Ga naar inhoud

(wond)herstel borstverkleining


Aanbevolen berichten

Hallo dames, 

Ik was hier al (actief) op het forum, maar ik heb mij nog niet voorgesteld.

Ik heb een borstverkleinende operatie ondergaan bij dr van der Lei van de Bergmanclinic in Heerenveen. 

De eerste keer dat ik op het forum kwam, was ik nogal in paniek gezien mijn littekens en het verdere herstel. 

Ik werd gelukkig door Best-Boobi de Administrator gerust gesteld ten aanzien van de littekens.

 Ik zit inmiddels in mijn  4e week P.O.  en maak mij nog steeds een beetje zorgen.

Ten eerste over de genezing van mijn littekens en ten aanzien van het model van mijn borsten.

Ik zou het heel fijn vinden om de mening van Best-Boobi nog eens te horen, en de mening van jullie.

Ook zou ik graag wat foto's willen zien van dames die ook een borstverkleinende operatie hebben ondergaan bij dr van der Lei. 

Puur alleen om te vergelijken. P.s. dr van der Lei is overigens een hele goede en aardige Chirurg. Maar ik weet dat hij een andere stijl heeft van borstverkleining dan veel andere chirurgen.

dr van der lei hecht ook altijd aan de ribben en plaatst de borsten altijd hoog. Mijn borsten zien er nu nog heel gekkig uit vind ik. Ze zijn aan de onderkant recht inplaats van druppelvorming.

dr van der Lei gaf aan dat ze nog wat gaan uitzakken, en ze dan van onder wat ronder worden. Maar ik twijfel heel erg of dit ook echt gaat gebeuren.

 

Ik  zal wat foto's plaatsen, met de hoop dat jullie mijn borsten + littekens kunnen beoordelen. 

Alvast bedankt !!!!

Groetjes, 

Wendely

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wendely

Kan me voorstellen dat je twijfels hebt :147:als ik je foto,s zo zie ..

Zal je toevoegen aan mijn albums , dan kun je zien hoe mijn herstel is verlopen .

Bij het drielanden punt heb ik toen ook open plekjes gehad ...

Maar bij jou is bij met name jou linker borst over het hele litteken onrust .

Qua vorm is er behoorlijk verschil tussen links en rechts ..

Dat "hoekige" /rechte kan weg trekken ..dat had ik ook .Dat heeft te maken met het verticale

litteken onder de tepel .(staat strak , is nog niet soepel genoeg )

Dat heeft bij mij ook 3/4 jaar geduurd voordat het litteken soepel werd ..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga jou volgen meid. Ik heb ook een bvk bij dr. van der Lei gedaan (8 mrt dit jaar) en begin nu aan mijn 6e week po. Ik kan je helaas geen foto's laten zien, want ik zit met een vreselijke complicatie en ik kan het zelf psychisch nog niet aan om dat op beeld te zien. Jouw zorgen kan ik me wel indenken! Niet qua genezen van de littekens, hoewel ik het nog wel heel bobbelig allemaal vind bij mij (wat ik dan voel), maar wel qua vorm. Nu moet ik zeggen dat dat vierkantige aan de onderkant bij mij al wel aan het uitzakken is. Ik geloof ook wel dat dat met de maanden steeds ronder wordt. Dat mega strak hoog op je lichaam vastzetten van je nieuwe borsten schijnt wel zijn handelsmerk te zijn. Waarom dat zo gaat bij hem weet ik niet. Het ziet er bij ons gewoon heel anders uit dan bij foto's van andere bvk vlak na de operatie!

Het is bij mij ook vastgenaaid op mijn ribben. Dat heeft heel erg pijn gedaan, maar daar heeft hij mij ook heel vaak voor gewaarschuwd. Ik heb voor deze chirurg gekozen omdat hij ten eerste de enige hoogleraar plastische chirurgie in NL is, ten tweede op plastisch chirurgisch gebied een goede naam heeft én hij heeft veel ervaring met mensen te opereren die heel veel huidoverschot hebben ivm drastisch afvallen zoals ik. Eigenlijk wilde ik een vrouwelijke arts. Borsten --> vrouw, dat leek me logisch. Maar na dit alles gelezen te hebben over hem ben ik bij van der Lei terecht gekomen.

