Ga naar inhoud

Vergoeding in 2017?


Kattie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste Reactie

Vandaag de echo gehad, gaat inderdaad hetzelfde als een buikecho. Er zijn meerdere metingen gedaan en de beelden hiervan zijn vastgelegd voor de zorgverzekeraar. Had een max van 8mm beide kanten, dus dat is positief :-)

volgende week telefonisch overleg pc en ik denk dat dan de aanvraag naar de zorgverzekering zal gaan. Hoop dat ik snel bericht krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend @Vicky83 !

vraag tijdens het telefonisch overleg of je pc met stipt Aplasie noemt in de aanvraag. Dat is voor de verzekeraar belangrijk. Misschien kan hij gelijk foto's van je borsten meesturen. Mijn ervaring is dat ze hier om gaan vragen en de uitslag daarmee langer op zich laat wachten.

 

8 mm max is top! Duimen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-3-2017 om 21:33 zei Nicole123:

Dames! 

Vwb de vergoeding. 

Op het moment je hier voor in aanmerking komt zou je het in principe op "psychisch" moeten gooien. Dat je een mentaal probleem hebt door het niet tevreden zijn met je borsten. Houd rekening met je welk werk je doet, en dat een aantekening geen verdere carrière problemen voor je kan hebben! (je krijgt het helaas niet vergoed omdat je het niet eens bent met de grootte) 

xxx

Hallo. Ik heb de volledige operatie vergoed gekregen (toestemming in huis, uitbetaling moet nog plaatsvinden), dus geen enkele reden om psychische problemen te noemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De chirurg had het in het eerste gesprek al over aplasie dus ik verwacht wel dat hij dat aangeeft. De radiologe heeft van iedere borst 4 metingen foto's gemaakt. Deze liggen er dus wel, zal vragen of ze meteen meegestuurd kunnen worden! Ben wel al een beetje blij, voldoe volledig aan de criteria. Maar goed dan moet het nog wel goedgekeurd worden door de verzekering. Blijft nog even spannend. 

@Roadster Hoe lang duurde het bij jou nadat de onderzoeken gedaan waren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vicky83 de echo foto's worden niet meegestuurd, wegens de privacy wet. Het radiologisch rapport wordt wel met de aanvraag meegezonden. Ik bedoelde eigenlijk dat je foto's mee laat sturen van hoe je borsten nu zijn. Omdat de plooi ook een criterium is.

ik zou wel direct bij de balie van radiologie vragen of je de echo mee kunt krijgen op dvd. Voor als je verzekeraar daar nog om gaat vragen, dit doen ze namelijk bij jou opvragen...

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Vicky83:

De chirurg had het in het eerste gesprek al over aplasie dus ik verwacht wel dat hij dat aangeeft. De radiologe heeft van iedere borst 4 metingen foto's gemaakt. Deze liggen er dus wel, zal vragen of ze meteen meegestuurd kunnen worden! Ben wel al een beetje blij, voldoe volledig aan de criteria. Maar goed dan moet het nog wel goedgekeurd worden door de verzekering. Blijft nog even spannend. 

@Roadster Hoe lang duurde het bij jou nadat de onderzoeken gedaan waren?

Bij mij had de kliniek eerder uitslag dan ik. Was heel bijzonder, als ik de kliniek belde zeiden ze dat het was goedgekeurd, belde ik de verzekeraar dan was het nog in behandeling volgens hun gegevens... pas 3 dagen daarna was daar in de gegevens gewijzigd en nog een dag of 3 later kreeg ik een brief

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb jullie verhalen in dit topic gelezen. Weten jullie ook of je achteraf een vergoeding kan krijgen bij verzekering met een uitslag van echo en foto's?

Ik heb de operatie gepland staan op 20 maart, wel een verwijsbrief van huisarts maar nog geen echo. De operatie is namelijk sneller gepland dan de bedoeling was. Ook omdat ik -nu ik de knoop heb doorgehakt - het ook graag ruim voor de zomer wil. Zonder heel veel administratief 'gedoe' met verzekeraar dat voor veel vertraging zorgt. De PC dacht dat ik er op of net onder zou zitten. En ik heb wel vaag een borstplooi dus vandaar nog geen echo laten maken. Ook had ik wel gebeld met mijn verzekeraar en die gaf telefonisch op basis van het reglement aan dat ik niet in aanmerking kom voor een vergoeding als het niet medisch is. In de voorwaarden staat echter dat plaatsing van een borstprothese niet wordt vergoed, anders dan aplasie. Met een echo en foto's zou ik dat evt aan kunnen tonen. 

Nu de operatie dichterbij komt denk ik toch: zal ik nog een echo laten maken? Mijn vraag dus of iemand hier ervaring mee heeft achteraf of dan helemaal moeilijk wordt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mommy84:

Hoi, ik heb jullie verhalen in dit topic gelezen. Weten jullie ook of je achteraf een vergoeding kan krijgen bij verzekering met een uitslag van echo en foto's?

