zo'n vermoeden........... Vandaar dat ik het vroeg of zij het zelf had gedaan. De experts best_boobie en Desert-Rose hebben gesproken hihi. Ik hoop dat je je controle bij de pc zelf kan krijgen. Ik heb erop gestaan, omdat ze nog steeds scheef staan. Ben bang dat Diana dan iets zou gaan zeggen van vocht, terwijl ik daar volgens mij helemaal geen last van heb. Geen idee of dat uberhaupt voorkomt bij een prothesewissel? @best_boobie ?

Jawel hoor, ook na een wissel ontstaat er vocht in je borsten. Maar het is goed dat je je controle bij de pc hebt. Al was het maar een verpleegkundige.  Maar een controle bij een nitwit is echt zonde van je tijd.... ;)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds gister echt super pijn. Na dagen zonder paracetamol heb ik mij gister er weer aan gewaagd maar hielp niet. Ik heb gister een klein uurtje buiten geslenterd, lekker gewandeld. Voelde me helemaal super. Op de weg naar huis merkte ik dat ik wat strammer werd. Inmiddels is het nu 6 uur in de ochtend en heb geen oog dicht gedaan van de pijn. Ik dacht dat het aan mijn strakke BH lag en die is Losser gezet.

Ik weet niet wat ik moet en begin mij zorgen te maken. Komt die pijn van het wandelen? De dagen ervoor ben ik ook kleine stukjes meegeweest met de hond en naar de winkel en toen ging het prima 

De wond waar de blaar zat gaat elke keer open als ik de gaasjes Verwissel, waarvan Diana zeibdat ik ze elke avond en ochtend moet vernieuwen. Gister gewoon een stukje huid meegetrokken , blijkbaar was hij droog maar trok ik m dus weer open. Ik ben heel bang voor infecties . heb PC gevraagd om advies maar nog geen reactie gehad. Ik ga nu proberen om de gaasjes er wat langer op te laten. 

Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Op zich alleen van een klein stukje wandelen kun je wel iets meer pijn/last krijgen,en alles kan iets strakker gaat staan want door inspanning kun je extra vocht krijgen, maar dit zou tijdelijk moeten zijn en afnemen bij rust. maar ik denk zowieso dat jij veel te veel doet en alles veel te snel wilt, en je moet jezelf echt in acht gaan nemen en je rust pakken, je lichaam is aan het herstellen en dat vraagt enorm veel energie,je herstelt maar 1 keer, doe het dan in 1 keer goed meid.

Als pc niet reageert, nog een keer mailen, en ik denk zelf dat je eigenlijk ook het beste even op consult zou gaan bij hem, zodat hij alles goed kan beoordelen en jij al je vragen even kunt stellen,hij is tenslotte de eindverantwoordelijke hierin.

Andere tips zijn nu lastig te geven, want alles moet in overleg met je pc,maar je kunt aan hem vragen of je vette gazen over de wond mag gaan doen, zodat het niet meer vastplakt,ik weet namelijk niet wanneer je weer mag douchen, vraag dit ook gelijk aan je pc, want dan kun je het gaasje er onder de douche af weken,en er dan eventueel vette gazen op leggen, met daaroverheen een gewoon steriel gaasje.

En ik weet dat je anti pijnstilling bent, maar het kan echt geen kwaad als je voor een aantal dagen 3 tot 4 keer per dag( zo bouw je een spiegel op in je bloed)1000 mg  paracetamol neemt,want op die manier word het wel iets aangenamer voor je, desnoods nog even overleggen met pc wat je anders nog meer mag gaan nemen ( voor een paar dagen).

Je hebt antibiotica,wat een infectie tegen zou moeten gaan, maar hou even je temperatuur in de gaten, en of je borst/hechting niet rood gaat worden.

Als de bh nu veel te strak zit zou je eens kunnen kijken voor een andere, bijv de Thriumph tri action work out, of de Hema heavy non padded.beide zijn goed, en geven genoeg steun.

Meid, beterschap en ga even op je punten staan zodat je duidelijk gaat krijgen van je pc.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je uitgebreide reactie !