Toch heb ik ook twijfels hoor. Ik vind zijn communicatieve vaardigheden nogal rampzalig. Het is dat ik me niet zomaar weg laat sturen en me niks aantrek of hij haast heeft of niet, maar anders kom je niet zoveel te weten. Ik wist van te voren al heel veel af van een bvk en dat had hij snel door, dus hij zei ook van jou hoef ik niks uit te leggen. Dat heeft hij ook niet gedaan. Pas een paar dagen na de operatie zag ik dat ik echt opengesneden ben van links naar rechts en niet alleen onder mijn borsten. Dat wist ik dus niet, had hij ook niet even gecheckt bij mij van te voren. Vond ik geen leuke verrassing. Ik heb mijn borsten in zijn handen gelegd en hem het vertrouwen gegeven dat hij er iets van kon maken. Nu achteraf (maar achteraf praten is altijd zo makkelijk) had ik liever gehad dat hij mijn tepels er gewoon meteen afgehaald had en er weer op genaaid. Dan maar geen gevoel. Ik heb die keuze niet gekregen van hem. Nu heb ik spijt dat ik het toen niet gezegd heb: haal er maar gewoon af. 

Nu met mijn complicatie is de informatie ook maar spaarzaam. Hij is zeker wel begaan en hij vindt het ook echt heel rot dat het niet gelukt is, maar het feit dat ik er erg mee zit dat ik zo verminkt ben wuifde hij een beetje weg. En dan krijg ik de opmerking dat er later nog heel veel gemaakt kan worden, o.a. een nieuwe tepel en een tepelhof. Ja...en? Wat heb ik daar nu aan? Ik ben echt compleet genezen van plastische chirurgie. Het moet wel zo giga vreselijk zijn wil ik ooit nog in mijn borsten laten snijden! Ik denk zelf dat een vrouwelijke arts meer inlevend gereageerd zou hebben. Mijn man zei van ach, dr. van der Lei is een echte man, besteed weinig woorden aan emoties e.d. Ik vind dat belachelijk: dan moet je geen arts willen zijn. Ik heb echt moeite met die houding. 

Ik heb op 1 plekje bij het drielandenpunt aan mijn linkerborst nog dat het een beetje open is. Dat lekt nog steeds een beetje. Het is bij mij niet zo onrustig als bij jou. Weet je wat? Ik zal mijn man vragen of hij een foto van mijn goede borst wil maken. Die andere wil je echt niet zien, geloof me... Dan heb je een beetje een vergelijk met jouw litteken. Hopelijk heb je daar iets aan. 

De onzekerheid is killing vind je niet? Zo van komt dit nog goed...heb ik hier wel goed aan gedaan... ik heb dat zelf nl. heel erg. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Jeanette:

Hoi Wendely

Kan me voorstellen dat je twijfels hebt :147:als ik je foto,s zo zie ..

Zal je toevoegen aan mijn albums , dan kun je zien hoe mijn herstel is verlopen .

Bij het drielanden punt heb ik toen ook open plekjes gehad ...

Maar bij jou is bij met name jou linker borst over het hele litteken onrust .

Qua vorm is er behoorlijk verschil tussen links en rechts ..

Dat "hoekige" /rechte kan weg trekken ..dat had ik ook .Dat heeft te maken met het verticale

litteken onder de tepel .(staat strak , is nog niet soepel genoeg )

Dat heeft bij mij ook 3/4 jaar geduurd voordat het litteken soepel werd ..

 

Hallo jeanette, 

Bedankt voor jouw berichtje en het toevoegen aan jouw album. 

Het klopt inderdaad dat mijn rechterborst nog voller en en wat groter is dan de linker borst. En zorgen over het uiteindelijke resultaat heb ik zeker :-(

Maar dat komt misschien ook mede dat ik tot nog toe alleen nog maar minder geslaagde borst operatiefoto's van dr van der Lei heb gezien. Misschien geen eerlijke beoordeling. Want hij heeft natuurlijk heel veel borst verkleinende operaties uitgevoerd, die waarschijnlijk wel prachtig zijn geworden. Ik had het geruststellender gevonden om ook goed gelukte resultaten van dr van der Lei te zien. Bah...die onzekerheid vind ik verschrikkelijk. 

