Ga naar inhoud

Vergoeding in 2017?


Kattie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste Reactie

Lijkt wel of bijna niemand op de hoogte is. Zouden toch richtlijnen voor moeten zijn die iedereen kan nalezen! Hoe veel moeite het eerst al niet kostte om de juiste echo te laten maken, en nu dit weer. 

En ben niet de enige die tegen onwetendheid aanloopt zo te lezen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Haassie:

Lijkt wel of bijna niemand op de hoogte is. Zouden toch richtlijnen voor moeten zijn die iedereen kan nalezen! Hoe veel moeite het eerst al niet kostte om de juiste echo te laten maken, en nu dit weer. 

En ben niet de enige die tegen onwetendheid aanloopt zo te lezen hier.

 

Vandaag gelijk bellen met je verzekeraar en de boel uitleggen. Echt, ze doen gewoon alles om niet te vergoeden... als er ook maar 3 mensen zijn waarbij dit werkt en die hier in trappen, scheelt hen dit al meer als 10.000 euro. 

 

Zet je tanden erin en go for it!

 

de aanhouder wint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al gebeld Hassie? In de verzekeringsvoorwaarden van Anderzorg staat trouwens ook het volgende:

 

  • Het operatief plaatsen van een borstprothese bij vrouwen zonder borstgroei, bij transgenders zonder borstgroei of bij vrouwen waarbij een of beide borsten geheel of gedeeltelijk geamputeerd zijn.
  • Raar dat ze alleen 1 voorwaarde toelichten aan jou... Misschien kan je dit ook meenemen in het gesprek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist gesproken met mevrouw Vreeswijk van Menzis (Waar Anderzorg dus onder valt)
Zij was niet in het bezit van de echo uitslag en de verwijzing van de huisarts. Ik heb haar per email deze nogmaals toegestuurd met een uiteenzetting waarom de aanvraag wel voldoet aan de nieuwe vergoedingen. Ze heeft me beloofd dit zsm in behandeling te nemen en de aanvraag opnieuw te beoordelen. To be continued :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik al bang voor was...de pc wil de aanvraag niet veranderen in aplasie omdat ik toch wat borstvorming heb (woordkeuze waarop de verzekering het afkeurd)

 

Advies van pc is om brief op te stellen en uitslag van echo te sturen mrja...trek dus aan het kortste eind zoals ik al dacht, grrrrrr..

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Zuster89:

Ik zou gewoon zelf toch een brief sturen en de uitslag van de echo er bij. Ben het even kwijt hoeveel mm je hebt, 9 mm toch aan 1 kant ? Gewoon volhouden hoor !

Aplasie, Agenesie, Hypoplasie zijn alle drie vermeld op het aanvraagformulier voor de machtiging.

Tja, het verschil :31: volgens Wikipedia :
(Aplasie is een geneeskundige term voor het verschijnsel dat een orgaan of weefsel zich in het geheel niet heeft ontwikkeld. Aplasie verschilt van agenesie doordat er in eerste instantie wel sprake was van een "eerste aanleg", waardoor het orgaan zich in principe had kunnen vormen. Agenesie is het achterwege blijven van de ontwikkeling tijdens de embryonale ontwikkeling en groei. Hypoplasie (Oudgrieks: hypo = laag, onder, plassein = vormen) is een term die in de geneeskunde wordt gebruikt voor de onvolledige ontwikkeling van een orgaan of weefsel - meestal tijdens de embryonale fase - dat hierdoor te klein uitvalt.)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Zuster89:

idd.. het is je zeker gegund!

Voel me er soms een beetje verwend door.... Ben ik ook nogeens niet helemaal tevreden.... Geef niet op dames, enkele van jullie foto's heb ik gezien en volgens mij zijn er echt dames die er recht op hebben, dus geloof in jezelf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Roadster:

Voel me er soms een beetje verwend door.... Ben ik ook nogeens niet helemaal tevreden.... Geef niet op dames, enkele van jullie foto's heb ik gezien en volgens mij zijn er echt dames die er recht op hebben, dus geloof in jezelf!

ga het nog eens proberen en daarna ook gewoon niet meer; op een begeven moment houdt het op; bij 2e consult betaal ik ook het gehele bedrag dus later krijg ik of iets nog terug, of niets..zo maar zien :P... als er geen vergoeding was geweest liet ik het ook doen.

 

enige zure is dan van die 9mm links, had liever dan gehad dat ik er nu helemaal buiten viel want anders voelt het als onrecht als ze het af blijven keuren. anderzijds heb ik wel licht een borstplooi dusja...valt wel iets over te zeggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd bij fbto en ben zelf herstellende van eetstoornis en psycholoog vond het ook nodig maar ze deden wel moeilijk en kreeg niets! Dus idd zoals ik net al las zal het het mallemolen effect worden! Moet er wel bij zeggen dat ik het in december regelde dus misschien grens gebied! Zal wel echt super zijn voor dames als ze hier gebruik van konden maken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe he bij de verzekeringsmaatschappijen :wacko: Heb verder nog niet alles kunnen teruglezen, vannacht thuisgekomen van weekje Oostenrijk. Ga zo alle verhalen bijlezen.

 

Zelf heb ik donderdag voor vertrek mijn eerste consult gehad bij dr Keulers van de Bernekliniek. Fijne man die duidelijk kon uitleggen. Na het onderzoeken van mijn borsten kon hij zo geen klierschijf en geen borstplooi vinden. Hij gaf daarom direct aan dat ik in aanmerking zou kunnen komen voor vergoeding, of ik daar al van op de hoogte was...(Euh ja dus) Hij ging het meteen in mijn dossier vermelden en kon direct door naar radiologie voor het maken van een afspraak voor de echo. Zijn assistente heeft meteen foto's gemaakt en komende vrijdag mag ik voor de echo komen. Een week later wordt ik telefonisch benaderd door hem met de uitslag. Daarna maken we een uitgebreide afspraak om mijn wensen te bespreken. Vind het wel heel spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels ook weer bijgelezen, wat een ontwikkelingen bij jullie deze week. Het blijkt wel dat de nieuwe regels bij de zorgverzekeraars nog niet duidelijk zijn. Succes allemaal!

Een week na mijn echo weet ik eigenlijk wel zeker dat ik sowieso door wil zetten. Dan maar zelf betalen. Stomme millimeter! :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-3-2017 om 23:00 zei lizzy12:

Ik heb het geprobeerd bij fbto en ben zelf herstellende van eetstoornis en psycholoog vond het ook nodig maar ze deden wel moeilijk en kreeg niets! Dus idd zoals ik net al las zal het het mallemolen effect worden! Moet er wel bij zeggen dat ik het in december regelde dus misschien grens gebied! Zal wel echt super zijn voor dames als ze hier gebruik van konden maken! 

 

 

Wat balen dat je het in dec hebt gedaan. Overweeg je het niet om nog eens te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.