Ga naar inhoud

Soraja : 1 april 2016 : Dr. Hupkens : MFIV


Aanbevolen berichten

Fijn dat het weer beter gaat meis, en ja een iets mindere dag hoort erbij, geeft helemaal niks.

Het blijft ook steeds een vreselijk avontuur bij die Diana he, niet te geloven.

Maar wat voor hechtingen had jij dan,dat zij ze eruit heeft gehaald, want bij oplosbare word hoeft alleen maar het knoopje eraf geknipt te worden, en sommige pc's doen dat ook niet eens omdat het er heel vaak vanzelf afvalt.

Meis hou je nu maar goed aan de adviezen die je van je pc hebt gehad, want die DG heeft er echt geen kaas van gegeten, en dat zij het zelf zo snel zou doen,het trainen met zware gewichten, moet ze zelf weten, maar om dit ook als advies te geven vind ik echt niet kloppen, en ze gaat ook tegen het advies van de pc in.

Gelukkig dat de fysio iets voor je kan betekenen, hoop dat het allemaal snel iets verbeterd.

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 174
  • Created
  • Laatste Reactie

Pc zei dat ik oplosbare hechtingen zou krijgen,maar dat zijn ze niet..

Heb sinds ik terug kwam echt heel erge spierpijn gehad, gelukkig is het nu minder. Maar ik heb nog geen dag gehad dat ik mijn borsten niet heb gevoeld. Ik voel ze echt heel de dag ' er zitten' , de ene keer spanning, de andere keer hard of zwaar, dan weer erge kriebel. Is dat eigenlijk normaal? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ok, dat hoor je niet zo vaak bij een bv dat er gewone hechtingen worden gebruikt, maar uitzonderingen moeten er zijn toch?

Dat je bij steken voelt, en iets spanning is normaal, maar ik denk toch echt dat jij al veel te veel doet, en je lichaam niet de kans geeft om rustig te herstellen.

Je herstelt maar 1 keer,doe het dan in 1 keer goed, want het zou echt zonde zijn als je dadelijk met de complicaties komt te zitten.

Dus ik zou echt eventjes rustiger aan gaan doen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik ben nu in week 8, vrijdag heb ik mijn consult.

In week 6 en 7 is het super gegaan, heb lichtelijk en heel voorzichting mijn training weer opgepakt (alleen benen biceps en triceps)

Maar sinds ong een week nu heb ik meer last vooral rechts. Het begon met een trekkerig en hard gevoel in mijn litteken s, erge jeuk ook,zoals ik in mijn gehele borst had in week 3. Daarna kreeg ik wat meer spierpijn dus heb even geen training meer gedaan. Echter heb ik nu ook in rust kast van mijn rechterborst, de spierpijn steekjes veranderen langzaam in krampjes . rechts meer dan links. Ik draag nu alleen de Anna nog. 

Ik heb een BH gekocht, heb me laten opmeten en blijkbaar heb ik 75e en geen d zoals ik dacht. Mijn hunkemoller sportbhs zijn wel maat D. 

Echter heb ik mijn BH nog niet gedragen, sinds de pas sessies is de onderkant heel gevoelig geworden. Nu trekt dat wel weg maar zit nu met die steken en krampen dus durf m eigenlijk niet te dragen nog. .

Mijn littekens voelen soms aan of me huid dubbel zit aan de binnenkant. Zou het kunnen dat er nog een hechting in zit ergens? Of is het zo dat als je de hechtingen insmeert dit gevoel weggaat? Heb geen idee of en met wat ik mag smeren..

Stel ik me aan en hoort dit er gewoon bij ? Ik Doe verder alles weer en gaat prima. Alleen stofzuigen en dweilen vind ik niet heel fijn. 

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meis,

He jeetje het ging juist zo goed, het harde en pijnlijke bij het litteken kan best komen door een overmatige aanmaak van bindweefsel( dit gebeurt vaker, en word in de loop van tijd minder)een litteken herstel kan tot 18 maanden duren, je kunt proberen heel voorzichtig het litteken te masseren, in kleine ronddraaiende bewegingen, en wat je daar voor gebruikt maakt eigenlijk niet zo veel uit, je mag zowel bio oil, vit E creme, calendula creme, het gaat erom dat je litteken gehydrateerd word.