PC neemt niet op dus DG gebeld, en kon gelijk komen. Dit is al de tweede keer dat ze mij ontvangt op haar vrije dag en ik niet hoeft te wachten. Vind ik toch erg netjes! Ik heb idd vette gaasjes gekregen en mag ook weer kort douchen. De pijn komt niet van de bh, die schijnt goed te zitten. Heb onderhuidse bloedingen en blauwe plekken dus behoorlijk beurs. Ze zegt dat de pc waarschijnlijk flink aan mijn spier heeft gezeten omdat deze zo dik is. Ik zei dat ik een extra BH wilde kopen maar ze zei dat ik voorlopig in de nacht even zonder BH mag slapen dus een extra is niet nodig.

Heb zojuist twee paracetamol genomen. Het is niet dat ik Anti pijnstillers ben maar mijn maag doet er zo gek van. Maar ga t nog eens proberen. Vandaag geen gewandel maar lekker rusten. Hopelijk wordt de pijn wat minder dan. Verder voel ik me prima

De antibiotica blijf ik slikken tot een paar dagen nadat de wond dicht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ambertje

Hi meis,

Neem je rust inderdaad!! Je voelt je vaak heel wat, maar het is gewoon nog beter om rustig aan te doen. Ik vind het ook heel lastig en voor jou als sportvrouw zal het inderdaad heel erg wennen zijn. Mijn beweging bestaat nu uit naar toilet boven ipv beneden lopen en van de bank naar het koffiezetapparaat :45:. Ik slik ook nooit wat, nu braaf alle pijnstillers genomen maar wel een maagbeschermer gevraagd vanwege de naproxen. Misschien is dat een idee voor je? 

Wens je sterkte meis :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je toch niet je pc hebt gezien, maar als jij op deze manier geruster bent is het toch ook goed meis.

Denk dat je met de vette gazen echt wel minder last zult gaan hebben dat het vastplakt,als je mag douche echt heel kort, zodat je niets gaat verweken, daarna heel goed droog deppen.

En wat ambertje zegt, misschien even een maagbeschermer erbij nemen.

En zonder bh slapen, ik zou dat niet doen zonder overleg met je pc, want je bent morgen pas 1 week po, en ik vind het ( als leek zijnde ;)  ) heel snel om zonder bh te slapen, helemaal omdat je toch in je slaap bewegingen kan maken waar je geen controle over hebt.

Maar dat is verder even aan jou meid, ik kan geen beslissingen nemen voor jou, jij moet zelf even doen waar jij je goed bij voelt.

idd ff lekker relaxed op de bank, en hoop dat de paracetamol snel zijn werk gaat doen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik slikte al een maag beschermer bij de naproxen, maar had niet t gevoel dat het werkte 

Een week voor de operatie ben ik begonnen met liv52 en cystone, een lever en nieren clensing. Dit helpt ook deze organen te beschermen tijdens het slikken van medicijnen. En aamgezien je lever functioneert voor het afvoeren van afvalstoffen leek mij dit eem goed idee, omdat ik nu veel minder beweeg. Ik Doe deze kuur wel vaker, als een detox .Mede omdat ik veel eiwitten eet en vitamines slik, al zijn de vits nu wel veel minder sinds ik mijn dieet heb aangepast. Deze zijn te koop bij de tuinen mocht iemand geïnteresseerd zijn. 

Ik merk idd dat ik toch steeds meer dingetjes doet, misschien moet ik idd beter naar mijn lichaam luisteren.

Hoe is het nu met jouw pijn ambertje? Kom je de nachten inmiddels goed door? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms is een tussenstukje voor je bh lekker snachts, dan heb jem toch aan maar losser......kan je overal kopen geloof ik....

en idd, rust houden.....vinden we allemaal moeilijk maar t moet echt ff...

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Nonky:

Soms is een tussenstukje voor je bh lekker snachts, dan heb jem toch aan maar losser......kan je overal kopen geloof ik....

en idd, rust houden.....vinden we allemaal moeilijk maar t moet echt ff...

xx

Ze draagt de Carefix Anna, zijn geen jammer genoeg geen  tussenstukjes voor ;)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.