Ik zal volgende week weer nieuwe foto's maken, en kijken hoe ik een fotoalbum aanmaak. Dan kun je mijn herstel ook volgen.

p.s. waar en door wie ben jij geopereerd?

Groetjes, 

Wendely

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Channah:

Ik ga jou volgen meid. Ik heb ook een bvk bij dr. van der Lei gedaan (8 mrt dit jaar) en begin nu aan mijn 6e week po. Ik kan je helaas geen foto's laten zien, want ik zit met een vreselijke complicatie en ik kan het zelf psychisch nog niet aan om dat op beeld te zien. Jouw zorgen kan ik me wel indenken! Niet qua genezen van de littekens, hoewel ik het nog wel heel bobbelig allemaal vind bij mij (wat ik dan voel), maar wel qua vorm. Nu moet ik zeggen dat dat vierkantige aan de onderkant bij mij al wel aan het uitzakken is. Ik geloof ook wel dat dat met de maanden steeds ronder wordt. Dat mega strak hoog op je lichaam vastzetten van je nieuwe borsten schijnt wel zijn handelsmerk te zijn. Waarom dat zo gaat bij hem weet ik niet. Het ziet er bij ons gewoon heel anders uit dan bij foto's van andere bvk vlak na de operatie!

Het is bij mij ook vastgenaaid op mijn ribben. Dat heeft heel erg pijn gedaan, maar daar heeft hij mij ook heel vaak voor gewaarschuwd. Ik heb voor deze chirurg gekozen omdat hij ten eerste de enige hoogleraar plastische chirurgie in NL is, ten tweede op plastisch chirurgisch gebied een goede naam heeft én hij heeft veel ervaring met mensen te opereren die heel veel huidoverschot hebben ivm drastisch afvallen zoals ik. Eigenlijk wilde ik een vrouwelijke arts. Borsten --> vrouw, dat leek me logisch. Maar na dit alles gelezen te hebben over hem ben ik bij van der Lei terecht gekomen.

Toch heb ik ook twijfels hoor. Ik vind zijn communicatieve vaardigheden nogal rampzalig. Het is dat ik me niet zomaar weg laat sturen en me niks aantrek of hij haast heeft of niet, maar anders kom je niet zoveel te weten. Ik wist van te voren al heel veel af van een bvk en dat had hij snel door, dus hij zei ook van jou hoef ik niks uit te leggen. Dat heeft hij ook niet gedaan. Pas een paar dagen na de operatie zag ik dat ik echt opengesneden ben van links naar rechts en niet alleen onder mijn borsten. Dat wist ik dus niet, had hij ook niet even gecheckt bij mij van te voren. Vond ik geen leuke verrassing. Ik heb mijn borsten in zijn handen gelegd en hem het vertrouwen gegeven dat hij er iets van kon maken. Nu achteraf (maar achteraf praten is altijd zo makkelijk) had ik liever gehad dat hij mijn tepels er gewoon meteen afgehaald had en er weer op genaaid. Dan maar geen gevoel. Ik heb die keuze niet gekregen van hem. Nu heb ik spijt dat ik het toen niet gezegd heb: haal er maar gewoon af. 

Nu met mijn complicatie is de informatie ook maar spaarzaam. Hij is zeker wel begaan en hij vindt het ook echt heel rot dat het niet gelukt is, maar het feit dat ik er erg mee zit dat ik zo verminkt ben wuifde hij een beetje weg. En dan krijg ik de opmerking dat er later nog heel veel gemaakt kan worden, o.a. een nieuwe tepel en een tepelhof. Ja...en? Wat heb ik daar nu aan? Ik ben echt compleet genezen van plastische chirurgie. Het moet wel zo giga vreselijk zijn wil ik ooit nog in mijn borsten laten snijden! Ik denk zelf dat een vrouwelijke arts meer inlevend gereageerd zou hebben. Mijn man zei van ach, dr. van der Lei is een echte man, besteed weinig woorden aan emoties e.d. Ik vind dat belachelijk: dan moet je geen arts willen zijn. Ik heb echt moeite met die houding. 