En de pijn en steken, spierpijn/kramp, ik denk dat je spieren het toch nog niet aankunnen met de training, hoe voorzichtig je ook bent,ook al omdat je aangeeft dat het met stofzuigen ook nog niet lekker aanvoelt,denk ik dat je toch weer even een stapje terug moet doen meis,en maar weer even die spiergroep met rust laten en voorlopig even niet trainen,want je hebt best kans dat het met 3 mnd po wel ineens beter gaat.

En als de carefix het lekkerste zit, draag je die toch gewoon voorlopig weer even,als het maar comfortabel zit toch?

Heb je vrijdag controle bij Hupkens zelf, of bij DG ?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het zou al een hoop schelen als het litteken wat beter voelt. 

Bah ik keek zo uit om na deze weken weer alles op te pakken, maar denk dat je gelijk heb. Heb gelukkig met Hupkens zelf, is de eerste keer dat ik hem zie na de operatie. Ik laat me dit keer niet zomaar afschepen..

Met stofzuigen en dweilen is het vooral irritant als ik klaarben..denk vanwege de constante beweging.

Voor mijn gevoel zag de carfix altijd te los, de hnm geeft meer steun. Maar denk nu dat de Cup miss te klein is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is fijn dat je Hupkens zelf hebt, schrijf even al je vragen op, en neem allebei de bh's mee, zodat hij het kan beoordelen., en precies , je niet af laten schepen.

Heel vaak met masseren word het litteken wel soepeler.

En probeer anders even om  in etappes te stofzuigen,want die spieren vinden het echt nog niet leuk, en des te meer je ze gaat irriteren, des te meer last je gaat krijgen, en dat is niet de bedoeling

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Soraya, gewoon lekker rustig aan doen! Ik dacht ook oooo met 6 weken PO gaat alles weer, maar helaas.. voel me verder prima hoor, maar als ik de tafel afneem met een doekje voel ik dat m'n spier dat rechts niet leuk vindt, dus stofzuigen en dweilen heb ik nog geeneens geprobeerd.. vind ik niet erg hoor :131: 

En wbt trainen, als het al niet goed voelt zou ik bovenlichaam even laten voor wat het is en alleen benen doen.. ben ik wel van plan tenminste. Gisteren ook voor het eerst weer in de gym geweest, was wel lekker!!

Fijn dat je controle bij Hupkens zelf hebt, idd lijstje met vragen maken want anders vergeet je toch de helft haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey niesje

Goed om te lezen..dat betekend dat het dus normaal is ! Ik denk ook dat ik al teveel te snel wil. Ik voelde me er ook goed bij, alleen uiteindelijk wordt ik toch terug geroepen. Voor mij alleen licht cardio in ieder geval tot aan de controle en daarna kijk ik wel even! Misschien eerst alleen benen idd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik dacht dat het van mijn BH kwam. Heb nu meer dan een week de action BH aan of niets. Maar het zit er nog steeds..alsof iets klem heeft gezeten.

Draag normaliter dehunkemoller sport BH met voorsluiting tijdens sporten maar nu ook even niet meer.

Doet geen zeer. Volgens mijn vriend voelt de streep deukig aan.

Weet iemand wat dit kan zijn..t ziet er echt niet uit zit naast mijn tepel. Andere borst niks aan de hand 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is lastig op de foto om te zien en ik heb werkelijk geeeeeen idee. Maar een rode streep die aanvoelt als een klein deukje en geen pijn doet, doet mij denken aan striae.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat het striae kan zijn. Hier is nu verder niets aan te doen, je kunt je borsten insmeren met een vochtinbrengende creme zodat de huid wat soepeler word en nieuwe voorkomen kunnen worden. Na verloop van tijd word deze streep minder rood en lichter van kleur. Waarschijnlijk valt het over een tijd dan veel minder op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de rode streep

Die dubbele lijn komt ook door mijn BH denk ik. Wel vreemd dat zelfs die een streep achterlaat..

