Ga naar inhoud

Vergoeding in 2017?


Kattie

Aanbevolen berichten

21 uur geleden zei 80Micky:

Zo te lezen liep ik tegen hetzelfde aan, 2 januari zat ik bij huisarts voor verwijzing.

Bij dr Damen geweest in Spijkenisse, daarna echo laten maken( was 5 en 7 mm)

Eerst een afwijzing gehad van verzekering, daarna opnieuw ingediend en een goedkeuring.

 

Ik ga vanmiddag voor de tweede keer passen, twijfel tussen 250 en 280 cc.

Zo enorm spannend, hoor ook zo de datum...

 

 

Hoi! Mag ik vragen waar je verzekerd bent? Mijn aanvraag is ook eerst afgewezen. Na een telefoontje van mij met de vraag waarom, werd ik de volgende dag gelijk teruggebeld met de mededeling dat ze het gingen herzien en ik foto's en een eigen verklaring op moest sturen. Dus zonder dat ik wist waarom ze het in eerste instantie hadden afgewezen.

 

naar mijn mening zijn ze gewoon niet goed op de hoogte van de nieuwe regels. Ze verwezen naar een document online waar ze adhv dat beoordelen. Ik kijken, komt dat document uit 2012 met de oude regelgeving erin.... sukkels.

 

mijn aanvraag is oo 26-01 ingediend en kreeg maandag een brief dat ik voor 7 maart bericht krijg... grrrrr.....

ben trouwens bij Ditzo verzekerd.

 

hopelijk heeft de rest snel uitslag!

 

@Haassie heb jij al bericht??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste Reactie
22 uur geleden zei Zuster89:

Hoe lang duurde het bij jou voordat je wat van verzekering hoorde?

Bij mij duurde het een week, je moet er wel zelf erg actief in zijn.

Wat jullie ook al schreven, er was nog veel onbekendheid in ziekenhuis en bij verzekering.

Heb veel zelf uitgezocht en daar ook hulp bij gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan nog steeds de aanvraag niet indienen omdat de radioloog in Hoorn zegt geen echo te kunnen maken voor de dikte ? Hij heeft mammografie gemaakt met de opmerking dat het 50% klier weefsel is. Aanvullend schijnt hij er nog bij te hebben vermeld dat bij iedere vrouw een borstklier groter dan 1 cm aanwezig is. De aanvulling is echter niet bij mijn huisarts beland, dus wat er precies in staat weet ik ook niet. Hij zou nog navraag doen bij de pc in het ziekenhuis hoorn, maar ook nog niks van gehoord. Oftewel, ik schiet niets op en ben in drie weken nog geen stap verder. Nieuwe verwijzing naar een ander ziekenhuis is misschien een optie, maar dan moet ik wel zeker weten dat die wel snappen wat de bedoeling is en ik moet medewerking van mijn huisarts, wat ik ten zeerste betwijfel. Afdeling, hopeloos dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Haassie waar kom je vandaan? Ik zou het bij een pc doen in een ziekenhuis, net als ik heb gedaan. Diakonessehuis in Utrecht is erg goed op de hoogte. Bellen voor intake en vermelden dat je in aanmerking wil komen voor vergoeding. Ik had de intake, daarna gelijk echo, terug naar de pc direct en toen was het klaar. Kan ik je echt aanraden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei 80Micky:

Bij mij duurde het een week, je moet er wel zelf erg actief in zijn.

Wat jullie ook al schreven, er was nog veel onbekendheid in ziekenhuis en bij verzekering.

Heb veel zelf uitgezocht en daar ook hulp bij gehad.

 

Wat bedoel je met zelf er erg actief in zijn?

 

ik heb al meerdere malen aan de tel gehangen. Ook gereageerd op 2 mails waar fouten in stonden. Zo zou ik volgens hun om herziening hebben gevraagd. Heb ik niet gedaan... na mijn vraag waarom het was afgewezen en ik werd terug gebeld zeiden ze zonder mijn vraag te beantwoorden dat ze gingen herzien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Zuster89:

@@Haassie; o mooi! Beide kanten? Na duidelijk dan toch voor de zorgverzekeraar, vergoeden dus

 

Haha ging het maar zo makkelijk he! Ik dacht ook dat duidelijk was.... maar nee moest nog foto's en een verklaring schrijven waarom ik vind dat het medisch noodzakelijk is om een bv te krijgen. Iedere verzekeraar is weer anders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Madam.K:

Ik ben blijven bellen en mailen naar de afdeling radiologie in het ziekenhuis. Gelukkig was daar een welwillende medewerkster.

Eerste uitslag was 50% klierweefsel, maar dat zegt nog niks over de grootte.

Tweede uitslag "Klierschijf aangetoond, met doorsnede ruim 1 cm, zoals te verwachten bij een vrouw van deze leeftijd".

Daarna heeft hij navraag gedaan bij de pc in het ziekenhuis van Hoorn omdat hij echt niet snapte wat er nou werd bedoeld. Dat terwijl ik van Boerhaave de vragenlijst van de zorgverzekeraar had gekregen (en aan hem doorgestuurd) waarop staat wat er nodig is voor de aanvraag. Vandaag nog steeds geen antwoord, weer gebeld en gemaild. En ja hoor, vanmiddag om 4 uur bericht voor nieuwe addendum aan de uitslag "Dikte van de klierschijf 9 mm".

Bijkomend voordeel dan wel, in de eerste uitslag stond ook dat er geen aanwijzingen zijn voor maligniteit, dus de 50+ controle mag ik overslaan.

Uitslag naar de Boerhaave gemaild en nu wachten met dikke duimen :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Haassie spannend, ik duim mee! Wat een gedoe he, nergens weten ze het precies.

 

Vandaag een goed gesprek gehad met een dame van de Berne Kliniek. Zij kon mij heel duidelijk uitleggen hoe het nu precies in zijn gang gaat en hoe zij die aanvraag bij de verzekering gaan doen. Vond het fijn dat ze zoveel kennis had. Heb daar dus direct een afspraak gepland en kan volgende week al terecht bij pc dr. Keulers, iemand ervaring met hem? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Haassie

Jammer dat het westfriesgasthuis hier niets van de nieuwe richtlijnen snapt.

Wat ik van de site heb begrepen doen zij daar ook geen BV.

Ik woon in de buurt volgens mij was de enigste PC daar Dr.Visser maar die is daar niet meer werkzaam.

Ik hoop dat het vergoed wordt.

XX Ank

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai allen,

 

Wat ik heb gedaan is de uitslag van de echografie opgevraagd. Deze heeft mijn PC naar mij gemaild.

In de eerste aanvraag bij de verzekering stond er hypoplasie, daarom afgewezen. Daarna opnieuw ingediend en aangegeven Aplasie, toen wel goedgekeurd!

Ik heb de aanvraag toen samen gedaan met mijn PC, met daarin de metingen ook aangegeven.

Zelf heb ik metingen gestuurd, want dat kon niet als bijlagen.

Binnen 1 week belde het ziekenhuis met het antwoord dat het vergoed ging worden.

 

Succes allemaal!!!, mijn optie operatie staat nu op 28 maart, eventueel 2 weken later...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreemd dat ze over zo'n woord zo moeilijk doen zeg, het gaat toch om de afmetingen niet welke naam eraan geplakt wordt? In elk geval super fijn @80Micky dat het bij jou vergoed wordt, en bedankt voor de tip over aplasie. Aangezien er veel zijn die hopen op een vergoeding, inclusief mijzelf, zijn dit soort tips meer dan welkom! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.