Ga naar inhoud

Vergoeding in 2017?


Kattie

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Haassie:

Getver, wat een sukkels bij Ditzo om niet eens op de hoogte te zijn van de nieuwe regels. Gewoon bezwaar indienen, ze moeten zich aan de nieuwe voorwaarden houden. 

Ik hoop voor je dat het lukt alsnog !

 

Ik ga morgen voor de echo, hoop dat Anderzorg wel op de hoogte is.

 

Anderzorg is er van op de hoogte! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste Reactie

Veel interessante informatie hier. Denk dat ik ook in aanmerking kan komen voor vergoeding. Ben al bij de huisarts geweest en die verwijst me door naar een pc die ik zelf moet uitzoeken. Daar ben ik nu druk mee bezig, heb inmiddels Dr. Straten, Dr. Van der Weij en dr. Nio op mijn lijstje staan. Wil vandaag gaan bellen. Moet ik daar dan meteen aangeven dat ik voor de vergoeding wil gaan?

 

@Roadster Bij jou ging die beoordeling redelijk snel geloof ik he, moest jij hiervoor naar een speciale arts?

 

@Haassie Jij hebt de echo inmiddels gehad toch? Hoe ging het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de echo gehad. Rechts is net boven de 1cm en links zit er onder -_- heb ook een borstplooi dus zal er denk ik naast vissen maar we dienen de aanvraag toch maar in. Niet geschoten is altijd mis. Morgenmiddag heeft de huisarts de uitslag en die Geeft het weer door aan bergman; deze kunnen de aanvraag indienen bij de zorgverzekeraar. Dus...afwachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Zuster89:

Ik begrijp er niets van. Zojuist de vragenlijst doorgestuurd aan de radioloog, die deze vraag nog nooit had gehad. Alleen mannen hebben volgens hem geen borstschijf en is deze bij vrouwen altijd groter dan 1 cm. Geen idee waar ik terecht kan voor een echo om te meten voor de dikte dus. In Westfries Gasthuis meten ze alleen de doorsnede. Schiet ik niets mee op. 
Wat een gedoe, kan zo niet eens de aanvraag indienen. :(

@Zuster89 Ik duim voor je dat het toch nog lukt voor je !!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! Heb zelf niet meegekeken en rechts is idd iets groter dan links dus kan nooit veel meer zijn mrja verzekering is streng. 1.1cm is ook teveel. Ochja van mij mogen ze ook links vergoeden dan betaal ik rechts zelf wel haha

 

Heb nooit mijn cupmaat laten meten. Ik draag a75 maar vaak te ruim en aa75 soms te klein.

 

Is in ziekenhuis gedaan omdat bergman zelf geen Echografieapparaat heeft. Huisarts heeft verwijzing gemaakt hiervoor. Ziekenhuis was uiteraard nog niet op de hoogte van deze nieuwe vergoedingsregeling en ze dit uitgelegd. Ze moeten echt alleen je borstklierweefsel meten en niet vetweefsel etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nog nooit een BH gehad die te klein was :) AA75 geeft nog lekker de ruimte bij mij hoor!

 

Ik ben dus in het ziekenhuis geweest voor de echo. Maar dikte borstklierweefsel meten schijnt daar iets onmogelijks te zijn, volgens de radioloog heeft iedere vrouw een borstschijf groter dan 1 cm. Dat is dan wel doorsnede lijkt me. Maar dikte, nee dat wordt niet gemeten dus. Pffff raar verhaal vindt ik, waarom kan jou ziekenhuis het wel en mijn ziekenhuis niet ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar zeg dat ziekenhuizen er niet van op de hoogte zijn. Zal de huisarts eens bellen of hij me een verwijsbrief kan geven. Zit hier ook met 75AA dat te ruim zit... Heb inmiddels ook een afspraak staan bij dr Van der Weij van Boerhaave. Kan daar 11 maart terecht voor het eerste consult, schijnt wel dat je daar meer moet betalen als je voor de vergoeding wilt gaan. Is dat normaal? En wat als het dan niet wordt vergoedt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Vicky83:

Voor zover ik heb begrepen is het zo dat als er een vergoeding is uit de basiszorg er passantentarief wordt berekend aan de verzekeraar. Als je zelf moet betalen, dan betaal je overeenkomstig de tarievenlijst van Boerhaave.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee echo kost echt niet tegen de 5000 zoals behandeling van mij in totaliteit bijna is. Is je eigen risico dus er van uit gaan dat het max 385 euro is en alles minder is mooi meegenomen. Als het eigen bijdrage is dan zal ik de enveloppe voorzichtig open maken haha durf niet te zeggen hoeveel ze voor die echo rekenen. Voor rest idd duimen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te lezen liep ik tegen hetzelfde aan, 2 januari zat ik bij huisarts voor verwijzing.

Bij dr Damen geweest in Spijkenisse, daarna echo laten maken( was 5 en 7 mm)

Eerst een afwijzing gehad van verzekering, daarna opnieuw ingediend en een goedkeuring.

 

Ik ga vanmiddag voor de tweede keer passen, twijfel tussen 250 en 280 cc.

Zo enorm spannend, hoor ook zo de datum...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vicky83 bij mij zei die niet precies de mm. Alleen dat links onder de 1cm is en rechts erboven. Pc heeft ze nog eens beoordeeld na het doorsturen (is eerst naar huisarts gegaan en die heeft het bergman gemaild) en besloten het in te dienen. Is afgelopen donderdag gebeurd. Pfff wachten duurt lang...op antwoord van verzekering maar ook tot 6-4 dat ik geholpen word!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.