Ik bedoel de rode, hier nog een foto . een beetje onscherp 

Maar zoals je ziet..behoorlijk paars/rood 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm.... Je hebt geen foto's van eerder he?
Want misschien zat die er ook al vlak na de operatie?

Het is zo, dat ze vaak een brandertje gebruiken om de pocket te maken of om bloedvaatjes dicht te schroeien die natuurlijk geraakt worden bij het maken van de pocket...
Het ziet er uit alsof er iemand uitgeschoten is?

Zou dit toch even navragen bij de kliniek...
Misschien dat je met een bepaalde zalf (tegen brandwonden is het misschien wat laat voor, maar wel een goede creme voor littekens) het nog kunt verminderen.
Een litteken wordt vaak paarser tot aan 3-4 maanden po.. daarna neemt het langzaam (soms heeeel langzaam) af

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

k

Oeiii...nee volgens mij had ik het niet. Zie foto. Zou de rechter moeten zijn (op foto links) 

Moet ik toch contact opnemen met de kliniek?

Maar over dat uitschieten..pc heeft wel verkeerd gesneden want heb een 'valse' litteken . onderste foto...aan de rechterkant. Ben nu 13 weken po en het is nog super rood

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar op die bovenste twee foto's.. Die zijn wel erg ver naar beneden gemaakt, niet?
Het zou kunnen dat je het daarom daarop niet ziet.. maar zie idd wel dat ie onderaan bij je litteken 'uitgeschoten' is.. (moest ie naar huis of zo?)

Uhm... van wanneer zijn nou bovenstaande foto's allemaal?
Die van veraf is dit moeilijk op te zien..

Sja.. lastige vraag.. moet je contact opnemen met de kliniek..
Stel dat het roder wordt en erger, dan zou ik het wel doen. dus gewoon ff in de gaten houden.. maar als het niet erger wordt.. dan heb je kans dat het een littekentje is en dan zal het langzaamaan verdwijnen (of heel erg verminderen)

Kan me niet voorstellen dat het iets verontrustends is in ieder geval.. Maar als je het niet vertrouwd (ik ben geen pc he..) dan kun je natuurlijk altijd eens contact opnemen met pc.. toch?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle foto's zijn deze week gemaakt. Die litteken foto's gisteren.

Alleen de 3 foto's bij elkaar is 4 weken po 

Ik zal morgen bij daglicht eens een foto maken van die streep.

Al is het niet verontrustend..misschien..vind t echt niet mooi. Mijn littekens zijn al super lelijk ( nog een duidelijke foto bij gezet, ik denk al aan littekencorrectie) en nu dit..

Zie ik spoken en valt t allemaal wel mee? 

Zal ik gewoon weer mijn BH gaan dragen denk je, of liever even wachten ? 

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm... dan is het toch Welpies dat ik nooit eerder gezien heb. Ik vind het echt moeilijk te beoordelen...

Hiervoor zou ik Dus idd even contact opnemen met je pc, tenzij het binnen een paar dagen echt verminderd.

Je littekens zijn idd niet zo mooi,  echter,  de eerste 2 jaar veranderd daar nog een hoop aan. 

Genoeg rust voor je lichaam in de herstelperiode en geen irriterende spullen smeren, wil wel helpen.. Maar goed, dit is echt iets dat je over een jaar nog eens moet bekijken meid. 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je bericht @best_boobie

Ik heb de PC een mail gestuurd en het gehad over de roodheid van de littekens, het zwevende littekentje, de streep en mijn twijfels de hoogte van mijn borsten . als ik rechtop sta zijn de littekens nog erg zichtbaar (in vergelijking met andere borsten 12-13 weken po) 

Dit was de reactie. Overigens erg snel 

 

De rode streep kan een allergische reactie zijn, ik weet allleen niet waarop.
Deze zal in de loop van het jaar verdwijnen verwacht ik.
Ook je litteken heeft tijd nodig. Het uitrijpen/tot rust komen duurt een jaar.
We kunnen er dan zonodig opnieuw naar kijken.
De positie van de borsten is voor dit moment prachtig. Ze zullen nog iets dalen. komende tijd.
Laten we contact houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.