Ik heb op 1 plekje bij het drielandenpunt aan mijn linkerborst nog dat het een beetje open is. Dat lekt nog steeds een beetje. Het is bij mij niet zo onrustig als bij jou. Weet je wat? Ik zal mijn man vragen of hij een foto van mijn goede borst wil maken. Die andere wil je echt niet zien, geloof me... Dan heb je een beetje een vergelijk met jouw litteken. Hopelijk heb je daar iets aan. 

De onzekerheid is killing vind je niet? Zo van komt dit nog goed...heb ik hier wel goed aan gedaan... ik heb dat zelf nl. heel erg. 

 

Hallo Shannah, 

Bedankt voor jouw reactie. Jouw ervaring qua contact met dr van der Lei is inderdaad wel heel herkenbaar. Dr van der Lei is heel zakelijk, en komt soms wat gehaast over tijdens een consult. Op het eerste consult voelde ik mij zelfs echt opgelaten. Het gevoeld dat hij snel weg wilde of zo. Hierdoor durfde ik eigenlijk ook geen vragen meer te stellen. En zat thuis met allerlei vragen en onzekerheden. 

Ik heb uiteindelijk toch maar een 2e consult aangevraagd en al mijn vragen op papier gezet. Tijdens het 2e consult was hij eigen heel lief. Compleet anders. Maar goed, het 2e consult heeft mij gerustgesteld. 

Na mijn operatie, stonden er 2 chirurgen naast mijn bed. Dr van der Lei en een leerling chirurg dr Blomme. Ik vroeg mij af wat die dr Blomme naast mijn bed deed. Achteraf bleek dat hij heeft mee geopereerd omdat hij leerling was. Ik wist helemaal niet dat eer ook een leerling zou mee opereren. Maar goed, dat hoeft natuurlijk geen nadeel te zijn. Kan zelfs een voordeel zijn.

Toen ik voor mijn 1e controle moet komen, bleek die dr Blomme (die leerling chirurg) de controle te doen. En wat een schat van een dokter was dit zeg! echt een hele fijne man. Ik vertelde hem, sorry maar ik wist niet dat u ook had mee geopereerd. Hoe moet ik mij dat voorstellen? hebben jullie allebei een borst gedaan of zo?

Hij antwoordde mij heel vriendelijk dat hij had geassisteerd en hier en daar wat dingen had gedaan. Hij vond mijn borsten mooi geworden zei hij, en dat ik niet moet schrikken van de gekke littekens onder mijn borst met al die verdikkingen en bobbels.

Maar ja, ik ben nu weer twee weken na de 1e controle en ben gewoon zo bang dat het er zo uit blijft zien. Gelukkig heeft Best-Boobi mij gerustgesteld hoor absoluut!. Ze gaf aan dat dit soort rare littekens en verdikkingen vaker voorkomt bij BVK, en dat het zijn tijd moet hebben. 

Maar waarom ik vooral die bezorgdheid niet kan loslaten, is dat als ik een foto zie van een BVK van dr van der Lei, is ze direct herken. En nu al op dit forum 2 personen "Jantje en jij" met mislukte borstoperatie zie. Ik wil dr van der Lei ook niet afvallen, omdat ik de goed gelukte borstoperaties nergens heb gezien. Ik lees ook nooit een goed referentie over de resultaten van een BVK van dr van der Lei. 

Maar wat is er precies misgegaan met jouw borstoperatie? ik begrijp dat je er geen foto van wilt laten zien. Maar kun je het wel beschrijven? Je gaf aan dat je problemen had met de genezing van jouw tepel. Wat ik echt verschrikkelijk voor je vind :-(

Ik kan mij voorstellen dat je het gehad hebt met de plastische chirurgie. 

Hoe zien je borsten er verder uit qua vorm en littekens? 

