Ga naar inhoud

chupchup2305 : november 2015 : Dr. Peeters : Klina Ziekenhuis : Brasschaat


Aanbevolen berichten

In nov '15 heb ik een borstlift+ vergroting gehad met lipofilling, na het vermageren van 60kg had ik bijna geen borsten meer, nog maar maatje A75 en helemaal niet stevig,enkel loshangend vel eigenlijk.Daar ik zo weinig borstvorming had was een lipofilling met eigen vet nodig anders zouden de protheses heel zichtbaar zijn. Ik heb anatomische protheses van 275cc voor de spier geplaatst, en nu 4 maanden verder zijn de bovenste randen heel voelbaar en ook wel zichtbaar aan de re- borst. Na controle bij de pc zei hij dat de protheses nog goed zitten en dat ik nog een paar maanden moet afwachten, dat ze nog soepeler gaan worden, zoniet moet ik misschien nog een lipofilling laten doen, uiteraard weer op eigen kosten, dit zou weer 850€ gaan kosten, is dit normaal geen garantie bij deze operaties? Ik weet niet of normaal hersteloperaties altijd extra kosten met zich meebrengen, ben in België geopereerd.Operatie heeft me nu toch al 5500€ gekost en ben nu wel teleurgesteld , had hij ze niet beter achter de spier gestoken? Pc zegt van niet omdat dat bij mij zeker geen mooi resultaat zou geven.Zijn er hier soms lotgenoten die hetzelfde hebben meegemaakt, want als ik begin te zoeken op internet worden er weinig protheses voor de spier geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

door wie ben je geopereerd geweest? ik heb ook een borstlift laten doen plus een prothese wissel. mij dokter heeft toch de siliconen achter mijn spier gezet en bij mij voelt ge de rand zeker niet bovenaan. ik voel eigenlijk mijn siliconen niet zitten. het is heel natuurlijk gedaan. mijne eerste borstvergroting was ook voor de spier en die voelde ik ook veel te erg zitten. na mijn zwangerschap zijn mijn borsten zo gaan hangen en toen kon ik mijn siliconen draaien omdat ze voor mijn spier zaten en ik had veel te veel ruimte in mijn borsten. ik heb ook in totaal 6050 euro betaald maar het is mij waard geweest. 

ik hoop dat hij het toch kan oplossen.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-3-2016 om 19:42 zei Chupchup2305:

In nov '15 heb ik een borstlift+ vergroting gehad met lipofilling, na het vermageren van 60kg had ik bijna geen borsten meer, nog maar maatje A75 en helemaal niet stevig,enkel loshangend vel eigenlijk.Daar ik zo weinig borstvorming had was een lipofilling met eigen vet nodig anders zouden de protheses heel zichtbaar zijn. Ik heb anatomische protheses van 275cc voor de spier geplaatst, en nu 4 maanden verder zijn de bovenste randen heel voelbaar en ook wel zichtbaar aan de re- borst. Na controle bij de pc zei hij dat de protheses nog goed zitten en dat ik nog een paar maanden moet afwachten, dat ze nog soepeler gaan worden, zoniet moet ik misschien nog een lipofilling laten doen, uiteraard weer op eigen kosten, dit zou weer 850€ gaan kosten, is dit normaal geen garantie bij deze operaties? Ik weet niet of normaal hersteloperaties altijd extra kosten met zich meebrengen, ben in België geopereerd.Operatie heeft me nu toch al 5500€ gekost en ben nu wel teleurgesteld , had hij ze niet beter achter de spier gestoken? Pc zegt van niet omdat dat bij mij zeker geen mooi resultaat zou geven.Zijn er hier soms lotgenoten die hetzelfde hebben meegemaakt, want als ik begin te zoeken op internet worden er weinig protheses voor de spier geplaatst.

Welkom hier.

Ik heb zo mijn bedenkingen bij deze pc :76: maar ik ben een leek op dit gebied.