Ik heb de operatie gepland staan op 20 maart, wel een verwijsbrief van huisarts maar nog geen echo. De operatie is namelijk sneller gepland dan de bedoeling was. Ook omdat ik -nu ik de knoop heb doorgehakt - het ook graag ruim voor de zomer wil. Zonder heel veel administratief 'gedoe' met verzekeraar dat voor veel vertraging zorgt. De PC dacht dat ik er op of net onder zou zitten. En ik heb wel vaag een borstplooi dus vandaar nog geen echo laten maken. Ook had ik wel gebeld met mijn verzekeraar en die gaf telefonisch op basis van het reglement aan dat ik niet in aanmerking kom voor een vergoeding als het niet medisch is. In de voorwaarden staat echter dat plaatsing van een borstprothese niet wordt vergoed, anders dan aplasie. Met een echo en foto's zou ik dat evt aan kunnen tonen. 

Nu de operatie dichterbij komt denk ik toch: zal ik nog een echo laten maken? Mijn vraag dus of iemand hier ervaring mee heeft achteraf of dan helemaal moeilijk wordt gedaan.

Idd ook achteraf kan je het nog terugkrijgen zolang je de echo etc maar al ervoor hebt laten maken. Bij mij is het eerste keer afgewezen en ik wordt over een maandje geholpen en heb zelf bezwaar gemaakt. Heb alles al betaald maar als ik een deel vergoed krijg dan krijg je dat gewoon terug

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zuster89 Ik kan nog net vrijdag terecht :-) maar nu plannen ze eerst een mammografie in.. heb jij dat ook gehad?

 

Ik vroeg echo maar ze zei dit doen we eerst en evt daarna vervolg echo. Ik dacht dat een mammografie niet nodig was om het klierweefsel te bepalen? Ik denk dat de kosten ook aanzienlijk hoger zijn dan een echo. 

Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mommy84 ik heb ook een mammografie gehad, dit stond op de beelden van de echo. Misschien doen ze dit wel standaard?

 

ik heb zojuist weer gebeld met de verzekering. Als ik vandaag nog niks had gehoord mocht ik bellen en zou de medewerker vragen hoe lang ze nog nodig hebben. Ik krijg vandaag of morgen eindelijk uitslag....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geprobeerd en wat is het streng en moeilijk. 

 

Ik heb weinig tot geen borstweefsel, mijn borsten groeien niet als ik aankom en worden dus ook niet kleiner als ik afval. Ik heb een aa en bovenin 0 vulling. Ik werd afgewezen door mijn minimale borstplooi die je letterlijk zoeken moet. Je mag geen borstplooi hebben en moet minder dan 1cm weefsel wat aangetoond zou moeten zijn met een echo. Daarop werd ik afgekeurd maar een echo werd er niet gemaakt ook niet nadat ik er tegenin ging. Reken dus niet op een vergoeding, proberen is het altijd waard maar reken alsjeblieft op dat je het zelf moet bekostigen als je geen medische oorzaak hebt, want ondanks de nieuwe regeling komt bijna niemand erdoorheen of je moet echt geheel plat zijn.... :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-3-2017 om 10:35 zei Zuster89:

Idd ook achteraf kan je het nog terugkrijgen zolang je de echo etc maar al ervoor hebt laten maken. Bij mij is het eerste keer afgewezen en ik wordt over een maandje geholpen en heb zelf bezwaar gemaakt. Heb alles al betaald maar als ik een deel vergoed krijg dan krijg je dat gewoon terug

Bij mij werkte de foto's ook niet. Ga geen echo meer maken... extra kosten als het niet vergoed word 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimibloem Ik heb vandaag mijn eerste consult gehad en ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij! Maar wat was die pc een arrogante l*l zeg. Ik zat nog niet eens en hij begon al gelijk te zeggen dat een bv niet vergoed wordt in de basisverzekering. Daarna zei ik dat er sinds 1 januair een nieuwe regeling is waarop hij zei jaa maar de criterium is erg streng. Toen ging hij mn borsten controleren en zei dat ik een borstplooi heb en dat hij dus geen echo voor me zou aanvragen. Nou, k was t hier niet mee eens want ik heb echt heel lichtjes borstplooi en wilde alsnog die echo. Nou, ik ging dus echt in discussie met hem en ik heb daarbij ook een paar traantjes gelaten en hem bijna gedwongen die echo aan te vragen! Uiteindelijk toch gedaan. Maar wat ik nu ga doen àls de echo aangeeft dat ik minder dan 1cm borstklier heb, ga ik gewoon een andere pc zoeken die er was positiever instaat. Want een verschrikkele man en ervaring zeg!!! Ik zat er echt helemaal doorheen na dat consult! Maar ik ga zeker niet opgeven tot de echo aangeeft dat ik meer heb dan 1cm en dat zou jij ook niet moeten doen!! Gewoon doordrammen!!! Ze doen alsof zij alle kosten uit eigen zak betalen, echt belachelijk!! Wij betalen er zelf allemaal voor. Dus geef niet op en probeer het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat t is, de vergoeding voor bv is booming nu. Iedereen die denkt in aanmerking te komen gaat t gelijk proberen. Logisch. Maar het is extra werk voor pc's en verzekeringen, en als ze dat niet hoeven te doen, dan liever niet natuurlijk.

 

ik denk ook dat de regels volgend jaar weer aangescherpt worden, dat het naar 0,5 mm gaat ofzo. 

 

Dit is ook de reden dat ik het gelijk in januari heb aangevraagd. 

 

Het is lastig, en doordrammen helpt inderdaad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.