Hoelang is het nu geleden dat je geopereerd bent? ben je in de Bergman clinic geopereerd of in het UMCG?

Wendely xxx

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wendely

Ik heb een foto album aangemaakt. Hier kun je eea in zien, maar misschien heb jij er niet zoveel aan omdat je niet echt littekens ziet. Dit heeft gewoon met zelfbescherming te maken. Mijn foto's zijn prive maar ik heb jou al toestemming gegeven, kun je kijken. 

Ik vind mijn bvk niet mislukt, maar het loopt gewoon heel anders dan ik had gedacht. Ik heb er ook te simpel over gedacht denk ik. En ik ben heel erg afgegaan op foto's van andere borstverkleiningen, terwijl een bvk van cup I naar cup C wel veel meer inhoudt dan een bvk van cup F naar cup C. Dr. van der Lei heeft wel meerdere malen gezegd dat het een hele grote operatie was, maar als hij had aangegeven dat het bij mij nog een stap 'erger' zou zijn had het me niet zo'n angst aangejaagd achteraf. Ik ben geen onzeker mens, ik kan heel goed tegen bloed en pijn en ongemak, maar momenteel herken ik mezelf gewoon niet. Ik heb echt meerdere paniekaanvallen gehad vanwege de pijn en de ellende, bloed en wondvocht en ik was liever beter voorbereid geweest d.m.v. betere communicatie vooraf (en ook wel achteraf). 

Ik ben in Heerenveen geopereerd. Super geweldig team daar, niks anders dan lof. Ik ben ook op mijn verzoek extra op controle geweest, was ook geen enkel probleem. Mag altijd. 

De foto's van 'Jantje' ken ik. Ik vind haar bvk niet mislukt, maar ze heeft wel grillige littekens en geen mooie ronde borsten aan de onderkant. Ik denk dat je dat bedoelt? Het is bij ons te kort geleden om echt te zeggen van goh, het gaat er bij ons ook zo uitzien denk ik... Hoop ik ook hoor. Een bvk neemt heel wat maanden voordat je het echte resultaat kan zien. 

Ik ben 8 februari geopereerd. Er is bij mij aan beide zijdes 800 gram weggehaald wat op zich voor cup I niet veel is, maar dat is alleen maar huid en geen vetweefsel. Het vetweefsel wat er nog was is nu mijn cup C! De tepel en tepelhof moesten aan beide kanten een heel eind verplaatst worden, met het risico op afsterven. Dat is helaas gebeurd. Meteen is mij verteld dat mijn rechtertepel het heel moeilijk had. Kun je ook zien op de foto. Het was heel paars. Er werd met een naald om de drie uur een keer of 10 in die tepel en tepelhof geprikt, zodat het bloed eruit kon. Dat zag er akelig uit, maar ik voelde er niks van! Dit moesten we thuis ook doen, maar het hele gebied werd met de dag donkerder. Na een dag of 3 kwam er geen bloed meer uit en was het helaas einde oefening. 8 maart jl. is de tepel + tepelhof + steel verwijderd. Dat moet wel, want het lichaam wil van dood weefsel af en gaat dan klieren. Toen ik eenmaal durfde te kijken leek het net of ik een grote schaafwond had zitten, maar toen ik rechtop ging zitten zag ik dus het enorme gat. Het is net een hele diepe navel zo groot als een 2 euro muntstuk. Dat moet ik nu 2x per dag uitspoelen onder de douche, daarna verbinden en non-stop de bh aan. De wond moet van binnen uit naar buiten toe dicht groeien. Door het vochtig te houden kan er geen korstje op komen. Bij de ene vrouw groeit het weer dicht nagenoeg in de vorm van een borst zonder tepel, bij de ander groeit het dicht en blijft er een deuk achter. Dat is op voorhand niet te zeggen!

Overigens heb ik ook die tweeledige ervaring met dr. van der Lei. Hij kan heel gehaast over komen, maar ook juist heel begripvol en kalm. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat jij in UMCG geopereerd bent?
Ik vind het wel raar dat er zomaar een leerling chirurg mee opereert. Ook al is het onder zijn toezicht. Dat gebeurt vaker en hoor je dan achteraf, maar netjes vind ik het niet. 