Je kunt je verhaal ook hier plaatsen http://www.borstenforum.com/forum/27-plastisch-chirurgen-vraagbaak/ en het juiste antwoord krijgen.

Sterkte xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor jullie reacties, ben nu zo hard aan het twijfelen , ik ben geopereerd door Dr Peeters in Klinaziekenhuis in Brasschaat. Ik had wel een goed gevoel bij deze pc maar nu is het resultaat toch niet wat ik verwachte.Moet ik hem volgen en afwachten of toch naar andere pc gaan voor een tweede opinie? Stel je laat je terug opereren en het resultaat is nog slechter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het chupchup,

Vervelend om te horen van de situatie zeg. Is dit de enige PC bij wie je op consult bent geweest?

Ik vind het nogal bijzonder dat hij bewust voor voor de borstspier heeft gekozen als hij wist dat dit randen kon opleveren. Het klopt dat er geen garantie wordt gegeven op lipofilling omdat het niet altijd blijft zitten en vaak maar voor 50%. 

Ik wilde graag voor de spier maar mijn PC wil dat niet doen omdat je dan randen kan gaan zien, anatomisch durfde hij bovendien wel aan bij mij. Maar ik wil perse ronde. 

Je kan altijd voor een secondopnion gaan. Ik bedoel je hebt voor en achter de spier maar vaak doet dual plane ook al wonderen! Echter een tweede operatie zou ook kosten met zich mee brengen. Maar bij een goede PC wordt het resultaat absoluut niet slechter!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik zit een beetje in het zelfde schuitje. Heb een bv laten doen en een lipofilling behandeling. Totale kosten € 5300,- Bij mij is echter bijna al het vet al verdwenen. Daarnaast is waarschijnlijk 1 prothese al gedraaid erin gestoken :( Als ik een wissel wil dan gaat me dat ook weer minstens € 4000,- euro kosten. En stel dat dit resultaat ook weer tegen gaat vallen.....????? Voor een 2e lipofilling heb ik denk ik niet genoeg vet meer en de kans is groot dat dit vet ook weer gaat verdwijnen. 

Heeft bij jou de lipofilling wel effect gehad? Denk dat een s.o. sowieso geen kwaad kan. Dan sta je toch sterker in je verhaal. Het enige wat je kunt doen is toch weer met je pc in gesprek gaan en hopen dat hij coulant genoeg is om de 2e lipofilling behandeling te vergoeden of dat hij de protheses achter de spier kan plaatsen?

Maar wat is eigenlijk de reden volgens jouw pc dat achter de spier geen mooi resultaat gaat opleveren bij jou?

Heb jij foto's? Ben benieuwd hoe het eruit ziet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc zegt dat omdat ik zo een dunne huid had en heel weinig borstweefsel na felle vermagering , hij ze onmogelijk achter de spier kan steken, omdat ik dan zowiezo een double bubble zou krijgen, omdat er dan geen vulling in mijn loshangende huid zit. Hier kan ik hem dan wel in volgen, en hij zegt ook dat de randen van mijn protheses nog soepeler gaan worden, nu zijn dat echt harde randen dat je voelt zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi chupchup,

ik heb nu met een grotere prothese de double bubble opgelost. Als hij ze ook al gelift heeft begrijp ik er al helemaal niks van. Mij is juist verteld door diverse pc's dat voor de spier bij weinig weefsel uit den boze is....

ik heb ze daarom dual plane. De kans van uitzakken is ook groter met voor de spier omdat je huid dan meer te verduren heeft. En juist de randen....

maargoed, we kunnen er allemaal wat van vinden.....ik denk dat je maar eens naar één of twee andere artsen moet gaan voor een second opinion. Daar zal je wel wijzer van worden.

ik,persoonlijk geloof het verhaal van het zachter worden vd rand niet...die rand zit er nou eenmaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik ook helemaal eens met nonky... ik zou zeker eens gaan voor een paar seconden opinions. ..