Bij mij was ook een leerling chirurg aanwezig, een vrouw. Zij kwam zich voor de operatie voorstellen en haar heb ik ook bij mijn 2e operatie aan mijn bed gehad. Dat was ook prima en zo hoort het ook vind ik zelf. Je kiest niet voor niets een bepaalde chirurg uit, dan wil je ook wel dat die persoon je operatie doet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Wendely:

 

Ik zal volgende week weer nieuwe foto's maken, en kijken hoe ik een fotoalbum aanmaak. Dan kun je mijn herstel ook volgen.

p.s. waar en door wie ben jij geopereerd?

Groetjes, 

Wendely

Ik ben door Dkt Maas bij Bergman in Bilthoven geopereerd . 

Ben iig erg benieuwd hoe je herstel verloopt . Hoop dat het allemaal goed gaat komen . 

Dat geld ook voor jou Channah .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames, ik kom hier toch nog even een duit in het zakje doen. Channah, wat heb jij ongelooflijk veel pech! Echt afschuwelijk. Ik hoop van harte dat de genezing voorspoedig verloopt. Als alles helemaal rustig is zijn er nog verschillende mogelijkheden om toch een kunstmatig tepelhof te krijgen, tatoeage is volgens mij de minst ingrijpende mogelijkheid. Het klinkt misschien heel bizar, maar door een techniek (3D?) is het mogelijk optisch een tepel te maken die er haast net zo uitziet als een echte tepel. Ik heb er voorbeelden van gezien, en de resultaten kunnen echt prachtig zijn. Maar genezen is nu het belangrijkste voor jou natuurlijk.

Wendely, ik vind je borsten mooi! Ze zijn kleiner geworden, maar wanneer de littekens zijn bijgetrokken en het vocht is weggetrokken dan zal de vorm ronder en regelmatiger zijn stel ik me voor. Wat BB heeft gezegd dat je dit vaak ziet bij bvk's was mij ook al opgevallen. Eigenlijk hebben ze een natuurlijke vorm met het zwaartepunt in de onderkant. Veel vrouwen prefereren een gevulde bovenkant, maar ik vind de vorm die jij hebt ook heel mooi. Weet je dat zulke borstjes in de jaren 60, 70 en 80 nog het ideaal waren? Ik heb nu ook van die kleintjes zonder "spleet" aan de bovenkant, maar ik vind het wel best zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Francien, 

Bedankt  voor jouw berichtje. En inderdaad wat je zegt, ze lijken qua vorm wel wat op de borsten die in de jaren 60,70 en 80 ideaal waren. Wat ik inderdaad wél mooi vind, is dat ze van boven niet zo vol zijn, en het de natuurlijke druppelvorm heeft. Nu maar hopen dat het rechthoekige en die trekkende plooien van onderen gaan verdwijnen. En dat ze van onder mooi rond gaan worden. 

P.s. jij gaf aan dat je ook het litteken aan de onderkant wil laten tatoeëren. Maakt ze dan het litteken in dezelfde kleur als jou huid erom heen? en doe je dan ook het verticale  litteken?

Ik ben zo benieuwd naar het resultaat. Wanneer laat je het doen?

 

Lieve groejes, 

Wendely

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wendely, als ik het wat minder druk heb ga ik weer naar Hennita, dat zal toch in een vakantie moeten zijn, want ik kom tijdelijk om in het werk. Ik sta voor de klas in het VO. Hennita zal de kleur van de littekens zo dicht mogelijk bij de eigen huidskleur proberen te krijgen. Ik heb al een sessie achter de rug, en opvallend is dat de dikke littekens al veel dunner zijn geworden.

Jouw borsten zullen waarschijnlijk een stuk ronder worden. Die van mij waren na de explantatie ook vreemd gevormd, zoals je wel ziet op de foto's. Maar nu zijn ze aan de onderkant rond en ze zijn veel meer gelijk aan elkaar geworden. Als ik jouw borsten zo zie denk ik dat dat bij jou ook zal gaan gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.