Misschien is het zelfs wel een goed idee om eens naar Demeyere in Gent te gaan. Hij is fan van plaatsing voor de spier, en ik denk dat juist hij uit kan leggen waarom deze prothese op de juiste of net niet op de juiste manier geplaatst is.

Denk dat dat ook misschien redelijk bij jou in de buurt is. Demeyere doet ook achter de spier plaatsen, als hij vindt dat iemand echt veel te weinig weefsel heeft... 

Een andere pc die beide technieken toepast, weet ik even niet bij jou in de buurt.. Zou wel kijken dat je een seconde opinion plant bij een pc die beide technieken van plaatsen toepast. .  Zo krijg je de eerlijkste mening

Succes!!

Xx BB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super bedankt voor jullie reacties, ga zeker voor een second opinion maar nu is het zoeken naar een goede pc he,er zijn er zo veel als je kijkt op internet maar bij wie moet je juist zijn, dat vind ik lastig.Ik heb nu al bodylift bij een andere pc laten doen, dat was ook al geen echt succes, dus ging ik voor mijn borst-en armlift maar bij Dr Peeters en nu dit weer, ik heb echt pech met beide operaties dus mijn vertrouwen in de pc is sterk verminderd :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Demeyere is echteen hele aardige en kundige man, daar kan je vol vertrouwen naar toe.

als Rotterdam aan te rijden is kan je in de parkkliniek naar dr Nio. Dan heb je in ieder geval twee zeer kundige artsen te pakken.....

waardeloos als je zoveel pech hebt.......ik begrijp dat je vertrouwen beschadigd is....denk er over na, praten kan altijd toch? 

Succes xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in bijlage mijn foto's, is nu bijna 4 maanden geleden geopereerd

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto's van de zijkant zie ik wel een lichte bobbel bovenin en op de foto van de voorkant lijkt op de rechterborst een rand zichtbaar. Durf er echter niet te veel over te zeggen omdat ik er geen verstand van heb. 

Wellicht dat @Dokter Bruekers er meer over kan zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Chupchup2305 en beste Joy1980,

een diagnose stellen van een foto is lastig, zo niet onmogelijk. Daarvoor is een consult bij een plastisch chirurg noodzakelijk, soms is het inderdaad verstandig om nog eens een tweede mening van een andere plastisch chirurg dan je eigen behandelend arts te horen. Dat is dan ook een goed advies. 

In algemene zin is het zo dat er bij enige ptosis (hangen van de borst) gemakkelijk een double bubble kan optreden, omdat de prothese achter de spier op de plek blijft zitten en de borst er overheen gaat hangen. Om dat te compenseren doe je dan een borstlift.

Er zitten nadelen en voordelen aan beide posities van de prothesen. Nadelen achter de spier zijn ondermeer animatie (bewegen van de borst) en pijnklachten. Voordelen van achter de spier zijn ondermeer betere bedekking van de prothese waardoor minder rimpeling en minder randjes zichtbaar zijn en minder kapselcontracturen (bij de gladde prothesen).

Ik hoop dat je hiermee weer wat geholpen bent.

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

www.dokterbruekers.nl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Hoi allemaal, het is even geleden. Ik heb het allemaal even laten bezinken   

maar het resultaat is er nog niet beter op geworden, je ziet de randen van mijn protheses goed zitten.

Ben vorige week voor een second opinion bij een andere pc geweest.

Hij zegt dat ik beter zou zijn met ronde protheses, maatje groter en achter de spier, blijkbaar zijn mijn borsten ook niet volledig gelift en heb ik bovenaan eigenlijk geen vulling met deze anatomische protheses.

1 nadeel, de prijs, de vorige operatie heeft me al 5500€ gekost en deze zou weer 6000€ kosten. En ik ben uiteraard bang of dit dan wel een mooi resultaat zal geven, nu twijfel ik nog meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.